روايات

رواية غرام رحيم الفصل الرابع 4 بقلم فرح القصاص

رواية غرام رحيم الفصل الرابع 4 بقلم فرح القصاص

رواية غرام رحيم الجزء الرابع

رواية غرام رحيم البارت الرابع

رواية غرام رحيم الحلقة الرابعة

جميله بتقرب منها وبتسحب الفون من ايدها وبتفتحه
جميله بصدمه: اييي ده؟
غرام بعياط: معرفش…. معرفش والله
جميله بعصبيه وبتضر*بها بالقلم و بز*عيق: اييييييي الصوررررر ديييي ياااغررراممم
غرام بتوتر وخوف: والله العظيم معرف وبعدين انتي عارفه اني مكنتش بحبه واتخبطلو غصب بسبب خالي ولمه مات سبته علي طول
جميله بتتحكم ف عصبيتها شويه: انا مش عايز اسمع كل الرغي ده هو سؤال واحد وتجوبيني عليه ماشي
غرام: سؤال اي
جميله: انتي لسه بنت؟؟
غرام بصدمه كبيره ومكنتش متوقعه انها تسألها سؤال زي ده: ماما معقول!!! انا..انا مش قادره اصدقك اللي سمعته معقول لدرجاتي معندكيش ثقه فيا؟؟
جميله: بعد مشفت الصور دي مبقاش عندي ثقه فيكي يغرام
غرام بدموع: يعني شويه صور وكمان مش حقيقه اصلا تخليكي تشكي ف بنتك؟
جميله بعصبيه: غرررام جاوبيني علي السؤال انتي كنتي عامله علاقه مع إسلام؟
غرام: لا طبعا ومستحيل تكون انا ال ف الصور دي
جميله: ماشي ع العموما كدا كدا كنتي هتتجوزي إسلام ابن خالك
غرام بتحدي: وانا مستحيل اتجوز اسلام تمام حتي لو مصدقتنيش وصدقي الصور واصلا اي حد يقدر يفبركها
جميله: اعملي ال عايزه لان ف الاخر هتتجوزي برضو وبتمشي
غرام: ماشي يأسلام انا هوريك وبتلبس وبتخرج
عمر: راحه فين يغرام
غرام: مشوار صغير وراجعه
عمر: طب انا جاي معاكي
غرام: لا شكرا مفيش داعي هو مشوار صغير وراجعه تمام
عمر: ماشي بس خلي بالك من نفسك
غرام: تمام باي
******************************
ياسر؛ اهه صحيح يرحيم هي مين البنت ال انت جبتها امبارح علي البيت
ميار: انا كنت لسه هسألك نفس السؤال ده
رحيم: وانتو عرفتو منين علي حد عملي انكو كنتو نايمين
ميار بتسرع: ما ساجده هي ال قالتلنا
رحيم وينظر لساجده بعصبيه
ساجده بتوتر: انا؟.. انتي اكيد كنتي بتحلمي ياميار انا اساسا كنت مع ماما صح يماما
ناديه: ايوا
ميار: ماما بطلي مدافعه عن ساجده شويه مش عشان هي الصغيره يعمي و متقولي الحقيقه يساجده مش انتي ال قولتلنا انا ياسر
ساجده بتنظرلها جامد عشان تسكت
ياسر: ايوا ساجده هي ال قالت بس انا مش شايف انها غلطت يعني
رحيم بعصبيه وبيخبط ايدوه علي السفره: بسسسسسس وبعدين محدش لي الحق انه يحاسبني علي حاجه مفهوووووم
الكل كان ساكت
رحيم بصوت عالي: قولت مفهووووممم
ساجده وميار وياسر ف نفس الحظه: مفهوم
رحيم بيقوم وبيوجه كلامه لساجده: وانتي حسابك معايا لمه ارجع
ساجده: انا اسفه
رحيم: مش عايز اسمع كلمه
وبيروح يقبل ايد ناديه
رحيم: انا همشي محتاجه حاجه
ناديه: لا عايزه سلامتك يحبيبي
ساجده بعياط: ماما عشان خاطري اتكلمي مع رحيم خلي يسامحني المرادي اخر مره
ناديه: رحيم بيحبكو كلكو مستحيل يأذي حد فيكو وانتي عارفه
ساجده: ايوا عارفه بس…
ناديه: مفيش بس اطلعي يلا اجهزي عشان تروحي جامعتك
ساجده: حاضر
****************************ف الشركه
غرام: لو سمحت فين مكتب اسلام
_قصدك أستاذ اسلام
غرام: امم هو فين
_قدام حضرتك علي طول
غرام: اهه.. تمام شكرا
اسلام بفرحه وبيقوم: غرام انتي جيتي امتي و ازاي
غرام بعصبيه وبدون اي مقدمات بتضر*به بالقلم
كل ال في الشركه اتجمعو عليهم
اسلام بعصبيه: انتي اتجننتي؟
غرام بصوت عالي: اه اتجننت والفضل طبعا ليك.. اتجننت بس افعالك الحقيره زيك..يأخي حس علي د”مك شويه عايز تتجوز واحد مبطقش تبص ف وشك اصلا قولتلك مليون مره انا مستحيل احبك وبرضو مش سايبني ف حالي فين كرامتك؟
اسلام بينظر حوليه بيلاقي كل المواظفين بيتفرجو عليهم
اسلام بغضب: غرام اسكتي
غرام: مش هسكت من بعد دلوقتي مش هسكت يأسلام… وبترمي الصور ف وشه… وبتتكلم بسخريه…. انت فاكر لمه تبعتلي الصور القزر زيك دي هخاف منك وهوافق اني اتجوزك دا انت لو اخر راجل ف العالم كله برضو مش هوافق بيك يأسلام عارف انا لو شايفك راجل لو واحد ف الميه حتي كنت ممكن ممكن اوافق بس انت للاسف طول عمرك اناني ومبتحبش ال نفسك وعايز تاخد كل حاجه حتي لو الحاجه دي مش عايزاك او مش بتعتك بس انا مش حاجه تمام يعني حتي ف احلامك مش هتعرفي تتجوزني
اسلام بعصبيه وبيجز علي سنانه وبزعيق: غررررام وبيرفع ايده عشان يضر*بها بس بيلاقي حد مسك ايدو
أسلام بينظر يشوف مين
أسلام بتفاجا وبيبلع ريقه بخوف……………..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غرام رحيم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى