روايات

رواية صغيره على العذاب الفصل الثالث 3 بقلم هدى علي

رواية صغيره على العذاب الفصل الثالث 3 بقلم هدى علي

رواية صغيره على العذاب الجزء الثالث

رواية صغيره على العذاب البارت الثالث

رواية صغيره على العذاب
رواية صغيره على العذاب

رواية صغيره على العذاب الحلقة الثالثة

# ي استني
“لفيت وانا مرعوبه ليعرفني
# افندم
# اسف بنادي ع حد تاني
” لفيت لقيت بنت ف غايت الجمال شايله شوية كتب وادتهالو سعتها حسيت باحراج بس ف نفس الوقت مبسوطه انه مش عرفني ودخلت المحاضره ولقيته ورايه وكل ال ف المحاضره وقفو وقعدو تاني ساعتها استوعبت انه الدكتور قعدت مكاني والكل مستجيب معه والصراحه كان شرحه حلو جدا وباين عليه مرتب اوي ومنظم فكرت مع نفسي يمكن مش هو نفسه او يمكن حد شبهه بس… وبعد ساعتين الكل خرج وانا طالعه معاهم فجاه لقيت الدكتور بيشاور عليا..
# ي انتي خليكي عاوزك
“ساعتها نبضات قلبي علت # نعم يادكتور
# اسمك
# ييمنى
# تمام يمكن توصليلي دول لمكتبي
# اشمعنا انا
” ابتسم ومشي من غير مايتكلم
# يااا دكتور فين مكتبك طيب
“لكني مشى ساعتها، ومعرفش هودي الورق ده فين وانا ماشيه خبط ف نفس البنت ال شفتها بتكلم الدكتور الصبح فرحت انها هتقولي مكتب المختل ده فين..

 

 

# لو سمحتي هو مكتب الدكتور فين
# دكتور مين
# الدكتور ال كنتي واقفه معه الصبح
# اها الدكتور معتز خير عاوزه ف حاجه
# هو طالب اوصله الورق ده ف مكتبه
# طب اخدهم اوصلهم انا ليه
# شكرا بجد
” ادتهم ليها بس حسيت اني ماسكه حجه ف ايدي لقيته كتاب نسيت ادهلها مع الباقي مشيت وراها لاحد ماشفتها دخلت من الباب استنيت لما تخرج عشان خايفه ادخل لشخص المختل ده لكنها اتاخرت جوه ودخلت عشان لو قعدت اكتر من كده صفاء هتقلق عليا بس انا اتصدمت من ال شفته لقتها داخل احضانه نظرت بصدمه بعدها الدكتور عنه لما شافني..
# انن اسفه اتفضلو الكتاب ده نسيته ادهولك عن ازنكم
# استني ي يمنى
# كان لازم اخبط انا اسفه
# متفهميش غلط دي..
# انا مالي ي دكتور اتفضل الكتاب بعد ازنكم
“بعد رحيلي نظر لها بغضب وصفعها علي وجهها بشده.
# فوقي انتي هنا طالبه عندي لو ال حصل ده حصل تاني ساعتها هطار ارفدك من الجامعه
# انا بحبك ي دكتور معتز ارجوك مترفدنيش كده مش هقدر اشوفك تاني
# وانا مش بحبك ي ساره ومستحيل احبك انا شخص متجوز ومش هينفع احب حد علي مراتي لاني بحبها فوقي لنفسك
# بس انت السبب ادتلي اهتمام غير باقي ال عندك ف المحاضره
# لانك كنتي ملتزمه وكنتي اذكي حد ف المحاضره
# كنت والوقتي
# الوقتي شغلتي نفسك بحجات هدمر مستقبلك ركزي ف مستقبلك ي ساره و اتفضلي اطلعي من مكتبي
# انا مش هبقا لغيرك ي معتز خليك فاكرها
~~~~~~~~~~~»»»»»»»»»»»»»»

 

 

“وصلت البيت وانا بنادي ع صفصف بس لقطها مرميه ع الارض وغرقانه ف دمعها سعتها كنت بموت من المنظر طلبت الاسعاف ورحت معها وفضلت مستنيه الدكتور يطلع وانا منهاره من العييط وطلع الدكتور بعد دقايق.
# احنا لازم نفتح محضر مين عمل فيها كده دي متعرضه لضرب المريضه تبقالك اي
# تبقي… امي هي كويسه عاوزه اطمن عليها
# اتعدت مرحلة الخطر الوقتي ادخلي اطمني عليها
” دخلت وانا بعيط من منظرها وخايفه تسبني وتمشي هي ال ليا ف الدنيا
وبعد ساعه وانا قاعده جنبها لما تفوق من المخدر وبعد ثواني لقتها صحيت فرحت..
# صفاء انتي كويسه مين عمل فيكي كده
بكذب # مفيش ي حبيبتي دول شويه حراميه كانو عاوزيين يسرقو الفلوس ولما وقفتهم ضربوني بس مفيش حاجه تاني
” ساعتها عرفت انها بتكذب واخدتها ورحنا البيت سوي وهي رفضت تعمل محضر، دخلتها اوضتها تاني وقعدت افكر مين عمل معها كده بس فرحت لما عرفت ان ف كاميرات هنا فتحتها وشفت ال حصل بالكامل..
# بقالي سنين مستني تدفعيلي الفلوس
# فلوس اي انا معنديش حاجه لاحد
مسكها من شعرها # انتي عارفه فلوس اي كويس يااما الكتكوته ال معاكي هأذيهالك ي صفاء
# حرام عليك انت اخدت مني كل فلوسي ورمتني كأني كلبه وبانيت نفسي بنفسي عشان اقدر اوفر الاكل لنفسي ولبنتي يمنى سبنا ف حالنا انا بقيت طالقتك خلاص مفيش بينا اي حاجه ارجوك
# ورق المكتبه معايا وهتبقاا المكتبه ملكي وهرميكي انتي والقطه بتاعتك برا
# المكتبه متسجله ف المحكمه باسمي ومفيش حد هياخدها بعدي غير يمنى بنتي
” مسكها من شعرها وضربها ضرب مبرح وهو كان ع تأثير الخمره وسابها ومشي واقعه ع الارض… نهيت الفيديو بصدمه وعرفت انه طالقها لكن هي عمرها ماتكلمت عنه وازاي يعمل فيها كده عدت الايام وكان تعب صفاء بيزيد والمكتبه مفيش حد بيجلها كتير لاحد مافكرت اني لازم اشتغل وفتحت اللاب توب ولاقيت حد عاوز مربيه لبنته الصغيره وف نفس المدينه ال متواجده فيها فرحت… وبعد الجامعه طلعت ع الشغل ودخلت قصر كبير وكان ف منتهي الجمال فضلت داخله منبهره بكل حاجه فيه وقفتني سيده يبدو عليها انها ف الخمسنات..

 

 

# انتي مين
# المربيه الجديده يمني
# طب اتفضلي البيه شويه وهيوصل
# تمام شكرا
# اعمل اي تشربيه
# كباية ميه لو سمحتي
” قعدت شويه وبعد خمس دقايق سمعت صوت عربيه جت عرفت انه البيه لان الكل واقفوو قدام الباب يستقبلوه وبعد ماشفته اتصدمت وحسيت باحراج بصلي وقالي
# انتي بتعملي اي هنا…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صغيره على العذاب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى