روايات

رواية صدفه الفصل السابع 7 بقلم حبيبة علاء

رواية صدفه الفصل السابع 7 بقلم حبيبة علاء

رواية صدفه الجزء السابع

رواية صدفه البارت السابع

رواية صدفه الحلقة السابعة

في ڤيلا الهواري تجلس سميه بكل شموخ وتكبر
سميه:هااا عملت اي في البضاعه اللي في المخزن
الشخص:كلو تمام يا هانم
سميه:معاد التسليم امتا
الشخص:بكره يا هانم
سميه: تمام هبعت معاكم نائل وتبلغوني بعد التسليم عطول
الشخص:تحت امرك يا هانم
سميه بشر:كده خلصت من الضاعه فاضل اصفي بقيت حسابي مع اهل الصعيد
نائل:وحشتك صح
سميه بضحك:اكيد طبعا كنت لسه هكلمك
نائل:اديني جيت
ناويه علي اي مع أمل دي شكلها مش هتسكت
سميه:سيبك منعا انا هخلي رجالتي يتصرفو معها
نائل بمكر:طب انتي كده خلصتي من سليم وابنو بس نسيتي نوح هو برضوه هيورث
سميه بضحكه شر:لا من ناحيه نوح متقلقش خالص مفيش منو خوف
نائل بعدم فهم:ازاي
سميه بشر:هقولك
المسكين مفكر انو هو اللي قتل ابوه
نائل:مش فاهم
سميه:هفهمك
“فلاش باك من خمس سنين ”
محمود والد سليم:كان راجع في يوم بليل من الشغل جتلو رساله علي الفون كان محتواها
(مراتك معيا في الشقه لو مش مصدق تعال وشوف بعينك ده العنوان)
محمود اتصدم:لا مستحيل اكيد دي لعبه بس لازم اتأكد اخد العربيه وطلع علي العنوان وطلع الدور اللي فيه الشقه ولسه هيخبط لقي الباب كان مفتوح راح دخل واتصدم من اللي شافو
مراتو في احضان الد اعداءه
محمود بصدمه وجنون:هقتلك..هقتلك فضلت سميه تقاومه ونجحت انها تاخد المسدس منو ومتتردتش لحظه وضربتو بالنار
وليد اكبر عدو لمحمود:انتي قتلتيه
سميه ببرود :اه خلصت منو بس لازم نتخلص من الجثه
وليد بخوف:انا مليش دعوه اتصرفي انتي السبب في اللي حصل
سميه بشر: ومين الحيوان اللي قالو اني معاك هنا
وليد بأرتباك:هااا…م.. معرفش انا كنت معاكي
سميه:مش مهم دلوقتي انا عرفت هتصرف ازاي
وليد:هتعملي اي
سميه: لفو معيا في السجاده وحطو في العربيه
وليد بخوف: هقول لحد من رجالتي انا مش هقرب منو
سميه بسخريه:طول عمرك جبان
اخلص نادي حد يشيلو
وبالفعل جيه حد من رجاله وليد وشالو محود في السجاده وحطوه في العربيه وراحت بيه سميه علي الڤيلا
واتسحبت براحه وخلصت الراجل يطلع جثه محود في اوضه نوح ويسيبو علي الارض
سميه:امشي من الباب الخلفي واوعي حد يشوفك
الراجل:امرك يا هانم
سميه بشر:زمان الحبوب اخدت مفعولها
سميه بتمثيل:نوح يا نوح اللي انت عملتو ده انت قتلت ابوك
نوح بهلوسه:لا مقتلتهوش
سميه بخبث:لا انت قتلتو المسدس في ايدك
نوح بدون وعي:اي ده انا…انا قتلت بابا
لا لا مستحيل انا مكنتش اقصد
سميه بتصنع البكاء:بس اهدي مش عاوزين حد يعرف انا هداري عليك ومحدش هيعرف باللي حصل مفهوم هنقول انو حد اتهجم عليكم وقتل ابوك ماشي يا نوح
نوح بصدمه ولاوعي:انا مكنتش اقصد.اناا مقتلتوش
سميه:نوح انت سمعت انا قولت لو مسمعتش كلامي هيخدوك السجن ومستقبلك هيدمر وسليم كمان هيدمر لازم تسمع كلامي
نوح بدون وعي:حاضر حاضر
سميه بخبث:هات المسدس ده امسح البصمات من نوح فقد وعيه و وقع علي للارض من اثار الحبوب اللي سميه كانت بتديلهاله
” فلاش باك ع ارض الواقع”
سميه بمكر:وبس يا سيدي ومن سعتها وانا خليته يتوهم انو هو قتل ابوه وخليت البوليس كمان يصدق انو في حد اتهجم علي محمود وقتلوه ومن وقتها نوح عايش يتعذب بذمب انا وهمتو بيه ومش بيرفضلي اي طلب واي حاجه بقولها بيعملها فوار من غير تفكير
نائل بصدمه:ياااااه ده كلو عملتيه ده انتي ابليس يخاف منك
سميه بضحكه خليعه:ذكرتني بالماضي قوم هتلنا كاسين خليني اعدل دماغي
نائل :عيوني….بس ازاي لحد دلوقتي نوح مكتشفش الحقيقه
سميه بشر:اصلي انا لسه لحد بديلو حبوب الهلوسه اللي معيشاه جوا الماضي عشان كده عمرو ما هيعرف غير لما يبطلل الحبوب سعتها هيبدا عقلو يرجع بس هياخد فتره
نائل في نفسه:ده انتي تستاهلي الشنق بس انا مالي انشالله تولع فيهم انا ليا الفلوس
نائل بوقاحه:بقولك اي متيجي نفرفش فوق
سميه بضحه خليعه: هههههه يلا يا بيبي
لم تنتبه سميه علي هذه الصغيرة التي كانت تستمع اللي حديث والدتها في صمت
ايعقل حقا ان هذه امي لا اصدق ما فعلته ياالله كيف لها ان تقتل بدم بارد هكذا حقا انها ليست بشريه انها شيطان في هيئه انسان….

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صدفه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى