روايات

رواية رد قلبي الفصل الثالث عشر 13 بقلم نورا فريد

رواية رد قلبي الفصل الثالث عشر 13 بقلم نورا فريد

رواية رد قلبي الجزء الثالث عشر

رواية رد قلبي البارت الثالث عشر

رواية رد قلبي الحلقة الثالثة عشر

مامت مراد: بس مكنش ده اتفقنا يا لارا
لارا: بعتذر بس هو اللى اختار مش انا عن اذنك
لارا التفتت وراها لقت مراد
مراد قعد ببرود: و ايه كمان يا حبيبتي كملي طب كملي انتي يا امي مانا سمعت و عرفت كل حاجة بقا بتتافقي مع لارا عليا اول كدبة ( و نظر لى لارا و ابتسم و هو قصد يعصبها) الف مبروك يا قلبي يااه اخيرا ها بقا اب بس مش عيب لم تخدي نفسك و تسافري من غير اذني حتي عيب في حقي يا ام العيال اتزرعي خلينا نتكلم زى العاقلين
لارا نظرت لى حماتها: عجبك كده بقولك ابنك ده مش ها يتغير ده طور
مامت مراد: اقعدي يا بنتي ربنا يهديكي ربنا يهديكم
لارا: يعني انا مجنونة
مراد: ايه يا امى الدعوة دى شايفني مجنون ولا ايه
مامت مراد: يارب ارحمني برحمتك من الاتنين دول لارا اهدي لان شكل الغضب مسيطر عليكي
لارا قعدت: تمام
مامت مراد: احنا اتفقنا عليك يا مراد لانك شخص مهمل و غير مسؤول و ايدك سبقاك احم ان اول ما لارا دخلت البيت و انا اتفقت معها انها تغيرك
مراد قام بغضب: دا عايش مع عصابة بقا بتشغلوني انا يتلعب عليا منك انتى يا لارا انتي يطلع منك كل ده و انا اللى حاسس بالذنب ده انتي طالعتي مصيبة أمنك على نفسي ولا أسراري ازاي انا يتعمل فيا كده من حتة بت زيك
لارا قامت بعصبية: شوفتي بيقول ايه انا بت الحيوان حيوان ( و تنظر لى مراد و تقول بعصبية) انا هاين عليا اقتلك و اخلص منك يعني اخرى اتجوز مجنون زيك كان اتفاق اسود عليا و على دماغي… اااانت مستفززز و برضو مش ها قعد في مكان الشخص ده فيه اانت انت اناني اناني و انا مستحيل اكمل معاك
لارا خلصت كلامها و راحت لى غرفتهم تخد حاجاتها مراد طالع و قفل الباب
مراد ببرود: كده نبقا خلصين انا كدبت عليكى أو اتفاقت عليكى و انتي عملتي نفس الكلام اتفاقتي مع امي عليا و كمان خبتي عليا موضوع الحمل كده نبقا خلصين و ممكن نبدا من جديد بقا عايزة تسافري و تسبني على عمية يا جبروتك يا شيخة ده انتي مفترية
بقلمي نورا فريد
لارا: برضو ها طلاقني ياما اخلعك و اخلص منك و الا اموت نفسي او أخلص من برودك ده انت مش بتحس
مراد قعد على الكرسي ببرود : خلصتي ولا فيه حاجة عايزة تقوليها طالعي اللى جواكي
لارا بعصبية : انت ابرد بنادم شوفتو في حياتي انت معندكش دم مش بتحس
مراد قام بسرعة و اتجها ليها و حضنها: انتي كويسة
لارا بتعب: كويسة بس تعبانة شوية
مراد شالها و قعدها على السرير و رجع حضنها : كويسة ايه انتي مش قادرة توقفي اصلا
لارا: انا كويسة جدا بس انت ابعد عني انت و رخمتك
مراد بضحك : حتي و انتي بطلعي في الروح لسانك طويل حاضر يا ستي هسيبك لو ده ها يريحك
مراد سبها لكن لارا حضنته جامد اوي
لارا مغمضة عينيها: متسبنيش خليك جانبي متسبنيش
مراد ابتسم: انتي نفسك مش عارفه انتي عايزة ايه بجد انتي اغرب شخصية شوفتها انا عمري ما اقدر اسيبك انتي دنيتي يا حبيبتي
لارا: تقوم تتفق مع ابويا عليا يا مراد فاكرني مش ها عرف ولا حد قالك عني انى ساذجة
مراد: مين الحمار اللى قال ساذجة ده انتي تغرقي بلاد والله العظيم اني بموت فيكي
لارا: اصدقك ازاي انا دلوقتي
مراد: هو انا قولت انى خونتك انتي مكبرة الموضوع مانا عرفت اللي عملته و ساكت ل اتكلمت أو عتبت
لارا: انت كمان عايز تتكلم مش كفايه اللى عملتوا فيا لا و كمان تخوني يا مراد
مراد ( شكلنا ها نبدا الهبل معقول تكون دى لارا البت اتبدلت بس كده بقت ظريفة اكتر)
أما عند ساندرا و شريف
شريف: يعني مراد لو شغل الجنونة عليا اعرف ان لارا نكدت على أهله
ساندرا: ما خلاص يا شريف ده على اساس ان صاحبك عاقل اوى ده كل ما بشوفو بفتكر مسلسل فى لالالالاند انت مين انا فرج لا مش فرج ما تهد علينا رجالة هم
شريف: والله انتي مصيبة يا ساندرا بس ايه الجمال ده و الرقا دى
ساندرا: شررريف لو في مصيبة قول و متخفش مش ها عمل حاجة
شريف: لسانك يا حبيبتي ممم و بعدين ايه مصيبة دى انا لو عمل مصيبة انتى اول حد يعرف اكيد مش ها خبي عليكى احنا اهل برضو
ساندرا: انا برضو بقول كده نهار اسود مروان مكلمني اربع مرات و انا مش سامعه التلفون اعتبرني زى
شريف: لو اتصلت و محدش رد ابلغ الشرطة اطمني
ساندرا قامت: هموت يا شريف هو يوم باين من اوله كله بسبب صاحبك
شريف: يلا بس لو عشتي يبقا نشوف الموضوع ده بعدين
و في اليوم التالي في الشركة
لارا: انا مش زعلانة يا بابا مستحيل ازعل منك بس ملقتش حد اعقل من مراد
محمد: قولي الكلام ده لي نفسك اوعى تكونى فاكرة ان ها عدي انكي اتجوزتيه و بعدين جيت قولتي اقدم ليكم مراد جوزي و كمان متفقة معاه انو يطلاقك بعد شهر كل ده ليه عشان الواد الحيوان ده انتي بتعندي في مين بالظبط يا بنتى
لارا: خلاص بقا حكايه و راحت لى حالها بس برضو مش هنسا الحركة اللى عملتوها فيا
محمد بغيظ: ده انتي نكدية صحيح ها تجبيه منين
لارا بعفوية: اكيد حد من العيلة ل انت يا امي ها كون طالعه لمين
محمد: قومي يا لارا امشي يا بت من هنا
لارا: هو انا اتكملت ولا عشان بقول الحقيقة
محمد: طلاق امك ها يكون على ايدك قومي يا لارا و خلي ايامك تعدي على خير
لارا: تمام يا هندسة
لارا قامت و فتحت الباب
محمد: النهاردة ها تروحي معايا و بالنسبة لي الاخ ف ما يقدرش يتكلم
لارا: احبك و انت مسيطر ايوة كده حاسسني انى بنتك مش بنت مراتك
خرجت لارا من مكتب محمد لكن سمعت الموظفين بيتكلمو
لارا : مممم يا اخلص من الحمام القيكم هنا هو انتوا مش بتتعبو من الرغي افصلووو
والله يا ميس لارا عمل اقولهم عيب و بس بس هم الرغي بيجري في دمهم
لارا: مممم طب الكلام على مين سيبو الناس في حالها
مستر مراد من شوية جت بنت على مكتبو اعتقد اسمها ايتن
بس يا ساااااتر على تقل دمها
لارا: على مكتبكم و الواقفة دى مش عايزة اشوفها انا على اخري مش عايزة انفجر فيكم و ترجعو تزعلو و عشان الرغي على الناس مخصوم لكل واحدة فيكم اسبوعين سامعين
سامعين عن اذن حضرتك
و مشيت لارا على مكتبها و في المساء فى قصر الحسيني
محمد: نعم يا حبيبي جاي ليه اظن ان الشغل اتكلمنا عليه في الشركة
مراد: جاي اخد مراتي هى بقالها هنا كتير و كمان جت من غير اذني
محمد ببرود: مراتك ممممم مفيش بنات عندي اطلع بره انت اتجوزتها غصب عني و مش ها تروح معاك غير بى اذني و انا قولت ان بنتي مش ها تروح في اي مكان مع راجل غريب
مراد قام بغضب و صدمة: نعمممم راجل غريب غريب ازاي حضرتك احنا متجوزين و كام شهر و ابني ها يجي حضرتك عارف بتقول ايه سامع كلامك
محمد ببرود: واطي صوتك لم تتكلم معايا و يلا من هنا و الا ها طلب الشرطة بنتي مش ها تروح معاك ل دلوقتي ولا بعدين انا فوقتلك مش ورايا غيرك زى ما اتجوزتها من غير راضيا مش ها ترجع غير بى راضيا شرفتنا يا مراد اتفضل بقا عشان الوقت اتاخر و الناس ممكن تتكلم راجل غريب قعد عند واحد عندو بنت يعني عيب في حقي و حق بنتي
مراد سمع صوت جاي من غرفة لارا و كان طالع
محمد: لارا تلقيها نامت أو بتعمل مصيبة ملكش دعوة و يلا من هنا الوقت اتاخر قولت يلا يا من هنا قولت
مراد مشي و هو ها متعصب على الاخر و في قصر الدمنهوري
مراد بعصبية: انا يتقالى الكلام ده معنديش بنات انا
الاب ببرود: معاه حق مش بنتو انت ح يلا ابن شريكو اتصرف صح اياك تحاول تتصل بيها أو تتعرض ليها و الا ها تزعل مني
الام: اضم صوتي لى صوت ابوك
مراد
يا تري مراد ها يعمل ايه
و محمد اتصرف معاه بالطريقة دى ليه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رد قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى