روايات

رواية رهينه تحت تهديد السلاح الفصل الثالث 3 بقلم نور أحمد

رواية رهينه تحت تهديد السلاح الفصل الثالث 3 بقلم نور أحمد

رواية رهينه تحت تهديد السلاح الجزء الثالث

رواية رهينه تحت تهديد السلاح البارت الثالث

رواية رهينه تحت تهديد السلاح الحلقة الثالثة

مراد وغزل لفوا للست
مراد ببرود: ايوه
_يعني اي ايوه هااا ازاي تتجوز عليا ده انا حبيبتك اللي بتحبها
مراد ببرود: بس مش دلوقتي
~~مراد فهمني انت ليه اتجوزت
مراد: حضرتك عارف ان المدام عندها مشكله في الرحم وكلما بتحمل بينزل الطفل قبل الشهر التالت ….. وانا خلاص مش هقدر اصبر وميكنش ليا اطفال او حتى طفل واحد فأتجوزت غزل عشان اخلف منها
~~يعني انت اتجوزتها لسبب الخلفه بس
مراد بهدوء: ايوه
~~وبعد ما تولدلك عيل هتطلقها صح؟
مراد ببرود: ايوه
~~خلاص اهدي يا نيره هو بعد ما تولدله عيل هيطلقها
نيره: بس خليك عند كلمتك
مراد ببرود: وانا من امتى مش عند كلمتي…… يلا يا غزل ورايا

 

 

غزل كانت في عالم تاني وبتسمع كلامهم ودموع متجمعه في عيونها وسرحانه
غزل في نفسها: ليه كده انت اتجوزتني بس عشان اخلفلك طفل وبعدين تطلقني هو انا مش انسانه زيكم بتحس عشان تستغلوني
مراد بعصبيه: غززل بقولك يلا ورايا اي مبتسمعيش
غزل: هااا حاضر
مشي وهي مشت وراه بحزن
نيره: جدي انا زعلانك منك على فكره
~~ليه كده

 

 

 

نيره: عشان انت شايف حفيدك اتجوز عليا ومتكلمتش ولا زعقتله
~~هو حر باللي يعمله وبعدين انتي عارفه انه بيحبك انتي ومستحيل يبص لوحده غيرك
نيره: والله اومال ليه بص لوحده غيري واتجوزها
~~نيره افهمي بقى هو اتجوزها عشان يخلف منها وبعدين هيطلقها
نيره: بس انا كان نفسي يخلف مني انا مش من وحده تانيه زي دي
~~مانتي عندك. مشكله في الرحم وكل ما تحملي بينزل العيل وانا بصراحه مش عايز حفيدي من غير ما يكون ليه عيال يسندوه… يلا يا نيره روحي اعملي اي حاجه وابعدي عني اصلي مصدع اووي
نيره بنرفزه: حاضر يا جدي
……… في منزل فوزي……..
ياسين: قصدك اي انك السبب
شاديه بدموع: والله غصب عني يا بني
ياسين: وانت يا بابا مش هتقولي
فوزي: معلش يابني مقدرش
ياسين: نعم ليه انشاء الله
فوزي: قريب هتعرف كل حاجه
…….. في جناح مراد وغزل…..
مراد: دي اوضتك واياكي تطلعي منها غير لما انا اقولك
غزل: حاضر

 

 

 

مراد: يلا روحي غيري هدومك عشان ننزل نتعشا معاهم تحت
غزل: حاضر
وراحت لشنطتها واخدت منها هدوم وراحت الحمام
مراد بزهق: اووووف انا اي اللي خلاني اتجوزها مش عشان شدك جمالها تروح تتجوزها قوف يا مراد انت لازم تخلف منها على الاقل طفل واحد وبعدين تطلقها.. بس انا كده مش هاخد حق امي وابويا لالالا انا لازم اخطط كويس
…. بعد نصف ساعه……..
كانوا قاعدين حوالين السفره بياكلوا الجد قاعد جنب نيره اللي قصاد غزل ومراد جنبها…. نيره بتبص لغزل بحقد وغل لانها اجمل منها
~~مالكوا يا ولاد
نيره: مالنا يا جدي محنا كويسين اهو
~~لا مش بتتكلموا ليه
نيره بقرف من غزل: لا بس اصلنا لسه متعودناش على الناس. اللي جايه من الشارع
مراد بحده:نيييررره احترمي ان انا موجود
نيره: مانا محترماك

 

 

مراد: بس انا مسمحلكش انك تهيني مراتي قدامي
نيره بغل: وانا ابقى اي هااا….. اااه مهو بعد ما اتجوزت عليا خلاص معدش ليا لزوم….. وتتدلع مع السنيوره بتاعتك دي
مراد بغيظ وعصبيه: نييرره
~~بااااس اي ده اي قلة الذوق والادب دي مش ملاحظين اني موجود
مراد بهدوء: انا اسف والله هي بس عصبتني و…
قاطعه~~اسكت وانتي يا نيره تحترمي جوزك وتحترمي كمان غزل زي ما هي بتحترمك
نيره: بس..
قاطعها~~مبسش ويلا كلوا…. وانتي يا غزل انتي بنت مين
غزل: انا بنت فو…..
مراد بمقاطعه: بنت فؤاد العطار
بتفكير~~فؤاد العطار؟ هو انا اعرف واحد بالاسم ده
مراد:لا متعرفهمش يا جدي هما من الشرقيه
~~طيب… ابقى بعد ما تتعشا تعالى عندي في المكتب عايز اتكلم معاك

 

 

مراد: حاضر ياجدي
…… بعد ربع ساعه…… في المكتب..
~~مراد اوعى تكون روحت لفوزي
مراد: فوزي… لا ابدا يا جدي… بس قولي هو اي السر اللي بينكوا
~~هتعرفه بعدين

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رهينه تحت تهديد السلاح)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى