روايات

رواية سيدرا الفصل الرابع 4 بقلم فرح القصاص

رواية سيدرا الفصل الرابع 4 بقلم فرح القصاص

رواية سيدرا الجزء الرابع

رواية سيدرا البارت الرابع

رواية سيدرا الحلقة الرابعة

كريم: واعز المعرفه كمان… سالي مراتك بتكون خطيبتي
سالي بصدمه: انت بتقول ايي خطيبتك منين ده كداب
كريم: يعني متعرفنيش؟
سالي: احنا كنا زمايل في الشغل مش اكتر
كريم بغمزه: زمايل بس
عزيز بيتعصب وبيمسكه من التيشيرت بتاعه: انت بتغمز لمراتي وانا واقف يكل*ب وكمان بتقول انها خطيبتك وهي متتجوزه وبيضر*به
سالي ونبيله بيروح يمسكه عزيز يبعدو عنه
نبيله بتحاول تبعد عزيز: سيبه يعزيز
سالي: خلاص سيبه يعزيز انا هعرف اتصرف معاه
كريم: لو مش مصدقني روح مكان **** وأسال وانت هتعرف الكل عارف ان احنا مخطوبين
سالي بزعيق: بس بس خلاص كفايه كدب انت عايز مني ايي انا اصلا مكنتش بطيقك تقول مخطوبين
عزيز: مهديييي مهددديي
مهدي: نعم يأستاذ عزيز
عزيز: خده علي المخزن وانا جي وراك وبينظر له.. انا هعرفك تجي في نص بيتي وتقول علي مراتي خطيبتك ازاي
كريم بصوت عالي: وهي مراتك شريفه اويي دي رقاصه وبيضحك بستفزاز يعني مشيت مع ده شويه ومشيت مع ده شويه وكبا*ريه لكبا*ريه يعني لو حد جالك وقالك انه متجوزها صدقه المفروض تتوقع منها اي حاجه
عزيز بيتعصب اكتر وشه بيحمر وكان رايح يكمل ضر*ب نبيله بتمسكه
سالي: خدو من هنا بسرعه يعم مهدي
مهدي بيخدو ويخرج
نبيله؛ متخلهوش يستفزك يعزيز اتحكم في اعصابك شويه
عزيز بعصبيه وزعيق: انتي شايفه قال ايي كله بسببك انتي يماما بدل متجوزني واحده محترمه ومحدش يتجرأ يقول عليها نص كلمه جوزتيني رقاصه كل واحد يجي يقول ال علي كيفه وطبعا انا مقدرش اتكلم لانه معاه حق في كل كلمه قالها والله واعلم مشيت مع كام واحد ولا ضحكت علي كام واحد يعني اكيد جابت كل الفلوس دي منين مثلا….و قبل مايكمل كلامه بينزل قلم علي وجهه
سالي بعياط:انا اشرف منك مليون مره و انا محترمه غصب عنك وعن اي حد….انا مش هقدر اكمل مع بني ادم زيك دقيقه كمان حتي الكلام مش هيفيد مع تفكيرك المحدود ده وبتسيبه وبتمشي
نبيله: سالي.. استني يسالي.. وبترجع لعزيز
نبيله بعصبيه و زعيق: انت اي مش قادر تفهم ان احنا المحتاجنها مش هي طب اصبر شهر لمه نخلص كل شغلنا وناخد الفلوس ابقا اعمل ال انت عايزو بس لا ال في دماغك بتعمله مفيش ذره تفكير عشان كدا معرفتش تمسك بعد ابوك ولا تنحج في حاجه بسبب تفكيرك ده وتسرعك في كل حاجه
عزيز بعصبيه: انتي مش سامعه قال اي عايزاني اعمل اي مثلا اسقفله ولا اقف اتفرج عليه
نبيله بزعيق اكتر: منتا ضر*بته وخليت مهدي خدو علي المخزن كمان عايز اي تاني لازم تهينها وتجرحها بالكلام مش قادر تسكت
عزيز بتنهيد: اهو الحصل بقا
نبيله: الحصل تصلحه بدل ما نبقا في الشارع
عزيز: اصلحه ازاي يعني
نبيله: ببساطه تطلع وراها وتصالحها بمعرفتك قبل ما تمشي
عزيز: لا طبعا مستحيل هي عايزه تمشي تمشي
نبيله بنرفزه: قسما بالله يعزيز لو معملت كدا انا ال همشي وهسبلك البيت
عزيز: بتهد*دني يعني
نبيله: انا مش بهد*د وانت عارف كدا كويس
عزيز: تمام بس خليكي فاكره دي تاني مره تجبريني علي حاجه انا مش عايزها وبيطلع لسالي
نبيله: غبي و انا بعمل كل ده لي يعني مهو لمصلحتنا
*بقلم فرح القصاص*
زينب بفرحه: نبيله هانم نبيله هانم
نبيله: جيتي في وقتك والله اعمليلي كوبايه قهوه ساده راسي مش قادره منها
زينب: حاضر بس انا جيت اقولك حاجه تانيه
نبيله: خير في اي تاني
زينب: أستاذ مراد جي
نبيله بفرحه: بجد مراد جي طب هو فين
مراد: انا هنا اهو وبيجري عليها يحضنها
نبيله بدموع: حمدالله علي السلامه يحبيبي وحشتني اويي
مراد ويقبل ايدها وجبهتها: وانتي اكتر والله يماما.. اومال فين عزيز في الشغل ولا اي
نبيله: لا هو فوق بيصالح مراته
مراد بتفاجأ: مراته؟؟
نبيله: تعالي ارتاح بس وانا هحكيلك علي كل حاجه…زينب
زينب: ايوا يهانم
نبيله: حضري الغداء واعمل كل الاكل اللي بيحبو مراد
زينب: من عنيا ثواني وهيكون جاهز
مراد: بس الاول عايز فنجال قهوه من ايدك زي بتاع زمان
زينب:بس كدا طياره
مراد بضحك: تسلم ايدك من دلوقتي
نبيله: تعالي اقعد هنا يمراد
مراد: اااه وحشني الفيلا والشركه وانتي وعزيز وكل حاجه
نبيله: وانت كمان وحشتينا اويي يحبيبي
مراد: طب قوليلي بقا اي الحصل لمه سافرت وعزيز اتجوز امتي ومين هي
نبيله: اسمع يمراد وبتدات تحكيله كل حاجه
*بقلم فرح القصاص*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
سالي بتطلع من اوضته الملابس ومسكها شنطتين في ايدها
عزيز: راحه فين
سالي: ماشيه
عزيز: ومين سامحلك تمشي
سالي: مش محتاجه اذن من حد عشان امشي وابعد كدا
عزيز بيمسكها من ايدها بيشدها لي: متنسيش اني جوزك وليا كل الحق فيكي
سالي: منا هطلق منك
عزيز: وانا مش هطلق
سالي بدموع: بس انا مش عايزه اكمل معاك وهو غصب؟؟؟
عزيز: اعتبريها زي متعتبريها بس انا مش هطلقك يسالي
سالي بعياط: ليي مهو انت مش عايزني ومجبور عليا ومش طايق تبص في وشي حتي مش واثق فيا وشايفني واحده زبا*له و رخيصه مش كدا لي عايز تفضل مع واحده مش محترمه ورخيصه لي؟؟؟ قدامك حل تطلقني وتخلص وانا ارتاح بقا انا معرفش انت اتجوزتني لي ومش عايزه اعرف بس كل ال عايزه انك تطلقني ونرتاح من الجوازه دي
عزيز: هطلقك بس مش دلوقتي قولتلك
سالي بصوت عالي: لييييي مش دلوقتي فرقت اي دلوقتي ولا كمان شهر اي الفرق
عزيز: بعدين هتعرفي
سالي: وانا مش عايزه اعرف وسبني يعزيز خليني امشي بقا
عزيز: انا لحد الان هادي وبتكلم كويس وانا خلقي ضيق ومش عايز اتصرف معاكي تصرف مش هيعجبك
سالي بسخريه: هتضر*بني يعني
عزيز: مش هضر*بك بس لو عايزه تعرفي هعمل اي اوريكي وبيسبها وبي*قلع الچاكيت البدله وبيفك زراير القميص وبيقر*ب منها
سالي جس*مها كله بيتنفض من الخوف والتوتر: ا. انت.. انت هتعمل
عزيز وهو بي*قلع القميص وبيفك الحزام: هاخد حقي الشرعي مش انتي مراتي برضو
سالي وبترجع لورا: عزيز لو سمحت متقر*بش مني انا مش عايزك تقر*ب مني او تلمسني فا خليك بعيد
عزيز بيقر*ب منها اوي لدرجه زنق*ها في الحيطه وبينظرلها بشه*وه وبيقبلها بع*نف
سالي بتز*قه بقوه وبتاخد نفسها: ابعد عنييي قولتلك متقر*بش مني مش عايزاك تلمسني انت اي مبتفهمش
عزيز بعصبيه انا هوريكي ميفهمش ازاي وبيشدها يرمي*ها علي السرير و……….
التفاعل وحش خالص خالص بجد ومفيش تقدير لتعبي حتي يعني لو مش حبنها ومش عايزين اكملها قولولي و هوقفها

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سيدرا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى