روايات

رواية صاحبة عمري الفصل الأول 1 بقلم حكاية عطر

رواية صاحبة عمري الفصل الأول 1 بقلم حكاية عطر

رواية صاحبة عمري الجزء الأول

رواية صاحبة عمري البارت الأول

رواية صاحبة عمري الحلقة الأولى

انا رحمة بنت 16 سنه في اول ثانوي من اسكندريه بنت عاديه جدا بيض عيوني عسلي حلوه له حد ما اسرتي تتكون أب وأم وأخ
اسمه علي 23 سنه خلص كليه سياحه وفنادق بيشتغل شيف في مطعم ونفسو ربنا يكرمه ويفتح مطعم على اخويا بيحب يعتمد على نفسه
مش على غيره وعلي مش مرتبط وانا وهو علي طول مع بعض لو في حاجه بنيجي نحكي لبعض اصلا ملناش غير بعض ولدي
شغال محاسب في شركة بابا انا َبحبه اوي انا دلوعته ونفسي اوي يفرح بي بس على مين انا قاعد على قلبك يا حاجه امي بقي ست كل عشق بتاعي ملكه بتاعت البيت سري كله معاها عندي صحاب بس هي بالف صحبه
اه نسيت اقولكم اني في ثانوي تجاري مهم دي صاحبتي إسراء معي من ابتدائي اسراء بحبه بعتبره اختي وهي كمان ثانوى بس ثانوي العام خاص واسراء مش مرتبطة بالمناسبة
هي جابت درجات ضعيفه في اعدادي يعني يدوب نجحه بالعافيه بس عشان ابوه مدرس ثانوي عام يبقى بنتو تبقا زي بنات صنايع ولا تجاره مهم
عايزه اقولكم اني انا نجحت وكان في اخش صنايع او سياحه وفنادق بس قولت انا بحب حسابات جدا وكنت دايما انا هخش تجاره وبابا كان ساعات
بيجيب شغله معا البيت وكنت بسعدو وكان بيقولي هتبقى محاسبة شطره يارور
فه جه اليوم الغير حياتي في يوم كنت قاعده مع إسراء عند البيت عنده قالتلي صحيح في محل سوري وشاورما فتح جديد تعالي
نجربه قالتلي انا عزماكم يستي روحنا طلبناها شاورما فراخ ودخلنا نحاسب راجل قاعد على كاشير كان عمال يسألنا بصراحه اكل
عجبكم ان شاء الله هتنورنا تاني واحنا بصراحه مش عارفين نقول غير ان شاء الله هنيجي تاني طلع راجل كريم راح كلم ويتر
وجبلنا اثنين شاورما تاني فضلنا نقول شكرا وراجل يقول والله ماينفع وبعدين جه ولد كدا بعد اذنك يابابا ياجماعه تفضلو انتو نورتنا
والله العظيم اداني شاورما بتاعتي وده اسراء شاورما بتاعته إسراء قالتو هو ابن حضرتك قال اه فارس ابني تالت ثانوي عام هو لما
يبقى فاضي من مذكرة ينزل شويه مكاني وانتو في سنه كام بقا انا اسراء اول ثانوي عام رحمه في ثانوي تجاري ياعمو
بصراحه إسراء وهي تتكلم وراجل بيسمعله وابنه عمال يبص في عيني بطريقه وانا اصلا لما حد يتكلم معايا ويبص في عيني
بتكسف اوى وبحاول ابعد عين او ابص في الأرض
مهم قولتله معلش يا عمو وعن اذنك عشان اتاخرنا ومشين اسراء فضلت تتكلم على ولد ابن صاحب محل لسمه فارس ده بطريقه
غريبه اوي قولتله خلاص إسراء بقى مكنش ساندويتش شاورما يعني اسكتي يا رحمة حلوه اوي قولتله هو اي ده قالتلي شاورما
يابنتي بقولك هتكلي شاورما بتاعتك يا رحمة ولا دتهالي قولتله لا انا هكوله بس انا هروح عشان ماما رنت عليا و مسمعتهاش
سلام روحت البيت لقيت ماما قالتلي غير هدومك يلا ورني
علي علي اخوكي شوفي فين رحت رنيت علي رد عليه قالي
انا ادخل عليكَو اهو عدى خمس دقايق علي ايدك هتلاقيني
في وشك قولتله ماشي توصل بسلامه اما بابا في بلكونة
وطبعا سبته شاورما في الاوضه وقعدنا كلنا تغدينا وانا
روحت الاوضه بتاعتي وقعد على مكتب بتاعى بصراحه
فضلت افكر في ولد بتاع شاورما غريب اوي وكان بيبصلي
كده ليه ايه ده انا اسراء عداتني وله ايه انا اقوم احط
شاورما دي تلاجة احسن بدل ما تبوظ لقيت ورقه قولت
حسب الاوردر اكيد مسكت ورقه وفتحته( انا بصراحه
شوفتك عند قلعة مرتين وكان نفسي اكلمك بس دايما معاكي
اهلك انا مش مصدق ان شفتك تاني بصراحه انا اتمنى
تعجبك شاورما ورقمي ده عايز اتكلم معاكي فارس) ساكت
شويه قولت اكيد يقصد اسراء مش انا هو فعلا انا بحب اقعد
عند قلعة واسراء كمان بتقعد لا هو يقصده هي مش انا ابدا
قطع تفكر بصوت ماما وهي بتزعق وبابا بيقول استني نفهم
اول يا ام علي خرجت لقيت ماما بتعيط …

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صاحبة عمري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى