روايات

رواية طفلتي البريئه الفصل الأول 1 بقلم مصطفى جابر

رواية طفلتي البريئه الفصل الأول 1 بقلم مصطفى جابر

رواية طفلتي البريئه البارت الأول

رواية طفلتي البريئه الجزء الأول

طفلتي البريئه
طفلتي البريئه

رواية طفلتي البريئه الحلقة الأولى

بقولك اي هتجيبي البنت دي عشان سيف يتجوزها.
عليا بخوف من جبروته: يا عثمان حرام عليك دي بنت صغير عمرها15 سنة ازاي تجوزها لابنك اللي كل ليله سهران معا واحده شكل ! وكمان جوزتهاله من وراه اكيد مش هيرحمها .
عثمان بجبروت: ملكيش فيه انا عارف انا بعمل اي دي البنت اللي انا اختارتها ليه عشان يتلم شويه كل يوم في حضن واحدة شكل انا قرفت.
عليا: بس يا….
عثمان بغضب: كلامي لازم يتنفذ يا عليا وعرفيه أني كتبت كتابه عليها مفهوم .
عليا بخوف : مفهوم حاضر.
خرجت عليا من عند عثمان لكنها شافت منار بتعيط هي بنت عم سيف وبتحبه ونفسها تتجوزه.
عليا: معلش يا بنتي مش نصيبك.
منار بحقد: سيف ليا انا وبس يا عمتي و رحمة امي مش ههنيها بيه والايام بينا.
………….
في جناح سيف.
عليا : سيف ابوك كتب كتابك علي بنت من اهل البلد امبارح بليل والبنت هتيجي النهارده.
سيف عيونه برقت وبقت حمرة: بتقولي اييي
عليا: زي ما سمعت كده دي أوامر ابوك.
سيف بغضب: ليه عيل انا علشان تكتبوا كتابي بدون اذني ؟
عليا: ده امر ابوك.
سيف اخد القميص ونزل وعلي وشه علامات الغضب.
سيف بصوت عالي: انت فين يا عثمان بيه.
عثمان جه ببرود: وطي صوتك وانت بتكلم ابوك.
سيف بغضب: اي اللي حصل ده.
عثمان قعد: اللي سمعته و اه وعلي فكره بقي البنت دي انا هكتب ليها كل حاجه ولما تتشطر كده وتجيب ولي العهد منها وقتها هتورث وكل حاجه ترجعلك تاني غير كده هتبرع بكل حاجه بقا وانت تفلس.
سيف بغضب: مستحيل.
عليا راحت علي ابنها: خلاص يا ابني اسمع كلام ابوك.
منار بخبث: معه حق يا مرات عمي دا ازاي يتجوز واحده ميعرفهاش وكمان تجوزهاله من وراه .
عثمان ضرب بالعكاز
عالارض: خلص الكلام يالله شوفوا رايحين فين ونت يا سيف البنت دي لو اذيتها صدقني انا هحرمك من كل حاجه.
سيف قبض علي ايده وابتسم بخبث: تمم تمم اوي كمان.
_ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ_
في حي فقير جدا تستيقظ فتاة في 18 من عمرها تدعي بسمه من عائله فقيرة.
الام: يلا يا بسمه عشان تاكلي.
بسمه بغضب : يييي يا ماما قولتلك كذا مره بوسي بوسي مش بسمه
الام بضحك: ماشي يا ستي بوسي قومي يالله
والد بوسي اتي من الخارج و باين عليه الالم والحزن: تعالي يا هالة عايزك.
بوسي: وحشتيني يا بابا تعالي ناكل.
الاب بص بألم لابنته : لا يا حبيبتي كلي انتي.
هالة بقلق: في ايه يا احمد.
احمد اخدها الاوضه.
احمد بزعل: اللي كنا خايفين منه حصل يا هاله جهزي بنتك يالله ولبسيها الفستان
هالة بلطم: ينهار اسود لا بنتي لا مش هياخدوها مني .
احمد بزعيق: اسمعي الكلام انا مش قادر اتكلم جهزي بنتك هتروح لبيت جوزها الليله .
هالة بعياط و شهقات: ط طيب.
هالة بحزن : تعالي يا بوسي عشان تلبسي الفستان الجديد وتروحي عند جوزك.
بوسي بطفولة: جوزي ؟ .
هالة بدموع: اه جوزك يا حبيبتي خلاص الوقت جه تعالي يلا البسي واجهزي عشان هيجوا ياخدوكي القصر.
بوسي بتمسح دموع امها: خلاص متعيطيش يا ماما كل شئ مقدر ومكتوب واكيد ده قدري .
هالة خدتها في حضنها: يا ضنايا ربنا يحميكي من اي شر يارب
لبست الفستان وجه السواق وودعت اهلها ومشيت
………………..
عند منار.
منار بغضب: البت دي لازم تموت.
امها بخبث: وليه مانتي عندك الاحسن من كده.
منار باستغراب: ايه هو.
امها بمكر: كده كده سيف بتاع بنات وكل ليله معا واحده شكل يبقا نقول انك حامل منه.
منار بصدمه: بتقولي ايههه ؟
في جناح سيف.
دخل سيف أوضته بعد ما رجع من السهر طلع لكن لاقي بنت صغيرة قاعدة علي السرير
سيف بجمود: انتي مين ودخلتي هنا ازاي؟
بوسي ببراءة : انا العروسه يا عمو انت مين بقي !
سيف بصدمه من جمالها وبلع ريقه و رجع لجبروته تاني: مين يا روح امك.
بوسي بخوف: ا انا العروسه.
سيف بغضب: يانهار اسود جايبين لي طفلة صغيرة اتجوزها ؟.
بوسي بعدم فهم: عمو هو انت مين.
سيف برفع حاجب: عمو مين انا جوزك يا عروسه.
بوسي باستغراب: يعني انت جوزي ؟ طيب
سيف: انتي عارفه يعني ايه جواز.
بوسي ببراءة: يعني عروسه وعريس ويفضلو قاعدين معا بعض ياكلو ويشربو ويهزرو معا بعض
سيف : لا يا حلوه غلط انا هقولك يعني اي جواز دلوقتي
سيف بيحاول يقرب منها لكنها بتبعد وترجع لورا .
بوسي بخوف: عمو كده عيب علي فكره.
سيف بيقرب منها و شدها من الفستان وقال : مش انتي بقيتي مراتي انا هجيب ولي العهد منك دلوقتي قرب منها وووو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلتي البريئه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى