روايات

رواية حكاية حب الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم نسمة أحمد

رواية حكاية حب الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم نسمة أحمد

رواية حكاية حب الجزء التاسع والعشرون

رواية حكاية حب البارت التاسع والعشرون

رواية حكاية حب الحلقة التاسعة والعشرون

وقفنا البرت إلى فات علي فتحية لما شافت نسمة مغمى عليها .
فتحية : يا حبيبتي يا بنتي دي قطعت النفسي خالص وفضلت تحاول تفوقها بس مفيش استجابة ليها وفضلت تدور علي حد يساعدها ولما بالصدفه لاقت تاكسي جي نحيتها .
فتحية :اقف يابني اقف .
سواق التاكسي علي :خير يا امي .
فتحية :وديني يابني اقرب مستشفي وتعال ساعدني البنت مغمي عليها وقطعه النفسي خالص .
السواق التاكسي علي : حاضر يا امي.
وراح شال نسمة وركبها االتاكسي ووصل المستشفي ودخلها ومشي .
فتحية :بتجري علي الدكتور وبتنفس بسرعه دكتور ساعدني يابني البنت مابتتنفس خالص .
الدكتور حامد :طيب اهدي يا امي ان شاء الله خير ودخلوها الاوضه وفوقوها.
نسمة :بخضه انا انا فين وانتو مين .
فتحية : بحنية اهدي يابنتي انا لقيتك في الشارع ومغمي عليكي وكنتي قطعه النفسي خالص جبتك علي المستشفي . نسمة : بحزن وعياط لية جبتيني لية كنتي سبتيني اموت لية انقزتيني لية .
الدكتورحامد : بابتسامه بشوشه طيب لية كده اتفالي خير وكمان لازم تجمدي كده علشان ابنك الي في بطنك .
نسمة : بصدمه يعني اي .
فتحية :بطيبة وحنية يعني انتي حامل يا حبيبتي . نسمة :بصوت عالي وصراخ لية لية يارب انا مش عايزه حاجه تربطني بي مهاب لية كده ليه فينك ياماما تيجي تشوفي بنتك والي حصلها ومحدش حبها غيرك ليه ياماما روحتي وسبتيني لوحدي محدش بيحبني كلهم بقو يكرهوني مافيش حد بيحبني وانتي كمان ياماما مش بتحبيني انتي اول وحده سبتيني لوحدي ومشيتي .
وفضلت تعيط لغايت ما الدكتور ادلها مهداء ونامت
نسمة : بضعف ونوم لية محدش بيحبني انا بقيت لوحدي خلاص انا وحيدة ماليش حد .
واستسلمت للنوم بعدها بي يوم فاقت
فتحية : بحنية ووجع عليها يا حبيبتي يا بنتي انتي فوقتي . نسمة : بضعف ايوه وفضلت تعيط .
فتحية : قربت عليها وخدتها في حضنها وفضلت تربط علي شعرها بس يابنتي بس يا حبيبتي طيب قوليلي يابنتي مالك احكيلي وفضفضي معايا .
نسمة : بعياط انا لية مش محبوبه لية محدش بيحبني لية ديما باخسر كل حاجه حلوه وقالت لية بي بوجع .
فتحية : استغفري ربنا يابنتي واهدي واحكيلي مالك انا هسمعك للاخر.
وفضلت نسمة تحكلها كل حاجه من اول حياتها لاغايت اخر لحظه
فتحية : بتاثر يا حبيبتي كل ده جواكي وحسبي الله ونعم الوكيل في كل مفتري وظالم وربنا يجبلك حقك ويظهر قدام حابيبك وناسك .
نسمة :بقوه غريبه عليها انا خلاص معدش عندي حبيب وله غالي انا مليش حد غير ابني الي في بطني وبس
بس انا هروح فين دلوقتي .
فتحية :طيب يابنتي ارجعي لجوزك وقوليله علي حملك يابنتي .
نسمة : بأسرار جديد عليها لا وهو مش هيعرف بي ابني محدش هيعرف بيه غيري انا وانا الي احق فيه من اي حد .
فتحية : بتعقل يابنتي مينفعش مهما يكون جوزك وابوه الطفل الي في بطنك ولازم يعرف .
نسمة : لا مش هيعرف ده ابني لوحدي ومحدش في الدنيا هيقدر ياخد ابني مني شكرا لحضرتك علي تعبك معايا وقامت علشان تمشي .
فتحية : اهدي يابنتي خلاص محدش هياخد ابنك منك بس انتي رايحه فين .
نسمة :همشي من هنا.
فتحية : طيب هتروحي فين ده انتي لسة بتقولي مالكيش حد ترحيله هتروحي فين .
نسمة : في اي حتة تشلني انا وابني .
فتحية :بتمني طيب اي رايك تيجي معايا ده انا وحيدة ومليش حد يسال عليا ها قولتي اي واهو بالمره تونسيني في وحدتي . نسمة : بطيبة حضرتك قاعده لواحدك ومحدش معاكي خالص طيب انا هاجي معاكي ياطنط وانا وابني هنكون عائلتك من النهاردة .
وراحت نسمة مع فتحية ودورت علي شغل كتير ولاقت في محل ملابس مشهور في المنطقه الي ساكنه فيها هي وفتحية ونزلت واشتغل وهي حامل واتشجعت واتجرات اكتر وبقت شجاعه علشانها هي وابنها و علشان متسكتش لي اي حد يجي جنبها وجنب ابنها
وفي مره نسمة قاعده لوحدها وفي الشهر الاخير
نسمة :بي برائتها الي مع ابنها بس .
( انا بس طبعا مش زي الاول)
انت امتا هتيجي يا حبيبي بقيت بستنا اليوم الي هشيلك بين ايدي وافرح بيك
وبعد كده اتكلمت بحزن متزعليش من ماما يا حبيبي اني هحرمك من بابا بس انت عارف بابا سبب وجع لي ماما كتير وهي مبقتش تستحمل اي حاجه غير وجودك جنبها وبس .
وفاجئة حست بي وجع جامد وفي دم بينزل منها .
نسمة :بصدمه وعياط وحط اديها علي بطنها لا لا متسبنيش انا مصدقت اتمسك بي حاجه علشان اعيش علشانها متسبنيش انت كمان زي الي سبوني وبعدو عني لا .
وفضلت تعيط وتصوت ولي حسن حظها فتحية رجعت البيت في الوقت ده ودخلت تجري عليها
فتحية : يالهوي انتي بتولدي يابنتي اعمل اي وجريت علي بره ياناس حد يسعدني البنت بتولد بسرعه .
ودخلت كام وحده معاها وخدو نسمة المستشفي وولدت وجابت ادم
وباس هو ده الي حصل ونسمة طبعا بقت تكره الكل .
……
عايزه توقيعتكم وفي مفاجئة جاية مش متوقعة هنشوف الاحداث تبعوني وعايزه تشجيع هل مهاب هيعرف الحقيقة ولما يعرف الحقيقه نسمة هتسامح مهاب ولله لا وياترا هو عارف ان عندو ولد من نسمة وله لا وياترا هيلاقيها قبل ما يعرف الحقيقة وله قبل ما يلاقيها هنشوف ولما اية تعرف انها ظلمت صحبت عمرها هتعمل اي وسعاد وندي هيعملو اي تاني .

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية حب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى