روايات

رواية زوج تأجير الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم شهد أحمد

رواية زوج تأجير الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم شهد أحمد

رواية زوج تأجير الجزء الثالث والعشرون

رواية زوج تأجير البارت الثالث والعشرون

رواية زوج تأجير الحلقة الثالثة والعشرون

ومسكت نور التليفون و قررت انها تشوف الرسائل واول ما شافت الرسائل اتصدمت 😳 لقت الرساله مكتوب فيها أن البنت اللي كنا هناخد أعضاءها ي ريس قدرت أنها تهرب مننا وانا والرجاله عمالين ندور عليها ودي كانت أول رساله وتاني رساله مكتوب فيها أنهم لقوا البنت وخدروها وهيا دلوقتي تحت تأثير المخدر بس مستنيين الراجل اللي هياجي و يطلع منها الاعضاء وأنه كل حاجه بقت تحت السيطره ونور كانت في صدمه كبيره من الرسائل اللي شافتها ولما حست أنه هو جاي حطت التليفون مكانه بسرعه وقعدت مكانها وهيا متوتره
صقر. لما جاء قعد وقال نكمل كلامنا وهو بيتكلم لاحظ توتر نور وقال مالها دي واي اللي وترها كده ولما لقي نور بصت ل التليفون اخد التليفون واتفأجاء من الرسائل اللي عليه وقال معقول تكون شافتها علشان كده متوتره
وقرب منها وقال مالك متوتره لي
نور. لا ابدا مش متوتره هتوتر لي يعني
صقر. قال تمام بس انتي هتكوني من نصيبي إذا وافقتي أو لا وخلي بالك وبعدين ناده علي امها واستأذن ومشي واتصل علي واحد من رجالته أنه يراقب نور وأنه اي تصرف حتي لو بسيط يتصل ب صقر ويعرفه
نور. مين اللي قالك علي العريس الزفت ده ي ماما
ام نور. ماله ي بنتي ما الراجل محترم وغني وهيعيشك عيشه حلوه
نور. قصدك ب عيشه حلوه دي اللي هيا علي القبر ولا اي
ام نور. نوور اي الكلام ده وبعدين انتي اي حد ياجي تطلعي فيه القطط الفطسانه
نور. المره دي لا ي امي الراجل المحترم ده بيتاجر في الاعضاء يعني مش بعيد يبيع اعضائي ويمو،،تني وبدل ما تجوزيني وتفرحي بيا تقعدي تبكي عليا ي امي
ام نور. اي الكلام ده ي نور
نور. اللي سمعتيه ي امي الراجل بيتاجر في الاعضاء وانا قاعده معاه استأذن أنه يروح الحمام وحكت ليها اللي حصل
ام نور. ي لهووي ي مصبتي طيب هنعمل ايه
نور. مش عارفه ي ماما مش عارفه انا خلاص كده انتهيت ده بيقولي إذا وافقتي ولا لا هتجوزك وهتكوني من نصيبي تلاقي شك وعرف اني شوفت الرساله علشان كنت مصدومه ومتوتره
ام نور. بدءت دموعها تنزل وقالت سامحيني ي بنتي انا اللي دخلتوا بيتنا اهي اهي
نور. بدموع ودخلت في حضن امها وقالت هو ممكن ياخد اعضائي ويقتلن،،ي ي ماما لو قولت اني مش موافقه اتجوزه
ام نور. بدموع 🥺 مستحيل يحصل ولو علي جو99ثتي
نور. بدموع ماما انا خايفه اووي
ام نور. متخفيش ي قلب امك وفضلت حض،،نه بنتها
عند عاصم في المستشفى
ام عاصم. بقت كويسه وكانت قاعده معاهم وقالت عاصم انا زهقت من القاعده في المستشفى انا بقيت كويسه وبعدين عايزه اطلع علشان نجهز ل ترتيبات حفله كتب كتابك انت وخديجه وكمان نقول ل أهلها
عاصم. حاضر ي امي ارتاحي انتي وانا هروح اسال الدكتور
ام عاصم. ماشي ي ابني وفضلت قاعده خديجه ومروان مع ام عاصم
عاصم. راح لل الدكتور وساله عن حاله أمه والدكتور قال إنها بقت كويسه وأنه ياخد باله منها كويس
عاصم. اقدر اخدها معايا البيت ي دكتور
الدكتور. تمام بس لازم يكون فيه رعايه واي حاجه تحصل تجبها فورا علي المستشفي
الدكتور. تمام
عاصم. راح عمل تجهيزات خروج أمه من المستشفى وراح عند أمه وقال يلا ي حبيبتي علشان هنخرج دلوقتي ونروح بيتنا
ام عاصم. واخيرا هرجع بيتي ده وحشني اووي
خديجه. يلا ي طنط علشان اساعدك تغيري علشان نمشي
عاصم. عنك انتي ي خديجه انا هساعدها
خديجه. خود انت مروان وانا هساعدها يلا اطلع واستني بره
ام عاصم. خلاص ي ولاد وانت اسمع الكلام ي عاصم
عاصم. طيب يلا ي ميزو وشاله وطلع قلب ابوك انت وراح بأسه
خديجه. ساعدت ام عاصم علشان تجهز نفسها علشان يرجعوا بيتهم وبعد شويه وقت كانوا طالعوا من المستشفى و كانوا في طريقهم إلى بيت عاصم وفي الوقت ده
نور. مسحت دموعها وطلعت من حضن امها وقالت انا نازله ي ماما
ام نور. تروحي فين لا انتي مش هتنزلي ولا هتقومي من حضني
نور. انا هروح ل خديجه ي ماما واكيد هلاقي حل متقلقيش
ام نور. طيب واول ما توصلي طمنيني
نور. حاضر وراحت عند بيت خديجه وخبطت ودخلت
نور. بدموع فين خديجه ي طنط انا عايزها ممكن تنادي عليها
جميله. اي ده مالك ي نور اي اللي حصل
نور. انا عايزه خديجه نادي عليها
وفي الوقت ده طلع قاسي وشاف نور وهيا عيونها ورمه من الدموع وحالتها وحشه وقال في اي
نور. انا عايزه خديجه هيا فين بقا
قاسي. خديجه مش موجود
نور. طيب انا همشي ولسه هتمشي وقعت أغمي عليها
جميله وقاسي كانوا بيحاولوا يفوقوها وبعدين فاقت وكانت جميله حضنا،،ها واتصلت على خديجه
جميله. خديجه تعالي بسرعه علي البيت نور هنا وحالتها وحشه اووي
خديجه. انتي بتقولي اي ي ماما انا جايه حالا
عاصم. في اي ي خديجه
خديجه. انا لازم اروح البيت
عاصم. طيب استني هدخل امي واجي معاكي
خديجه. لا خليك انت مع طنط مش تسبها لوحدها
ام عاصم. انا كويسه ي بنتي متقلقيش وانت ي عاصم روح معاها وفعلا عاصم اخدها وراح عند بيت خديجه واول ما وصلت جريت وقالت نور نور في اي وحصل اي
نور. بدموع خديجه الحقيني
خديجه. راحت عندها وحضنت،،ها وقالت في اي احكيلي
نور. العريس اللي كان جاي ي خديجه اللي قولتلك عليه طلع بيتأجر في الاعضاء وحصل وحكت ليها علي كل حاجه وقال كمان أنه انا من نصيبه إذا وافقت ولا لا وشكله عرف اني شوفته الرساله انا خايفه اووي ي خديجه يعني هيتجوزني بالغصب وكمان يقت،،،لني وياخد اعضائي
قاسي. ده مستحيل يحصل مستحيل حد يقرب منك
عاصم. اهدا ي قاسي وخلينا نفكر هنعمل ايه وانتي اهدي ي نور انتي زي اختي ومستحيل اخلي حد يقربلك كفايه اللي عملتيه معايا ومع امي وانا مش موجود
نور. انا خايفه اووي وبعدين أنا لازم ارجع البيت علشان امي لوحدها علشان محدش يعمل فيها حاجه
محمد. انتي تجيبي امك وتاجي تقعدي معانا لحد ما نتصرف
نور. بدموع بس ماما مش هترضا
محمد. اتصلي عليها ي خديجه خليها تاجي
خديجه. حاضر ي بابا واتصلت عليها وجات ومحمد قال إنها هتقعد معانا هيا ونور عقبال ما يتصرفوا وبعد إصرار من خديجه وجميله ام نور وافقت بس قالت شكله في حد بيرقبنا علشان وانا جايه كان فيه حد عمال يمشي ورايا وكمان لقيت واحد كان واقف تحت البيت معقول تكون رجالته.
قاسي. احنا لازم نمسك الاثنين دول ونخلي الشرطه تاجي تاخدهم ونخليهم يعترفوا أنهم تجار أعضاء وتبع صقر ده
عاصم. قاسي معاه حق وانا عندي خطه
قاسي. خطه اي دي ي عاصم
عاصم. بما انهم لحقين نور احنا نخلي نور تمشي وتروح علي مكان كده مهجور وطبعا هما هيمشوا وراها و واحد مننا هيكون موجود هناك و واحد يمشي بالسر وراء نور من غير ما حد يشوفه ونمسكهم هناك ونربيهم ونخليهم يعترفوا
قاسي. انا معاك ي عاصم خلاص بكره الصبح ننفذ وانتي ي نور متخفيش
جميله. خودي نور ي خديجه وام نور وخليهم يرتاحوا
خديجه. حاضر ي ماما ودخلتهم وطلعت وقالت بس ي عاصم اللي مراقبهم اكيد عارف انهم هنا وممكن ياخدوا احتياطتهم
خديجه. متخافيش ي خديجه هو بس تلاقيه بلغهم انهم هنا وهو هيقول لهم أنه يفضل مراقبهم فهماني
خديجه. طيب روح انت علشان طنط
محمد. صحيح بقت عامله ايه دلوقتي ي ابني
عاصم. بقت كويسه ي عمي وكمان رجعنا البيت
جميله. طيب كويس حمد الله على سلامتها
عاصم. تسلموا انا هروح وانت ي قاسي خليك علي تواصل معايا الصبح انا هسبق علي هناك وانت اللي هتمشي وراء نور من غير ما حد ياخد باله
قاسي. تمام وبعدها كل واحد منهم دخل ينام وعاصم رجع بيته
في الصباح. جميله صحيت وجهزت فطار لل الكل وصحتهم علشان يفطروا وخلت ام نور ونور يقعدوا يفطروا وبعد ما فطروا كانوا قاعدين مع بعض
خديجه. كانت قاعده مع نور هيا ومروان وقالت متقلقيش ي نور كل حاجه هتكون كويسه صح ي ميزو اممم
ومروان راح ل نور وفضل يشد فيها
نور. حبيبي ي موزه اقعد ساكت بقا
قاسي. يلا ي نور عاصم اتصل وقال إنه مستنينا عند المصنع القديم انتي اكيد عارفاه
نور. ايوه وقاسي حكا ليها هيا هتعمل اي وقالها متخفش هو هيكون موجود وهيحميها
خديجه. خلي بالك منها ي قاسي
قاسي. حاضر يلا ي نور انزلي وانا وراكي
ام نور. حضنت بنتها وقالت خلي بالك منها انا مليش غيرها
قاسي. متقلقيش ي طنط ونور نزلت وكانت ماشيه في الشارع وطبعا اللي بيراقبها كان ماشي وراها
وقاسي كان ماشي وراهم من غير ما حد يحس وكان حاطط الطقيه علي رأسه وماشي
خديجه. في الوقت ده رنت علي عاصم وقالت لي انه نور وقاسي في طريقهم ل عنده وقالت ل عاصم أنه يخلي باله من نفسه
عاصم. اي ي حبيبه قلبي خايفه عليا
خديجه. عاصم
عاصم. قلب عاصم متخفيش عليا حبيبك اسد ههه
خديجه. ماشي ي عم الأسد يلا روح زمانهم وصلوا وقفلت معاه. وفعلا نور كانت وصلت وعاصم شافها وفجاه قاسي من وراه الراجل ده وراح خبطه علي رأسه ودخله المصنع المهجور ودخله وفوقوه وكانوا بيحاولوا أنهم يخلوه يتكلم وفجاه حصل أنه في كذا واحد دخل عليهم ومنهم صقر
والشخص اللي مربوط قال كنتوا فاكرين انكم هتخدعوني
صقر. بقا كده يعني عايزين توقعوني ده مش هيحصل وانا هتجوزك يعني هتجوزك ي حلوه وكان ماسكها
نور. قاسي قاسي الحقني
قاسي. متخفيش هنقذك وهجم عليهم كلهم هو وعاصم وكان بيضربوا وحصل اشتباك بينهم وفي الوقت ده خديجه مكنتش مطمنه واتصلت على الشرطه وقالت ليهم اللي حصل وأنه في عصابه تجار أعضاء موجودين عند المصنع القديم والشرطه راحت علي هناك
قاسي. كان ماسك صقر وعمال يضربه وصقر زقه و قاسي وقع وكان صقر واخد نور وماشي نور قاسي قوم الحقني عاصم اهي اهي عاصم كان بيضرب الرجاله وفجاه قاسي قام وضرب صقر واخد نور في ح،،،ضنه وكانت وصلت الشرطه واخدت صقر ورجالته وتم القبض على اختر عصابه تجار أعضاء..
نور. استوعبت أنها في حض،،ن قاسي وبعت عنه
عاصم. انتوا كويسين
قاسي ونور اه نور. يلا نمشي من هنا بسرعه
قاسي. متخفيش خلاص خلصنا منهم يلا نرجع البيت وعاصم طلع واخدهم ورجعوا البيت
ام نور. بنتي حبيبتي انتي كويسه
نور. اه ي ماما كويسه وراحت عند عاصم وقالت شكرا وراحت عند قاسي وقالت شكرا وبعدين قالت ممكن اسالك سوال
قاسي. اسالي
نور. انتي ساعدتني ليه اصل أنت مش بتقربني وكمان علاقتنا ببعض مش قد كده علشان تساعدني
قاسي. علشان انا بحبك ي نور وحبيتك من اول لحظه شوفتك فيها وأنه قلبك ابيض ومعاملتك مع خديجه ودفاعك عنها وحتي خناقتنا مع بعض حبيتها انا بحبك والمره دي مش هتكوني لحد غيري ومسك اديها وقال ام نور انا طالب منك ايد نور
ام نور. الراي رئي نور ي ابني انا مش هغصب عليها
قاسي. اي رئيك ي نوري
نور. بكسوف موافقه
جميله وام نور. لوووي لووي الف مبروك ي ولاد وعاصم اخد إذن من محمد وقاله أنه هيجيب أمه علشان يتجوز خديجه ومحمد وافق وجات ام عاصم واتفقوا علي جواز عاصم وخديجة وكمان قاسي ونور والدنيا كانت كلها فرح وسعاده وبعد يومين من التجهيزات تم كتب كتاب عاصم وخديجة وقاسي ونور
والكل عاش في سعاده وهنا وحب
تمت الروايه

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زوج تأجير)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى