روايات

رواية شعاع من نور الفصل السابع 7 بقلم دنيا الغنام

رواية شعاع من نور الفصل السابع 7 بقلم دنيا الغنام

رواية شعاع من نور الجزء السابع

رواية شعاع من نور البارت السابع

رواية شعاع من نور الحلقة السابعة

في بيت فاطمه
فاطمه…. ماما بقولك انا ههنزل اشتري لبس علشان قرايه الفاتحه ومش هتأخر ولما احمد يجي خليه يستناني
الام…. ماشي ياروحي خلي بالك من نفسك كويس وهخليه يستناكي
فاطمه.. ماشي باي
خرجت فاطمه وراحت المول
فاطمه لنفسها… اه يارجلي يااااااااااااني مش قادره دا انا لفيت كتير وفي الاخر مخلضتش
انتي بتكلمي نفسك ولا اي
فاطمه بصت وراها دكتور يوسف
يوسف… ايوه وبعدين احنا مش في الجامعه هنا اسمي يوسف بس
فاطمه… ميصحش يادكتور
يوسف…. لا يصح ياستي انا بقولك اهو اسمي يوسف
فاطمه… ماشي يا يوسف
يوسف… بظبط كده 😂انتي بتعملي ايه لوحدك؟

 

فاطمه… بشتري لبس علشان ابن عمتي قرايه فتحته بكره
يوسف… الف مبروك جيبتي اي تعالي قوليلي
فاطمه.. 🙂
يوسف… مالك 🙂
فاطمه…. مخلضتش تعرف جبت اي🙂
يوسف… 🙂جيبتي اي
فاطمه…. جبت دريس بس 🙂
يوسف… ناقصلك اي يعني
فاطمه.. يعتبر لفيت المول كله علشان اجيب الدريس ناقص الطرحه والشوز وشويه حاجات ومش عارفه اعمل ايه
يوسف… تعالي اساعدك
فاطمه… بجد
يوسف… ايوه يلا
فضلم يلفوا لحد اما خلصوا خالص
يوسف …. اي رايك في ذوقي
فاطمه… بجد شكرا مش عارفه اقولك ايه البنات كل واحد عنده مشكله ف مجوش معايا مش عارفه اشكرك ازاي
يوسف… لا ولا شكر ولا حاجه تعالي اوصلك

 

فاطمه… لا انا هركب اوبر
يوسف.. ميصحش تعالي متخافيش مش هاكلك مبحبش لحم البني ادمين 🤷‍♀️😹
فاطمه…. 😹😹طيب ماشي
ركبت وجوا يوسف مبسوط اووي انه كلمها وركبت معاه اول حد يجذبه كده ببراءتها وعفويتها واخلاقها
فاطمه تلفونها رن. الو يحبيبي انت وصلت طب استناني انا خمس دقايق وهوصل واحكيلك عملت ايه طيب بس متنامش غير لما اجي علشان عاوزاك في موضوع مهم ماشي ياروحي باي
يوسف قاعد هيشيط وفكرته اتغيرت
هو انتي بتكلمي مين ده 🤬
فاطمه… انتي بتزعق كدا ليه وبعدين انت مالك بكام مين ولا لا
يوسف…. انا قولت مره مين ده يامحترمه شكلك شبهم وماشيه شابهم فعلا الي تخلي واحد يختار معاها لبس وتركب معاه العربيه تبقي مش كويسه
فاطمه… فضلت تعيط انت انسان حقير انا مش شبه حد انا مش شبه حددد فاهم انا خليتك تختار معايا عادي ك حد بيشور عليا وركبت معاك لانك الدكتور ولو مكنتش جيت كنت رنيت علي حد اعرفه ياخدني انت حيوان نزلني
يوسف… مين الي حيوان قولي ومين الي بتكلميه انطقي

 

فاطمه… انت مالك اكلم مين ولا لا اه فعلا اصلك مجرب ومفكر الناس كلها شبها كنت بكلم حبيبي ملكش دعوه نزلني
يوسف….. فعلا طلعتي زيهم انزلي يلا
فاطمه منهاره من العياط ازاي يفكر فيها كده ازاي سمحت لنفسها تكلمه انا ازاي بسمح لناس كده ده كله علشان نيتي
نزلت فاطمه ويوسف مشي وفضل يضرب علي الدريكسيون كتير ويقول ليه انا حبيتك من اول مره شوفتك فيها اي نعم كام ساعه بس انا عمري محبيت ولا جربت بس انا صحبي كان بيحكيلي انا زودتها معاها عمره محتسامحني ازاي احكم من غير م غير م اسمع انا اول مره يحصل كده
فضل يفكر ويلف بالعربيه وبعدين طلع البيت
وفاطمه وصلت ودخلت غسلت وشها بسرعه ولقت ان مامتها نامت واحمد اوضته مقفوله والنور طافي ف اتوقعت انه نام رنت علي ذياد يخرج البلكونه
فاطمه… الو ياذياد فينك
الو مين
فاطمه… انا فاطمه ياذياد اطلع البلكونه بسرعه عاوزاك
وقفلت
خرجت البلكونه ولقت ذياد مديها ضهره ذياد
فاطمه…. 😭😳

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية شعاع من نور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى