روايات

رواية رسالة قدر الفصل الخامس 5 بقلم لارين كمال

رواية رسالة قدر الفصل الخامس 5 بقلم لارين كمال

رواية رسالة قدر الجزء الخامس

رواية رسالة قدر البارت الخامس

رواية رسالة قدر الحلقة الخامسة

ام تالين: محمود محمود
خلاص هقوم اشرب انا
دخلت اوضه تالين تبص عليها وراحت تبوس دماغها لقيتها سخنه جدا
ام تالين: يلهووي يبنتي اي السخونه دي تالين تالين حببتي قومي
راحت ع اوضتها
ام تالين: محمود يامحمود اصحي يراجل قوم يبااي ع نومك التقيل
خرجت من الاوضه وراحت ع المطبخ اخدت طبق وفوطه صغيره وقعدت جمب تالين طول اليل تعملها كمدات لحد مبقت كويسه غطيتها ونامت ف الاوضه بتاعتها
تاني يوم الصبح))
تالين بدأتتفتح عنيها: ااااه ياجسمي كله مكسر* اي دا ماما نايمه كده ازاي ماما ماما قومي
ام تالين: ها اي صحيتي ياقلبي
تالين: اه يحببتي ف اي اي منيمك كده
ام تالين: لا مفيش بس انتي كنتي سخنه اووي بليل وعملتلك كمدات لحد متحسنتي وبعدين نمت
تالين: طيب ياحببتي حقك عليا تعبتك يخليكي ليا يارب
ام تالين: ويخليكي ليا يضنايا
انا هقوم اعمل الفطار واصحي ابوكي واخواتك عشان نفطر
تالين: طيب وانا هقوم اخد دش ونفطر سوا
ام تالين: طيب يحببتي
تالين وهي بتبص ف الساعه: يلهو’ي مفيش وقت يادوبك هقوم البس وامشي عشان الجامعه
ام تالين: يحببتي بلاش انهاردده انتي تعبانه
تالين: متقلقيش انا بقيت كويسه يادو هااااتشي
ام تالين: اهو شوفتي عندك برد
تالين بعناد: برد بس متخافيش انا كويسه هاخد بنادول وهبقي كويسه
ام تالين باستسلام: طيب ومتنسيش تفطري
تالين: ماشي ماشي
________________________________________________
________________________________________________
ياسين: ها هتعمل اي
يحيي: مش عارف همو’ت واكلمها تاني بس مش عارف
ياسين: طيب كلمها
يحيي: يا ياسين هي هتخا’ف مني مش عاوز اقلقها* او اخو’فها مني هي مش هتتقبل وجودي ف حياتها لو كلمتها
ياسين: طيب والعمل
يحيي: زي مقولتلك هحسسها بوجودي بس من غير متشوفني وهخليها تحبني وتتمني تشوفني
________________________________________________
حور وهي بتحضن تالين: وحشتيني عمله اي دلوقتي
تالين بسرحان: الحمدلله تمام
حور: مالك ف اي
تالين: مش عارفه مالي من وقت مصحيت حاسه ان روحي بعيده عني او قلبي مقبوض معرفش ف اي
حور: متقلقيش مفيش حاجه هتحصل
_تالين هو فيه حاجه تاني صح
تالين: انا حلمت حلم غريب اووي
حور: حلم اي دا
تالين: حلمت اني كنت ماشيه ف طريق انا واحمد وحواليا حاجات كتيرر مكسر’ه
ومهدوده بس كنت سرحانه ومش مركزه وعماله ارغيي انا وهو ومره وحده سرحت وضيعت طريقي سبته وانا متعصبه وزعلانه ومشيت رجعت من مكان كنت هركب القطر لقيته فاتني وبعدين لقيت حد مسك ايدي والشنطه الي معايا وركبني القطر الي بعده بس مشوفتش وشه
حورر: معقول يكون الشخص الي كنتي بتحلمي بيه
تالين بتفكيرر: معرفش
حورر: طيب متقلقيش خير القطر ف الحلم حاجه كويسه مش وحشه
تالين: بتمني
تالين جالها massage فتحتها (صباح النور علي ملاك قلبي متساليش انا مين ومتفكريش ان دي اشتغاله تؤتؤ عشان انا فعلا حقيقي وقريب منك جدا بس مش هنا قريب اووي هجيلك وهتبقي ملكه حياتي)
حورر: مالك يابنتي
تالين: خودي اقرأيي كدا
حور: اي دا
تالين: مش عارفه
بتفكير: معقول يكون احمد
حورر: احمد مين وز’فت مين دا حد تاني يعرفك
تالين: طيب انا هروح الحمام وهاجي
حور: وانا هروح اطلب قهوه متاخريش
تالين: ماشي
تالين خلصت ورجعت بس لقت صندوق صغيرر ع Al-Tarbeza
اتكلمت ف مجي حور: اي دا
حور: اي دا
تالين: معرفش انا لسه جايه وشوفته محطوط هنا
حور: طيب افتحيه
تالين: لا ليكون فيه متفجرا*ت انا اخاااف لا لا
حور: هههههههه متفجرا*ت اي الي ف العلبه النونو دي دي صغيرره ياتالين بلاش عبط
تالين: طيب افتحيها انتي
حور: ماشي ياستي بس لو مت اكسري تلفوني لحسن عليه بلاويي وخوي لبسي كله بلله عليكي ومتنسيش التلفون
تالين: اي كل الرغيي دا هاتي انا هفتحها والي يحصل يحصل
تالين بتفجاه: اي دا
حور بأنبهار: واووو دي السلسله القلب الفضه الي كان نفسك فيها
تالين: ايوا منا متفجاه برضو
استني واي عرفناا ان ممكن تكون بتاعت حد فينا
حور: استني كده فيه ورقه اهي
تالين فتحتها(بتمني تكون عجبتك يروح قلبي انا عارف انك بتحبيها
تالين مكنتش خلصت قراءه الرساله سمعت اغنيتها المفضله
: وسعاات نهايه ال حكاوي بتسيب معاها سؤال
كملت قراءه الرساله (انا عارف انك بتحبي الاغنيه دي كمان بس انا بحبك اكترر من اي حاجه ف الدنيا وعاوزك تبقي واثقه من دا انا حواليكي ف كل مكان يملاكي)
حور: اه يعيني يعيني
تالين: اسكتي يحور اسكتي
اخدت السلسله ف حضنها وشمتها كانت حاسه انها شمت نفس البرفيوم دي قبل كده بس مهتمتش وفضلت تفكر ف الشخص صاحب الرسايل دي والهديه
وصلتها رساله تاني (انا معاكي وجمبك وقريب اوي هتعرفي انا مين بس اوعي حد ياخد مكاني قبلي)
حور: هتعملي اي
تالين بسرحان: مش عارفه
____________________larein ______________________
________🤎🤎🤎🧚🏻‍♀️_________🧚🏻‍♀️🤎🤎🤎_________
شادي: انت مت’خلف يلاا بتحب مين وترجع اي
احمد: متزعقش يشادي بقولك عاوز ارجعها وبحبها
شادي: بتحبها ازاي وانت سايبها اخر مره وكاسرر’ها ودايس* ع كرامتها وكبريأها ترجع لمين انا قولتلك لو قربت منها انا هقف ف وشك عشان انا الي مقبلوش ع اخواتي البنات مش هقبله عليها ولا اقدر اجيي ف صفك
احمد: هي هتسامحني عشان بتحبني كل مره بنزعل بصالحها بكلمتين و شويه وبنرجع تاني
شادي: ودي مش زي اي مره يااحمد انت المرادي اتخطيط كل الحدود انسها وسبها تعيش حياتها
احمد: مينفعش اسبها ازاي عرفت تبعد كل الفتره دي من غير متكلمني
كمل بعصبيه وبدا يكسر* كل الي حواليه: ازاي عرفت تبعد ازاي هونت عليها
شادي كان بيبص عليه بشمأزاز.
احمد: ازاي سابتني انا بحبها
شادي: انت اناني ومر’يض يااحمد انصحكك روح لدكتور والحقق نفسك
وسابه ومشي
احمد بدا يكسرر تاني الي باقي من الاوضه واتكلم بعصبيه : غو’ور مش عاوز اشوفك اصلا هرجعها ليا من تاني وهتشوف هتشوفو كلكم تالين ليا انا وبس ليا لوحدي مملكك احمد وبس
بعد شهر)))
تالين حالتها النفسيه بدأت تتحسن وحورر جمبها وبتحاول تخفف عنها صد’متها من احمد وتنسيها لحد مقررت تنسسااه وتركز ف مستقبلها وامتحانتها الي قربت، وكل يوم يحيي بيحاول يطمنها وفي عيد ميلادها جبلها هديه جميله اووي وهي مكنتش عارفه مين صاحب الهديه ومزال بيبعتلها من ارقام مختلفه بنفس الاسم الاخير ملاك،
احمد بقا بناا كذ’به وعايش فيهاان تالين هي الي سابته وهو هان عليها خا’نته وخد’عته وسابته عايش فيها دور المظلو’م ودور الضحيه عايش فيها دور الوفيي الي هيفضل يحب وكل يوم بيحاول يكلمها ومش عارف وحالته بدات تسوء .
________________________________________________
(ف بيت تالين )))
محمود: توته توته تالين
تالين خرجت من الاوضه: نعم يبابا
محمود: عاوز اتكلم معاكي ف موضوع
تالين: اتفضل
محمود: فيه عريس جايلك وعاوزك تقعدي معاه
تالين: يابابا مش هي
محمود بترجي: عشان خاطري دا رابع عريس ترفضيه بسبب او من غير بس شوفيه وبعد متشوفيه ان مرتحتيش براحتك مش هغصبك
تالين بأستسلام: حاضر
بعد اذنك هدخل اكمل مذاكره
محمود: طيب يحببتي
ياترا اي مصيرر تالين مع احمد؟
واحمد ناوي يعمل اي هل هيستسلم او لا؟
ويحيي ناوي ع اي؟
ومين العريس الي جاي دا وهل تالين هتوافق عليه او لا وهو مين ؟
كل دا هتعرفوهه ف البارت الي جاي

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رسالة قدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى