روايات

رواية رياح الحب الفصل التاسع 9 بقلم فرح القصاص

رواية رياح الحب الفصل التاسع 9 بقلم فرح القصاص

رواية رياح الحب الجزء التاسع

رواية رياح الحب البارت التاسع

رواية رياح الحب
رواية رياح الحب

رواية رياح الحب الحلقة التاسعة

ادم بصدمه: زياد؟ مستحيل انت اللي عايز تقت*لني
زياد بشر: بالظبط كدا وهفضل احاول لحد مت*موت خالص وبكدا اقهر ابوك و يمو”ت من اقهرتو عليك زي مقهرني وموتني بالحياه واخد حق ابويا منكو
ادم بستغراب: تاخد.حق ابوك؟
زياد بصوت عالي وشر: اااااه حق ابويا اللي انتو رمتو ف السجن وزلتو وياريت سكتو علي كدا لا كمان قت*لتو بسببكو انتو حرمت’وني منو حرمت’وني من اغلي شخص ف حياتي وعايش عشانو انتو ال اقت*لتو عشان كدا جي واخد رو*حك و احر”ق قلب ابوك عليك زي محر”ق قلبي ع ابويا وبكدا يكون رو”حو ارتاحت واخد حقو
ادم بعصبيه: قولتلك من ساعت مو”ت ابوك ان احنا ملناش دعوه في اقت*له
زياد: وانا اهبل بقا وهصدقو مش كدا … طب ومين ال هانو و رماه ف السجن
ادم: عشان ابوك كان بيسرقناه بيسرق ال امنو علي بيتهم وعلي حاجتهم عشان كدا بابا حطو ف السجن اما حكايت قت”لو احنا ملناش دعوه بيها

 

 

زياد بشر وطلع المسد*س وجه نحيت ادام: مهما قولت كلام فاضي مش هصدق و هقت”لك زي مقت*لتو بالظبط.
ادم: انت هترتكب جر”يمه وهتندم عليها العمر كله صدقني متتهورش ي زياد
زياد: اي ده فيييييين فاااارس دورو عليه بسرررررعه قبل مايهرب يللللللللللله بسررررررعه وقت”لو هو كمان
ادم: لااااا ي زياد فارس لااااا هو ملهوش زنب
زياد: حط المسد*س علي دماغو….. اتشاهد علي رو*حك
________________________________
نورا: هدي السرعه
مالك: انتي مالك
نورا: هو اي ال انا مالي لو عايز تمو”ت مو”ت لوحدك
مالك بعصبيه: انتي عارفه بتكلمي مين
نورا: اه عارفه هتعمل اي يعني
مالك: انا هسكت بس عشان بابا موصيني عليكي لولا كدا كنت اتصرفت تصرف تاني
نورا: يمامي… لا خوفتني كدت يعني
مالك: الهم صبرك ي روح
نورا بصوت منخفض: واحد بارد ومغرور… انتي السبب ي رهف ماشي
مالك: بتقولي اي؟
نورا: مبقولش ركز انت بس ف طريق
الفون رن
مالك: الو ي فارس عملتو اي
فارس: مالك رن بشرطه بسرررعه قبل ما زياد يقت*ل ادم
مالك بخوف وعصبيه: يق*تل مين انت بتقول ايي
فارس: بسرعه التلفون بتاعي هيفصل
نورا: قت”ل اي ف اي
مالك بز”عيق وعصبيه: مشششش عااااايز اااااسمع صوووت دلوقتي فاهمه
نورا بدموع:وقف العربيه دلوقتي
_______________________________
رهف: انا قلبي وجعني اوي لي حسه بشعور وحش وادم اتاخر اوي ومش بيرد كمان هرن تاني.. اوف رد بقا ي ادم بالله عليك طمني
خالد: رهف ي بنتي ادم رن عليكي او حاجه
رهف: لا ي عمي انا قلقانه عليه اوي وبرن مغلق
خالد: طب مقلكيش رايح فين
رهف: لا مقليش حاجه قال رايح الشغل
خالد: و مالك تلفونه مشغول معرفش بيكلم مين دلوقتي
رهف: ممكن ادم
خالد: ايوا ممكن هتصل بي تاني
خالد: اي ي مالك مش بترد لي

 

 

مالك: كان معايه مكلمه
خالد: طب كلمت ادم
مالك. بتوتر: هو… هو
خالد: ف اي متنطق ادم جراله حاجه
مالك حكاله: وانا كنت بتصل بشرطه قبل ما يقت*ل.ا.. ادم
خالد بصدمه: يقت*ل ادم
رهف بنهيار و خوف علي ادم: اي اق*تل ف ي عمي ادم فين واي ال انا سمعته ده ادم كويس انتو بتهزرو صح
خالد: اهدي ي رهف ادم هيكون بخير….. انتي راحه فين
رهف: هروح لي ادم
خالد: لا مينفعش ي رهف كدا هتبقي ف خطر
رهف: بعد اذنك ي عمي ادم اهم من حياتي كلها ومشيت
خالد: رهف… يبنتي استني طب انا جي معاكي… رهف.. ربنا يسترها
_______________________________
ادم: زياد متتهورش
زياد : هقولك ع حاجه قبل مت”موت ف حاجه تخصك كدا هخدها منك بعد مق”تلك ع طول
ادم: حاجه تخصني
زياد بستفزاز: امم وهي بتكون رهف مراتك يبختك بيها مفيهاش غلطه واحده عليها جس..

 

 

ادم ضر*به بغل وعصبيه جامد و شه احمر و عروقه برزت :ي ابن 🐶 ي حيواان ونزل ف ضرب عارف لو جيت جنبها او اسمها جي علي لسانك الق”زر ده سعتها انا ال هقت*لك ومحدش هيقدر يمنعني حتي رجلتك
زياد اتكلم بعصوبه: انتو مستنين اي امسكو
ادم بعصبيه: ابعدووووو
زياد قام وبشر وحقد: انت هوريك ازاي تجرأ و تض*ربني.. وجاب المسد*س من ع الارضه وجه نحو…. كلمه اخير وهي باي و طلقه طلعت و د”م غرق المكان
رهف بصدمه بصو*يت: اااااااااااااااااااادم

يبتع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رياح الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى