روايات

رواية شغف الصقر الفصل الثاني عشر 12 بقلم أمينة محمد

رواية شغف الصقر الفصل الثاني عشر 12 بقلم أمينة محمد

رواية شغف الصقر الجزء الثاني عشر

رواية شغف الصقر البارت الثاني عشر

شغف الصقر
شغف الصقر

رواية شغف الصقر الحلقة الثانية عشر

♥️ اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا وحبيبنا محمد ♥️
♥️ بسم الله الرحمن الرحيم ♥️
♥️ نبدا ♥️
و فوق عند شغف و صقر
شال صقر ليها الطرح
صقر: مش مصدقه اني ربنا جمعنا اخيرا مع بعض
شغف: و أن شاء الله عمرنا ما هنتفرق
و وسع بق عشان اغير
غمزلها صقر: مش محتاجه مساعده 😉
شغف: لا مش محتاجه و اتلم
دخلت شغف غيرت هدومها لي بيجامه بلون البينك ستان و غير صقر و لبس ترنج رياضي صقر لسه هيتكلم الباب خبط
صقر: نهار ابيض مين اللي بيخبط دلوقتي فتح لاق منه
صقر: نعم يا منون
منه: عاوزه شغف
صقر: شغف و انهارده
منه: اه
شغف من جوه: تعالى يا منوني
دخلت منه: عاوزه انام في حضنك يا شغف
شغف عيوني لي منوني تعالى و خدتها و طلعت على السرير
صقر وقف بيبص عليهم بحب بعد شوي منه كانت نامت
شغف: صقر
صقر: نعم يا حبيبتي
شغف: زعلت
قام صقر باس راسها: تؤ اهم حاجه انتي متزعليش
بصت لي منه بحب: عارف في الاول لم عرفت انك خلفت من غيري اديقت اوي بس لم حكتلي و لاقت اني مليش حق اديق ان منه اتظلمت كتير يعني فضلت جنبك ده كلو و هي عارفه ان قلبك مش معاه المفروض أن انا اللي كنت اموت مكانها مش هيا اتحرمت من بنتها بدري اوي مقدرتش اكره حته منك و من اقرب حد ليا منه كانت حاجه تانيه خالص و حلفت أن منه هتكون بنتي قبل ما تكون بنتك و أن حتى لم ربنا يكرمني و اخلف منك عمري ما حبهم اكتر منها
باس صقر راسها: ربنا يخليكي لينا انا و هي
ابتسمتلوا شغف بحب: يلاه ننام ورانا بكره سفر وانا لسه هحضر شنطتي و شنطتك و شنطه منه
صقر: هي منه هتسافر معاناه
شغف: اه طبعا
صقر: كنت عاوزه اخدها بس خوفت تزعلي
شغف: لا يا حبيبي هناخده يلا بقى ننام
حضنها صقر هي و منه و نام
ام عند محمد
دخل يغير في الحمام و عشان يسيب مرام براحتها خلاص و طلع لاق مرام نايمه
محمد : لا بلاش الهزار ده مرام حبيبتي
مرام:😴😴😴😴
محمد: انا حد بصصلي في ام اليوم اكيد احمد
امري لله و شالها حطها على السرير و خدها في حضنوا
محمد و هو بيبوس راسها: مش فرق معايا أنتي نمتي ولا لا اهم حاجه انك معايا و في حضني
و ناموا
الصبح
صاحي صقر لاق شغف نايمه لسه هي و منه قام جاب مياه و دلقها عليهم
قام شغف بسرعه: يححححح والله فينا من كده تمام و مسكت المخده و قعدت تضرب فيها و منه بتساعده
صقر بضحك: خلاص يا مجانين بهزر والله
بعد شوي من الفرهد و الهزر قاموا يغيروا عشان ينزلوا
لابست شغف فستان بلون اللبني لبعد الركبه و عليها شوذه مريحه و منه سلوبت بالوان الابيض و تحتوا تيشرت بلون البينك و لبس صقر بنطلون جينز اسود و تيشيرت بلون اللبني
شغف : تعالوا نتصور اتصور كذا صوره
صقر: يلا ننزل
و نزلوا لاقوا محمد و مرام كمان نازلين
قرب صقر من مرام: صباحيه مبارك يا قمري
حضنتوا: مرام الله يبارك فيك يا ابيه
حصن محمد شغف: صباحيه مبارك يا شغفي
شغف يباركلي فيك يا حبيبي و نزلوا الاربعه
الكل كان على السفرة
الجميع: صباحي مباركه يا عرسان
محمد و صقر: الله يبارك فيكم
و قعدوا على السفره
احمد: هتسافروا امت
صقر: هنسافر احنا هنروح كلنا
رعد: انت و محمد عرسان و رايحين شهر العسل الباقي رايح ليه
صقر: اتفقنا منتفرقش
احمد: ربنا يخليكم لبعض
احمد الصغير: هنتحرك امت
صقر: البنات عاوزين يمشوا امت
شغف: خلينا نتحرك الساعه 5 عشان تعرفوا تسوقوا
الشباب: تمام
خلصوا فطار و جاه لي صقر تليفون فا قام عشان يرد
صقر: الو اي انا في اجازه اي يعني اي هرب تمام تمام اقفل
جاه عليها محمد: في اي يا صقر
صقر: عزت هرب يا محمد
محمد: ايه
( امال انتم فكرينا اني النكد خلص و هيعيوش مبسوطين ده لسه النكد هيبدا 😂)
صقر: مش وقتوا لازم نتجمع كلنا عشان نفكر انا هطلع اغير و نخرج عشان نعرف نتكلم
محمد :تمام
و راحوا للباقي
صقر طلع على فوق هو و محمد و بعتوا رساله الباقي أنهم يجهزوا
صقر خلاص و نزل لاق محمد و الشباب كمان جهازين
قرب من شغف: حبيبتي أنا خرج أنا و الشباب
شغف بهزر: هاااااا هتخوني وأنا لسه عروسه و كمان يوم صباحيتي
صقر ضربها على دماغه بخفه: يارب صبرني يلا يا جدعان و ماشيوا
شغف: بصوت عالي: هاتلي معك حاجه حلوه
منه: وانا يا بابي
صقر: معبرهمش
بره عند الشباب ركبوا كلهم عربيه صقر و راحوا الكافيه
قعدوا رن صقر على فهد: الو امن الدنيا عندك كويس و تعالى انا في كافي****** يلا يا فهد تكون عندي بسرعه
ابراهيم: في اي يا صقر
صقر: فهد يوصل و هفهمك
بعد شوي فهد واصل
فهد: اي يا صقر
صقر: عزت هرب
الكل: اي
صقر: مش وقت صدمات اهم حاجه عندي مفيش واحدة من البنات تخد خبر
فهد: هتسافروا ازاى كده في خطر
صقر: قصدك هنسافر ازاي أنت كده كده كنت هتبق معانا و في حراسه هتتتحرك قبلنا و تفضل هناك و هتبقي معانا بس مش معاناه
احمد: إزاي
صقر: يعني انا هتعمل طبيعي ولا اكني عرفت الخبر بامني عريس جديد فاانا اكيد قفل تلفوني و مش هعرف الخبر فا عشان كده الحراس مش هيبق ورايا بس هيبقي حاولنا انا هبعت الحراس أنهارده على انها اتطردوا من الفيلا و جابت ناس غيرم وانا فعلا هجيب غيرهم و بعدين هنتحرك احنا و اه اوعوا واحد فيكم ينساه سلاحوا
محمد: هنروح بكام عربيه
صقر: كل اتنين في عربيه و ورد مع فهد
الجميع: تمام
و رجعوا فعلا نفذوا كل حاجه و جات الساعه ٥ و اتحركوا فضلوا يهزروا و يلعب بالعربيات و في نص الطريق اتفجوا بي عربيات هجمات عليهم و اكنوا كتير للاسف الشباب ملحقوش يعملوا حاجه و قعدهم كلهم على الأرض و ربطوا ايديهم و نزل حد من العربية
عزت: وحشتكم صح
صقر: سبهم يا عزت يمشوا تارك معايا انا مش هم
عزت: صح انت صح فكوا ايديهم يا رجاله و واقفوهم
رفع عزت سلحوا: ابوك خد امك مني زمان وانت خدت مني ابني او اللي كنت معتبروا ابني اه ماانا نسيت اقولكم ما ابراهيم مش ابن انا اصلا مابخلفش أنا لاقتوا زمان
الجميع اتصدم
كمل كلاموا جربت انتقام منك في حبيبت القلب بس نفدت بس خلاص هاخد حقي منك و ان شاء الله اموت بعدها
خرجت طل**ه من س**ح عزت بس ياتره جات في مين

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية شغف الصقر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى