روايات

رواية سرقت قلبي بالرماديتين الفصل الثالث 3 بقلم هدى محمد

رواية سرقت قلبي بالرماديتين الفصل الثالث 3 بقلم هدى محمد

رواية سرقت قلبي بالرماديتين الجزء الثالث

رواية سرقت قلبي بالرماديتين البارت الثالث

رواية سرقت قلبي بالرماديتين الحلقة الثالثة

مالك بيفكر هينتقم منها ازاي في الوقت ده السكرتيرة بتاعتو خبطت ودخلت
شيري: الاوراق دي محتاجة أمضى من حضرتك
مالك:سيبيهم هنا
شيري حطت الاوراق وخرجت وام مالك اتصلت عليه
الام:الو
مالك:اي يا ست الكل محتاجة حاجة؟
الام:عامل اي يا حبيبي؟
مالك: الحمد لله..وانتي
الام: الحمد لله بخير دامك بخير يا نور عيني…انت جاي امتا؟واتغديت ولالا
مالك:اه اتغديت ولسة معايا شغل هخلصو وجاي علطول اتعشي انتي متستنينيش عشان ممكن اتاخر
الام:طيب يا قلبي يلا سلام
مالك:سلام
وقفلو ومالك قعد يراجع الاوراق الهيمضيها
في المساء نروح عند ملك
ملك خلصت كل الوراها وذاكرت ورمت نفسها على السرير بإهمال وبقت تبكي لحد ما مرات ابوها دخلت بغضب
فاطمة:انتي هتنامي يا هانم 😒؟
ملك:انا خلصت كل حاجة عاوزة مني اي تاني!
فاطمة :قومي يا بت اعمليلي فشار عشان صحابي جايين
ملك بصت في الساعة وقالت:صحابك جايين دلوقتي؟!
فاطمة بصوت عالي ومسكتها من شعرها :متناقشيش يا روح امك انتي تقومي تنفذي الاقولك عليه من سكات
ملك ببكاء:حاضر
وقامت تعملها الهي عوزاه
نسيبها ونروح لتلين
تلين نايمة على سريرها وسرحانة في ماضيها المؤلم
Flash Back….
في بيتهم
محمد اخو تلين بتوسل:عشان خاطري يا بابا اتصرف انا لازم اسافر اشتغل برا
الاب:انا اديتلك حقك والباقي حق اختك هي تتصرف براحتها
محمد بكذب:تلين عشان خاطري عاوزهم وهبعتهملك ولله
تلين :خدهم يا محمد انت اخويا الوحيد وملناش غير بعض ورجعهم براحتك
محمد سافر بعد اسبوع
بعد ست شهور ابو تلين تعب جدآ وكان محتاج عملية وقررت تتصل على اخوها تطلب منو فلوس
تلين ببكاء:الو
محمد:أيوة مين
تلين :انا تلين يا محمد بابا تعبان اوي وفي المستشفى ومحتاج عملية ضروري
محمد :ونا مالي اعملو اي
تلين بغضب:انت معندكش دم بقولك ابوك بيمووووووت
محمد:ياريت متتصليش هنا تاني وقفل ف وشها
تلين نزلت تشوف حد تتصرف منو بس معرفتش وفي الوقت ده لونها رن
تلين: الو
الدكتور: آنسة تلين معايا؟
تلين:أيوة مين
الدكتور:حضرتك انا الدكتور المسؤل عن حالة باباكي وانا اسف البقاء لله
في الوقت ده تلين انهارت من العياط مكنتش عارفة تعمل اي
وخدت عهد بينها وبين نفسها انها لا يمكن تبين ضعفها لحد ايآ كان
Back
قامت تلين ومسحت دموعها وغسلت وشها وبصت للمراية وقالت لنفسها:اي يا تلين هنضعف ولا اي هنخيب؟!! انتي اقوى من كده واتوضت صلت فرضها ونامت نوم عميق
نروح لمراد
خلص شغل وراح على البيت ينام بس شكلو مش مرتاح في ذكرايات بتهاجمو شكلو بيحلم بكابوس لا مش كابوس دا الماضي بيهاجمو زي كل يوم وبيفتكر ذالك اليوم المشؤم
كان طفل لا يتجاوز ال12سنة
Flash back
كانو قاعدين بيتغدو وجه ضرب نار من كل مكان ابوه كان كل همو انو يحمي
الاب:مراد اياك تخرج من هنا او تتحرك
مراد :حاضر يا بابا
الاب:شاطر يا حبيبي ونزل الاب عشان يتعامل مع الموقف لكن للاسف لقا مراتو اتقتلت وضرب النار وقف
وقع على الأرض بأنهيار وبكاء ومراد خرج واستخبا على السلم وشاف ابوه وهو بيعيط وامو على الأرض والدم مغرق المكان وفجأة جت رصاصة اخترقت قلب ابوه مراد كان خايف واتصل على محمد الالفي(ابو مالك) وجه مع الحراسة اخد مراد ورباه مع مالك وفارس (فارس ده اخو مالك وبردو لي قصة هنعرفها مع الاحداث)
Back
وقام شرب شوية ماية ونزل على الNight club كالعادة
وفضل يشرب
في بنت بتبصلو من بعيد وقربت عليه
البنت: Hi
مراد:Hi
البنت: ممكن نتعرف انا مليكا
مراد : وأنا مراد
مليكا:تشرفنا
مراد بغمزة:ماليكا
مليكا ضحكت ضحكة خليعة:يلا يا قمر😂😂
وراحو على شقة وفضل يبو***سها بعنف ويقط*ع ف هدومها و….
ومالك راح البيت ونام علطول عشان ميفكرش في اخوه التوئم المتوفي 💔
في اليوم التالي صباح جديد مليئ بالمفاجأت
تلين قامت اتوضت وصلت وجهزت الفطار
تلين: صباح الهنا على قلبي انا
الام:صباح الفل ي قلبي ❤️
تلين:يلا عشان نفطر (وقعدو ياكلو)
عند ملك
كانت نايمة بتعب لحد ما جت الملعونة
فاطمة :انتي يا زفتة
ملك بتعب:نعم
فاطمة:قومي حضري الفطار
ملك:حاضر
وقامت اتوضت وصلت وحضرت الفطار وقعدو يفطرون
عند مالك
قام دخل الحمام خد شاور واتوضا وصلى ولبس بنطلون اسود وقميص أبيض وجرافت وبليزر ونزل يفطر
مالك:صباح الخير
الجميع:صباح النور
وقعد يفطر في صمت لحد ما قطع الصمت ده
مالك:يا بابا المجموعة الهتتدرب هيكونو في الشركة النهاردة
الاب:عاوزك تشرف عليهم بنفسك يا مالك
مالك:حاضر
وقام متجه للشركة
عند تلين
لبست سويت شيرت احمر على بنطلون اسود وعملت شعرها ديل حصان عالي ونزلت
عند الشركة كانو داخلين الاتنين
تلين بصتلو بقرف
مالك: صباح الخير
تلين بقرف: صباح النور
مالك :اتكلمي بأسلوب احسن من كده
تلين انت مين اصلا عشان اتكلم معاك
مالك:انتي داخلة فين
تلين بغرور:عندي تدريب في شركة الالفي
مالك بشموخ:وانا مالك الالفي
تلين……

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سرقت قلبي بالرماديتين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى