روايات

رواية رهينة خطاب الفصل السادس 6 بقلم منة سمير

رواية رهينة خطاب الفصل السادس 6 بقلم منة سمير

رواية رهينة خطاب الجزء السادس

رواية رهينة خطاب البارت السادس

رواية رهينة خطاب
رواية رهينة خطاب

رواية رهينة خطاب الحلقة السادسة

خطاب دخل البيت بسرعه واتصدم اول ما شاف شكل نورسين واسيل
طلعوا يجروا عليه اول ما شافوه
خطاب بقلق :ايه ال حصل؟؟ عمتي كويسه
اسيل ببكاء :جوا مش بتفوق
خطاب جري ع الاوضه وطلب الدكتور وجه كشف عليها قالهم ان ضغط عصبي وشويه وتفوق المهم الراحه
اومأ له خطاب بهدوء عكس الحزن والقلق الذي شعر به للتو خوفاا عمته فلم يتبق له أحد سواها حتى وان كانت تعاتبه ولا تتفق معه في معظم الأمور
خطاب بهدوء :عايز اعرف اي ال حصل؟؟
نورسين كأنت لسه بتعيط

 

 

خطاب غضب :تعرفي تبطلي عياط عشان افهم اي ال حصل
اسيل :معرفش يا ابيه لقيتها واخده شنطه هدومها وبتقول مش هتقعد هنا تاني وكانت متعصبه وبعدين اغمى عليهاا
خطاب فهم انها عملت بسبب ال خناقه ال حصلت بينهم فاتنهد بضيق شديد
خطاب :ماشي يا اسيل خدي نورسين واطلعوا فوق وانا هفضل ما عمتو
اسيل كانت هترفض بس شافت منظر نورسين وخافت لاخوها يضايق :حاضر يا ابيه
***
فااقت نازلي لقت خطاب جمبها
خطاب بحب وهو يقبل يديها :حمدالله على السلامه يا قلبي
نازلي بهدوء :الله يسلمك
خطاب بحزن :كنت عاوزه تسيبي البيت وتسبيني وتمشي يا عمتي
نازلي :مش دا بيتك برده يا خطاب بيه
خطاب بحزن اكبر َوجديه :وبيتك انتي كمان متزعليش مني ع كلمه قولتلها وانا متعصب حقك عليا …. انا ماليش حد في الدنيا دي غيرك يا عمتو انتي واسيل
ولو سيبتي البيت دا في يوم لأي سبب كان هعتبر انك بتقطعي علاقتك بيا
نازلي بحزن ودموع :انا عمري ما افكر اقطع علاقتكوا بيكوا انتوا ولادي ومقدرش اعيش من غيركوا
قبل خطاب راسها :حقك عليا انا.. انا اسف
نازلي :بس ليا عندك طلب….
خطاب :تؤمري

 

 

نازلي :عايزاك تصالح نورسين
**
خرج خطاب من عند عمتوو وشاف اسيل نازله تطمن ع عمتها فاستغرب ان نورسين منزلتش معاها
خطاب بتلقائيه :هي لسه بتعيط
اسيل :سكتها بالعافيه والله يا ابيه… عمتو عامله ايه
خطاب :كويسه
اسيل :احم طب انا هدخلها
خطاب :ماشي انا هخلص شويه شغل وراجع لو في حاجه كلميني….
أسيل :ماشي
**
نازلي بضحك :انتي نازله سرقه يا نورسين والله ما هو هنا مشي هههههههههه
اسيل :ههههههه البت قلبها رهيف اخويا وحش برده يتخاف منه
نورسين يضيق :انتوا بتضحكوا عليااا…
اسيل :خالص لا عشان ولا كان يا نوري بعدين مش عاوزين كآبه بقا احنا قاعدين مع عمتو نفرفشها..
نازلي بتذكر :صحيح يا نورسين
نورسين :نعم يا عمتو
نازلي :اهلك في الصعيد كلموني وقالولي انهم جاين بكرا او بعده بالكتير
اسيل بقلق :الصعيد
نورسين بقلق :محدش قالي فيهم حاجه…. جااين ليه
نازلي بتفكير في شئ :اكيد يطمنوا عليكي ويشوفوكي
اسيل :ابيه عارف انهم جايين
نازلي بخبث :لا لسه ميعرفش
اسيل بدعاء :ااااه ربنااا يستررها….
**
بالليل اسيل لاقت رقم عمال يرن عليها كتير مش بترد لاقيته بعتلها رساله :ردي عليا احسنلك
اسيل بتبرق عينها :ارد احسنلي يا ابن الجزمه دا مين دااا
شوووفي يا نورسين
نورسين :اي دا مين صحيح
اسيل بغضب :دا كأن بيناا عشم بروح خالته
نورسين :طب ردي يمكن حد عارفك

 

 

اسيل بغضب :لا مش رده… جاته داء السل
نورسين بضحك :طب خلاص روقي
اسيل :اخرسي انتي كمان بأم ضحكتك دي ليجي يكسر الاوضه ع دمااغنا احنا الاتنين…….
نورسين بتوتر :هو جه
اسيل :اه في المكتب تحت بيخلص شويه حاجات
نورسين :طب قومي يلا عشان ننام
اسيل :تصبحي على خير
نورسين :وانتي من اهل الخير يا قلبي
**
اسيل بصراااخ :عاااااا
ششششش بس اخرسي
اسيل :انت بتعمل ايه الله يخربيتك
راشد بغمزه :جاي أصبح يا مزه
اسيل بغضب :انت مجنون يلا بتدخل اوضتي كدا من غير استئذان طب افرض كنت قاعده براحتي
راشد وهو يقرب : طب وماله اقعدي براحتك هو انا غريب
اسيل ضربته في بطنه ‘متحاولش يا عم الحلو
راشد بغضب :يا بنت ال
اسيل’ خاف ع نفسك بقا واطلع برا متورنيش وشك تاني
راشد بَوعيد :حسابك تقل اوي معايا يا اسيل افتكري دا
اسيل :برا يا حيوان قبل ما انادي الأمن يرموك برااا
راشد :حظك اننا في البيت انما انا هعرف اربيكي كويس ع الكلام ال بتقوليه…
اسيل بغضب :تربى مين يا قذز انت
راشد ضغظ ع دراعها :اتلمي والا قسما بالله اقصلك لسانك
اسيل :ااااطلععععع براااااااااااا

 

 

راشد بسخريه :طالع…… هكلمك انهارده تردي عليا احسنلك سامعه
ورزع الباب وراه
اسيل بوعيد هي الأخرى :والله ل مطلعه عينك ي راشد الكلب….. اصبر بس علياااا
***
نورسين خرجت من عند نازلي وبتدور ع اسيل اتاخرت ليه
نورسييين…… استنى عايزك.
نورسين قلبها وقف وهي بتسمع صوته وضربات قلبهاا زادت
وخافت اكتر لان عمتها تعبانه ومش معاهم واسيل مش عارفه هي فين …….(اجري با بنتي احسنلك 😂😂💃)
(ياتري خطاب هيكون عاوز نورسين في ايه؟؟)

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية رهينة خطاب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى