روايات

رواية زهرة شمس الفصل التاسع 9 بقلم دعاء

رواية زهرة شمس الفصل التاسع 9 بقلم دعاء

رواية زهرة شمس البارت التاسع

رواية زهرة شمس الجزء التاسع

رواية زهرة شمس
رواية زهرة شمس

رواية زهرة شمس الحلقة التاسعة

بيطلع ليل من الاوضه وبيلاقي استير منزلتش معاهم وقاعده في البلاكونه
ليل/منزلتيش معاهم ليه
استير/عادي مش عوزه
ليل/نكد*يه اووي انتي
استير/هو انت جاي عشان تعصبن*ي اتكل علي الله
ليل/ااي يابت اتكل دي انا بلعب معاكي
وبتبص استر في الكتاب اللي في ايديها وتتجاهل ليل
ليل/عارف الكتاب ده
استير/احطهولك في سندوتش طيب
ليل/ااااي يا بت الخ*فه دي……
استير/………
ليل/افتحي صفحه61
استير/ليه

 

 

ليل/ممكن تتعبي نفسك وتفتحيهاا
استير/فتحناهاا
ليل/السطر بقي ال16 اقرأي كده
استير/أنا أُحبّك!!
ليل/وانا كمان
استير/هاااا!
انزل بقي حضرتك للسطر18
ليل/لا مش سخف……بس الاجابة في اخر سطر
«لن تجد من يحبك كما احببتك»
استير/ليل اي ده
وقبل ما بتقوم استير بيم*سك ايدها ليل وبيخليها تقعد تاني
ليل/انتي فين مشكلتك دلوقتي
استير/ان انا مش بحبك ولا هحبك نهائي انت بني ادم معند*كش قلب وغب*ي وشغلك كله غلط انت ناسي اي اصلا خلاني اقابلك ولا السبب اللي موجوده دلوقتي عشانه غصب عني
احبك ليه وعشان ايه
شوفت منك ايه يعني يخليني أحبك اصلا
انت مفيش حاجه فيك تخليني احس بحاجه اتجاهك غير اني اكر*هك بس
انت بني ادم كدا*ب يكفي انك مفهم يلديز انك بتحبها وجاي دلوقتي تقولي كده
وبتقوم استير وبتسيب ليل وتدخل الاوضه و…..
::::::::::::::::::::::::::::
وبتكون قاعدة إلانور ونور في كافيه لوحدهم ونور ساكت ومش بيتكلم وماسك الموبايل بتاعه
وفاجاة بتدخل بنت بتاخد نفسها بصعوبه وبعدين بتقعد في وش نور وبياخد باله منها وبيركز معاها جدا وبتاخد إلانور بالها
وبعدين بيدخل واحد وبيقرب منها وصوتهم يبدا يعلي لحد ماا الشخص اللي معاها بينز*ل بكف ايد*ه علي و*شهاا
وهنا بيدخل نور بينهم وبيكون الشاب بدا يز*عق مع نور ومش عاوز يمشي غير والبنت معاااه
لحد ما الشاب بيع*صب نور
بيضر*به نور بالقلم وبينز”ل عليه ضر*ب لحد ماا حد بيدخل بينهم ويبعد”هم عن بعض وبياخد نور البنت ويقعد تاني وهي معااه وإلانور قاعدة معاهم
فريدة/اسفه جدا جدا علي اللي حصل
نور/مفيش داعي للاسف
فريدة/شكرا
نور/هو كان عاوز ايه
فريدة/………ولا حاجه
وبيفهم نور انها مش عوزه تتكلم
إلانور/اسمك ايه

 

 

فريدة/إسمي فريدة
وقبل ما حد يتكلم بيدخل نوح ومعااه ايليت وبيشوف فريدة وبيكون باين علي ايليت انها مضايقه ومش بتاخد بالها من وجود فريدة اصلا
نوح/عز اتصل بيا وهنمشي بكره الصبح
نور/تمام……..دي فريدة……..وبيحكي نور لنوح اللي حصل وبيفهم هي مين
وبتكون كل كدا إلانور ساكته
نوح/طيب يلا عشان نمشي
وبيقوم نوح وإلانور وايليت عشان يمشوا
وقبل ما نور بيمشي بيلاحظ ان فريدةخايفه
نور/متخفيش مش هيقر*بلك تاني……….ده لو شوفتي تاني يعني
وبيسيبها نور ويمشي
وبيوصلوا بيت ايليت بتنزل من العربيه وبتطلع البيت وبتدخل اوضتها وبتلاقي استير………
ايليت بخضه/مالك يا استير
استير وهي بتبص ل ايليت بتكون عنيهاا احمر*ت جدا من كتر العيا”ط وبتق*لق عليها ايليت وهي شيفااها كده
استير/حاسه……حاسه ان مخنو*قه وعوزه امشي مش عوزه اي مكان فيه ليل ولا احس انه موجود اصلا عووزاه بعيد اووي
ايليت/خلاص اهدي وفهميني حصل ايه
وفي نفس الوقت بيكون نوح وليل ونور بيجهزو حجاتهم عشان يمشوا الصبح
وبتروح إلانور الاوضه اللي هما فيها
نور/خير… وبعدين مش بتجهزي حاجتك ليه المفروض هنمشي الصبح
إلانور/ده بقي اللي جايه عشانه
ليل/قولي اللي عندك وخلصي
إلانور/انا واستير مش هنمشي معاكم
ليل/هو انت سامع اللي سمعته يا نور ولا ده دبان
إلانور/انا مش بهزر احنا مش هنمشي معاكم احنا هنفضل هنا
ليل بزعيق/شكلك نسيتي انك جايه هنا مؤقت وهنمشي ولا انتي ناسيه انتي معانا ليه
بيشاور نوح ل ليل عشان يسكت
نوح/عوزين يعني تقضلوا هنا….تمام خليكم
وشاورها عشان تخرج
ليل/نعم….. ايه اللي انت عملته ده
نوح/بعدين تفهم خلص بقي

 

 

وبيخلصوا وبينام الكل وبيخرج نوح من الاوضه وهو واثق انه هيلاقي ايليت في البلاكونه زي كل يوم
بس بيخرج ومش بيلاقيها
بتكون اول مره يعدي الليل علي نوح من4شهور وايليت مش موجوده
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
نسيم/يعني انت برضو هتسافر
سليم/لو كل حاجه بقت تمام في السفريه دي هبقي صفيت شغلي وكل حاجه انتهت
نسيم/وانت ليه واخدها بالسهوله دي يا سليم ده خط*ر جدا عليك
سليم/متقلقيش انا عامل حسابي اهم حاجه تجهزي نفسك عشان هوديكي مكان تقعدي فيه لحد ما ارجع
نسيم/سليم………انا حامل
وبيتصد*م سليم من نسيم بيبقي مش عارف يخاف عليها اكتر ولا يفرح ولا يضايق كل حاجه بالنسباله متلخبطه لان كده كل حاجه هتكون متعقد*ه اكتر
سليم/بجد!…….
نسيم/مضا”يق
بيحاول يظهر سليم انه فرحان بس بيكون عكس كده تماماااا
سليم/لا بالعكس فرحان جدا يروحي بس متقوليش لحد غير لما ارجع
نسيم/حاضر
سليم/روحي يلا جهزي نفسك
وبتروح نسيم وبتجهز شنطتها وبياخدها سليم في مكان شبه فاضي مفيهوش غير فيلا صغيرة قدام البحر وباقي المكان كله صحرااء
نسيم/هو انا هقعد هناا
سليم/متخف*يش مش هتبقي لوحدك
وبتدخل نسيم من سليم وبيتلاقي خدم جووه وبتظهر قدامها واحده باين عليها جدا انها مش من الخدم او انها حد عادي
يارا/استاذ سليم عاش من شافك يراجل
وبتروح يارا وبتح”ضن سليم قدام نسيم وبيلحق سليم الموقف ويعرفهم علي بعض بس بتكون يارا عرفه نسيم
سليم/دي يارا اختي ياا نسيم
ودي…..
يارا بضحك/هتعرفني عليها يعني مثلا
نسيم/نعم
سليم/يارا عرفااكي وهتقعد معاكي هنا لحد ما اجي
نسيم/ما شاء الله مراتك ولسه عرفه انك عندك اخت خايفه اوصل الاوضه اكتشف انك……ولا هكتشف اي صحيح ما طلعت متجوز وعندك بنت كمان لسه هكتشف ايييييييي تاني فاهمني
يارا/اي ده انت قولتلها علي غفران
سليم/المهم انا هسافر واي حاجه تحتاجوهاا حمزة هيكون معاكم
يارا/تمام روح انت بس ومتقلقش

 

 

وبيمشي سليم وبيسيب نسيم ويارا وبيجي حمزة وبيكون واقف بره مع الحرس وبيكون في شباك ازاز وبتعرف يارا لما تبص من الشباك ده انه جه اللي اول ما بتشوفو يارا بتفرح جدا
نسيم/روحي قوليله وحشتيني يا*بت
يارا/هااا؟ في ايه ومين ده اللي اقوله وحشتيني
نسيم/اللي عينك طلعت من مكانهاا لما شوفتي
يارا بضحك/لالا دماغك كده سافرت بعيد انا…
نسيم/انتي ايه
يارا/انا مش بحبه اصلا هو مجرد كنا صحاب بس قبل ما اتجوز
نسيم/انتي متجوزه!
يارا بضحك/مطلقه حبيبتي
وبتلف يارا ضهرها عشان تمشي وبعدها نسيم بتشوف حمزة بص علي يارا وبتعرف انه واخد باله من وجودها
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
وبيصحي نور وليل ونوح ويلديز وكل واحد بياخد شنطته عشان يمشي وبينزلوا كلهم وبيكون نوح حاول يتاخر شويه بس ايليت مش بتطلع من الاوضه بتفضل لوحدهاا
لحد ما بيمشي نوح………….
وبيوصل البيت لكن بيدخل اوضته علي طول من غير ما يكلم حد……..وبيلاقي شمس قدامه
وبتتفاجي شمس من وجود نوح وبتجري عليه عشان تح*ضنه
شمس/كل ده يا نوح كنت مسافر
وبيبعد*ها نوح عنه وبيسيب شنطته ويقعد
وبتكون شمس عارفه هو مضا*يق ليه وعارفه كل حاجه عنه خلال الفترة اللي فاتت كلها وعارفه ايليت اللي قررت انها………….
وبتقرب شمس من نوح وهي تمثل انها خا*يفه

 

 

شمس/نوح……..
نوح/مالك
شمس/هو انت مش هتب*عد عني صح
نوح/ليه بتقولي كده
شمس/…………………

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زهرة شمس)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى