روايات

رواية دليدة قلبي الفصل الثامن 8 بقلم رنا أحمد التوني

رواية دليدة قلبي الفصل الثامن 8 بقلم رنا أحمد التوني

رواية دليدة قلبي الجزء الثامن

رواية دليدة قلبي البارت الثامن

رواية دليدة قلبي
رواية دليدة قلبي

رواية دليدة قلبي الحلقة الثامنة

ادهم : دليده
دليده بنتباه: نعم
ادهم : اعملي السلطه وتفرجو عليا هتكلو صوبكم
مريم : هههههه تعالي قبليني لو نفعت ناكل صوبنا من الجوع
ادهم : اخرسي يا جزمه
دليده : ههههه بس يا مريم بقا كسفتيه
مريم وهيا بتحمر فراخ : ادهم باشه بيتكسف الله يرحم
ادهم : اسكتي بقا بدل ما احمرك جنب الفراخ
مريم سكتت ودليده قامت تعمل صلته بعد شويا الغده كان جاهز والكل ع السفره بياكل
صباح: صحيح يا ادهم يا حبيبي
ادهم : اممم طلما فيها حبيبي يبقا مصلحه أمريني يا ست الكل
صباح: حبيب قلبي بص يابني انت عارف اني بحلك وانك سندي انا واختك ودليده واحنا عايزين نطمن عليك يا قلب امك
ادهم : اممممم يعني
صباح: يعني عايزينك تتجوز
دليده شنقت. :كح كح كح كح
ادهم : ادها مايه
صباح تبعت وهيا مركزه مع دليده : فا يبني مفيهاش حاجه او ريحت قلبي واتجوزت
دليده قلبها بقا يدق جامد
ادهم : الي تشوفيه يا ست الكل لما القي عروسه مناسبه هقلك
صباح: لا منا لقتلك ياحبيبي
ادهم : الاه دا حضرتك مرتبه ع الاخر
صباح وهيا باصه ع دليده ادهم افتكر ام العروسه دليده: اه ياحبيبي العروسه تبقا شروق بنت عمك
دليده عنيها دمعت وشنقت : كح كح كح ااا انا اسفه انا هدخل انام عشان صاحيه بدري
صباح ابتسمت : اقعدي يا دليده لما اخلص كلامي
ادهم : شروق لا لا مستحيل شوفي غيرها
صباح بخبث : لي بس يا حبيبي قليلو يا دليده انها كويسه وحلوه وتستاهل
دليده ومعلقه دموعه عشان محدش ياخد بالو: اااه يا ادهم شروق لنت عمك وكويسه عن ازنك يا خلتو سدقبني تعبانه بجد
صباح: مالك ياحبيبتي تحبي نكشف
دليده: لاالا انا كويسه بس عايزه انام عن ازنكم
دخلت دليده الاوضه وقفلت الباب وصباح متبعاها
ادهم : هيا اديقت ليه ماما مستحيل اتجوز شروق مش برتحلها
صباح ابتسامته خبث: انا فاهمه اديقت ليه ع العموم براحتك يا بني لو لقيت عروسه مناسبه قلي وانا كمان
مريم بهمس : ماما انا حاسه ان دليده بتحبو فا جوزهالو
صباح بابتسامة: كفك في دماغي برضو
ادهم : بتتوشوشو في ايه
مريم : ابدا كنت بقلها ع صحابي في الجامعه
ادهم. : اممممم طيب انا هروح الشغل عايزين حاجه
مريم : لا تسلملي
صباح: تسلم ياحبيبي ربنا يرزقك ويهديك ويرزقك بل زوجه الصالحه
ادهم باس ايد مامتو ودماغ اختو ومشي
________________
عند دليده
دليده بعياط : لي لي حبيتو وهوا هيتجوز [ نعم واخيرآ اعترفت انها بتحبو كانت بتكابر الاحساس عشان متندمش ] اهههه ياريتني ما حبيتك يا ادهم ونامت وهيا بتعيط
مريم خبطت الباب وفتحت لقتها نايمه خرجت بشويش
مريم : نايمه
صباح: اممم طب تعالي نشوف نتأكد ازاي
مريم: انا عندي فكره
_________________
نهله : ها حبيبي شو سويت
رأفت : كتبتلك شركه تاني كدا كفايه
نهله بطمع وخبث: حبيبي الله يخليلي ياك
_________________
ادهم: احمد اخلص بقا
احمد : ياعم وانا مالي دا طلبهم
ادهم : ماشي عاين الارض بنفسك عشان دا مشروع كبير
خلص ادهم شغل وروح البيت
ادهم : اسلام عليكم
مريم وصباح : وعليكم السلام
ادهم : امال دليده فين
صباح: في اوضتها من ساعت منتا مشيت
ادهم : قومي يا مريم صحيها
مريم : حاضر
صباح: هروح احضر العشا لحد ما دليده تصحي
ادهم : لا يا ماما ارتاحي لحد ما تروحي تكشفي
صباح: ياحبيبي انا كويسه
ادهم : لا برضو
_______________
مريم : دليده دودو يابت قومي
دليده صحيت : نعم
مريم : قومي
دليده صحيت وقامت : خير
مريم : يلا عشان تتعشي
دليده وعنيها وارمه : ماليش نفس
مريم : دليده انتي معايطه لي ياحبيبتي
دليده بتوتر : لا اصل بابا وحشني انا هقوم اغسل وشي
خرجت دليده بتوتر
مريم خدت بالها وابتسمت
خرجت مريم : جايه هتغسل وشهاا
ادهم : طب روحي اعملي العشا
مريم : حاضر
راحت مريم تعمل العشا
ادهم : ماما بفكر اجبلك شغاله
صباح: لا يابني مصاريف ع الفاضي وانا مضمنش هيا نضيفه امينه ولا لا
ادهم : لي بس مقدرين نقدر يبقا لي لا بدل تعبك دا ومريم بتدرس مش هتبقا فاضيه
دخلت دليده: مساء الخير
ادهم وصباح: مساء النور
ادهم بقلق : مالك عنيكي وارمه ليه
صباح بخبث : فعلآ انتي كنتي بتعيطي
دليده بتوتر : ها لا اه عشان بابا وحشني
ادهم : امم ربنا يهديكي
دليده: هروح اساعد مريم
راحت دليده ساعدت مريم وجهزوا العشا واتعشو
ادهم: تعالو نتفرج ع التلفزيون
دليده: عن ازنكم هدخل انام قامت قبل ما خد يرد عليها
ادهم : مالها دي
صباح: بكرا نعرف
قعدو شويا ودخلو نامو
______________
شروق: بجد يا ماما
سماح : صباح بنفسها وعدتني يعني متقلقيش
شروق بفرحه : بجد انا مبسوطه
سماح : قومي نامي بقا وخليكي مدردحه مع ادهم يلا قبل ما ابوكي يجي دخلت شروق اتخدمت وامها كذالك 😹
_________________
الصبح
ادهم : صباح الخير
صباح: صباحك فل ياحبيبي
ادهم : يلا يا ماما صحي البنات خليهم يلبسو ونلحق نصلي
صباح: حاضر دخلت صحتهم ولبسو وراحو الجامع عشان صلاة الجمعه خلصو صلاة وروحوا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضعط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دليدة قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى