روايات

رواية دليدة قلبي الفصل الأول 1 بقلم رنا أحمد التوني

رواية دليدة قلبي الفصل الأول 1 بقلم رنا أحمد التوني

رواية دليدة قلبي البارت الأول

رواية دليدة قلبي الجزء الأول

رواية دليدة قلبي
رواية دليدة قلبي

رواية دليدة قلبي الحلقة الأولى

دليده بصدمه: بابي حضرتك بتعمل اي مع ناهد
رأفت ابو دليده ببرود : طبيعي ابقا معاها ياحبيبتي مش مراتي
دليده بصدمه اكبر: ايييه مراتك ازاي يابابي ازاي تتجوز صحبتي جماعه متهزروش
نهله: وشف فيكي ياجلبي طبيعي رح نتزوج انتي هلا بنت زوجي مو رفيقتي تمام
دليده بصدمه: انتي يا نهله تتجوزي بابا لي
نهله بستفزاز : حبيبتي انا وبيك بنحب بعضنا البعض فا مفي مانع ان نتزوج
دليده بعياط: بابي انتو بتهزرو صح قلي انكو بتهزرو بابي وصحبيتي يتجوزو مستحيل
رأفت بغضب : خلص خلصنا بقا اتجوز الي بحبها وخلاص يلا ياروحي
رأفت خد نهله ومشيو ودليده مصدومه
________________
ادهم : صباح الفل ياست الكل
صباح : صباحك عسل ياحبيبي
مريم بتمثيل : اي يا دومي مفيش صباح الخير لي حبيبتك
ادهم : ههه حبيبتك هرشتك علي فكره اخلصي عايزه كام
مريم: ايه هرشتك دي يادومي في واحد محترم يقول لختو حبيبتو هرشتك ومش لازم اكون عايزه فلوس ياحبيبي عشان أصبح عليك دا انت اخويا حبيبي حتا
ادهم : اممم ظلمتك اخلصي عايزه كام بدل ما اسيبك وامشي
مريم : احم حيث كدا بقا عايزه 900 جنيه عشان هشتريه حاجه بعد الجامعه
ادهم: نعااام 900ايه ياعنيا
مريم : احم في مدير شركه محترم يقول ياعنيا يا دومي
ادهم : مش انا قلت
مريم: يس
ادهم : يبقا فيه
مريم: خلاص بقا يا دومي هات الفلوس بقا
ادهم : هديكي الفلوس بس والله يامريم لو لمحتك ماشيه ما البت الميعاه دي تاني مهديكي جنيه ولا هتخرجي من البيت
مريم : بس يادومي دي صحبتي
ادهم : اقطعي علاقتك بيها فاهمه
مريم : حاضر هات الفلوس بقا
ادهم : خدي ياختي عايزه حاجه ياست الكل
صباح بحب : لا يابني روح يستر طريقك ويرزقك كمان وكمان ويديك بنت الحلال
يوسف: سلام عليكم
مشي يوسف وخد مريم في طريقو وصلها الجامعه وراح الشركه
________________
دليده بحزن : بابي
رأفت : خير
دليده: انا عايزه انزل اكمل تعليم في مصر
نهله: شو تكملي تعليم في مصر ليش لك الي لمصر بدهم يجو يتعلمو هون وانتي بدك تروحي هناك
دليده ودموعه قربت تنزل: لو سمحتي انا بتكلم انا وبابي متدخليش انتي
رأفت: دليده احترمي مراتي وانتي بتتكلمي معاها ومفيش سفر يلا علي اوضتك
دليده بعياط: بس يابابي انا عايزه اس
قاطعها رأفت: قلت ع اوضتك
دخلت دليده اوضتها وفضلت تعيط خرجت صوار مامتها لقت صوار خلتها وسطهم حضنت الصور وفضلت تعيط مسكو صورة خلتها لقت مكتوب عليها رقم
دليده بفرحه : دا اكيد رقم خالتو انا هكلمها وبل فعل كتبت الرقم ع الفون وجت تتصل الموبيل اتفتح
دليده بفرح : الو
………: الو مين
دليده: مش دا رقم خالتو صباح
…….. : اه انا بنتها انتي مين
دليده: انا دليده بنت ايه اخت خالتو صباح
……..بصدمه: اييه بنت خالتي ا
دليده: ايي بسرعه بدي احكي مع خالتي
….. : انا دلوقتي في الكليه لمة اروح اخليها تكلمك
دليده : تمام قلي الباب اتفتح دليده اتخضيت فا حطت الموبايل تحت المخده بسرعه
رأفت: بتحكي مع مين
دليده بتوتر : مفيش حد
رأفت: طيب حسك عينك تكلمي حدا تحكيلو ع شي
نهله بخبث : اي حبيبتي مش كل شوي تدور مع حدا وتهربي
دليده بغضب: انا مش زيك
رأفت بعصبيه : دليده احترمي حالك
نهله بستفزاز: خلص حبيبي ما رح اخد بي كلامها تعي ياروحي نروح اوضتنا لناخد راحتنا
خرجو من الاوضه دليده بصت ف التلفون بسرعه لقتها لسه ع الخط
دليده: الو انتي معي
…. : اه هوا في حد خاطفك او بيبتزك
دليده : راح احكي بعدين اول ما تروحي ع البيت خلي خالتي تحكي معي ضروري سلام قفلت داليده بسرعه
___________
خلص اليوم ومريم روحت وادهم كذالك كانو قاعدين ع الغدا
تلفون مريم رن ادهم مسكو
ادهم : دا رقم دولي انا هرد اشوف مين رد ادهم ومريم مش مهتمه
ادهم : الو
دليده: لك مين انت كمان وين خالتو صباح
ادهم : اتكلمي بي أدب يابت انتي وبعدين مين خالتك صباح الي عايزاه
مريم افتكرت اه ياماما دي واحده بتقول انها دليده بنت اختك
صباح وآدهم بصدمه : اييه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دليدة قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى