روايات

رواية صغيرة بين يدي الادم الفصل التاسع 9 بقلم شغف الاعصار

رواية صغيرة بين يدي الادم الفصل التاسع 9 بقلم شغف الاعصار

رواية صغيرة بين يدي الادم الجزء التاسع

رواية صغيرة بين يدي الادم البارت التاسع

رواية صغيرة بين يدي الادم الحلقة التاسعة

روايه :صغيره بين يدي الادم
Part:9
وندى ضربت زيد كف وطلعت من الغرفه تبكي وهو كير اي شئ قبله بره بقي كان الجو مشحون بين نوح وادم كانوا بيلعبوا شطرنج
ادم:الفيل ممكن يدوس على الحصان ومش هيقومه
نوح:الحصان ممكن يمشي من قدامه وفاز نوح
ادم:يبقي الاحسن ليه ميقفش قدام الفيل وفاز ادم (الله عليك اجدع😂)
جه الجد وقعد معاهم ونوح وادم كانت نظراتهم لبعض قاتله
ادم:انا هروح الشغل يا حازم باشا
الجد:مش بتاكل
ادم:مش عايز نفسي مسدوده ومشي
عند زيد خرج وذهب لمكان ما
ادم كان بيشتغل ونيران الغيره تحرق قلبه انو حياه هناك في القصر مع اللي اسمه نوح وكان بيتعصب على العمال على اتفه الاسباب
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)
خلص اليوم ورجعوا بليل معادا زيد اللي لسه مرجعش
دخل ادم لقي نوح يجلس وحياه أيضا بي كانت بعيده عنه
ادم:مش ليكي اوضه تقعدي فيها يلا اطلعي
حياه:بس
ادم:مبسش خلصي اطلعي
نوح:انت ازاي تكلمها كده
ادم:ملكش فيه وانت لسه واقفه اطلعي
طلعت حياهنوح وهو يقترب من ادم:انا مسمحلكش تكلمها كده
ادم وهو يمشي من أمامه ببرود ناحيه الجنينه :تسمح ولا متسمحش غور من وشي دلوقت وخرج
خلع التيشرت وجلس في الحديقه وهو يدخن بشراهة وينظر الي شرفه اوضه حياه تقدمت منه ندي وهو متوتره
ندي:ممكن تلبس التيشرت مسك ادم التيشرت ولبسه وقال نعم يا ندي
ندي بتوتر :زيد
ادم:ماله زيد
ندي:ليه مرجعش لغيت دلوقت
ادم:متقلقيش هشوفه
ندي:ماشي ومشيت خلع ادم التيشرت ثاني وحاول يتصل يزيد
ادم :مبيردش ده ليه وبعدها لقي زيد بعتله رساله بيطمنه عليه وأن في مكانه اللي بيرتاح فيه وهيرجع الصبح ادم اتطمن وذهب وجاب حاجه وفرشها في الجنينه ونام عاري الصدر ويديه خلف رأسه وهو ينظر للنجوم وبعدها شعر بتعب بجسده وشعر بسخونيه جامده ومش قادر يتحرك وقد استسلم للتتعب ونام وعدي بعض الساعات قامت حياه من النوم بفزع ملقتش ادم جنبها قامت تشوفه نزل الجنينه لقيته نائم على الأرض قربت من بفزع لقت جسده بارد ووجه سخن خافت جدا عليه
حياه:ادم ادم فوق يا آدم فوق لكن ادم لا حياه لمن تنادي حاولت تسنده وتقويمه لغرفتهم وبعد عناء نجحت وحطته على السرير وراحت جابت كمادات وعملتله كمادات وبعد وقت لقت ادم بيتنفض على السرير جامد وبيهولس وبيعيط ايوه ادم بيعيط حياه خافت معرفتش تعمل اي بقت تعيط
ادم فتح عينه وقال بتعب:حياه متسبنيش خليكي معايا ونام ثاني حياه مسحت دموعها وقربت منه ومئات عليه وحضنته وقالت بعياط:مش هسيبك بس انت فوق والنبي وبعدين ومسكت كتفه وبتهزه بقوه وتقول:ادم ادم فوق انت ادم الرخام قوم رخم عليا انا موافقه يلا قوم وبعدها مسحت دموعها وقالت مش هيتسلم ورحت حملته على ضهرها وعافرت لحد الحمام ووضعته في البانيو وجابت تلج وحطته في البانيو وشغلت المياه البارده ووضعته قليلا ثم خرجت ووضعته على السرير وذهبت وفضلت تعمله كمادات وقرأت له قرٱن ثم واخيرا نزلت السخونيه اطمأنت حياه وصلت الفجر ثم ذهبت واحتضنته ونامت في الصباح استيقظ ادم وهو يمسك رأسه بوجع
ادم:اي اللي حصل انا كنت نايم تحت وبعدين شاف حياه وهي تحتضنه
ادم :البت قلبها جمد وحضنتني الله اكبر دخل اخد شاور وغير ملابسه ولكن السخونيه مكنتش راحت كلها وخرج استيقظت حياه
حياه :ادم انت كويس
ادم: طبعاً هكون كويس طلما شوفت القمر ده
حياه:ادم هو ادم وهيفضل طول عمره ادم
ادم:امال يعني أما اكبر هكون حسن ما هكون ادم
حياه وهي بتقول:حاسب يلا علي الظرافه اللي انت فيها
ادم:طبعا لازم اكون ظريف مع واحده نكديه شبهك يا بومه حياه وهي تمسك المخدره وتقترب منه وتضرب
حياه:انا بومه يا غراب
ادم:ابعدي يابت ابعد وفجأه وقعت حياه واعتلها ادم
ادم وهو بيغمز لها:انت اللى جتيلي برجلك
حياه بتوتر:ا ا ادم ابعد
ادم:مش هبعد غير لما تبوسيني
حياه:مستحيل
ادم:خلاص خلينا كده
حياه:طيب وقربت منه وقبيلته في حدوده بسرعه
ادم :وحياه امك اي ابن اختك
حياه:اي
ادم بغمزه:البوس كده وقبلها من شفيفها وبعدين بعد عنها وكان هينزل
حياه:ادم متنولش انت تعبان لسه
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)
ادم:يابت انا صحيتي فل تحبي اوريكي وهو بيغمز لها
حياه:تصدق اني غلطانه ودخلت الحمام وقفات بابه جامد
نزل ادم وهو يضع يده بجيبه ويرتدي النظاره وينزل وهو بيصفر شاف نوح قلب ادم عيونه بملل ونزل قعد ومسك الجرائد وعمل نفسه مثقف وبيقرأ
نوح:السلام عليكم
ادم :وعليكم السلام يا اخ نوح
نوح:اخ اي دا انت بتحترمني
ادم:مش هحترمك ليه يعني
نوح:علشان غيران مني مثلا
ادم بضحك وهو يخلع نظارته:انا ادم هغير ومن مين منك انت هههههههه مستحيل واضح انو دمك خفيف هههههههه
نزل الجد وحياه وندي نوح وقف وقال
نوح:دومي انا حابب اسعدك أكثر واقولك انو انا قررت موعد زواجي من حياه اي مفيش مبروك ادم وقف منتفضا وقرب بسرعه من نوح ومسكه من رقبته بغضب وليه هيسدد له كلمه وفجأه
حياه بصويت:اااااااااااااااااااادم

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صغيرة بين يدي الادم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى