روايات

رواية زهرة شمس الفصل السابع 7 بقلم دعاء

رواية زهرة شمس الفصل السابع 7 بقلم دعاء

رواية زهرة شمس البارت السابع

رواية زهرة شمس الجزء السابع

رواية زهرة شمس
رواية زهرة شمس

رواية زهرة شمس الحلقة السابعة

ليل/هتهر*ب منك ليه
يلديز/انا اللي بسألك اضايقت ليه لما جيت
وبيقربها منه ويبصلها بطريقة جر*يئه
ليل/تؤ مش مضايق ولا حاجه بالعكس ده انتي وحشتيني
وتبعد عنه ليل وبتقوم…..لكن ليل بيشد*ها تاني ويقربها منه جدا
ليل/انتي جيتي هنا بمزاجك بس تمشي بمزاجي انا
وبيقربها ليل منه و………بيسمع صوت موبايله بيروح يرد………ويقفل الفون وبيقوم بسرعة يلبس تيشرت
يلديز/في ايه
ليل/قومي بسرعة انزلي الجراچ تحت تجيبي الشنطه اللي في عربيتي وتخليها معاكي
وبتنزل يلديز تعمل ما قالها ليل
وبيروح ليل بسرعة عند اوضه نور
ليل/نور ياا ز*فت قوم بسرعه
نور/يااعم مفيش باب تخبط عليه
ليل/هيتك*سر فوق دماغك دلوقتي قوم بسرعة

 

 

نور/في ااي
ليل/مارك عرف ان أركان تباعنا والبضاعه اللي المفروض توصل اتبلغ عنها
نور/هنعمل ايه دلوقتي
ليل/نزل استير وإلانور مع يلديز في عربيتها وانا وانت هنفضي المخزن اللي تحت بسرعه ونحول البضاعه كلها علي المخزن التاني ده تحت الارض محدش هيعرف عنهم حاجه وهنروح لعز هو يتصرف بقي
نور/هي البضاعه بأسم مين
ليل/نوح
وبينزل نور استير وإلانور وبتكون استير تعبا*نه جدا مش قادره تتحرك
وبيروح نور وليل ويفضوا المخازن كلها وبعدين بيروحوا لعز بس يلديز بتروح علي مكان تاني هنعرفه بعدين
وبيدخل ليل ونور وبيحكوا كل حاجه لعز
ليل/هو ده اللي حصل وكل المخازن دلوقتي فاضيه
عز/طيب انتوا دلوقتي لازم تختفوا وسيبوا الباقي علياا
وبينادي عز علي حد من الشغالين ويقولهاا تروح تقول لنوح يجي
وبعد شويه بيجي نوح
نوح/في اي
وعز الدين بيقول كل حاجه حصلت لنوح
نوح/يعني انا كده روحت في دا*هيه
عز/متخفش انتوا هتختفوا شويه كده وانا هظبط كل حاجه وبعدين ترجعوا بس المشكله دلوقتي في المكان اللي هتروحوا فيه
ليل/انا عارف هنروح فيه بس نتحرك بسرعة
نوح/هنروح فين
ليل/عند بنت خالتي دي في مكان اصلا محدش يفكر نهائي اننا هناك وهي عايشه لوحدها هنقعد شويه لحد ما كل حاجه تتحل
وبيروح ليل ونور ونوح وبتكون يلديز سبقتهم علي هناك ومعاها استير وإلانور
بيوصلوا هناك وبيشوف نوح المكان بيكون حي شعبي والجو ليل والشارع هادي جدا وفاضي
وبيطلعوا وبتفتحلهم بنوته ملامحها هاديه جدا وشكل ملامحها صغيره تديها سن اقل من سنها الحقيقي قمحاويه عنينا عسلي غامق مايل للسواد وبتكون لبسه حجاب مغطي شعرها كله ولبسها واسع
ايليت/اتفضلوا ادخلوا
وبيدخل نوح ونور وليل وبيشوف يلديز قاعدة مضايقه ومعاها إلانور
ليل/اومال فين استير
ايليت/انا دخلتها اوضه شكلها تعبا*نه جدا ادتها مسكن شكلها مصدقت خدته نامت
ليل/معلش يا ايليت هنتعبك معايا مش هنقعد كتير شويه وهنمشي
ايليت/اي اللي انت بتقولو ده يا ابني تنور طبعا البيت بيتك اقعدوا براحتكم

 

 

وبيكون واقف نوح عمال يبص للبيت البيت شكله علي التراث القديم حتي التحف اللي فيه وبيكون في شباك قدامه حواليه ورد كتير وجمبه مكتب عليه كتب ولاب توب وباين ان كان شغال عليه فيروز وجمبه قهوة وشكولاته
ايليت/بص يا ليل انت والاتنين اللي معاك هتدخلوا تناموا في الاوضه اللي في الوش دي
واستاذه منا*خير دي هتنام لوحدها عشان محبتهاش وتشاور علي يلديز
وبيضحك نوح ونور علي جملتها الاخيرة
وبتكمل ايليت كلامها
ايليت/والبنوته دي واللي جوه هنام مع بعض في اوضه واحده
ليل/طيب يلا يا نوح انت ونور ندخل بقي نفسي انام
ايليت/ممكن تستنوا10دقايق ومتناموش هجبلكم حاجه تاكلوها علي طول
نوح/انا عاوز قهوة
ايليت/انت بتكلمني انا
نوح/ااه
ايليت/حضرتك بتطلب قهوة مش شاي قهوة يعني كنكه لوحدها بن لوحده اقعد اعملها بنفس عشان تطلع بوش يعني تطلبها مني وانت محرج ومكسوف وخايف تكون بتقل عليا اسمها لو سمحت ممكن قهوة لو مش هتعبك
نوح بضحك/طيب ممكن لو سمحت قهوة لو مش هتعبك
ايليت/هفكر
وبتروح ايليت علي المطبخ ونوح بيضحك عليها وبعدين بيدخل ليل ونوح ونور الاوضه
وتروح ايليت تعملهم اكل وتحطه علي سفره
وتخبط عليهم تقولهم ان الاكل جاهز
وبيطلعوا كلهم
ايليت/كان نفسي والله اعملكم حاجه تانيه وابهركم بأكلي بس المكرونه والبانيه هما الوصفه المثاليه لاي بنت في العالم
ليل/لا تسلم ايدك بس الاكل حلو جدا
ايليت/بالهناء والشفاء بس انت كدا”ب
نوح/بصراحه اه الاكل مش حلو اصلا
بتبصله ايليت بحده
ايليت/لا بص يا كابتن عشان نعمر مع بعض اليومين دول متقوليش علي اكلي وحش انا اللي اقول بس انت تاكل وتقول الله روعه تحفه اي كلمه فيها صيغه مبالغه يعني حلو بس مرفوض كمان

 

 

وبيخلصوا اكل وبيقوموا وايليت بتعمل لنوح القهوة وكل واحد بيدخل الاوضه عشان ينام
ايليت/لسه تعبا*نه
استير/اه شويه
ايليت/انتوا صح اسمكم اي
إلانور/انا اسمي إلانور وهي اسمها استير… وانتي
ايليت/اسمي ايليت
إلانور/متجوزه
ايليت/لا مش لما اتخطب اصلا…..وانتوا
استير/لا مش متجوزه
إلانور/ولا انا……….بس انا مش بالبؤس بتاعكم ده انا بحب
استير/مين بقي ياختي ابهرينا
إلانور/هيفيد ب اي لما تعرفوا هو اصلا بني ادم غب*ي
ايليت/ياستي قولي واحنا هنتخيل ان هو بيحبك
إلانور/تتخيلي انه بيحبني اي الصراحه اللي تجرح ده عموما هو نور
ايليت/ده واحد من اللي جم صح؟
إلانور/ااه
ايليت/ عد*يم الذ”وق اللي قال علي اكلي وحش
إلانور/لالا التاني
استير/نور وإلانور انتوا تعملوا شركه هتغلب شركه ڤينوس
إلانور/ههههه ياخفه
استير/هي فين البت اللي جابتنا هنا صح
ايليت/اااه ام منا*خير….نيمتها في اوضه لوحدها عشان منحلمش بكوا”بيس….هي مين دي اصلا
استير/معرفش اول مره اشوفها اصلا

 

 

ايليت/طيب اسيبكم تناموا بقي
إلانور/وانتي
ايليت/هطلع اقعد بره شويه مش بنام دلوقتي
استير/تمام
وبتطلع ايليت تقعد علي المكتب بتاعها وعشان متزعجش حد بتحط السماعه وهي بتخلص ورق علي اللاب توب وجمبها قهوة وشكولاته وبيطلع نوح وبيشوفها وبتكون ايليت مندمجه جدا مع الاغنيه وبتتما•يل معاها وهي مغمضه عنيها
وببخبطها نوح علي كتفها براحه بس بتتخض ايليت
نوح/معلش بس بكلمك من بدري مش بتردي
وبتكون ايليت محرجه جدا لدرجه ان وشها كله قلب زي الفراولة
ايليت/امممممم وانت واقف من امتي بقي
نوح/مش بقالي كتير لسه طالع من الاوضه
وهو بيكون شايفها من بدري وهي بتدندن مع الاغنيه وبتتما*يل معايا وهي بتاكل الشكولاته
ايليت/عاوز حاجه
بيقطع كلامهم رنه موبايل نوح وبتكون شمس اللي بترن عليه
نوح/……………..
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
سليم/………هتفضلي ساكته كده
وبتقوم نسيم من جمب سليم وتقف بعيد عنه
سليم/فين بقي وعدك
نسيم/………
سليم/انا غلطان ان صدقتك………
نسيم بصوت مخنوق وهي بتحاول متعيطش
نسيم/يعني الإسم اللي انت واشمه علي كتفك ده مكنش اسم اختك اللي ما*تت ولا حاجه هو كان اسم مراتك
وكد”بت عليا وانت متجوز ومعاك بنت
وطلعت بتاجر في المخد*رات يعني انت
انت كنت بتستعبط*ني ومكنتش عاوز تقولي قبل ما نتجوز
انت قذ*ر وز*باله يا سليم
بيقرب سليم من نسيم ويحاول يهديهاا
سليم/انا اسف والله العظيم محبتش غيرك غفران دلوقتي بره حياتي اصلا انا بس مطلقتهاش عشان بنتي انما والله العظيم ما في حاجه بيني وبينها دلوقتي وشغلي ده كان من قبل ما اعرفك يا نسيم يعني انا مضحكتش عليكي
نسيم ببكاء هستيري/ابعد عني كل ده و مكدبتش عليا ياا كد”اب طلقني مش عوزه اشوفك قدامي
سليم/اطلقك اي انتي مستوعبه انتي بتقولي ايه
نسيم/ااااااابعد عني يا كدا”ب مش عوزه اشوووف وشك انا عوزه اروح البيت دلوقتي حالا
سليم/ازاي ده يعني
نسيم/قولتلك عووووزه امشي دلوووووقتي

 

 

وفعلا بياخدها سليم وبيروح البيت ويقابله عز وبيكون الوقت متاخر والبيت كله نايم
عز/مالك يا نسيم اي عامل فيكي كده
ومش بترد نسيم وبتطلع اوضتها من غير ما تبص لحد او ترد
عز /في اي يا سليم
سليم/نسيم عرفت كل حاجه
عز/اللي هو
سليم/عرفت ان متجوز غفران وعندي بنت وعرفت شغلي اي
عز/وعرفت بقي انت شغال مع مين
بيبص سليم لعز وهو فاهم قصده واللي هامه
سليم/لا متعرفش
عز/طيب اطلع اقعد في الاوضه اللي جمبها وانا هشوفها
وبيطلع عز وبيفتح الباب علي نسيم وبيلاقيها…..؟……

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زهرة شمس)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!