روايات

رواية سمر وأسامة الفصل الأول 1 بقلم نادية محمود

رواية سمر وأسامة الفصل الأول 1 بقلم نادية محمود

رواية سمر وأسامة الجزء الأول

رواية سمر وأسامة البارت الأول

رواية سمر وأسامة الحلقة الأولى

يوا أنا
أنا اللي سيبت باب التلاجه مفتوحة، وأنا اللي قفلت نور الصاله والحمام وقعدت في الضلمة، وانا اللي سيبت الفون يرن وانا شيفاه بس مش رديت ، وانا اللي بقيت اقف في البلكونه وارمي العنب علي الناس وهي ماشيه
_جيبتي قسو*ة القلب دي منين ي شيخه… لا مش انتي هي ولا هي انتي.. انتي مين انطقي
أنا مين جاي تقولي دلوقت انتي مين؟!!
_م انتي السبب
انا السبب لي عشان بطلب منك يوم الجمعة تنزل تفسحني
ولا عشان بقولك هاتللللي وانت جاي شكولاتات ومصاصه وشيبسي وشاورما
ولا عشان بلبس هدومك وباخدهم عندي بالاسبوع
مش هي دي العيشه اللي كنت بحلم بيها وهمتني معاك وانك هتعيشني ملكه
أسامه لوسمحت طلقني😔💔
أسامه: خلصتي
لو سمحت طلقننننني
أسامه: فوقي يختي من دراما كوين اللي عايشالي فيها دا وطفي ام الاغنية اللي مشغلاها دي وشغلي نور الاوضه
لاا اوعي تشغل النوووور هتحرق
أسامه بصدمه: تتحرقي!!
بضحكه خبيثة: سوو ي حبيب أختك م تجيب خمسين جنية
اسامه بصووت عالي: سمررررر ابعدي عن وشي عشان عفاريتي ميطلعوش عليكي
سمر: ممكن تطلعلي واحد ولا اقولك (بدات تعد علي ايديها زي الاطفال) هات اربعه.. اول واحد يروق الشقه تاني واحد يطبخ ويغسل المواعين تالت واحد بقا يجيب طلبات البيت ويشتريلي الرابع بقا عشان يذاكرلي عشان مش اسقط يرضيك اختك تسقط في اخر سنة ليها في الثانوي
مسح وشه بغضب: أنا نااااازل بدل م ارزعق قلم يلبسك في الحيطه
سابها ونزل
سمر بضحك: بيحبني اووي يخربيت كدا
عدي وقت كبير من وقت م اسامه نزل ولسه مش رجع
سمر راحه جايه علي البلكونه تبص عليه بدات تقلق لما لقت الساعه بقت منتصف الليل
سمر بدموع: روحت فين دا انت عمرك م عملتها
فجأة النور قطع و طبعا سمر عندها فوبيا من الضلمه
فضلت تصرخ وتنادي علي اسامه قعدت علي الارض وضمت رجليها وحطت راسها وسطهم وفضلت تبكي وتقول ابعدوووا عني
اسامه اول م النور قطع ساب صحابه وجري علي البيت فتح الباب اخيرا وبيدور علي سمر بفلاش الفون فجأه
لاقاها مرميه علي الارض وهي حاطه اديها علي ودانها واثر الدموع علي وشها شالها وجري بيها علي المستشفي لما بفضل يفوق فيها بس مش فاقت
أسامه: دكتووور بسرعه
أخدوها منه ودخلوها اوضه الكشف
الدكتور: ادتها حقنه مهديء شكلها جالها انهيار عصبي
فضل قاعد علي الكرسي جمبها وهو ماسك ايديها وبيعيط
اسامه: انا اسف يروحي انا اسف بس اوعي يجي يوم وتسبيني يـ سمر انتي بنتي اللي كبرتها علي ايدي قومي وطمني اخوكي عليكي
سمر: انت يعمنااا فوق يابا هي وكالة من غير بواب ولا اي
احي دااا ماسك ايدي ونايم عليها
سمر بزعيق: اعااااا
اسامه فاق بخضه: اي اي مين ما*ت.. البيت وقع
سمر: انت ماسك ايدي ي حيواان و نايم عليهااا اععععع الحقوووني متحرررش
اسامه جري كتم بوقها
اخرسي هتفضح….(ملحقش يكمل الكلمه لقي المستشفي كلها ملموه😂😂)
اسامه: بالله العظيم أختي والله اختي حتي اسالوها
ممرضه: تعرفيه ي انسه
سمر: لاا اول مره اشوفه… اااه افتكرت كان عايز يغتـ ـصبني😢
الناس اتلمت عليه ونزلوا فوقه ضرب ورنوا علي البوليس
الظابط(مالك): في اي.. اي دا اسامه حصل اي
اسامه: مالك.. مالك قولهم مش المصيبه دي تبقا اختيي
مالك بستغراب: ايوا يبني.. مالك ي اسامه انت تعبان في دماغك هو حد ميعرفش سمر
سمر بصوت عالي نسبيا: ااافندم بتقول حاجه
مالك بضحكه صفرا: هه لا طبعا ي ست هانم
مالك اخدهم و روحهم بيتهم
اسامه بغضب: مبسووطه من اللي حصلي دا يعني
قاعده ومش بترد
مالك: طب هستاذن انا
سابته و دخلت اوضتها وهي ساكته
اسامه: ربنا يستر من الهدوء دا
الصبح
خرج لاقها محضره الفطار و مجهزه هدمه وشنطته
سمر: يلا ي حبيبي عشان تفطري قبل م تمشي لتقع لسمح الله
اسامه استغرب و فطر ولبس ومشي وهي ادته شنطته
اسامه: اي الكمين دا غريب اول مره اشوفهم مشددين اوي كدا
الظابط: فتشوا العربيه
.. يفندم في كسين بودرة لقيناهم في الشنطه
اسامه: احلف
الظابط: امسكوه
في القسم
اسامه: والله يباشا معرف دا دا بتاع اي ولا جه منين
الظابط: هنعرف كل حاجه النيابه… ي عسكري خدوه
العسكري جه اخده ورايحين ناحيه الباب
الظابط: ثواني يبني دا سكر بودره
اسامه: نعممم
الظابط: سيبوه و روح يبني
اسامه في نفسه: ااااه ي سمر الكل*ب
فتح الباب بغضب وفضل يزعق
اطلعييييي ي سمرر محدش هيخلصك مني النهارررده
بقااا تحطيلي سكر بودره و تبلغي عنييي
انتييي فين
سمر من تحت السرير: الحمدلله سكت شكله دخل ينا…. اعاااااا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سمر وأسامة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى