روايات

رواية طفلتي الفصل الثاني 2 بقلم فيولا عماد

رواية طفلتي الفصل الثاني 2 بقلم فيولا عماد

رواية طفلتي البارت الثاني

رواية طفلتي الجزء الثاني

رواية طفلتي
رواية طفلتي

رواية طفلتي الحلقة الثانية

في الصباح
علي المائدة
مي بغيظ من احمد: ولااا كل حلو
احمد باصوات مزعجه وهو ياكل: يعني م اكل؟
مي بغيظ: لا اطفح بس اقفل بوقك وانت بتاكل
احمد بزعيق: لا هاكل براحتي مش عجبك كلي ف المطبخ و
ولم قاطع كلامه صوت حاد
عمار بصوت حاد: بس بقا وبعدين اي انت التاني متاكل حلو وانتي متاكل وانتي ساكته كل واحد يخليه ف حاله واللي مش عجبه يبقا مي جنبي هنا وانت ي احمد ف اخر السفرة لم اشوف اخرتها معاكم
احمد بخبث: اشمعنا مي جنبك وانا ف الاخر واكمل بصوت انوثي بتتخلي عني بعد ما اخدت غرضك مني اهي اهي
مي بضحك وتصفيق: الله عليكي ي ست
احمد بغرور: لا احنا جامدين اوووووي
مي بغمز: يواد ي جامد
عمار لم يتحمل كل هذا وقام باخذ اشياءها وذهب لسيارة لكي يذهب ل شركته
مي بصوت عالي: عمار
عمار بحنية: نعم ي مي
مي: امسك الساندوتشات دي والقهوه عشان انت مفطرتش بسبب الحيوان اللي جوه
عمار: طب خلاص بقا ملكيش دعوة بيه ماشي
مي بعيون قطط: عمار انزل شوي
عمار وهو ينزل لمستواها: نعم
مي وهي تقبله ف خدها: خالي بالك من نفسك
وذهبت وهي تتمشي بدلع
ولكن هو تسمر مكانه ف هي قبلته نعم قبلته ي الله
وذهبت لشركته وانتهاك ف عمله
وحل المساء
عمار: مي احمد مي
ولكن لا يوجد رد وفجاه
مي وهي تفرقع الالعاب خلف عمار: كل سنه وانت طيب يموري
عمار بخضة: اي في اي؟
احمد بحب: النهارده عيد ميلادك يحبيبي كل سنة وانت طيب
عمار بحب: وانت طيب مكنش ليه لازمه كل ده
مي برفع حاجب: هو اي اللي ملوش لازمه يموري م كل بفلوسك تعال بقا نقطع التورته
احمد: امسك قطع التورته
عمار وهو ياخد السكين ولكن قاطعه احمد
احمد بحنق: يمي دا عيد ميلاده هو مش انتي سيبي السكينة من ايدك واديها لعمار
مي بعيون قطط ل عمار: اسيب يموري
احمد بغيظ: لو انتي هتقطعي معه انا كمان هقطع ها
عمار بزهق: هنقطع كلنا يلا
مي وهي تطعم عمار ف فمه: كل سنة وانت طيب يموري
عمار بحب: وانتي طيبة
احمد بزعل: كل سنه وانت طيب يعمار
عمار بستغراب: زعلان ليه ي احمد
احمد بزعيق: عشان مي اكلتك وانت مش بصتلي عشان اكلك زيها غبية بكرهك
مي بردح: حوش حوش انا اللي بموت ف دباديبك
اسلام بصوت مرح: مرحبااااااا
احمد بضحك: حبيبي تعال
مي بصوت رقيق لتغيظ عمار: اتفضل ي اسلام نورت
عمار بغيظ: اتفضل
اسلام بخجل: عمار انا كنت عوز اتكلم معاك ف موضوع كده
عمار بستغراب: تمام اتفضل ف المكتب واكمل برفع حاجب ل احمد و مي نضفوا البيت ده يلا
في المكتب
اسلام: انا كنت جاي عشان اطلب منك ايد مي
عمار بصوت عالي: مي مين تعرفها انتي منين ولا شوفتها فين اطلع بره طلبك مرفوض ومتجيش هنا تاني بررررررة
وخرج اسلام وغمز ل مي نعم ف هذه خطة
بعد ذهب اسلام وخروج عمار
مي ببكاء مصطنع: انا بحبه ليه موافقتش انا
عمار بدموع في عينه: بتحبي مين تعرفيه منين شوفتيه فين انا اللي ليا حق فيكي انا اللي اعرفك وانا بحبك وانا اللي ربيتك وكبرتك وحافظت عليكي انا اللي سهرت كتير عشان اجبلك كل اللي انتي عوزة وتبقي زي اصحابك انا اللي شيلتك لم اتولدتي انا بحبك ومردتش اقولك عشان مستقبلك وقولت لا تركز ف مستقبلها وانتي بتحبي ده واكمل ب دموع ماشي ي مي الف مبروك وانا اسف اني ادخلت ف حياتك و
ولم يكمل كلامه بسبب قبلة مي
مي بحب: انا كمان بحبك ودي كانت خطة يموري

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!