روايات

رواية سيطرت علي الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم آية ماهر

موقع كتابك في سطور

رواية سيطرت علي الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم آية ماهر

رواية سيطرت علي البارت الثاني والعشرون

رواية سيطرت علي الجزء الثاني والعشرون

سيطرت علي
سيطرت علي

رواية سيطرت علي الحلقة الثانية والعشرون

عدي اسبوع علي ابطالنا وحان وقت معاد كتب الكتاب والفرح كمان عمار عامل فرح في أكبر قاعه في مصر رتاج وعمر وسعاد ومسحن والمعازيم مستنين عمار وهدي في القاعه وبعد شويه وصلوا العرسان وداخلين من باب القاعه وعمار مسكت ايديها وبيرقص اسلوا وسعاد ومسحن نفس الكلام والأولاد وبعض المعازيم والفرحه ماليه البكان والكل مبسوط وطبعا الفرحه مش بتكمل زي ما انتوا عارفين ندخل علي الأكشن بقا عصابه مسلحه داخلت القاعه ومعاها اسلحه وطبعا صاحب العصابه دي هنعرفه بعدين هدي استخبت وري عكار والأولاد كمان وسعاد استخبت وري محسن والماعزين بعدوا علي الاخر
عمار: اي ده انتوا مين
واحد من الرجاله موجه المسدس في وشه انا عملك الاسود ياعمار بيه
عمار :مين اللي باعتك
واحد طلع من وراها: انا اللي باعته ياعمار بيه
عمار :باسم الاسيوطي انت
بايم : اه ياعمار بيه ولا اقولك ياعموري احسن
عمار: انت بتعمل اي هنا عايز اي بظبط
باسم: انا جاي علشان ابوظ فرحك بقا غسان ابوظ فرحنك اهلا باعروسه عروستك حلوه ياعمار
عمار: اديق جدا وراح عنده ولسه هيهجم عليه رفع المسدس في وشه وقف بكانه
باسم :لو قربت خطوه واحده هقتلك ياعمار
عمار :انا مش خايف منك شيا سلاحك وخد رجالتك وامشي من هنا
هدي :عمار بلاش ياعمار
باسم: ماتخافيش ياحلوه طيب خاف علي مرتك والاولاد وامك وحماك ولا اي اهلا ياطنط
عمار: عايز اي ياباسم
باسم: عايز فلوس الصقفه اللي ضحكت عليا وهي تمنها يساوي ١٠ مليون جنيه مش خمسه زي ماقولت ياعمار
عمار: انت بتتكلم عن اي انا مش فاهم حاجه
باسم: امم وجاب كرسي وقعد عليه وحط رجل علي رجل طيب انا هريح شويه لما تفتكر اصل انا بتعب من الوقفة
عمار: اخلص ياباسم عايز اي
باسم: عايز ٥ مليون كمان
عمار: بس ده مايبقاش شغل ولا اي
باسم: امممم طيب وكده ضرب طلقه في الهواء طيب وكده وكل المعازين مشيوا بسرعه وهدي بتستخبي وري عمار وأولاد بيعيطوا
هدي: انا خايفه اوي ياعمار
باسم: ماتخافيش ياحلوه
عمار :احترم نفسك ياباسم دي مراتي
باسم :ما انا عارف اعمل اي طيب متجوز ملاك ماشاء الله ماتخاليك انت وانا اقضي المهمه دي عنك
عمار: بصوت عالي باسسسسسم ورح عنده ونزل فيه ضروب وصوت الرصاص في كل مكان في القاعة ورجاله باسم مش قادرين يشيلوا عمار عنه واخر طلقه طلعت من مسدس عمار جت في دراع هدي
هدي: بصوت عالي عامااااااااارر اغمي عليها
عمار: اول ماسمع صوثها بعد عن باسم وواقف مصدوم
محسن: هدي حبيتي هي
سعاد: الحقني ياعمار هدي بتنزف
الاولاد:ماما ماما
عمار :راح عندها وبيحاول يفوقها هدي هدي
باسم: اول ماشافها واقعه علي الارض طلع بسرعه من القاعه هوا ولكل رجالته
عمار: اطلب الاسعاف بسرعه ياجدي
محسن :حاضر حاضر
بعد شويه الاسعاف خد هدي وعمار معاها وسعاد ومحسن والاولاد وراهم بالعربيه ووصلوا المستشفي وعمار شايل هدي ودخل بيها المستشفي بسرعه
عمار :حد يساعدني مراتي بتنزف جامد
الممرضين: جابوا سرير بسرعه ونيموها عليها ودخلواها العمليات
الدكتور: لو سمحت خاليك بره لحد مااسعفها
عمار: بس انا جوزها لازم اكون جنبها
الدكتور: لو سمحت ياعمار بيه خالينا نشوف شغلنا
محسن: تعالي ياعمار سيبه بشوف شغله
سعاد: هي هتبقي كويسه ياعمار مش كده
عمار ان شاء الله الله ياماما وعيونه كالها دموع
سعاد: صفقة اي دي اللي ب ١٠ مليون جنيه اللي بيقول عليها باسم دي
عمار: مش وقتوا الكلام ده ياماما بعدين ابقي احكيلك كل حاجه
سعاد :انت عملت اي من ورايا
عمار: قولتك مش وقته بالله عليكي
عمر: ماما هتبقي كويسه يابابا
عمار: ان شاء الله ياحبيبي ان شاء الله
بعد ساعه الدكتور طلع من اوضه العمليات
عمار: ها طمني يادكتور مراتي عامله اي
الدكتور: ر قدرنا نشيل الرصاصه من دراعها هي جرح سطحي الحمد الله بس هي نزفت دم كتير بس الحمد الله قدرنا نوقف النزيف وهتبقي كويسه وممكن نروح معاك البيت لو حابين
عمار: الحمد الله طيب ممكن اشوفها
الدكتور: لا دلوقني هي تحت تأثير البنيج لما تفوق تقدر تشوفها عن اذنك
عمار :ماما خدي الاولاد ورحوا علي البيت وانا هبقي مع هدي لحد ماتفوق
محسن :انا مش همشي من هنا مش هسيب حفيدتي وهي في الوضح ده
عمار: لو سمحت ياجدي خاليك مع ماما والأولاد ماتقلقش انا معاها
محسن :بصوت كل غضب ازاي عايزني امشي واسيبها
عمار: ماتقلقش انا معاها
محسن :بصوت كله غضب وبيجز علي سنانه ما المصيبه انها معاك انت ماعرفتش تحميها في اول يوم جواز ليها بسبب صقفاتك وشغلك اي ذنب حفيدي في كل ده قولي اي ذنبها
عمار: انا ماكنتش اعرف ان كل ده هيحصل ياجدي كان غصب عني انا خايف عليها اكتر منك دي مراتي وحبيتبي انا هاخدلك حقها من اللي عمل كده
محسن :قرب منه وعيونه كلها غضب دي حفيدتي الوحيده انت فاهم قبل ماتكون مراتك ولو جصلها اي حاجه مش هسامح طول عمري وسابه ومشي
عمار: نزل راسه علي الارض بحزن من كلام محسن وانوا فشل في حمايت مراته في اول يوم جواز ليهم
سعاد :ماتزعلش منه هوا مدايق علي هدي دلوقتي يهدي
عمار: انا مش زعلان ياماما ده حقه انا فشلت في حماية هدي انا اللي غلطان
سعاد: ماتقولش كده ان شاء الله هتبقي كل الأمور تمام انا همشي بقا علشان الاولاد بداوا يناموا خاليك مع هدي اول ماتفوق طمني ياحبيبي
عمار : حاضر ياماما خالي بالك من عمر ورتاج وبيفكر في كلام محسن ودموعه نازله وخد هعد علي نفسه انوا يجيب حق هدي وحق هوا من اللي عملوا فيه كده بس لما يطمن علي هدي الأول وتبقي في امان
الممرضه: عمار بيه مدام هدي بدات تفوق وبتنادي علي حضرتك
عمار: تمام انا داخل اشوفها
هدي: اول ماشافته دموعها نزلن وهوا راح عندها بسرعه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سيطرت علي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى