روايات

رواية ريم وكبرياء ادم السيوفي الفصل الرابع 4 بقلم فوفه

رواية ريم وكبرياء ادم السيوفي الفصل الرابع 4 بقلم فوفه

رواية ريم وكبرياء ادم السيوفي الجزء الرابع

رواية ريم وكبرياء ادم السيوفي البارت الرابع

رواية ريم وكبرياء ادم السيوفي
رواية ريم وكبرياء ادم السيوفي

رواية ريم وكبرياء ادم السيوفي الحلقة الرابعة

عند ادم السيوفي

ادم بيفتكر وعايز ياخد حقه بأي تمن تليفونه رن

ادم=الو

مجهول=ادم السيوفي معايه

ادم=ايوه مين حضرتك

مجهول =لالا اللي انا سمعته عنك دلوقتي اثبتلي العكس خالص

ادم بحده =هتقولي انتي والا اجيبك لو من بطن امك واعمل حاجه متعجبكيش

مجهول ببرود =وانا بكلمك عشان تاخد حقك من اللي ضربتك ماشي

ادم باهتمام =انتي عرفتي منين

مجهول =نتقابل وهقولك كل حاجه

ادم=تمام نتقابل امتى وفين

مجهول = هنتقابل عند ………. والساعه عشره باليل

ادم=تمام هكون هناك على الموعد

مجهول =تمام مع السلامة

وقفلت المكالمه ولنفسها= هههههههههه مسكين يا ادم والله ووقعت

ادم وعيونه تحول لونها للون الدم من العصبيه وبيجز على سنانه=لو اتأكدت انك انتي مش هرحمكك انا مبقاش ورايه غيرك

في فيله محمد وريم

دخل محمد اوضة ريم وشاف الدادا

محمد =في ايه يا دادا

الدادا =معرفش يابني انا سمعتها بتصرخ وبتقول الحقني يامحمد وسيبني جيت علطول

محمد=تمام اطلعي انتي وانا دلوقتي اهديها

وريم على بتصرخ =سيبني عايز مني ايه الحقني يامحمد

محمد اخدها في حضنه=ريم اصحي انا جمبك ياريم مافيش حاجه

ريم صحيت ولقت محمد جمبها ببكاء = مش هيسيبني هيخطفني يامحمد هيخطفني

محمد=مش هسيبه يعملك حاجه وعد مني حتى لو اتخطفتي هعرف اوصلك اتطمني

ريم =انا خايفه

محمد=متخافيش طول مانا عايش مش هسمح لأي حد يعملك حاجه

ريم اتعلقت في حضنه لحد ما راحت في النوم

محمد وهوا بيملس على شعرها وبيمسح دموعها= ادم مين ده اللي عاوز يحرمني من بنتي انا اموت اهون من انه يحرمني منها ولا يعمل فيها حاجه وزاد غضبه وعينه وبيجز على سنانه دلوقتي جه وقت حسابك يا ادم ياسيوفي مش هسيبك تتهنى انت اللي طلبت لنار بنفسك

في الصباح عند قاسم

ام قاسم =اصحى يا قاسم يله الفطار نص ساعه ويكون جاهز

قاسم = تمام ياماما انزلي انتي وانا هستحمى والبس وجاي

دخل استجمى ولبس =خليني اتصل على محمد واقوله يجي عشان نعرف نعمل ايه ونحمي ريم ازاي

عند ريم

ريم صحيت=ايه ده انت هنا من امتى

محمد= وبما في ياستي انك شفتي كابوس ولما جيت كلبشتي فيا ونمتي وانا نمت جمبك

ريم=اممم طيب هنخرج فين النهارده

محمد=مش عارف لسه مقررتش بس هروح للشركه عشان عندي اجتماع مهم وهرجع

ويقطع حديثهم اتصال قاسم

محمد=الو يا قاسم ازيك

قاسم =الحمدلله بخير وانت وريم عاملين ايه

محمد =الحمدلله كويسين

قاسم=عاوزك تيجي انت وريم النهارده عشان نتكلم في الموضوع وريم تعرف كل حاجه عشان متتعبش

محمد=تمام

وقفل المكالمه

محمد=ايوه ياستي النهارده هنروح عند خالتي

ريم بفرحه واضحه =خالتو ليلى وحشتني اوي اوي اوي

محمد قام=ياله استحمي وغيري وانا هروح انا كمان استحمى واغير هدومي وبعدين ننزل نفطر سوا

في سفرة الفطار عند قاسم

والد قاسم=هتعمل ايه في القضيه اللي ماسكها بقالك سنه دي

قاسم بتنهيده=قرب يابابا قرب اوي خلاص قربت امسك الدليل بس عاوز منك خدمه صغيره

والد قاسم=ايه هوا

قاسم =عاوز اجهزت تصنت وتكون صغيره اصغر من الب ذات نفسه وعاوز اذن تسجيل المكالمات اللي بيني وبين ادم

والد قاسم= تمام سيبني كم يوم كده وهجيبلك الاجهزه والأذن النهارده بليل هيكون عندك

قاسم =ربنا ياخليك ليا يابابا ووجه كلامه لأمه واخته النهارده جاي محمد وريم العصر

ام قاسم =تمام بجد ريم وحشاني اوي

قاسم=يا نور احتمال ريم تنام هنا كم يوم ف خليها تنام معاكي في اوضتك

نور=من عنيه

قاسم=محدش يتكلم معاها في موضوع ادم محمد هوا اللي هيقولها عشان محدش بيعرف يهديها غيرو

الجميع تمام

قاسم=تمام انا رايح الشغل لو عاوزين حاجه اتصلو عليا ولو محمد وريم جوم بدري خلوهم لحد ماجي مش هتأخر هجيب ورق واجي

وهوا طالع بيجز على سنانه وعروقه برزت =وقت حسابك جه يا ادم ياسيوفي

في سفرة الفطار عند ريم

ريم بلهفه=هوا احنا هنروح امتى

محمد=بعد الاجتماع على طول وانتي جهزي نفسك هاخدك معايه الشركه

ريم=انا اصلا كنت خايفه اقعد لوحدي هروح معاك

محمد =تمام انا مستنيكي اول ماتخلصي

عند ادم السيوفي

ادم=صباح الخير

الجميع =صباح الخير

ام ادم=اقعد افطر

ادم=حاضر وقعد يفطر

خيري =يابني مش ناوي تبطل العك اللي انت بتعمله انا مش كل مره هقدر انجدك ربنا عالم امتى هموت

ادم بعصبيه وخبط على السفره=انا مطلبتش مساعدة حد وسلموني لو عاوزين قال جملته وخرج

ام قاسم=الواد صعبان عليا اوي من ساعة مافسخ خطوبته وهوا رافض الجواز وشايف البنات كلها رخيصه

خيري= ادعيله بالهدى ياسعاد

سعاد=ربنا يهديه

محمد دخل الفيله

محمد=السلام عليكم

الجميع وعليكم السلام

ريم جريت حضنت خالتها=وحشتيني اوي اوي اوي اوي ياخالتو ليلى

ليلى =وانتي كمان وحشتيني اوي عامله ايه

ريم= الحمدلله هيا نور فين

ليلى= فوق في اوضتها روحيلها

ريم راحت لنور

محمد=هوا فين قاسم

والد قاسم=في المكتب بيجيب ورق وجاي قالك خليك متروحش

وما هيا الا ثواني ووصل قاسم للفيله

قاسم=السلام عليكم

محمد=وعليكم السلام…… ها اي الخطه

قاسم =تعالى للمكتب انت وبابا وهقولكم ايه هيا

دخلو للمكتب

محمد =ها ايه الخطه

قاسم=الخطه هيا ………..

والد قاسم=انت كده بتعرض نفسك للخطر وريم انت عارفها مبتستحملش وهتقع

قاسم=مانا هقولها كل حاجه عشان لازم تتضاهر انها قويه وهوا هيخاف يقرب منها

محمد=لو حصلت حاجه لريم مش هسامحك

قاسم=متقلقش هكون معاها

محمد=يا ريم يا ريم تعالي هنا

ريم=نعم يامحمد

محمد=قالها الخطه

ريم =تمام فهمت اتظاهر اني معرفش قاسم ومش خايفه من ادم دي اهم حاجه

محمد =بالضبط ووجه كلامه لقاسم امتى هنبدأ

قاسم=لما ادم يوصل لريم هنبدأ كل حاجه

ريم=وهوا هيوصلي ازاي

قاسم=هتعرفو كل حاجه في وقتها

ادم السيوفي وصل للمكان

ادم=الو انا وصلت

مجهول=قدامك هتلاقي عربيه انا واقفه وراها

ادم=تمام

وراح ادم بصدمه=انتي

مجهول بسخريه=ايه اتصدمت

ادم=بس انتي …..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ريم وكبرياء ادم السيوفي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى