روايات

رواية زهرة شمس الفصل الثاني 2 بقلم دعاء

رواية زهرة شمس الفصل الثاني 2 بقلم دعاء

رواية زهرة شمس البارت الثاني

رواية زهرة شمس الجزء الثاني

رواية زهرة شمس
رواية زهرة شمس

رواية زهرة شمس الحلقة الثانية

مكتوب فيها ان لو كتبت حاجه في الكتاب الورده هتنفذها ضحكت بستهز*اء وحطيت الورقه في الشنطه ومشيت طلبت اوبر وروحت الكافيه
شمس/معلش اتاخرت شويه
نوح/ولا يهمك……بقالك كتير مش بتيجي الكليه ليه
شمس/عادي كنت تعبانه شو……..
نوح/مالك
مكملتش كلامي لقيت ياسين قدامي كل الاسئله وقفت في دماغي وتخيلت بس اللي هيحصل دلوقتي بس كان اسو*ء من توقعي
ياسين/حلوة الكليه دي اوي…..علي كده بقي بتروحيها كل يوم
شمس/لالا والله انت فاهم غلط بس هفهمك
لسه هكمل كلامي واعرفه شد*ني من ايدي جا*مد عشان نمشي وقبل ما نوح يتكلم بصتله عشان يسيبني ومشيت مع ياسين(ياسين يبقي عمي وهو المسؤل عني من وقت وفا*ة بابا اللي هنعرف بعدين هو ما*ت ازاي) وروحت معااه علي عكس العاده البيت كان فاضي مراته مش موجوده
ياسين/ادخلي….بقي حتت بت زيك تستع*بطني وتقولي بروح الكليه وهي بتتسر*مح ما انتي صح ليكي حق ما اللي رباكي التربيه**ما*ت
مستناش ياسين شمس ترد عليه وحاول يقر*ب منها
شمس/انت…….انت هتعمل ايه
ياسين/مالك خا”يفه كده ليه….ولا كنتي عوزه اليوم يمشي مع حد تاني
شمس بنهيار/لالا انت شكلك شا*رب حاجه
ياسين/والله كان نفسي بس حظك بقي ان واعي
شمس بصريخ/لالا ابع”د عني
سمع ياسين صوت باب الشقه اتكس*ر وشاف قدامه نوح
نوح/يا حيوا*ن وربي لوريك
وبدا ينوح يضر*ب ياسين ضر*ب مبر”ح
شمس/خلاص هيمو*ت يا نوح ابعد عنه
ومش بيسيب نوح ياسين انا لما اغم*ي عليه وفق*د الوعي
شمس/يالهو*ي ما*ت
نوح/عايش……تعالي يلا نمشي بسرعه
وبياخد نوح شمس ويركب عربيته ويمشي
نوح/انتي كويسه صح!
شمس/…………..
نوح/متخ*فيش مش هيعرف يوصلك تاني
شمس/انت عرفت منين البيت وكنت جاي ليه
نوح/بعد ما مشيتي مكنتش مطمن للحيوا*ن ده وواثق انه هيعمل حاجه جيت وراكي وبعدين انتي كنتي سايبه حاجتك ومشيتي جبتهالك
شمس/تمام…….اسف*ه اللي حصلك بسببي
نوح/اي اسف*ه دي هنهزر ولا اي..جعانه؟
شمس/……..
نوح/هنعدي دلوقتي علي بنزينه هحط بنزين واجيب ناكل مع بعض
عدا ساعه وانا ونوح قاعدين في العربيه كنت ساكته مش مستوعبه اللي حصل من عمي وقطع تفكيري نوح وهو بيقولي
نوح/خدي جبتلك اكل
شمس/شكرا
نوح/حاولي تفكي شويه كده وبعدين ده حيو*ان متحطيهوش في دماغي متخفيش لو فكر يقر*بلك تاني او يورينا وشه هد*فنه مكانه
::::::::::::::::::::
نسيم/يااا امي يااا حجه
خديجه/في اي يابت اي صوتك ده براحه
نسيم/نوح اتصل بيا وقال ان جاي هيوصل كمان ساعه
خديجه بفرحه/بجد……روحي بسرعه قولي للخدم ينضفوا الاوضه بتاعته ويعملوا الاكل بسرعه
نسيم/حاضر……..هو عمي مقالش سليم هيجي امتي من السفر
خديجه بخبث/وبتسألي ليه علي سليم واحنا مالنا يجي وقت ما يجي ربنا يرجعه بالسلامه
نسيم/ماشي هروح انا عشان الحق اقولهم ينضفوا الاوضه
وبتروح نسيم عشان تقولهم ينضفوا اوضه نوح بتسمع صوت من جاي من الجنينه بتطلع تشوف مين
تلاقي ان سليم رجع بتطلع بسرعه الجنينه بس بتقف بعيد وسليم بيشوفها بيشاورلها علي شجرة بتروح عندها
نسيم/حلو اوي بقاله ساعه سايبني هنا ومجاش
وتسمع نسيم صوت من وراها
سيلم/لا ياا قلب سليم اديني جيت اهو
وبتلف شوف سليم بتجري وتح*ضنه
نسيم بدموع/وحشتيني اوى يا سليم كل ده
بيحض*نها سليم وبيشيل الطرحه اللي هي حطاها علي راسها وبيخرج شعر نسيم وبيحط سليم ايده علي شعرها
سليم/وانتي وحشتيني اوى غصب عني والله التاخير ده متخفيش المره الجايه اسافر تبقي معايا
نسيم/انت هتسافر تاني
بياخد سليم نسيم من ايدها ويقعد تحت الشجرة ويقر*ب نسيم منه ويلمس علي شعرها
سليم/اكيد هسافر….بس مش من غيرك
هكلم عمي يمكن يوافق عليا
نسيم/حاول معااه يا سيلم بالله متسافرش تاني
بيح*ضن سليم نسيم
سليم بضحك/متخ”فيش يروحي يا انا يا الراجل ده يا يوافق يا اخطف”ك وارتاح منه
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::
نوح/يلا وصلنا
شمس/وصلنا فين
نوح/بيتي……ممكن تيجي دلوقتي من غير اي اسئله وبعدين هفهمك
شمس/لا يا نوح انت بتهزر هاجي معاك فين
نوح/متخف*يش….خلي في ثقه بربع جنيه وتعالي
وبتنزل شمس مع نوح وتشوف قدامها بيت كبير جدا بتحاوطه جنينه كبيره حواليه اشجار كتير وورد والشجر كبير جدا
بتشوف نسيم نوح من بعيد بتفتكر انها مقالتش لحد ينضف الاوضه بتاعته ولا حد عملهم اكل بتتخض
نسيم/يالهو*ي نوح جه
سليم/مالك خا*يفه كده ليه
نسيم/خا*يفه ليه…….ولا حاجه اصلي بلم الورد
سليم بضحك/علي فكره بقي ما اللي يشوفك معايا يشوف هو هخا*ف من حد وبعدين يعني ما معروفه انك لياا انا يا جميل حد يتكلم وانا اوريه هعمل فيه اي
نسيم/اوضه نوح متنضفتش ومعملناش اكل
سليم/متخف”يش البسي الحجاب بتاعك وروحي وانا هحلها دي
بسيم/بجد
سليم/بس انا واحد مر*تشي معملش حاجه ببلاش
بتفهم نسيم قصد سليم
نسيم/وانت بقي عاوز اي يا استاذ سليم
بيمثل سليم انه بيقر”ب من ودنها ويبو*سها من خدها
ويتحول وش نسيم ويبقي كله احمر وبتسيبه وتطلع تجري
بيدخل نوح البيت والكل بيتجمع ويبدا يسلم علي الكل
وبعدين
خديجه/انت معاك ضيوف يا بني
نوح/ادخلي يا شمس
وبتدخل شمس والكل يبصلها
نسيم/مش هتعرفنا ولا اي
خديجه/مين دي وهي جايه لوحدها؟
نوح/دي بقي شمس
خديجه بحده/ايوه عرفنا اسمها جايه معاك ليه بقي
نوح/جايه معايا بصفتها مراتي
………………..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زهرة شمس)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى