روايات

رواية صغيرة النمر الفصل الثالث 3 بقلم ملك ابراهيم عبد الجيد

رواية صغيرة النمر الفصل الثالث 3 بقلم ملك ابراهيم عبد الجيد

رواية صغيرة النمر الجزء الثالث

رواية صغيرة النمر البارت الثالث

صغيرة النمر
صغيرة النمر

رواية صغيرة النمر الحلقة الثالثة

مازن بأسف: حصل لعب في الحسابات بتاعت الشركه وللأسف خسرنا 10مليون جنيه
حازم بصدمه: مين اللي لعب في الحسابات بتاعت الشركه ومين اللي ماسك الحسابات غيرك ي مازن
مازن بصدمه: انت بشك فيا ي حازم بشك في صاحب عمرك مكنش العشم ي صحبي
حازم بضيق: انا هشك فيك ليه ي مازن بس انت مدير الحسابات هيكون مين يعني طب في حد غيرك ماسك حسابات الشركه
مازن: لا بس انا لازم اعرف مين عمل كده وخصرنا كل ده وبعدين قال بتفكير ممكن يكون منصور يا حازم
حازم بتفكير: تصدق ممكن وخصوصن انو بيكرهني
وبعدين حد دخل
نورهان بابتسامة: السلام عليكم
حازم ومازن: وعليكم السلام
مازن: طيب ي حازم انا خارج وزي ماقولتلك
حازم: تمام
نورهان بابتسامة وحب اخوي: اي ي حزومي مش بتسأل يعني
حازم ضحك بخفه وقال: معلش ي نورهان بس انا اليومين دول تعبان اوى
نورهان: الف سلامه عليك ي نمر المهم انا كنت جايه اقولك كلمتين وامشي
حازم: خير
نورهان: قبل اي حاجه تعبان من ايه
حازم: نورهان اخلصي
نورهان برخامه: طب ونعمه منا متكلمه الا اما تقول مالك
حازم بضيق: مضايق
نورهان: ليه
حازم: اتجوزت وخسرت 10مليون جنيه
نورهان بصدمة: يا نهار اسود لحق عملها
حازم: مين ده
نورهان: منصور هو وبابا انا متاكده ان منصور هو اللي عمل كده ي حازم لاني سمعتو اصبح هو وبابا وماما بيتكلمو
حازم بتوعد: يعني منصور هو اللي عمل كده
نورهان: ايوه
حازم باستغراب: انتي ليه مش زيهم يا نورهان
نورهان بحزن: مخترتش ابقي زيهم يا حازم اخترت ابقي مع الحق مع انهم اهلي بس انا مش شايفه اي اهتمام او حب من نحيتهم
حازم بحب اخوي: اعتبري عمك ومرات عمك زي ابوكي وامك بظبط وانا اخوكي ي نورهان ماشي
نورهان بابتسامة: اشطا بقولك اي حكايه جوزك دي
حازم بضيق: جات بسرعه وبعدين اصلا انتي عارفه انو كان غصب عني اصلا ابويا فضل يزن عليا هو وامي فا اضطرت اوفق
نورهان: طب هي مين وحلوه ولا لا
حازم بضيق: مش وقتو الكلام ده
نورهان: ليه ي حازم
حازم بضيق: كده مش عايز اسمع سيرتها لو سمحتي
نورهان بضيق: حازم لو سمحت انا مش عايزاك تشوف كل الستات خاينين زي ليالي
حازم بعصبيه: انا مش زعلان علي ليالي انا زعلان علي ابني اللي مات وملحقتش اشوفو ويعالم مات ولا عايش
نورهان: طب ممكن تهده انا مش عايزك تظالم حد معاك
حازم بقاسو: والله اللي شوفتو يخالني اظلم
نورهان: حازم انت مكنتش كده نفسي ترجع زي زمان
حازم: صعب
نورهان: براحتك انا هروح عند عمو شويه مع السلامه
ومشيت
_____________________
في الليل عند تغريد
تغريد بحب: الو ي حبيبي عامل ايه
مراد بخبث: تمام ي قلبي انتي عامله ايه
تغريد: تمام بقولك البت اللي اسمها ورد دي خلاص اتجوزت وبقا معايا مليون جنيه واظن نقدر نتجوز بقا
مراد بمكر: طبعا ي حبيبتي اي رأيك كتب الكتاب يبقي الاسبوع الجاي حلو
تغريد بفرحه: حلو اوي
_____________________
عند سها
وصلت نورهان هناك ودخلت وسها سلمت عليها بحب وقالت: ازيك ي نورهان ي حبيبتي عامله ايه نورتي
نورهان بأبتسامه: ده بنورك انتي ي اجمل طنط امال عمو وغرام وفارس والعروسه اللي معرفش اسمها فين
سها ضحكت بحزن وقالت: عمك في المكتب ي حبيبتي وفارس مع صحابو وغرام لسه مجتش قالتلي انها هتقعد مع روميساء شويه و العروسه فوق في اوضتها
نورهان بأستغراب: طب انا دلوقتي عندي مليون سؤال ي طنط هي اسمها ايه وحازم عرفها امتا واتجوزها امتا وليه مقلناش
سها بحزن شديد: هي اسمها ورد وبقيت الاسئله حازم يبقي يجوبك او اقولك اسألي العروسه بنفسها
نورهان بحماس: هي حلوه
سها بحزن: قمر بس طفله
نورهان بأستغراب: طنط طب ليه حضرتك مضايقه اوي كده وانتي بتكلمي
سها بحزن: بعدين ي حبيبتي هقولك وبعدين هضيق من اي ابني حالو اتغير بسبب واحده جابها من الشارع وعادي
نورهان: تقصدي ليالي
سها: هو في غيرها الواط*يه انا بجد بكرها وبست*حقرها
نورهان: معاكي حق ي طنط اللي عملتو مكنش قليله برضو انا هطلع اطمن علي عمو محمد بعدين هطلع اشوف العروسه اللي بتقولي عليها طفله
سها ابتسم بحزن وقالت: ماشي ي حبيبتي
_________________________
عند ورد في الاوضه كانت قاعده علي السرير لابسه بجامه سوده في بينك بنص كم وفرده شعرها الطويل الحرير وكانت قاعده بتكتب مذاكرتها وهي بتعيط وبتفتكر ذكريتها وهي طفله عندها 5سنين وهي بدأت تكتب مذكرات وسرحت في ماضيها
فلاش باك من 9سنين
كانت ورد قاعده في البيت لوحدها دخل عليها بابها وهو معه واحده وبنت اكبر من ورد بست سنين وهي تغريد
ورد بأستغراب وطريقه طفوليه: مين دول ي بابا
كمال بأبتسامه: دي مامتك الجديده ي ورد واختك
ورد بزعل: لا انا ماما عن ربنا دي مش ماما
كمال: عيب كده ي ورد ماما اه عند ربنا بس انتي عارفه ان انا شغال ضابط وشغلي صعب وبقعد كتير بره البيت ولما بجيلك داده مش بتهتم بيكي فا ماما ناديه هتبقي كويسه معاكي ي حبيبتي وهتعوضك عن ماما سهيله الله يرحمها وكمان هيبقي عندك اخت كبيره تغريد عندها 11سنه وانتي عندك 5سنين ي رورو
ورد بأبتسامه: خالص انا حبتها ي بابا
ناديه بخبث: وانا كمان حبتك ي حبيبتي
وراحت عندها حضنتها بضيق وتغريد كانت بتبص لورد بحقد وكره شديد بسبب انها جميله جدا
باك
قاطع شرودها خبطت الباب خبت المذكرات بسرعه تحت المخده قامت لبست الاسدال كانت فاكره حازم وفتحت الباب لقت نورهان نورهان اول مشفتها اتصدمت من جمالها هي ازاي جميله اوي كده و ورد برضو استغربت مين دي
نورهان بصدمة: بسم الله ماشاء انتي بجد طلعتي قمر ي رورو فعلا الواد حازم عرف يختار
ورد بأبتسامه جميله واستغرب: شكرا ي حبيبتي علي كلامك الحلو ده بس انتي مين
نورهان بأبتسامه: انا نورهان بنت عم حازم وانا وهو اخوات بظبط لو عمالك حاجه قوليلي وانا اضربهولك
ورد ضحكت بحزن وقالت: شكرا ليكي ي نورهان انتي بجد جميله اوى
نورهان بأستغراب: انتي صحيح عندك كام سنه
ورد بحزن: 14سنه
نورهان تنحت وقالت بصدمه شديد: اي نععععععععععم ده ازاي ده 😳😱
__________________________
عند فارس
كان قاعد مع وليد وسيلا بيتكلمو
فارس بمزح: خلاص بقا قربنا نخلص ونتخرج مش هنشوف وشوش بعض تاني
وليد بمزح: و حياه امك هنشوف ي خويا متقلقيش
فارس بمزح: لا الا الام الام تعبت وربت
سيلا ضحكت عليهم وقالت: بطلو هبل شويه بقا وبصيت لوليد وقالت انا هروح انا ي وليد ماشي
وليد: استني نروح مع بعض
سيلا: معلش والله خالكم قاعدين مع بعض انتم وانا هروح متقلقيش عليا ي كبير اللي هيقرب هعمل معه الصح
وليد بضحك: هي دي اختي
سيلا بأبتسامه: طب باي بقا
وسيلا مشيت وهي بتتمشه عشان كانت ركنه عربيتها بعيد شافت وائل مهتمتش لوش خالص وفضلت مكمله لحد ما وائل قرب عليها وقال بخبث
: سيلا لو سمحتي ممكن نتكلم شويه
سيلا ببرود: نتكلم ليه بصفتك اي تكلم معايا اصلا روح ي بابا من هنا احسلك
وائل بمكر: انا مش فاهم انت واخده عني فكره وحشه ليه
سيلا بتحذير: كلمه كمان هلبسك قضيه اقسم بالله
وائل ضحك وقالت وهو بيقرب منها: طب وريني
سيلا بصويت جامد: الحقونيييييييي ي وليييييد وفاررررس حد يلحقنيييييي
وليد وفارس اول ماسمعو صوت سيلا طلعو جري وشافو وائل وهو بيقرب من سيلا نزلو في ضرب وفي ناس جات برضو وفضلو يضربو في وسيلا خافت علي وليد وفارس وقالتلهم: خلاص اطلبولو البوليس كفايه هيموت في ايدكم كده
وليد وهو بيضرب وائل: بتقرب من اختي ي حيوان
فارس بعصبيه: دي انت ليلت امك سوده
سيلا بعصبيه:خلاص كفايه هيموت في ايدكم
فارس بعصبيه: خايفه عليه اوي
سيلا بضيق: هخاف عليه ليه انت اتجننت ي فارس ده واحد كلب ولا يسوه انا خايفه عليكم انتم
وليد وفارس سبوا وائل وشالو هما الاتنين وحطوا في شنطه العربيه وركبوا كلهم العربيه وطلعوا بي علي القسم
بعد طبعا ماخد علقه حلوه 😂
_____________________________
عند حازم
كان في مخزن قديم هو و مازن مكتفين واحده
حازم ببرود: هاااا ي لين مش هتقولي مين وراكي
لين بخوف: والله العظيم ي حازم بيه انا معملتش حاجه ومليش دعوه بحاجه
مازن بعصبيه: ازاي ي روح امك وانتي تعرفي كل حاجه عن الحسابات انطقي ي بت احسلك
لين بخوف شديد: والله ماليا ذنب في حاجه انا انا
حازم ببرود: خلاص براحتك بس انتي اللي خسرانه
ونده علي رجاله كانو وقفين بره وقالهم يدخلو
حازم ببرود: شفوا شغلكم ي رجاله
لين بسرعه: خلاص هتكلم هتكلم هقول كل حاجه
حازم شاور لرجاله تخرج وقال: ماكان من الاول اي لازمتو انك تحوري بقا يحلوه
مازن ببرود: مين اللي لعب في الحسابات بتاعت الشركه
لين بحزن: منصور بيه النمر ابن اخوك ي حازم بيه وانا سعتو واديتو اسرار كتير وكل حاجه كانت بتم في الشركه كنت بقولهالو بس انا عملت كده علشان هو هديدني انو هيقتلني انا وامي واخواتي فعشان كده اضطريت اعمل كده غصب عني
حازم بتوعد: انا كده اتأكد ان هو
مازن: طب وهتعمل اي
حازم بمكر: هخسروا كل اللي ورا ولا قدامو ومش هخالي حلتو جنيه
مازن: طب والبت دي هنعمل فيها ايه
حازم بسخرية: هنسبها
لين بفرحه: بجد
حازم ببرود: ايوه بس تعملي اللي هقولك عليه
لين: حاضر
حازم……………………
لين: تمام ي حازم بيه
عند نورهان
مشيت من عند سها وروحت لقيت امها في وشها
شيماء ببرود: اكيد كنتي عند اللي ما تسمه سها صح
نورهان ببرود: ايوه كنت عندها وعلي الاقل هي بتحبني مش زيك
شيماء بعصبيه: زيي هي تطول تبقي زيي
نورهان ضحكت بسخريه وقالت: لا هي احسن منك ي شيماء هانم علي الاقل حسستني ان هي امي هي وتيته فاطمه لكن انتي دايما مع صحابك في الندي بابا مش موجود اصلا الصيع الواطي التاني عمري معتبرتو ولا هعتبرو اخويا
شيماء بعصبيه ضربت نورهان بلقلم: واضح اني معرفتش اربيكي ي نورهان لو عرفت انك روحتي عند سها تاني منتيش داخله البيت ده
نورهان نزل من عينها دموع وقالت: يااااا ده انا كان نفسي في كده من زمان وهخد تيته فاطمه معايا
شيماء ببرود: خديها و غوري
نورهان دخلت لمت حاجتها وحاجت جدتها في شنطه ودخلت عند جدتها وقالت بدموع: يلا ي تيته نمشي
فاطمه بأستغراب: في ايه ي حبيبتي مالك ونمشي نروح فين
نورهان بعيط دخلت في حضن فاطمه: هنروح عند عمو محمد ي تيته انا البيت ده بكرهو وكنت همشي كد كد لما اتخرج من الكليه لكن شيماء هانم طرديتني دلوقتي
فاطمه بكره ل شيماء: انا عمري ماشفت ام كد دي طلعت واطيه هي والكلب التاني
نورهان بدموع: طب يلا نمشي ي تيته
فاطمه: ماشي ي حبيبتي يلا
ومشيو عند بيت محمد النمر
ملحوظه: فاطمه تبقي مامت محمد و عبدالرحمن
__________________________
في مكان اخر
كان في اتنين قاعدين في شقه
مجهول بخبث: خالص ي حبيبتي قربنا نسافر
مجهوله بضيق: ياريت ي حبيبي تعرف لو حازم لقاني هيعرف مني مروان فين بعدين بسلامه هيقتلني ويقتلك وخلصت
مجهول ضحك بخبث: ده لو لحق اصلا وبعدين انتي مش قولتلي انك رمتي قدام باب جامع
مجهوله: ايوه انا مكنتش عايزه اصلا انا كنت متجوزه حازم عشان الفلوس وبس وهو غبي حبني
مجهول بخبث: والله كويس انو مقتلنيش
مجهوله: لا ي حبيبي ده ابو وجدتك هما اللي هدوا عليك لولهم كان زمانك ميت دلوقتي
مجهول بخبث: معاكي حق بس كفايه سيره الزفت حازم خالينا ننبسط شويه
مجهوله بأبتسامه: اوكي ي حبيبي
_____________________________
في بيت محمد النمر وصل حازم البيت وكان لسه طالع علي السلام صوت وقفو وقال بحديه
: استنه عندك ي حازم
حازم……………….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صغيرة النمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى