روايات

رواية صدفه الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم حبيبة علاء

رواية صدفه الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم حبيبة علاء

رواية صدفه الجزء الرابع والعشرون

رواية صدفه البارت الرابع والعشرون

رواية صدفه الحلقة الرابعة والعشرون

وجاء اليوم الموعود جهز جابر رجالو وذهب بأتجاه المكان اللي قالت عليه سميه
واخد سيارتو وانطلق
وعند سميه كان سليم جبلها لبس نضيف وعربيات ورجالو هو متفق معاهم وانطلقت بأتجاه المكان الي هتقابل فيه جابر
“بعد مرور الوقت ”
وصلت سميه وبعدها جابر
سميه بضحه صفراء: اهلا جابر بيه
جابر بغضب: فين البضاعه
سميه: موجوده اشوف الفلوس الاول
جابر شاور لواحد من الرجاله يجيب الفلوس
جابر: اهي الفلوس
سميه قالت لواحد من الرجاله اللي معها يجيب البضاعه
سميه: اهي البضاعه
جابر اول ما شاف البضاعه ضغط علي الزر اللي اسر ادهالو وفجأه بدأ ضرب النار وجابر استخبي جوا العربيه والمكان كلو الشرطه كانت محصراه
الشرطه مسكو الرجاله ومفضلي غير جابر
اسر: سلم نفسك يا جابر خلاص كل حاجه انكشفت
جابر مش شايف كويس بسب الظلام
مين اللي بيتكلم
اسر بضحكه خبيثه: تعالي وانت تعرف
جابر قرب في الضوء وبيبص لاقي اسر انصدم
جابر بصدمه: اسر!!!!!!
اسر ببتسامه شر: تؤ…تؤ.. اسد المخابرات
جابر بصدمه اكبر: انت اسد المخابرات اللي بقالي سنين بدور يطلع دراعي اليمين
هقتلك…لسه جابر هيفرب من اسر سمع صوت من وراه
سليم : الاه متهدي كده ياج جابر بيه
جابر بغل: انت!!!!!!
سليم ببتسامه مكر: ايوا اناااا
جابر بغضب: بتعملو عليا خطه بس م هتعرفو البضاعه دي لو موصلتش كلكم هتموتو
جيه صوت من جلفهم
يعقوب بضحك: هههههه 😏 قصدك تقول انت اللي هتموت يا منفلوطي
جابر بغضب اكبر: انتو مفكرين انو هتكسبو عليا
لا ده انا جابر المنفلوطي
اسر: اسطوره جابر المنفلوطي المزيفه خلاص انتهت كل تسجيلاتك معيا بصوت والصوره
سليم: ويا حرام سميه غدرت بيك واعترافت عليك عشان شويه فلوس
يعقوب: ونائل اللي كان من راجالتك غدر بيك
اسر: مبقاش عندك حاجه تستخبي فيها يا جابر جيه الوقت اللي تتعاقب فيه علي كل افعالك
جابر بخبث وفجأه طلع مسدسه: مش قبل ما اخد روحك وضرب طلقه جت في كتف اسر جري عليه يعقوب وسليم
وجابر استغل انشغالهم وهرب
يعقوب حاول يلحقوا ولكن اختفي في وسط الصحراء والظلام
سليم: استحمل يا اسر قربنا نوصل المستشفي
وصلو علي المستشفي وسليم زعق يعلو صوتو
سليم بزعيق: هاتووو ترولي بسرعه
الممرضين جابو ترولي واخدو اسر علي اوضه العمليات لانو نذف كتيرر
عدي اربع سعات ولسه الدكتور مخرجش من اوضه العمليات يعقوب وسليم واقفين علي اعصابهم
سليم بقلق: هما اتأخرو ليه
يعقوب: اهدي يا سليم خير أنشأ الله
بعد شويه خرج الدكتور
جري عليه سليم و يعقوب
سليم بقلق: هااا يا دكتور طمني اسر كويس
الدكتور: اهدي يا سليم بيه هو بخير الرصاصه جت في كتفو وقدرنا نخرجها وهو شويه وهننقلو غرفه عاديه أطمنو
سليم ببتسامه:شكرا يا دكتور
الدكتور: العفو..عن اذنكو
يعقوب حضن سليم بفرحه وفضلو قاعدين لحد ما اسر انتقل غرفه عاديه
سليم: حمدالله على السلامه يا اخويا
يعقوب بهزار: اي يا اسد المخابرات رصاصه تعمل فيك كده ما تجمد كده ياض
اسر ببتسامه: الله يسلمك يا غالي
منا جامد طول عمري ياض
كلهم ضحكو وفضلو قاعدين مع أسر في المستشفي
اسر: عرفتو تمسكوه
سليم: لا هرب ابن ال**** بس م هسيبو
يعقوب: اهدي يا سليم هنلاقيه هو دلوقتي هيتنطط من مكان لمكان عشان خايف
اسر: طيب والباقي
سليم: متقلقش الباقي في السجن بيخدو عقابهم
ارتاح انت بس عشان اللي جاي مهم
اسر نام وفضل سليم ويعقوب
يعقوب بغمزه: طب اي 😉
سليم: اي ياض مالك
يعقوب: محكتليش انك تعرف اريچ
سليم: انا مش فايق
يعقوب بيغيظو: اهااا قولتلي مش فايق
طيب هاروح انا بقا عند اريچ وافهم منها
سليم مسكو بسرعه: تروح فين ياض انت اتجنت اياك تكلم معها
يعقوب بضحك: بتغيري يا بطه
شكل سليم الهواري وقع في الحب
سليم ضربو وقام يشم شويه هوا
يعقوب فضل يضحك عليه
سليم لنفسه: لا اكيد محبتهاش فوق يا سليم انت ناسي اللي حصل فيك
قلبو: لا سليم انت حبيتها ومتكدبش علي نفسك
عقلو: اسكت انت هو صح 😏
قلبو: لا اسكت يا راس البخاخه انت
عقلو: بقا انا رأس بخاخ يا عره الاعضاء 😡
قلبو:
طب اهدي بقا بدل ما اطلعلك 🔪😡
سيبك منه يا سليم وامشي ورا احساسك هيه غيراهم طيبه وبريئه وابنك متعلق بيها
عقلو: افضل امشي واره احد ما يغرقنا
سليم: بسسسسسسسس اسكتو يا اعضاء تشل
سليم ركب عربيتو وفضل ماشي بيها مش عارف هو رايح فين لحد ما لاقي نفسو قدام بيت اريچ
سليم: اي ده انا ايه جبني هنا؟؟
قلبو: احساسك يا سليم هو اللي جابك
عقلو: ارجع ياعم بلاش لعب عيال
قلبو: سليم اسمع صوت قلبك عشان متندمش
عقلو: اياك تسمع ليه يا سليم هتندم
سليم: بسسسسسس بقا اسكتو انتو الاتنين
ونزل من عربيتو وطلع عند شقه اريچ
ورن الجرس
اريچ من جوا: ايوا جايه
لبست حجابها وفتحت الباب وانصدمت لما لقيتو سليم
اريچ بصدمه ممزوجه بفرحه: سليم!!!😲😲
سليم ببتسامه: احمم ممكن ادخل
اريچ بتوتر: ا..اه..طبعا اتفضل
سليم دخل وثويبه أول ما شافتو جريت عليه وحضنتو وفضلت تعيط
سليم بحب اخوي: اهدي يا متخفيش انا كويس والله
ثويبه بعياط: كنت خايفه عليك اووي ولما عرفت اللي كصل خوفت اكتر
سليم: خلاص مبقاش فيه خوف اهدي كل حاجه خلصت
ثويبه رفعت راسها: يعني اي ؟؟؟
سليم ببتسامه: يعني كل واحد اخد جزاءه علي افعالو
ثويبه: يعني سميه هانم خلاص مبقتش موجوده
سليم: اخدت عقابها
ثويبه: اوعي تكون قتلتها يا سليم
سليم: دي كل فكرتك عمي يا ثويبه من امتا واخوكي بيقتل
سميه هانم سلمتها للقانون هو اولي يعقابها
اريچ ببتسامه: والله ده عين العقل زي مبيقولو في قانون واللي غلط لازم يتعاقب
فريال: المهم انك بخير يابني
سليم ببتسامه: بخير الحمدلله
هو اسيم فين
اريچ: اسيم نايم جوا تحب اجبهولك
سليم: لا خلاص انا كنت جاي اطمن علي ثويبه و اسم وهاجي اخدهم بكره بأذن الله
اريچ بحزن: ليه بسرعه كده
سليم: ممكن اتكلم معاكي شويه
ده بعد اذن حضرتك يا امي
فريال: اتفضل
اريچ اخدت سليم و واقفو في البلكونه
سليم متوتر ومش عارف يبدأ منين
قلبو: يلا قولها
عقلو ؛ اوعي تعمل كده
قلبو: اسكت يا راس البخاخه
عقلو: هنزلك يا قلب كفته ي انت
قلبو: فكك من يا سليم انت ماشي صح
عقلو: هتندم اسمع مني
سليم: بسسسس اخرسو بقااا
اريچ بستغراب: سليم انت بتكلم مين
سليم بانتباه : لا اصل جوايا اتنين بيتخانقو ورافعين علي بعض مطوه
اريچ ضحكت ضحه جميله اووي خطفت قلب سليم
سليم استجمع شجعتو: اريچ تتجوزيني
اريچ بصدمه: انت قولن اي!!!!!😳😳😳
سليم: قولت تقبلي تبقي ام لاسيم وتتجوزيني
اريچ:……..

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صدفه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى