روايات

رواية طفلة القاسي الفصل الخامس عشر 15 بقلم دنيا محمد

رواية طفلة القاسي الفصل الخامس عشر 15 بقلم دنيا محمد

رواية طفلة القاسي الجزء الخامس عشر

رواية طفلة القاسي البارت الخامس عشر

رواية طفلة القاسي الحلقة الخامسة عشر

غرام بصدمة: مرااد انت بتعمل اي
مراد قرب مسك مي من شعرها وجرها معاه لتحت ع سلم
مراد بغضب وهو بيجرها: انتي انسانة و’س’خ’ة ومينفعش تعيشي هنا وصل عند باب الفيلا ورماها برا البيت
مراد بزعيق: امينهه
امينه بخضة: نعم ي بيه
مراد _ تطلعي دلوقتي تجيبي الست الي اسمها سهي دي من فوق وتنزلي بيها بسرعه
امينه جريت
سهي بغرور: عايزة اي
امينه: اتفضلي تعالي معايا مراد بيه عايزك
سهي نزلت معااها ومراد اول ما شافهاا
مراد بعصبية: بنتك الو….. رمتهالك بره عشان انتي بصراحة معرفتيش تربيها بنتك. معملتش احترام إن غرام تعبانة وكمان اكبر منها ياعني واجب عليها احترامها ف دلوقتي بقا احب اقولك تافضلي تطلعي بره ومشوفش وشك ولا وش بنتك هنا تاني انتي فاااهمة
سهي بخضة: انا بنتي متعملش كده تلاقيها هي الي بتتبلي عليها
غرام بدموع: حرام عليكي انتي ازاي خالتي انتي المفروض تحبيني تعتبريني بنتك مش تكرهي بنتك فيا للدرجة دي دايما معرفاها انها الحلوة والاحسن مني مع انك عارفة انو كل ده مش فيها انتي آذتيني كتير من وقت ما كونت عايشة ف بيت ابويا لحد ما مراد اتجوزني ونتي عرفتي كده بقيتي عايزة تخليني اطلق منو عشان هي تتجوزو انتي لي كده
سهي بغل: انا مبحبكيش لا انتي ولا امك علطول انتو الكويسين ونتو اللي فيكم الخير وامك هي الي واخدة الجمال واتجوزت من عيلة المحمدي ونا روحت اتجوز واحد علي قد حالو امك الي كانت عايشة ف الخير والعز ونا علطول ف الفقر ونتي اخدتي الجمال واتعلمتي احسن تعليم ونا بنتي الي علطول تسقط ده ليه انتي فيكي اي احسن منها بلعكس هي ف نظري هي اجمل واحسن منك مليون مرة
حنان بصدمة وعياط: ياااه ي سهي كل ده ف قلبك انا ازاي مكنتش حاسة بكل ده كنتي بتآذي بنتي بقول ربنا يهديها مكنتش اعرف انك حقودة وعندك غل كده انا ونتي عرفين ان غرام احسن ومتربية عن بنتك مليون مره
مراد بغضب: غرام علي الاقل مش بجحه زي بنتك علطول ف حالها مش خبيثة مش بتاعت فلوس وطماعة وبصلها بقرف ودلوقتي تتفضلي تطلعي بره البيت حالا بدل ما اطلعك بطريقتي
سهي بحقد: ماشي انا همشي بس مش هسيبك ي غرام وهجيب حق بنتي وكرامتها والايام تجمعنا ي غرام قالت كلامها ومشيت من البيت
غرام مكنتش مستحملة كل ده طلعت اوضتها بسرعه وقفلت ع نفسها الباب
محمدي: روح يابني شوفها
مراد طلع ورا غرام
مراد خبط عليها: غرام افتحي الباب
غرام بعياط: سبني شوية ي مراد لوحدي
مراد بهدوء عكس الي جواه: غراام افتحي الباب بقولك
غرام فتحت وكانت عينيها وارمة من العياط ومناخيرها حمرا ووشها كلو كان عبارة عن دم
مراد بخوف: اهدي ي غرام انتي مش شايفة شكلك عامل ازاي مشيوا اهو وعمرهم ما هيعملولك حاجة تاني
غرام بشهقات: ه هما مش راضيين يسبوني م من زمان وهما بيآذوني
مراد بتساؤول: طب اهدي وقوليلي عملو اي
غرام بعياط: كانو بيخلوا واحد يتحر’ش بيا وخالتي كانت بتضر’بني جامد عشان بنتها وكانت بتجيب سكي*نة حطاها ف نار تجبها ع ايدي ووريتو العلامة الي في ايديها
مراد: انا ياما سالتك عن دي ونتي مقولتيش ومكنتش بتردي
غرام: مكنتش عايزة مشاكل ي مراد
مراد حضنها وبيملس ع ضهرها بحنان
عند اسر كان جهز القاعة من اجمل القاعات واشتري. ل حبيبة فستان فرح جميل جدا ورقيق
اسر اتصل ب مراد؛ اي ي. صاحبي متجهز نفسك بقا انت ومراتك انا فرحي بكره
مراد بتعب: ونبي انت رايق انا كان حصلي شوية مشاكل واتلهينا
اسر: اي في اي حصل اي
مراد حكالو كل الي حصل
اسر: احسن الست دي هي وبنتها مكنوش نزللي من زور كنت بسيب البيت واخرج كتير عشان مشوفهاش
مراد بغمزة: ولا عشان تشوف حبيبة
اسر ضحك
مراد باهتمام: طيب هقفل عشان اخد غرام ننظل نلحق نجيب ليها فستان وليا بدلة وهاخد منة معايا افرحها
اسر بحب: سلملي عليها دي تربيتي دي
مراد بحب: ماشي ي صاحبي سلام
مراد بحب: يلا ي غرام قومي اجهزي عشان هننزل نجيب فستان عشان فرح اسر بكره
غرام بصدمة: انت جاي تقولي قبلها بيوم ي مراد
مراد بضحك: معلش بقا ي حبيبي محنا كنا ف مشاكل وتعب
غرام: خلاص حاضر خمسة وهبقي جهزة
مراد ابتسم لها وسابها تغير براحتها وراخ ل منة
مراد بحب: عاملة اي ي روحي
منة حضنتو: كويسة ي حبيبي
مراد بحنية: يلا قومي اجهزي عشان هجبلك احلي فستان لاجمل منة
منة بستغراب: لي ياعني
مراد بفرح: اسر صاحبي فرحو بكره علي بنت
منة بحزن: اي اسر هيتجوز
مراد بستغراب: اه لي مالك
منة وهي بتمثل الفرح والضحك: اي يابني انا زعلت بس ان مش هيجي يهزر معانا تاني بس اشطا هروح اغير
مراد باس راسها: عقبالك ي حبيبتي ويلا بسرعهه
ممة راحت تلبس بس كانت حزينة لانها كانت معجبة ب اسر
منة بحب اخوي: ربنا يفرحك ي آسر
وغرام ومنة جهزو ومراد برضو جهز
غرام بفرحة: اي ده منة جاية معانا
مراد: طبعا ي اميراتي اتفضلوا
مراد ركب وغرام جنبو ومنة ورا ووصلوا المول
غرام بتفكير اجيب انهي ي مراد ده ولا ده
مراد ببرود: ده عريان هاتي ده حلو
غرام برجاء: ونبي عايزة ده جميل اوي
مراد بعصبية: غرااام ده عريان جدا مش هينفع
غرام بتأفف: اوف ماشي
دخلت قاست الفستان وكانت زي القمر بس مورتش مراد خليتهالو مفجأة
ومنة اختارت فستان جميل وغرام اختارت ل مراد بدلة سوده جميلة جدا.
وروحوا
محمدي بحب: ربنا يخليكم لبعض ي ولاد
غرام راحت تبوس ايديه: ربنا يخليك ي جدي
محمدي بفرحة: اخيرا قولتيلي جدي
غرام باحراج: والله ي جدي انت عارف اني مكنتش واخدة عليك ومعتبراك حمايا بدل جدي
محمدي حضنها: انتي بنتي ي غرام
مراد جه شدها لحضنه هو
محمدي بضحك: بتغير عليها مني ي ولا
مراد بغيظ: اه مش مراتي
منة بتعب: انا هطلع انام تعبانة اوي
محمدي قرب منها وحط ايدو ع كتفها: تعالي ي حبيبتي انا كمان هنام لاني سهرت وتعبان وكمان عشان فيه فرح بكره
والكل نام
بس مراد قام بليل واتسحب براحة من جنب غرام ونزل يروح مخزن الجنينة
مراد فتح الباب ولقي ملك واقعة ع ارض وكان شكلها تعبان من كتر الضر’ب
مراد بشر: اخيرا جبتك دنتي لسه مشوفتيش حاجة
غرام من وراه: مراد دي بتعمل اي هنا
مراد بصدمة: غرام..؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة القاسي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى