روايات

رواية سهر الفصل السابع 7 بقلم دينا محمد علي

رواية سهر الفصل السابع 7 بقلم دينا محمد علي

رواية سهر الجزء السابع

رواية سهر البارت السابع

رواية سهر الحلقة السابعة

واقف خالد قدام البوابه قبل ما يخرج
واتصدم لما لمح رضوان هوا بيستخبى ورا العربيه.
خالد دخل تاني العيادة لان عرف ان وجود رضوان هنا مش صدفه واكيد ناوي علي شر .
اتصل بصاحبه ظابط شرطه …
خالد : قصدك في خدمه ..
عادة حاولي نص ساعه وكانت وصلت سرينه البوليس … طبعاً رضوان والي معاه خافوا حد يشوفهم وغير كدا شايلين سلاح بدون ترخيص .
رضوان والي معاه هربو .
صاحبه : ما قلتليش صحيح هي اية العبارة .
خالد : هقولك بعدين …. طلب اخير ويبقي عداك العيب.
صاحبه : اية هوا
خالد : خدني معاك في طريقك…. العربيه نامت وانا لسه منمتش…
صاحبه : ههههه اركب .
خالد وصل وشكر صاحبه ومشي …….★
نجلاء( بدموع مزيفه) : حمد لله على سلامتك يا حبيبي….شوفت مراتك
بهدلتني وشرشحتني الصبح بعد ما مشيت ليه وليه بقول لها قومي شوفي البيت اعملي في البيت لقيتها بترد رد برده ومش عاجبها كمان يا ابني في واحده محترمه ترد على واحده في سن امها بالشكل ده الا واذا كانت قليله الادب..
خالد( بضيق ) : خير يا امي بس قالت لك ايه فهميني اهدي …
=قالت للي يقعد في البيت ده لازم برده يحترم صاحبته ومسكت المقشه رميتها لي على الارض وقالت لي اللي عايز يقعد يعمل بلقمته هو انا عشان بحبك وعايز اقعد معاك استاهل تعاملني بشكل دا
اية المعامله دي يا خالد حسيت نفسي كاني بشحت وجايه من الشارع ليه خالد مراتك بتعملني كده …
خالد( بغضب) : نعمممم …سهر يطلع منها كل ده انا هاخذ لك حقك يا امي ما تزعليش انا هوريكي هعمل فيها ايه دلوقتي…
فتح الباب على سهر بقوه …..
كانت نايمه في البرنده قامت بفزع …..سهر بخوف مالك يا خالد بترزع الباب كده ليه.
مسك ايديها وقربها ليها …. تعالي ممكن تفهمني اية الكلام اللي قلتيه لأمي الصبح وانا ماشي …
سهر( بعدم فهم ) : كلام اية انا مش فاهمه …
خالد : انا عارف انك مش ها تيجي دغري معايا ….مسكها من شعرها انا عديت ليكي كتير بس الي يجي علي امي امسحه من علي وش الارض اي كان هوا مين …..
سهر( بدموع ) : والله ما قلت حاجه…
خالد ضغط اكتر علي شعرها ….. يعني امي كذابه ..
سهر( بصريخ) : ولا انت كذاب ولا هي كذابه انا الكذابه حلوو
خالد تعبير وشه اجتمعت في كل معالم الغضب… سهر زقته جامد عشان تجري من قدامه ….
خالد : هوا دخول الحمام زي خروجه ….وفكرة انك تقدري تخرجي من هنا وانا موجود بتحلمي ااما عن حق امي ف انا هعرف اخدو بطريقتي انا …زقها جامد ناحيه الباب خمس دقائق الاقي الاكل جاهز.
…………………………………………………….فلاش باك
رضوان( بغضب) : فلت بن الكل** ….الغريب الي عايز افهمه عربيه البوليس كانت بتعمل اية في الوقت دا بتحديد احنا كونا خلاص علي تكه ويموت….
راشد( بشر) : ربنا كاتب لو عمر جديد ملحوقه …. هيروح مننا فين ؟
رضوان : اوعي يا راشد تكون عرفت مراتك بشغلنا مهما كانت بتحبك….. اوعي تثق فيها وتقولها حاجه…
راشد (بتكبر ) : لا متقلقش ندي….تحت ايدي
رضوان : طول عمرك رافع راسنا….كبير والله
…………………………… …………………………………..
عند خالد : نازل علي سلم
سهر : بتحط الاكل علي الترابيزه
خالد( بنرفزة) : كل دا هناكل الفجر .
سهر (بتعب) : خلصت …
امه نزلت قاعده جنبه وتاكل معاه بتبص لسهر بقرف .
سهر عدلت الكرسي عشان تقعد تاكل
خالد ضرب بايده على الترابيزه جامد انتفضت سهر بخوف ..
سهر : في اية …
خالد : لما اقعد انا وامي ناكل تشوفينا عايزين اية الاول وبعد ما نخلص تقعدي تكلي مكان ما كنا بناكل …
نجلاء قعدة بتبتسم بشر
سهر (بزعل ) : انت اية الي بتقولوا دا حد قالك اني خدامه ليك ولست الوالده …
خالد : عشان بجحتك دي هتنامي من غير اكل ********
سهر طلعت بغضب …
وبعد ما خلصوا الاكل بينادي لسهر عشان تلموا …. سهر نزلت ومعاها شنطه هدومها ……؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سهر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى