روايات

رواية سينا أصبحت قدري الفصل الثاني 2 بقلم مي محمد

رواية سينا أصبحت قدري الفصل الثاني 2 بقلم مي محمد

رواية سينا أصبحت قدري الجزء الثاني

رواية سينا أصبحت قدري البارت الثاني

رواية سينا أصبحت قدري الحلقة الثانية

حور بخضة بعد ما العسكرى دلق عليها جردل ميا ساقعة تلج..
: الحقووونى بغرر*رق متتتت*ت يا ماامااااااا
العسكرى وهوا بيحط أيده على ودانه ..
: اسكتى اكتمى يخر*بيتك خر*متى طبلة ودنى ..
حور بانتباه
: هوا انا فين ..
العسكرى بزهق
: على الأرض مكان ما أغم*ى عليكى …هوا انتى أغم*ى عليكى ليه صحيح ..
حور بتذكر
: شوفت هضاب بشرية هضاب ايه دول جبال بشرية ملهمش علاقة بالبشر ..
العسكرى
: قصدك دول ..ويشير على طاقم عساكر الصاعقة
حور بتبريق تكاد عينها أن تخلع
: ايوووة هماا ..هما جايين معانا والا ايه
العسكرى
: دول جايين عشان يحمو*نا اصل زى منتى عارفة العساكر ال رايحة سينا دايما بيتها*جموا من التكفير*يين عشان منروحش وندعم الجيش ال هناك ..
حور وهيا بتبلع ريقها
:ينهار مش باينله ملامح نتهاجم ف الطريق ..صلاة النبى احسن لا انا راجعة لماما سلام عليكم ..
العسكرى
: انا مش فاهم انتى هنا بتعملى ايه ده مكان مخصص للشرطة العسكرية ..
حور
: هوا انا مش باين عليا اننى ظابط وجاية معاكم ..
العسكرى بصدمة
: نعممممم ظابط !!؟ وجاية معانا فين مش فاهم ..
حور بقلة حيلة وبتحط أيدها ع دماغها
: ايه يابنى فتح مخك شوية ..انا ظابط خريجة كلية الشرطة مبقاليش شهرين وحاليا جاية معاكم سينا ..
العسكرى بعدم تصديق
: اهاا انتى شكلك مجنونة ومخك ضارب على الاخر ..يلاا يا شاطرة روحى العبى بعيد احنا مش ناقصين ..
سما بصدمة
: انت بتكلمنى انا كده ..
العسكرى بغضب
: أيوة بكلمك انتى ..
سما بخوف
: خلاص براحة يا باشا انا اصلا مكنتش عايزة اجى بس الظروف حكمت ف متتعصبش اهدى مفيش حاجة ..
يجى ظابط ..
الظابط : ف ايه يا عسكرى سامع اصوات عالية هنا ..
العسكرى باحترام بعد ما أدى التحية العسكرية
: ولا حاجة يا فندم واحدة بتقول انها ظابط وجاية تخدم معانا ف سينا يا فندم ..
الظابط باستغراب
: ورينى الكارنيه بتاعك يا انسة
حور
: هوا لو قولتلك اننى نسيته هتخلينى اروح !؟
الظابط بصرامة
: متتظبطى يا انسة هاتى الكرنيه ..
حور بخوف
: مالكم ف ايه واخدين كل حاجة قفش قفش ..تفضل الكرنيه اهوو
الظابط
: فعلا ظابط ..بس انتى ايه جايبك سينا ..النساء مالهمش يجوا سينا الا طاقم التمرين العسكرى
تجلس حور وتضع يدها على خدها ..
: نصيبى الاسود يا عم هوا ال رمانى الرمية السودا دى .. منك لله يا مؤمن يابن ام مؤمن
الظابط بغضب لجلوسها هكذا أمامه
: قوم اقف عدل يا سيادة الظابط ده مش كلام ظابط وهيشغل العساكر تحت أيده ..
حور بولولة
: قولت هشغل مين !!.. لا ياباشا اعفينى انا اصلا مكنتش عايزة اجى فمدام انا هنا اعتبرونى مش موجودة وكملوا شغلكم عادى ..
الظابط بصرامة
: انتباه يا سيادة الظابط ..مش عشان ظابط تقعد بالطريقة دى ..أنا ظابط رتبة أعلى منك فتقف وتتكلم بأدب ..
تقف حور بخوف شديد
: تمام يا فندم
الظابط وهوا يضرب ايد بإيد
: هوا احنا ناقصين بلاوى ..اسمع يا عسكرى
العسكرى
: نعم يا فندم
الظابط
: اجمع كل العساكر والظباط ال رايحين سينا وتجمعوا ف الباصات لازم نتحرك دلوقتى ..ويغادر
العسكرى
: تمام يا فندم ..
حور
: خلاص ياعم هتفضل واقف شبه الحمار ال مالهوش صاحب كده ..
العسكرى بهدوء عكس الغضب بداخله
: لا يا فندم حضرتك ظابط لازم نحترم حضرتك ..
حور وقد عجبها الوضع ..
: تمام انا عطشانة يا عسكرى روح وهاتلى ميا ..وكمان عاوزة مكان اغير فيه هدومى المبلولة دى
العسكرى لنفسه
: هيا مفكرانى الخدام بتاعها ..أدى آخرة الستات لما تبقا ظابط ..
حور وهيا تتصنع العصبية
: ايه يا عسكرى هتفضل واقف مبلم كده ..
العسكرى
:لا يا فندم اصل المفروض نتجمع ف الباصات دلوقتى ..
حور
: مقدرش اسافر كده هت*عب ..عاوزة مكان اغير فيه
العسكرى
: فى بيت عساكر هناك اهو تفضل يا فندم غير فيه
حور
:تمام ..تعالى وصلنى ..
العسكرى
:معلش يا فندم عشان لازم اجمع الكتيبة فورا على الباصات
حور وهيا تنظر لعساكر الصا*عقة الضخا*م وتبلع ريقها
: تمام روح انت
فيغادر العسكرى وتمشى حور وهيا تحاول الا تنظر لهم فتخب*ط فى أحدهم
حور
: ما تفتح ياعم ايه ا*عمى..
الرائد بغضب
: انتى تجن*نتى ازاى تكلمينى بالطريقة دى ..
حور برعشة خوف
: انا ..انا انا اسفة عن انك وتركض وهيا تبكى ..
الرائد بغضب
: يا عسكرى تعالى
العسكرى
: نعم يا فندم
الرائد
: مين دى
العسكرى
: دى الضابط حور الزناتى بنت العقيد المتقاعد مؤمن الزناتى..
الرائد
: تمام روح انت يا عسكرى
العسكرى
: تمام يا فندم
**********************
حور وهيا تدلف للحمامات
: انا هقعد ساعة يكونوا مشيوا وارجع البيت اقولهم أنهم راحوا سينا ونسيونى ..الله عليكى يا حور بنت ام حور ..
عسكرى بضحك
: مش بالسهولة دى هما مبينسوش حد
حور بصدمة تلتفت للخلف
: يا لهوووى ..انت مين وجيت هنا ازاى..
العسكرى
: يابنتى انتى ف حمامات العساكر هههههه
حور
: يا نهار اسود ..طب مفيش حمامات للنساء هنا ..
العسكرى
: لا عشان مفيش نساء بيجوا هنا اصلا ..
حور : يخربيت ام الحظ الاسو*د ال لازق فيا ده
العسكرى
: اهدى انتى تقدرى تخلصى وانا هقف ع الباب برا احرسه لحد ما تخلصى
حور بامتنان
: الله على الشهامة ده العشم برده
العسكرى باحترام
:ولا يهمك عندنا اخوات بنات بردو ..عن اذنك ويغادر يقف قدام باب الحمامات الرئيسى ..
عسكرى 2 يدخل الحمام ..
العسكرى
: استنى يا احمد خمسة هنا ..
احمد
: يابنى مش قادر وسع كده ..
العسكرى
: فى آنسة جوا مينفعش..
احمد بصدمة
:نعممم ..
تخرج حور من الداخل ..
حور
:شكرا ياخويا نردهالك فى الافراح ان شاء الله..
احمد بإعجاب
: ايه القمر ده…القمر ايه جايبه سينا ..
حور
: ف ايه يا جدعان كل ما اشوف حد يقولى كده ..بتقلبوا عليا المو*اجع ليه ..
العسكرى
: خلاص يا انسة روحى انتى
حور بعند كالاطفال
: بس أنا مش عايزة اروح 🥺
احمد
: ولا يهمك متخافيش احنا معاكى ..
العسكرى بضيق من نظرات احمد لها لانه اعتبر حور كأخته ..
: معلش يا انسة كلنا معاكى وأخواتك تفضلى انتى روحى الباص عشان مينفعش تقفى هنا كتير ..
تغادر حور وهيا مرعو*بة من مناظر عساكر الصا*عقة ..
احمد بغيظ
: ف ايه يا منعم مبنلاقيش هنا حواء كتير فلازم نستغل الفرصة ..
منعم
: مينفعش يا احمد احنا عندنا اخوات بنات ..
احمد
: ماشى يا شيخ منعم وبعدين انا كنت عاوز نبقا صحاب بس مكونتش هتخطى حدودى احنا هنا عشان نحميه*م مش هاجى واذيها يعنى ..
منعم
: بردو يصحبى التعامل من برا لبرا عشان سمعتها بردو .
احمد
: حاضر يصحبى ..ادخل بقا والا لسا ف آنسات جوا
منعم بضحك
: ادخل ياخويا
“************************
تصل حور وتركب الباص بعد ما نادوا اسمها للصعود ..
حور لنفسها
،: بينادوا الاسماء كمان ..ده لو د*فنت نفسى تحت الارض هيجوا يجيبونى هيا امى بقالها 21 سنة بتدعيلى ف القبلة الغلط والا ايه مفيش ولا مرة لقيت الحظ معايا .. يا معين يارب وخلى امى معدش تدعيلى تانى
الرائد
: كله ف مكانه ويحافظ على سلا*حه جنبه ..
الكل
: تمام يا فندم
حور لنفسها
: ينها*ر اسو*د ده نفسه ال خب*طت فيه من شوية..لو شافنى هيشلو*حنى وبعدين انا نسيت سلا*حى مكان ما أغمى عليا ..يالهوى هيا المصا*يب معندهاش غيرى ..
العسكرى
: بطلى كلام انتى صوتك عالى ع فكرة ..خدى السلا*ح بتاعك اهو
حور بسعادة
: انت نفس العسكرى ال فوقنى ..يا مدة كريم يارب ..الحمد لله ..هات السلا*ح ده لنروح ف داهية ..
الرائد بصراخ
: كله ينزل تحت ف هجو*وم على الباص ..
كل الكتيبة 201 تنزل تحت ..والكتيبة 65 تبدأ تضر*ب نا*ر فورا ..
الكل
: تمام يا فندم ..
حور بصدمة
: هوا اى ال بيحصل هنموو*ت ..
العسكرى
: فال الله ولا فالك ان شاء الله هنقت*لهم كلهم دلوقتى ..
حور
: نص ثقتك دى بس يارب
العسكرى وهوا يرى أن أحدهم مصوب سلا*حه على حور
: نزلى راسك بسرعة ..
لكن صوت الرصا*صة سبقه ..
العسكرى بصرااخ
: حووووووور
*********************

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سينا أصبحت قدري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى