روايات

رواية صدفه الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم حبيبة علاء

رواية صدفه الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم حبيبة علاء

رواية صدفه الجزء الثالث والعشرون

رواية صدفه البارت الثالث والعشرون

رواية صدفه الحلقة الثالثة والعشرون

في مكان مجهول يقف بكل شموخ وبجسده القوي وبدلته السوداء ونظارته السوادء ويدير ظهره
يقف اسر ويعقوب وينظرون لبعضهم بستغراب وينظرو لذلك الذي يعطيهم ظهره
يلتفت ذلك الشخص لهم ويخلع نظارته وليتفجأ كل من يعقوب واسر
يعقوب بتفجأ: سليم!!!!
اسر بضحك: والله كنت حاسس انو انت الحركات دي بتاعتك انت
سليم ببتسامه: واحشتوني والله
يعقوب يقرب منه ويضربه بوكس: ده عشان وجعت قلبي عليك وكنت هموت بعد ما جالي خبر موتك
وبوكس تاني وده عشان طلعت عايش ومفكرتش تكلمني كل الفتره دي
سليم بيضح يده علي خده: لسه غبي زي ما انت
اسر بضحك: وايدو تقيله ابن الل***
يعقوب بضحك: والله واحشني ايامنا الحلوه
سليم حضن يعقوب واسر: هترجع كل حاجه زي ما كانت
يعقوب بعدم فهم: ناوي علي اي
اسر: انا عرفت فين مكان المخزن بس البضاعه اللي فيه مش هيه اللي هتتهرب للزعيم
سليم: مهي البضاعه معيا
اسر بتفجأ: يبقا انت اللي اخدت سميه
سليم ببتسامه: ايوا وكل حاجه ماشبه حسب ما مخطط
يعقوب: وانا معيا نايل حبسو في المخزن
سليم: حلو اووي
عشان هخليهم يتمنو الموت
اسر: لا ده شغلي انا يا سليم انت سلمهم ليا بس
سليم بضحك: حقك يا حضره الظابط
يعقوب: بس في حاجه يا سليم
نوح مش عارف مكانو
سليم: عرفت انو سافر بره مصر بس معرفش في انهي دوله ولا مكانو بس انا مطمن نوح هيرجع
بس اللي عاوز منك يا يعقوب تتعامل عادي جدا وتروح الشركه وتعمل صفقات وتمشي الدنيا
يعقوب: تمام متقلقش
سليم: وأنت يا اسر زي ماانت عند جابر واي جديد تبلغني
اسر: تمام
طب وانت هتروح فين
سليم: انا مش هظهر دلوقتي
عشان جابر عرف اني عايش وزمانو بيخطط عشان يخلص عليا ف مش هظهر غير يوم التسليم
يعقوب واسر: تمام خلي بالك من نفسك
سليم: وانتو كمان
حضنو كلهم بعض وكل واحد اخد عربيتو واتجهو لاماكنهم
( مش عارفه عرفتكم بأسر ولا لا
بس هقولكم اسر ده ظابط مخابرات جامد جداا ملقب باسد المخابرات وهو حاجه كده جمال وحلاوه مفيش بعد كده وعندو 28سنه وهو صديق سليم ويعقوب المقرب يعني زي اخوه بالظبط)
******
عند يعقوب كان راح شركه الهواري وبدأ يجمع صفقات ويكسبها وده ذاد غضب جابر
واسر زي بيسجل كل لجابر وعرف مكان المخرن ومعاد التسليم امتا
نيجي بقا عند سليم راح المخزن لسميه
سليم بحده: يلا خدي كلمي جابر وتقولي الي قولتهولك بالحرف
سميه بخوف: تمام
الو ايوا يا جابر بيه
جابر بتفجأ: سميه!!!!!
سميه: ايوا انا.
جابر بحده: البضاعه فين يا سميه
سميه: البضاعه مع في الحفظ والصون
جابر: في اقل من عشر دقايق تكوني قدامي يا سميه
سميه: استني بس يا باشا مش لما نتفق الاول
جابر بغضب: نتفق علي اي انتي اتجنني
سميه: لا ده انا مش عقلت البضاعه اللي معيا دي تساوي مليارات وانت كنت هترميلي قرشين
جابر بغضب: البضاعه لو مجتش يا سميه هاخد رقبتك الناس دول مش سهلين
سميه: انا هحدد المكان والفلوس تكون جاهزة واسلمك البضاعه تسلمني الفلوس
جابر: اخلصي عوزه كام
سميه: 500مليون
جابر بصدمه: اي !!!!!انتي اكيد انجننتي
سميه: هو ده اللي عندي يا باشا
المكان هيكون في الصحراء والمعاد الساعه 12بعد نص الليل قدمك ليوم الخميس والا ودع بضاعتك وحياتك يا باشا
وفضلت الخط
جابر بغضب،: الو …الو سميه
جابر رمي الفون في الارض وكسر كل المكتب
اسر…يا اسررررررر
اسر: اي يا باشا
جابر بغضب: سميه كلمتني وطلبت 500مليون مقابل تسلمني البضاعه
اسر بخبث: وطب وهتعمل اي يا باشا
جابر بغضب: مش عارف بنت ال****
هقتلها
اسر بخبث: اهدي بس يا باشا انت دلوفتي محتاج البضاعه اللي معها يبقا تجاريها وتمشي معها علي الخط لحد ما تاخد بضاعتك
جابر هدي شويه من كلام اسر: يعني قصدك ادفعلها الفلوس
اسر بمكر: انت هتروح بالفلوس وفي المعاد والمكان وتسلمها الفلوس وتاخد بضاعتك وبعدها اديني اشاره وانا هاهجم انا والرجاله ويبقا اخدت الفلوس وبضاعتك
جابر بضحك شريره: عفارم عليك يا اسر هو ده الكلام
اسر: تلميذك يا باشا
بس يا باشا قالت هتكلمك امتا
جابر: قالت قدامي مهله ليوم الخميس وهتكلمني عشان نتقابل
اسر : حلو ده لما تكلمك تاني قولها انك موافق
جابر: تمام
بس احنا لازم نخلص علي يعقوب
اسر : ليه يا باشا
جابر بغل: واخد كل الصفقات لحسابو والسوق كلو بقا معاه
اسر : احنا دلوقتي ياباشا عندنا حاجه اهم ازاي ناخد البضاعه وبعدين نبقا نشوف يعقوب
جابر: ايوا صح هخلص بس علي سميه ويعدين افوق ليعقوب
اسر: تمام هطير اناا بقا
جابر: تمام
******
فات اسبوع ومفيش اي اخبار عن سليم واسر ويعقوب
وده ذاد قلق وخوف اريچ اللي طول الوقت تفكيرها في سليم وثويبه اللي مرعوبه علي حبيب عمرها واخواتها
وحور كانت حزينه علي اختفاء نوح عدي الاسبوع عليهم وكل يوم في الاسبوع بعيدي عليهم زي ما يكون فات سنه حزنهم وخوفهم بيزيد
*****
في ڤيلا المنفلوطي كان قاعد ومنتظر مكالمة سميه بفارغ الصبر
ومعاه اسر
وبعد مرور الوقت فون جابر رن
جابر جري بسرعه ورد
جابر: الو
سميه: اي يا باشا جهزت الفلوس
جابر: ايوا جهزتهم
سميه: حلو…تقابلني في الصحراء بعد نص الليل
بس اياك والغدر يا جابر بيه
جابر: تمام
جابر قفل وبص لاسر وقالو: انت متأكد
اسر بمكر: هيب عليك يا باشا
جابر: طيب جهز الرجاله عشان فاضل ساعه ونتحرك
*****
عند سليم كان مجهز كل حاجه واتفق مع رجالتو يحاوطو المكان كويس من غير ما رجاله جابر تلمحهم
سميه بخوف: احنا بنا اتفاق انك هتحميني ومش هتخلي جابر يقتلني
سليم: انا عند كلامي
عده ساعه وجابر قام برجالتو طبعا بقياده اسر
وسليم جهز كل حاجه واستخبي عشان ميظهرش في الصوره
****
في الصحراء وصل جابر برجاله وطبعا المكان مظلم مفهوش غير اضاءه كاشفات العربيات وسميه في الجهة الاخري
سميه: اهلا يا جابر بيه
جابر: فين البضاعه
سميه: الفلوس الاول
جابر امر رجالو يخرجو الشنط من العربيه ويحطهم قدام سميه
جابر: اهي…فين البضاعه
سميه: جابت البضاعه وحطتيها قدام جابر
جابر اول ما شاف البضاعه ضغط علي الزر اللي اسر ادهالو
وفجأه صدر صوت رصاص في المكان….

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صدفه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى