روايات

رواية ساحري الفصل الثاني 2 بقلم بسملة محمد

رواية ساحري الفصل الثاني 2 بقلم بسملة محمد

رواية ساحري البارت الثاني

رواية ساحري الجزء الثاني

رواية ساحري
رواية ساحري

رواية ساحري الحلقة الثانية

رشا:. انتي فين ي حور لغايط دلوقتي…… الو
اسراء: قولي للهانم اللي عندك ان خاطبها جاي سلام
لتغلق اسراء الهاتف..
رشا: نهار اسود.. فين الرقم اللي هيا رنت عليا منو فين.. اهو
…….. .. … .. ………
تميم: حور حور اصحي
حور: مممم سبيني انام ي اسراء لسا بدري
تميم: حوووووووررر
حور بخضه و هي تقوم من نومها: اي اي مين ماات
ليكتم تميم ضحكته
تميم: احم الرقم اللي اتصلتي عليه بيرن
حور: الو
رشا: احمد جااااي انتي فيين
حور: طب و اي يعني الوزير جاي اقفلي خبر ع صبح زفت عليكي وعلى دماغك……
تميم: انتي كويسه اي اللي دايقك كدا
حور: خطيبي جاي
ليشعر تميم بشئ في قلبه عند سماع ذالك الخبر
تميم: طب ونتي مش لابسه الدبله لي
حور: عشان مش عايزاه ومش بطيقه
تميم براحه: ولي اتخطبتي له
حور: عشان اخو جوز اختي و غير كدا ضرباه بل قلم
تميم ب استغراب: لي
حور: عشان حيوان… انا همشي دلوقتي رجلي بقت احسن شكرا
تميم: هتيجي تاني
حور: طبعاً خد رقمي اهو و بعت لنفسي ع الواتس يعم
ليضحك تميم: ماشي هبقا اكلمك
حور: سلام انا بقا عشان انا اصلا بتلكك ل الواد دا وحالفه ل اسيبه
تميم: سلام
…………………………………………………………….
احمد: فين حور ي رشا
رشا بتوتر: ح حور حور هيا
حور: خير
لتشعر رشا براحه عندما جائت حور
احمد: كنتي في
حور: ونت مالك
اسراء: اهدي ي حور مينفعش كده
حور بعصبيه: انا داخله اغير هدومي حاجا بقت تقرف
لتذهب حور حتي تبدل ملابسها و ايضا حتي تحدث تميم
اسراء: معلش ي احمد هتلاقي في حاجه مدايقاها
احمد: احنا هنسافر بكرا البلد كفايه قاعده لوحدها هنا
رشا: منا
احمد بتقاطع: رشا لو سمحتي مهي تقعد مع امها اخوها احسن
لتصرغ رشا فجأه
اسراء: رشا انتي كويسه
رشا: كلت برا البيت و بطني وجعاني اووي
اسراء بخوف عليها: طب تعالي نروح عند الدكتور قومي معايا يلا… ونت ي احمد لما حور تلبس هاتها و تعالى على المستشفى
…………………………………………………………………….
حور: تميم بقولك افتح الكاميرا
تميم: لاء
حور: ونبي ونبي ونبي افتح الكاميرا عايزا اشوفك ي تميم
تميم: بقولك لاء
حور: عيل رخم
تميم: بتقولي اي
حور: هوا انا قلت حاجه الله
ليضحك تميم عليها
ليدق باب غرفة حور
حور: ادخل
احمد: بتكلمي مين
حور: ونت مالك
احمد: هوا اي اللي ونت مالك انتي مجنونه
حور: لم لسانك ونا اصلا مش عايزاك و هسيبك
احمد و هوا يقترب منها بشر تسيبي مين ي حلوه
كان كل شئ يحدث امام تميم……………
حور: ابعد عني ي احمد
احمد: ماشي بس اعملي حسابك مسافره معايا بكرا
حور: اسافر فين وفين اسراء اصلا
احمد: اسراء راحة مع رشا المستشفى
تميم في الهند الفري (السماعه) الذي ترتديها حور
تميم: حور اطلعي روحي المستشفى و متشديش قصاده عشان ممكن يأذيكي
لتستمع له حور
حور: طب يلا نطلع عشان نروح المستشفى
……………………………………………………………..
مالك: حبتها
تميم: انا عايز اعمل العملية
مالك بصدمه: بتتكلم بجد
تميم: من امتا ونا بهزر في الموضوع دا
مالك: بجد طب طب انا هقوم اجهز الاوراق عشان نسافر
تميم: متقولش ل حور حاجه لو جات عشان عايز اعملها مفاجأة
مالك: امممم يعني كله عشانها بس اشمعنا هيا
تميم: مهتمتش بشكلي و دي قليل اللي يلاقي زيها
مالك: والله كنت عارف
تميم: عارف اي قوم يلا شوف هتعمل اي عشان هنسافر بكرا
………………………………………………………………
حور: الحمدلله انها بخير هروح انا ازور واحده صحبتي
اسراء بستغراب: صحبتك مين يحور
حور: مش صحبتي اوي يعني دي واحده طلبت منها تجبلي شويه حاجات كده هجبها واجي
احمد: طب يلا هوصلك
حور: بعرف امشي لوحدي….. لتذهب حور
احمد: عاجبك اللي هيا بتعملو دا
اسراء: منتا مسافر معاها بكرا ابقي روح اشكي ل اخوها انا مالي
……………………………………………………………………..
حور: اتيمووو
تميم: اي تيمو دي اسمي تميم
حور: اشطا ي تيمو بص جبت اي
تميم: حلو التيشرت دا
حور: عجبك بجد
تميم: ايوا بس مش شيفاه صغير عليا شويه
حور: عليك اي دا ليا
تميم: انتي دا انتي تغرقي فيه
ليقطع الكلام مالك
مالك: خلصت كل ليصمت مالك عندما يرى حور
حور: خلصت اي ي مالك
مالك: ا اصدي يعني خلصت كل اللي ورايا عشان اقعد مع صحبي و كدا
حور: اممم طيب
تميم: انتي مسافره بكرا
حور بحزن: لا انا عايزا ابقى هنا مش عايزا ارجع بيعاملوني بطريقه وحشه
مالك: بيعاملوكي لي بطريقه وحشه
حور: عشان انا مش بنتهم الحقيقه انا بقول ل خالتو ي ماما عشان ماما الله يرحمها هيا و بابا ماتو في حادث
تميم: الله يرحمهم انا بقول تسافري تقعدي اسبوع عشان الوضع يهدى و تبقي ترجعي هنا تاني
حور: هشوف انا همشي دلوقتي عشان الوقت بداء يتأخر سلام يااتيمو
ليضحك مالك عليه و ينظر تميم له بديق
مالك: اي ياتيمو مش ترد السلام
تميم: مالك غور من وشي
……………………………………………….
في الصباح ☀
حور: اي العربيه دي
احمد: العربيه اللي هنروح بيها البلد
حور بخضه: ونتا مين قالك اني هاجي معاك
احمد وهوا يقترب منها بعصبيه روحي جهزي شنطتك و ايلا هخدك غصب واختك مش هنا عشان تدافع عنك
رشا: حور معلش روحي جهزي حاجتك و نا يومين وهجيلك
لتدخل حور غرفتها و تهرب منها لتذهب ايلا تميم
……………………..
في البيت المهجور..
حور: اول مره يبقا مقفول كدا
لتدق على الباب بقوه و تقول: تميييم ي تمييم افتحلي انا حور
ولكن لم يكن هناك رد حتي تبكي بشده و تقول ي تميم انت فين
افتحلي انا حور……..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ساحري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى