روايات

رواية زوجة للايجار الفصل الرابع عشر 14 بقلم اسماعيل موسى

رواية زوجة للايجار الفصل الرابع عشر 14 بقلم اسماعيل موسى

رواية زوجة للايجار الجزء الرابع عشر

رواية زوجة للايجار البارت الرابع عشر

رواية زوجة للايجار الحلقة الرابعة عشر

جلس زياد على المقهى يسلى وقته ونيته ان يستكشف المكان، ويرى ان كان فيه شيء غريب فى المنطقه
وتصادف وجود صديق له فى القهوه، بعد الترحاب راحو يعلبون الطاوله، كان زياد مطمن انه بعيد عن عيون الباشا ورجالته إلى كانو فى نفس اللحظه بيفتشو البيوت بسريه بملابس مفتشى كهرباء ومياه
ليس كل العماير لكن الأماكن المشتبه فيها إلى دلهم عليها المخبرين السريين وكان الباشا خلفهم يعاين البيوت من سيارته رفقة ضابط مباحث محنك قرر تقديم مساعدته لصديق قديم
فتشو معظم المنطقه ومكنش فاضل قدامهم غير مجموعة بيوت متفرقه فى وسطها بيت قديم نايمه جواه مروه وفرح
عندما انتبه زياد كان الأمر خرج عن السيطره، تقريبآ كان محاصر
حتى الخروج من القهوه كان هيبقى مخاطره لان شكله معروف ومطلوب من الشرطه فى سرقة سياره مبلغ عنها
نفس السياره إلى تركها زياد على بداية الطريق السريع
قرر زياد ان يضحى بنفسه ويركض من المقهى وينادى على فرح ومروه حتى يتمكنو من الهرب
صاحبه كان صايع قديم ، مسك ايده وطلب منه يثبت
انت كده هتخسر نفسك وهتخسرهم
حتى لو صرخت عليهم مش هيقدرو يهربو
اختفى زياد داخل القهوه، ولاحظ ان سيارة الباشا توقفت وكمان عربية الحراس وخلاص هيرجعو لأن البحث فشل
طلع محمد من العربيه ووقف فى نص الشارع وحط اديه فى وسطه وعنيه بتدور
قال يا باشا لسه فى بيت قديم هناك متفتش
الباشا قال مش معقول يكونو فى البيت المتدمر ده احنا هنمشى
محمد سكت شويه وقال فى نفسه ولو لازم بالمره افتش البيت ده
خد حارس معاه ومشى ناحيت البيت، باب البيت كان متهدم
لكن كان فيه غرفتين داخلتين
شاف عربيه فى وشه وضحك محمد، الظاهر هما هنا
سحب المس*دس ودخل البيت جوه، فتح الباب ودخل اول غرفه
لقى مروه وفرح نايمين
ضحك محمد بسخريه، رفع المس*دس فى ايده وصرخ، نوم العسل يا هوانم
فتحت مروة عنيها لقيت محمد فى وشها بيقرب منها وعنيه مفتوحه بمتعه
فرح لما شافت محمد صرخت بعلو صوتها، كل الذكريات الوحشه مرت قدام عنيها
الزل، الاغت*صاب، الض*رب، الربط والأهانه ومعاملة الحيو*انات
صرخ محمد شكلكم حلو والله وانتم نايمين، انا اسف انى افزعت سيادتكم
قومى يا مره منك ليها، الأحلام الحلوه خلصت، كل إلى جاى كوابيس
صرخت فرح زياد الحقنا يا زياد
ضحك محمد بسخريه هو ال*كلب ده هنا كمان؟
خليه يجى عشان الحفله تحلو، لكن مروه مسكت فرح من ايدها وهمست بلاش تصرخى ولا تنادى زياد
محمد مسمعش كلام مروه عشان كده صرخ بغيظ بتقولى ايه يا واطي*ه
ورفع اديها وضربها بالقل*م ، فاكره الضرب ده يا مروه هانم؟
ورحمة امى لر*بيكى
انا تكتفينى يا ل *……..، دا انا هشرب من د*مك
جر محمد مروه من دراعها والحارس جر فرح إلى كانت بتكبى وتصرخ
الباشا أبتسم لما شافهم، وقال مش خساره فيك الفلوس إلى بدفعها يا محمد
زقو مروه وفرح فى العربيه وانطلقو بعيد عن الهانوفيل
داخل السياره، كان محمد قاعد جنب فرح ومروه
همس محمد لفرح، مروه هتروح للباشا، لكن انتى هتكونى ملكى، الرجاله تعبانين ويستحقو مكافأه بعد المجهود إلى بذلوه
قعدت فرح تصرخ وتندب، جسمها كله بيرتعش من الخوف، دموعها مش راضيه تقف
مروه ساكته، مستسلمه، تقريبآ أيقنت ان مفيش مفر من الباشا وان إلى هيحصل لازم يحصل
كان بتبص لفرح وعارفه كويس هيحصل فيها ايه
وصلو فيلا الباشا، مروه اجرت على غرفة نوم الباشا واتكتفت وفرح ربطوها فى المطبخ على بال ميشوفو قرار الباشا
بعد نص ساعه طلعت بنتين عند مروه وخدوها بالغ*صب على الحمام
غسلو ج*سمها وهى متك*تفه، نضفوها وعطروها وسرحو شعرها
ولبسوها قمي*ص تحتا*نى ازرق
طلبات الباشا وهواه مشيو وسابو الغرفه مفتوحه، وصل الباشا بيدخن سيجار كوبى فاخر وفى ايده كأس شمبانيا لحد ما وصل باب الغرفه
مروه كانت مرمي*ه على السرير، دافنه وشها فى الملايه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زوجة للايجار)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى