رواية طفلة الأسد الفصل الثاني عشر 12 بقلم مروة مرزوق
رواية طفلة الأسد الجزء الثاني عشر
رواية طفلة الأسد البارت الثاني عشر
رواية طفلة الأسد الحلقة الثانية عشر
أسد طلع يجري على نسمه اللي و*قعت على الأرض من كتر الخو*ف والصدمه لما شافت معتز
أسد بخوف…….. نسمه نسمه
نسمه كانت دموعها بتنزل ومش بترد
أسد شال نسمه ودخل بيها اوضتها
فرح بغضب……. ممكن افهم انتوا الزاي تيجبوا الحيو*ان دا هنا بس عارف كويس إنك جيت علشان اخلص القديم والجديد وجات تروح ليه لقت مراد شالها وطلع بيها على اوضتها
الشرقاوي………. هو في ايه
فؤاد حكي ليه كل حاجة
الشرقاوى اتحرك ناحيه معتز
الشرقاوي……….. أنا مش هقلك حاجة لا هعا*تبك ولا ها*ذيك خالص يا ابني طالما انت توبت وعرفت غلطك يبقى أنا ماليش حق إني اذ*يك
معتز بدموع…….. أنا آسف
الشرقاوي بحنيه……….. حصل خير المهم تعاله اعرفك مكان اوضتك
معتز بدموع…….. هتفتح بيتك لواحد زيي
الشرقاوي………. طالما أسد اعتبرك واحد من العيله يبقى الموضوع خلاص انتهى يلا بقى وراح معتز مع الشرقاوي
عند أسد ونسمه
أسد بخوف……. نسمه اهدي مفيش حاجة
نسمه بدموع……. هو هو هو
أسد بحزن………… اهدي أنا جنبك
نسمه بدموع…… هو بيعمل ايه هنا هو هو كان
أسد…… هقلك كل حاجة بس اهدي وقص أسد عليها كل اللي حصل
أسد……… أنا قولت ليكي كل حاجة والقرار ليكي يا نسمه بس أنا عملت اللي شوفته صح
نسمه قعدت تفكر وهدات شويه
نسمه بهدوء…… اللي أنت عملته دا صح يا أسد بس ليه جبته هنا
أسد…….. صديقني لما يجي الوقت المناسب هقلك انتي واثقه فيا ولا لااه
نسمه خدت نفس عميق وهدات
نسمه……. تمام يا أسد اللي أنت عايزه
أسد…… في حاجة كمان
نسمه……. ايه تاني
أسد حكي ليها كل اللي مراد قاله
نسمه بصدمة……… يعني دا سوء تفاهم
أسد……… ايوه
نسمه…… فرح لازم تعرف كدا
أسد……… سيبي الموضوع دا لمراد
نسمه تمام يلا خلينا ننزل ونزلت نسمه هي واسد
_حبيتها يا أسد
أسد وقف مصدوم
_منتكرش العيون مش بتكد*ب حبيتها بس هي مستحيل تقبل بواحد زيك جوزها ابعد عنها وخليها تروح للأحسن منك
أسد لف وراه يشوف مين اللي بيتكلم بس ملقاش حد
أسد…….. ايه اللي أنا سمعت دا
نسمه…… بتقول حاجة
أسد…. هااا لا مفيش يلا ونزل أسد
عند فرح ومراد
فرح بغضب…… نزلني يا باشا أنا مش كيس بطاطا أنا نزلنيييييييييييييييييي
مراد نزل فرح بغضب
مراد بغضب……. باااااااس ايه مبتفصليش خالص
فرح بغضب……. بقلك ايه ابعد عني وسبني اخلص التا*ر اللي عندي
مراد بضحك……. تا*ر انتي بجد مش معقوله
فرح بغضب……… مراد هو مش وقت استظراف هو ابعد بقى عني
مراد………… لا مش هبعد
فرح……..مراد ابعد لو سمحت
مراد ببرود……. تمام يا فرح انا هبعد عنك خالص لأنك مش البنت اللي بحبها
فرح بصدمة……. ايه
مراد ببرود……….. ايوه مالك مصدومه كدا ليه
فرح بصدمه………انت انت بتتكلم بجد
مراد ببرود……. ايوه بتكلم بجد
فرح بحزن تمام ربنا يفرح قلبك ديما
مراد بجمود شكرا المهم هقلك ايه اللي حصل وحكي ليها مراد كل حاجة
فرح بصدمة……. بقى في اب يعمل كدا، المهم تمام بس هو غلط مع نسمه وهي اللي تقرر ثم اكملت بتوتر هي هي مين حب عمرك
مراد بجمود……… واحد متخصكيش لما نطلق هتجوزها ويلا خلينا ننزل وسبقها ونزل
مراد بخبث…… صبرك عليا بس يا فرح وأنا هعلمك الأدب وهعا*قبك على اللي عملتيه زمان ومشي
فرح كانت مصدومه من تغير مراد المفاجئ دا بس حست بالغضب والغيره من البنت اللي بيتكلم عنها مراد
فرح بغضب……… ماشي يا مراد ماااااااااشي ونزلت
تسريع للأحداث
معتز اعتذر من نسمه وفرح وهما سامحوه و أسد اكتشف حاجة جديده صدمته صدمه العمر بس مقلش عليها لأي حد وفضلت العيله في المزرعه لمده اسبوع وكانوا مبسوطين ومشاعر أسد عماله تتطور تجاه نسمه وفرح هتمو*ت وتعرف مين البنت دي ومراد بيتعامل مع فرح ببرود عكس الشوق والنا*ر اللي جواه وسلمى بتتشد لفؤاد وفؤاد ولا اكنه هنا مش واخد باله من سلمي ومعتز قرب من أسد وفؤاد ومراد
عند محمود الدمنهوري
أحد رجالته……. معتز ابن حضرتك مع أسد الشرقاوي في مزرعته
محمود بجمود…….. خلــ….ــصوا عليه النهارده قبل بكره مفهوم
الشخص…… تمام يا باشا وترك المكان
محمود ببرود…….. السر خلاص هيندفن النهارده معاك يا معتز
عند معتز
مسك تليفونه ورن على محمود بس مرتدش عليه فسجل ليه رساله صوتيه
معتز بدموع…….. ازيك يا بابا عامل ايه بتمنى إنك تكون بخير أنا مش عارف ليه حاسس ان نها*يتي قربت وإن عمري خلاص قرب يخلص أنا مش فارق معايا دا كله كل اللي عايزك تعرفه ان مهما عملت معايا ومهما كانت معاملتك معايا وحشه انا هفضل أحبك وافتخر بيك انا عارف اني مكنتش مهم عندك بس انت وماما حياتي كلها انا حاسس اني نها*يتي قربت وحابب اقلك خلي بالك من نفسك ومن ماما وبلاش تتعصب كتير علشان ضغطك وخلي بالك من ماما انا مش عارف امتى هرجع اشوفكوا تاني بحبك يا غالي وخلص تسجيل
معتز مسح دموعه وطلع علشان يتمشى شويه هو حاسس بخنقه ومش عارف سببها ايه
عند محمود
كان بيسمع تسجيل معتز ودموعه مش مفارقه عيونه وفجأة سمع صوت طفل صغير
الطفل……… انت بتعيط ليه
محمود بدموع……. علشان هخسرك يا معتز
معتز الصغير……… طب مانت اللي أمرت انك تقتلـــ…ــني برضاك
محمود بدموع………. مضطر اعمل كدا يا معتز
معتز……….. مضطر الزاي انت عندك الف حل يا بابا بس انت اخترت الأسهل أنا جاي اودعك واقلك سلام يا غالي واختفي الطفل دا
محمود بدموع وخوف…….. معتز لا وهنا افتكر محمود ذكرياته مع معتز من لما كان طفل لسه مولود لحد لما كبر وبقي شاب
محمود بدموع……. أنا ايه اللي عملته دا مستحيل اقــ…ــتل ابني لا و مسك تليفونه وفضل يتصل على رجالته بس مفيش اي رد
محمود بدموع…….. مش هيحصلك حاجة يا معتز أنا جاي وطلع من القصر
عند معتز
كان ماشي ومش واخد باله أن في شخص مصو*ب عليه بس ظهر أسد فجأة هو وفؤاد ومراد
أسد…… معتز مالك
معتز……. مفيش بس مخنوق شويه قولت اطلع اتمشى شويه
فؤاد……… عندك حق الجو هنا جامد بس ايه سبب الخنقه دي
معتز…… مش عارف يا فؤاد والله
مراد……. احنا معاك يا معتز انت مش لوحدك
معتز بضحك…… عارف وأنا!!!!!!!!! مكملش كلامه حتى وجد أسد وفؤاد ومراد معتز واقع على الأرض أثر رصا*صه اختر*قت جسمه
أسد بصدمة……… معتز وراح ليه
رجاله أسد جيهم لما سمعوا بضر*ب نا*ر وحصل اشتباك بينهم وبين رجاله محمود
عند أسد والباقي
معتز بأ*لم………… وأنا مبسوط إني اتعرفت عليكوا وانكوا اعتبرتوني واحد من العيله بس أظن أن نها*يتي خلاص جات كح كح كح كح
أسد بدموع………. مش هيحصلك حاجة وشال أسد وفؤاد ومراد معتز وحطوه في العربيه وطلعوا بسرعة على المستشفى
أسد كان بيسوق بأقصى سرعة
أسد بغضب……..معتز خاليك معايا متغمضش عينيك فاهم فؤاد خاليه مفتح عنيه
معتز بأ*لم……….. خلاص يا أسد أنا نها*يتي قربت بس قول لبابا إني بحبه كح كح كح كح أنا شايف نور من بعيد يا أسد
أسد بدموع……….. اسكت متقولش كدا هتكون كويس وزود أسد السرعة وكان هيعمل اكتر من حاد*ثه بس ربنا ستر
معتز بدأ يفقد وعيه تدريجيا
(ملحوظه المزرعة اللي كانوا فيها كانت قريبه من مستشفى) وصل أسد وفؤاد للمستشفى ودخلوا معتز لغرفه العمليات
أسد قعد على الأرض وهدومه كلها مليانه بد*م معتز
مراد جاب الكل وراح على المستشفى
محمود وصل المزرعه وشاف رجالته ميـ…ــتين وشاف د*م قلبه خفق بشده وخوف من سماع خبر إن معتز ما*ت
عند أسد و الباقي
بعد تلت ساعات خرج الدكتور
الدكتور……… مين فيكوا أسد
أسد……. أنا هو أسد
الدكتور………… للأسف الاستاذ معتز بيحـــ…ـتضر وهو طالب يشوف حضرتك اتفضل
أسد دخل لمعتز وشاف حالته عيونه دمعت
أسد بدموع………. لو حصلك حاجة يا معتز ساعتها هتشوف مني شي مش هيعجبك اصحى كدا وفوق انا هتصرف مع الدكتور دا قال بيقول إنك بتحـــ…ـتضر
معتز بأ*لم……………جه وقت إني اروح يا أسد كنت حابب اشوف واقلك يا ريت كنت شوفتك وقابلتك من زمان يا ريت كنت اخويا يا أسد
وبعد مده خرج أسد من الأوضة وهو منها*ر تماما
فؤاد بدموع…….. معتز ماله يا أسد
أسد كان ساكت بس فجأة صرخ بعلو صوته
أسد بدموع…………. معتزززززززززززززززززززز
هنا الكل عرف أن معتز خلاص ما*ت وفضلوا يعيطوا صح هما معرفهوش من زمان بس ساعات لما بنشوف الشخص من أول مره ونرتاح ليه بنتعلق بيه و مش بننساه وبيكون قريب مننا على عكس شخص عايش معايا من زمان ومش بيكون بالقرب دا
*****************************
في مكان تاني أول مره نروح ليه
_عرفت أن أسد الشرقاوي اتجوز
_بتقول ايه لا مستحيل
_زي ما بقولك كدا يا كوثر
كوثر بغضب وحقـ…ــد…….. أسد ليا أنا وبس
_هتعملي ايه
كوثر بخبث…………الظاهر أن جه الوقت إني أظهر من تاني في حياة أسد وارجعه ليا
ومن هنا الأحداث هتبدا
مين كوثر دي وايه علاقتها بماضي أسد وايه مصير علاقه أسد ونسمه واسد ايه اللي عرفه وهل يا ترى حكايه معتز خالصت لحد كدا ومحمود هيعمل ايه بعد ما معتز ما*ت وايه السر اللي خلي محمود يقــ….ــتل أبو نسمه
لو محمود اتمسك وانت القاضي هتحكم عليه بايه بسبب اللي عمله
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة الأسد)