روايات

رواية طفله فهد الفصل الحادي عشر 11 بقلم نور محمد

رواية طفله فهد الفصل الحادي عشر 11 بقلم نور محمد

رواية طفله فهد الجزء الحادي عشر

رواية طفله فهد البارت الحادي عشر

طفله فهد
طفله فهد

رواية طفله فهد الحلقة الحادية عشر

وعلى الجهه الاخرى انا كونت قاعده في غرفتي بفكر في كلام عم فهد ورد فهد ومالك عليه ياترى ايه الحكايه الي مخبيها فهد عليا واصابه مالك دي بسببها والا ايه
سرحت في تفكيري كتير لغايه ما قاطعني رن فوني فمسكته بسرعه لقيته رقم غريب ودولي
فترددت ارد او لا بس كان عندي فضول كبير اعرف رقم مين ففتحت وقولت:الوو مين معايا
اجاني الرد من شخص كان بيتكلم عربي مكسر كده وقال:انتي زوجة فهد المصري
رديت بخوف وتوتر كبير:ايوه مين معايا
رد ببرود تام وقال:مش مهم تعرفي انا مين المهم تعرفي انك دلوقتي في خطر كبير انتي واختك كمان
سمعته وبلعت ريقي بخوف كبير من نبره صوته الواثقه وكونت هرد عليه بس هو قفل المكالمه فورا
وانا جسمي كله ارتعش برعب بعدها.. قصده ايه اني في حظر كبير انا واختي؟! ومين الشخص ده اصلا؟
فضلت افكر بدون فايده وفجأه لقيت الباب اتفتح قدامي ودخل فهد بتعب فقومت بسرعه وتوجهت ليه وقولت بقلق: فهد حبيبي انت كويس مالك شكلك تعبان اوي كده ليه؟
ابتسم فهد على ملامح القلق المرسومه على وجهي وقرب حضني بقوه وقال بتعب: متقلقيش ياحبيبتي انا كويس بس مرهق شويه
سمعته وزفرت براحه وانا بحضنه بحنان كبير وهوب لقيت فهد حملني على ايديه بحنيه كبيره
وهو بيبص في عنيا بحب كبير بيشع من عنيه ليا وضعني برفق على السرير وانا سرحت في عنيه بهيام وفهد قرب مني برقه علشان يبوسني بس فجأه اتفتح الباب
ودخلت منه العقربه نرمين وهي بتصرخ فنتفض فهد بعيد عني وهو بيبص عليها بصدمه وهوب لقيت نرمين جرت بسرعه عليه وحضنته بقوه قدامي وفهد تصنم مكانه من الصدمه وبقى زي التمثال باظبط
وانا كونت بغلي حرفيا من جوه على شكلها وهي في حضن فهد بالمنظر ده لانها كانت لابسه قميس نوم طويل ومقفل بس كان مغري اوي عليها
فقومت بسرعه قدامها وشديتها من حضنه بعنف ووجهت ليها كف قوي بسرعه قبل ماتستوعب حتي انا عملت فيها ايه! وصرخت في وجهها بغضب كبير وغيره وقولت: انتي ازاي يازباله تقربي من زوجي بالطريقه دي
نزلت دموعها قدامنا انا وفهد وبقت بتترعش وهي بتشهق بقوه وألم وقالت: انا انا اسفه بس كونت خايفه اوي اصل اصل في حد دخل غرفتي من البلاكونه وكان عاوز عاوز
سكتت فجأه ونفجرت في العياط قدامنا وفهد بص عليها بشفقه وقرب منها بهدووء وهو بيقول: نرمين خلاص حصل خير اهدي اهدي متخفيش انا موجود و
وقبل مايكمل جملته الاخير اتفاجئ لما نرمين رمت نفسها تاني في حضنه وهي بتشهق بقوه وهو تصنم مكانه تاني وبص عليها بصدمه
وانا دموعي نزلت بغزاره من شكلهم قدامي والغيره بقت تاكل قلبي عليه وانا نفسي اروح اجيبها من شعرها بعيد عن فهد حبيبي بس لقيت ادم اخوها دخل من الباب بخوف
وفجأه وقف بصدمه كبيره من شكلهم كده قدامه وبص عليا بحزن وتقدم شد نرمين من حضن فهد بهدووء وحضنها هو بحنان اخوي وقال: مالك ياروح اخوكي مين عمل فيكي كده يانرمين؟!
بعدت نرمين عنه بضيق بان رغم دموعها المزيفه قدمنا وقالت:انا كويسه ياادم متقلقش بس كونت بحلم بكابوس وحش وافتكرته حقيقه مش اكتر
ووجهت نظرها تجاهي انا وفهد وكملت بغيره وضيق:معليش ازعجتكم في الوقت ده بدون قصدي اسفه يافهد عن ازنكم
خلصت جملتها الاخيره ومسكت ايد ادم وخرجت من الغرفه بغضب وانا بصيت في اثرها بشك وربيه
البنت دي مش ناويه على خير وانا هعرفها حدودها معايا انا وحبيبي فهد فين؟.. بكره هعرفك قيمتك كويس اوي ياخطافه الرجاله والا مكنش اسمي ملك منصور القناوي
بصيت قدامي على فهد وهو بيقفل الباب خلفهم وانا جلست على السرير بضيق وهو قرب مني بتوتر وحزن
بس انا شاورت ليه بايدي بسرعه وغضب وقولت:خليك عندك متقربش مني لاني مخنوقه اوي يافهد
ابتسم فهد بحزن اكبر وقرب مني اكتر وهوب شالني على ايديه وقعد بيا على السرير وهو بيدفن وجهه في رقبتي بهيام وقال:مقدرش ياقلبي ابعد عنك ابدا لانك نبض قلبي وأسجيني الي بتنفسه ياملك
دق قلبي بقوه من كلماته دي وكونت هضعف من قربه ليا بس تذكرت هو عمل ايه مع نرمين وازاي قرب منها لما صعبت عليه
فنتفضت بسرعه بعيد عنه وانا بقول بغضب:لا فعلا يادكتور فهد انا نبض قلبك بامآره ان دموع الدكتوره نرمين أثرت عليك وصعبت عليك اوي كمان مش كده
ابتسم فهد بثقه وهو بيسند على السرير براحه وقال بغمزه:لدرجه دي بتغيري عليا ياقلبي بصراحه ايوه هي صعبت عليا شويه كده
اتعصبت اوي من كلامه ازاي يقول انها صعبت عليك كده قدامي بجد كلامه ده عصبني اوي بس غصب عني لقيت دموعي نزلت قدامه بغزازه
وفهد اول ماشاف دموعي قدامه وقف بصدمه وقرب مني بخوف وهو بيحضني بقوه وأسف وقال: خلاص اهدي انا اسف كونت بهزر معاكي.. والله انا كونت عارف انها لعبه منها بس كونت حابب اشوف غيرتك عليا قد ايه انا اسف خلاص والله مكنتش اقصد اعمل كده ياحبيبتي خلاص مش هعمل كده تاني والله اسف
فضل يعتزر مني كتير وهو بيضمني ليه اكتر بقوه وانا هدئت شويه وبعدت عنه ببرود وانا بقول بزعل طفولي:لا انا ليسه زعلانه منك ابعد عني انت جرحتني بجد يافهد
ابتسم فهد على ملامحي الطفوليه وقرب شالني على ايديه وهو مركز نظره على شفايفي بحب وقال: وانا ميرضنيش زعل قلبي مني ابدا انا هصالحك فورا بس بطريقتي الخاصه
ختم جملته بغمزه وانا وجهي بقى زي الفروله من الخجل ووضعتي على السرير بحنيه وقرب مني بحب وعشق وووو
وعلى الناحيه الاخرى في غرفه نرمين كانت واقفه قدام ادم اخوها بغضب وهي بتقول:انت ليه عملت كده ياادم انت خربت خطتي كلها لما دخلت وشدتني من حضنه كده قدامها انا كونت عاوزه ا…
قرب منها ادم بغضب وضيق وقال:نرمين انا صحيح وافقت اني اساعدك لاني بحبك اوي بس مستحيل اسمحلك تعملي كده انتي اختي وشرفي يانرمين ازاي عاوزاني اشوفك وانتي بتحضني واحد مجوز وبيحب مراته قدامي وانا اقف معملش حاجه انتي كده بترخصي نفسك ليه وهو مستحيل يبصلك اصلا بطريقه دي ابدا
نزلت دموع نرمين قدامه بغزاره وهي بتشهق بقوه وقالت:انا بحبه اوي ياادم انا مستعده اعمل اي شئ بس فهد يبقى ملكي انا صدقني انا مستعده وفورا كمان
قرب منها ادم بشفقه وحضنها بحنيه وقال:طيب اهدي اهدي دموعك دي بتقطع قلبي عليكي يانرمين انتي اختي واغلا حد عندي.. صدقني هنلاقي طريقه تاني بس مش بطريقه دي ابدا
مسحت نرمين دموعها بهدووء وبصت على ملامحه بعاطفه وقالت بمكر:انا عندي طريقه تاني ياادم وهتنجح اكيد ميه في الميه
ابتسم ليها ادم بستسلام وشفقه وقال:تمام قولي وانا معاكي وهنفذ فورا
ابتسمت نرمين بخبث كبير وهي بتقول:انت ******
برق ادم بصدمه وغضب من كلامها وقال:لا انتي اجننتي اكيد يانرمين؟!!….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفله فهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى