روايات

رواية غرام رحيم الفصل الخامس 5 بقلم فرح القصاص

رواية غرام رحيم الفصل الخامس 5 بقلم فرح القصاص

رواية غرام رحيم الجزء الخامس

رواية غرام رحيم البارت الخامس

رواية غرام رحيم الحلقة الخامسة

اسلام بعصبيه وبيجز علي سنانه وبزعيق: غرررررام وبيرفع ايده عشان يضر*بها بس بيلاقي حد مسك ايدو
اسلام بينظر يشوف مين
أسلام بتفاجا وبيبلع ريقه بخوف: أستاذ رحيم
رحيم بينزل ايد اسلام من علي وجهه غرام
غرام بتفاجأ: مش هو ده ال انقذني
رحيم وبيوجه كلامه لي أسلام: هو انت متعرفش ان ال بيمد ايدو علي بنت او ست بيكون زيها مبيفرقش عنها حاجه
أسلام بتوتر: حضرتك متعرفش الحصل اصل…….. وبيقاطعو
رحيم بعصبيه: لا اصل ولا فصل انت هنا ف شركه محترمه يا استاذ مش فشارع يعني تلتزم حدودك مفهوم.. اظن كلامي واضح
اسلام وبينظر للارض بخجل: مفهوم.. وانا بعتزر لحضرتك والحصل مش هيتكرر تاني
رحيم بضحكه سخريه: ومين قالك اني هسمح بحاجه زي دي تحصل تاني؟
اسلام: انا اسف مره تانيه
رحيم: عاادل اخصم شهر من مرتب الاستاذ
عادل: حاضر
أسلام: أستاذ رحيم انا والله…….
رحيم: مش عايز اسمع ولا كلمه..ده انت تحمد ربنا انك لسه ف الشركه مترفضش بعد الاسلوب ده
أسلام: شكرا لحضرتك
رحيم بعصبيبه شديده: وانتو وافقين بتتفرجو علي اييي ولا حابيبن انتو كمان يتخصملكو؟ وبز*عيق كللللل واااااحددد عليييييي شغللللهههه يلاااااا
كل المواظفين بيروحو علي شغلهم
وغرام كانت واقفه بتراقب اسلوب رحيم وتفجأت بهبته و بشخصيته القويه وانها اول مره تشوف اسلام بيخاف من شخص لدرجاتي
غرام بندهاش: معقول ده اسلام؟
وبيقاطعها
عادل: انسه اااا
غرام: انسه غرام
عادل بإبتسامه: انسه غرام استاذ رحيم عايز يتكلم مع حضرتك
غرام بتوتر: ان… انا
عادل بضحك: متوتره ليه متخافيش مش هيعملك حاجه
غرام بطمئنان: ااه اوكي بس فين هنا ف الشركه
عادل: لا بره الشركه انا هوصلك
غرام بإبتسامه: اوكيي
****************************
چيهان: ساجده بصي مين ال جي
ساجده بتنظر بتشوف مين: ااه ده عمر
چيهان: انا مش عارفه شايف نفسه علي ايي ده حتي مفيش بنت عرفت توقعه او حتي تتكلم معاه دقيقه
انجي: ده كراش نص بنات الجامعه
ساجده بسخريه: هه مش عارفه بيكرشو عليه علي اي
چيهان: انتي مش شايفه ده عينه لوحدها تسحر ولا جسمه الرياضي ولا شعرو
ساجده: بس بس بس في اي يچيهان ال يشوفك كدا يقول انك معجبه بي
چيهان: دي حقيقه يااه نفسي اكلمه لو لي مره
ساجده بغرور: انا مش شايفه ف حاجه مميزه يعني اومال لو شفته رحيم اخويا هتعملو اي….وبعدين اصلا ده بنسبالكو انتو مش عارفين تكلمو اما من كلمه واحده مني اخلي يدوب فيا
انجي: طب ورينا
ساجده: اوريكو اي
انجي: رهان تقدري تخلي يحبك
چيهان بضحك: لا لا ياانجي دي صعبه اويي
ساجده بغرور وتحدي: صعبه عليكو مش عليا اي رايكو ان هو بكره هيعزمني نشرب قهوه مع بعض
انجي بستغراب: ازاي
ساجده: هتشوفه بعينك
*****************************
غرام بتنزل من العربيه
عادل: استني ف الكافيه ده واستاذ رحيم هيجيلك
غرام: تمام
عادل: عن اذنك وبيمشي
غرام بتدخل الكافيه وبتقعد تستني رحيم
بعد 10 دقايق
رحيم: انسه غرام
غرام بتلتف وراها: ااه رحيم….. احم ا.. اقصدك استاذ رحيم
رحيم بإبتسامه: لا عادي قوليلي رحيم
غرام: اوكي وانت قولي غرام عادي
رحيم: تمام اتفضلي اقعدي… تشربي اي
غرام: ايس كوفي
رحيم: تمام… لو سمحت… عايز واحد ايس كوفي وفنجان قهوه ساده
غرام: بجد مكنتش اتوقع اننا نتقابل تاني
رحيم: بصراحه ولا انا
غرام: بما اننا اتقابلنا ف عايزه اشكرك علي اول مره لمه انقذتني و علي تصرف انهارده
رحيم بإبتسامة: مفيش داعي للشكر لو كانت اي واحده مكانك كنت عملت برضو ولو كان حد مكاني كان عمل كدا
غرام: ايوا.. بس انت كنت عايزني ف اي
الجرسون بينزل المشروبات
غرام بإبتسامة: ميرسي
رحيم: انا مش من حقي ان اتدخل ف حياتك الخاصه وحتي احنا منعرفش بعض غير دلوقتي…. بتقاطعو
غرام: انا فهمت قصدك عايز تعرف اي سبب الحصل ف الشركه انهارده
رحيم: يعني مش…. بتقاطعو تاني
غرام: ده من حقك طبعا لانها ف الاول ولاخر دي شركتك وتصرفي انهارده مكنش صح وانا بعتزر ليك بجد
رحيم: حصل خير بس انتي تعرفي اسلام منين ولا هو قريبك
غرام: اسلام للاسف قريبي ابن خالي آلله يرحمه اسلام من قبل ما يموت خالي وهو مصمم وعايزنا نتجوز باي طريقه حتي لو يشوه سمعتي وطبعا ماما موافقه اننا نتجوز وانا عارفه بعد ال عملتو معاه انهارده رغبته انو يتجوزني هتزيد وبذات عشان ينتقم مني بعد الفضيحه ال عاملتهالو وانت كملت عليه وبدموع بس انا مش في ايده حاجه امنعه بيها
رحيم: طب ومامتك موافقه علي واحد زي ده لي
غرام: ماما مفكره انها السبب ف موت خالي وعشان كدا مبترفضش حاجه لي اسلام يعني بتقول ان كدا ضميرها بيستريح حتي لو عارفه ان هو انسان مش كويس و كداب بس عشان احساسها بزنب هو ال جابرها تعمل كدا
رحيم بحزن عليها: طب وانتي هتوافقي عليه
غرام: مليش حل تاني اذا..
رحيم: اذا اي
غرام: اذا اتجوزت ساعتها مش هيبقا لي سلطه ولا حكم عليا
رحيم: طب انتي ف حد فحياتك وعايزه تتجوزي
غرام: تؤ تؤ.. مفيش للاسف.. ده حتي لو زي نعمل صفقه نتجوز زي شهرين وننفصل بس هيكون اسلام بعد عني وخلصت من زن ماما وبضحك بس هلاقي فين…… وبتشرب الايس كوفي
رحيم بعد تفكير: طب واي رايك ان اعمل معاكي الصفقه دي ونتجوز؟
غرام بتشرق وبتفضل تكح
رحيم بيديها مايه
رحيم: انتي كويسه
غرام: اه كويسه… بس انت قولت اي تقريبا انا سمعت غلط
رحيم بضحك: لا مسمعتيش غلط…. موافقه نتجوز وانهارده كمان
غرام:…………

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غرام رحيم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى