روايات

رواية دموع الفصل السادس 6 بقلم يارا محمد

رواية دموع الفصل السادس 6 بقلم يارا محمد

رواية دموع الجزء السادس

رواية دموع البارت السادس

رواية دموع الحلقة السادسة

دموع خرجت من باب الفيلا الوراني وكانت معط*له الكاميرات بتعاتها خرجت الشارع وهي بتج*ري باقصي سرعه وهي بتبك*ي لأنها تحر*رت من رائد ومكانش ينفع ترجع لابوها فجاه كانت عربيه قربت من دموع وكانت هتخبط*ها ودموع استقبلت*ها بابتسامه أنها هتم*وت وترتاح بس العربيه وقفت علي اخر لحظه وخرج شاب منها وراح ناحيتها.
الشاب: بهدوء وغض”ب طفيف انتي اتجننتي واقفه قدام العربيه كده ليه.
دموع: وقفت العربيه ليه مخبطن*يش ليه كنت ارتاحت من عذاب*ي.
الشاب: باستغراب وانتي عايزة تموت*ي ليه عايزة تخس*ري دنيتك.
دموع: أنا خ*سرت نفسي من ساعه ما جيت ع الدنيا دي.
الشاب: بهدوء اركبي معايا أنا عايزة اعرف حكايتك
دموع ركبت معاه وراحو اي كافيه بعيد عن الشارع اللي هي فيه.
الشاب: قوليلي بقي اسمك ايه وحكايتك.

 

 

دموع: أنا دموع عبد المجيد خلصت الثانويه بتاعتي بس طول عمري مظلوم*ه من ابويا كل يوم ض*رب واهان*ه وشتي*مه وآخرها جوزني أو باعن*ي لرائد الصواف كان بيعاملني بوحش*يه ووووو
هي دي حكايتي أنا عايزة انتق*م منه بس مش عارفه ازاي ولقيت نفسي قدام عربيتك.
الشاب كان بيسمعها بهدوء وتأث*ر كبير.
الشاب: واللي يساعدك وتاخدي حق*ك من جوزك تعملي ايه.
دموع: بلهفه هعمله اللي هو عايزه لو حتي كان التمن حياتي.
الشاب: وانا مش عايز حياتك.
دموع: باستغ*راب قصدك ايه وبعدين معرفتنيش مين انت وبخو”ف انت تبعه صح.
اسد: لا مش تبعه متخافيش أنا اسد عامر الاسيوطي المنافس الوحيد لرائد الصواف وانا مستعد اساعدك تنتق*مي منه.
دموع: بخ*وف منافسه يعني انت عايز تنتق*م منه فيا.
اسد: قلتلك متخافيش أنا هحميكي منه مش هنتق*م هتروحي معايا بلدي ف الصعيد.
دموع: وافرض عيلتك موافقتش بيا أو كانوا قاسي*ين.
اسد: مش تقلقي ابدا عيلتي هترحب بيكي وانا هفهمهم.

 

 

دموع: بس أنا محتاجه اغير شكلي هعمل عمليه تجميل وأكمل تعليمي علشان لما ارجع علي حياه رائد تاني ميعرفنيش وعارفه انك هتقول اني طمعان*ه بس ده الحل الوحيد.
اسد: بهدوء انتي مش طمعان*ه أنا عارف واللي هتحتاجيه هساعدك بيه مستعدة تروحي معايا من دلوقتي.
دموع: مستعده لاي حاجه بس مقلتليش ايه مقابل مساعدتي.
اسد: بصلها كتير واخيرا نطق اوعدك لما تخلصي انتقام*ك هقولك المقابل المهم انك متخافيش مني.
دموع هزت راسها واطمنتله شويه أخدها ف عربيته وطلع بيها علي الصعيد ووصلوا تاني يوم وصل اسد ودموع لقصر العيله وهي فضلت بره وأسد دخل يقول لأهله.
اسد: عاملين ايه ازيك يا جدي وجدتي .
الاسيوطي الكبير: احنا بخير يا ولدي انت كيفك.
اسد: أنا بخير جدي أنا مش بخبي عنكم حاجه صح.
الاسيوطي: باست*غراب صح يا ولدي ف ايه قلقتنا.
اسد: طيب اسمعوني.
…….. رايكم يهمني.
الجد: بهدوء وهي فين دلوقتي.
اسد: بره مستنيه الاذن منكم أنها تدخل.
الجد: دخلها طيب.
اسد خرج برة ولقي دموع مستمتعه بالمنظر اسد راحلها.
اسد: دموع جدي طالبك.
دموع خاف*ت لوهله واتشجعت ودخلت معاه.

 

 

لقت راجل عليه الهيبه رغم كبر السن عليه وجنبه كانت واحده طيبه واستنتجت أنها زوجته.
دموع: بخ*وف السلام عليكم.
الجد: اهلا يا بتي اسد قلي علي حكايتك وانا موافق أننا نساعدك أنا مش هتكلم معاكي دلوقتي وبص لمراته.
حجه نجيه خدي الضيفه لاوضه الضيوف واديها هدوم.
حجه نجيه بطاعه حاضر يا حج ومسكت دموع من دراعها واتالمت.
دموع: بصراخ اااه .
انتبهوا ليها ونجيه رفعت كم الفستان بتاع دموع ولقت عليه علام*ات ض*رب كبي*ره.
نجيه: بحنيه اهدي بتي هساعدك تلمي جروح*ك.
دموع: بصتلها جروح*ي عمرها ما تخ*ف يا حجه ولو كانت بعد ميه سنه وركبت معاها وسابتها نجيه ترتاح ودموع حطت راسها علي السرير وثواني ونامت.
الاسيوطي: مين عمل كده فيها يا اسد.
اسد : رائد الصواف يا جدي.
الاسيوطي: بأمر أنا موافق انك تساعدها يا اسد بس هي ليها طلبات
اسد بصراحه يا جدي هي …
الاسيوطي: تمام هي شكلها بنت ناس وكمان مش طمعان*ه ف حاجه اللي هي عايزاه هتحتاجه تمام
اسد: تمام ياجدي.
عند رائد فاق وهو بيتال*م وحاسس بدوخ*ه بص علي الأرض لقي رجله بتن*زف جامد ومش لقي دموع وبص علي السفرة لقي ورقه وفتحها.
دموع: انت واحد مش تستاهل تعيش ابدا يا رائد كان نفسي اقتل*ك بس غيرت رأيي أنا هموت*ك بالبط*ئ الج*رح اللي ف رجلك مش هيجي جنب حاجه للجر*وح بتاعتي ابدا أنا مشيت ومتحاولش تدور عليا علشان مش هتلاقيني وافتكر اني هرج*ع وانتق*م منك وفكرة الاكل دي كانت تمويه بسيط بس علشان اه*رب من جبروت*ك وظلم*ك سلام يا اكبر مغف*ل.

 

 

اسد عامر الاسيوطي 35 سنه من عيله صعيديه وماسك شركات جده الكبير والمنافس الوحيد لرائد.
جلال الاسيوطي70 سنه بالرغم من سنه الكبير إلا أن الكل بيعمله احترام وبيحب أحفاده وخصوصا اسد لانه ابن ابنه الكبير
نجيه الاسيوطي جده اسد وحنينه جدا 60 سنه.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دموع)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى