روايات

رواية دائرة الانتقام الفصل الثاني 2 بقلم رنا أحمد

رواية دائرة الانتقام الفصل الثاني 2 بقلم رنا أحمد

رواية دائرة الانتقام الجزء الثاني

رواية دائرة الانتقام البارت الثاني

رواية دائرة الانتقام
رواية دائرة الانتقام

رواية دائرة الانتقام الحلقة الثانية

في فيلا السيوفي ..
في غرفه رعد …
رافت بجديه /خلاص خلصت .
رعد بار*تباك شديد/ايوه جهزت الشنط وكله تمام .
رافت بشك /كنت بتكلم مين علي التلفون .
رعد بارتباك/عاصم خير قولي جاي ليه ي رافت .
رافت بجديه/جاي اقولك أن لما ترجع هنتكلم في الموضوع الي لسه منتهاش ده .
رعد بغ*ضب /لا انتهاء ي رافت ومش عاوز اتكلم فيه تاني ماريا بنت مختار الخليلي انا مش هتجوزها لو اخر بنت في الدنيا .
رافت بحد*ه /انت ليه عنيد كده احنا مصلحتنا في الجوازه دي فكر كده في ولادك لما يجوا الدنيا ويكونوا احفاد من الجانبين ساعتها هيحكموا البلد كلها في مناصبهم فكر ي رعد فكر صدقني هتلاقي أن عندي حق يلا علشان نلحق العشاء الجامعه وصلوا تحت .
رعد بحد*ه وه*مس /مش هيحصل ب رافت مش هتشلكني علي كيفك .
**********************.
في الجنينه ….
كانوا يجلسون جميعهم علي مائده العشاء .
ماريا بدلع ودلال/ازيك ي رعد وحشتني اوي .
رعد بضي*ق شديد/كويس هيحصلي ايه ي عني مانا قاعد اهوه .
رافت بغي*ظ شديد/ايه الحلاوه دي ي ماريا مشاء الله.

 

 

ماريا بدلع ودلال/ميرسي ي أبيه .
رؤي بغيظ شديد/أبيه مين ي ام أبيه فاكره نفسك نغه ولا ايه ده انا متجوزه ومخلفه اصغر منك ي اختي .
ممدوح بجديه /بقولك ايه مختار مفيش الكلام ده ي عني الفيلا تكون موجوده وتنزلوا في اوتيل مش ممكن .
مختار بابتسامه /هنعمل ايه بقا ي ممدوح مانت عارف تيتي عايزه الفيلا كلها ماركات وسنيه .
رعد بسخرية واستفزاز /لا في دي ي بابا طنط تفيده عندها حق طبيعي تعيش في مستوا زي مستواه ابوها الحاج حامد النقاش الله يرحمه ويبشبش الطوبه الي تحت رأسه مكنش بيلاقي حته ينام فيها كان بينام في مدافن الصداقه .
رافت بغي*ظ شديد/بقولك ايه ي رعد خود ماريا وأخرجوا شويه .
ممدوح بجديه/ايوه ي رعد يلا اخرجوا شويه .
رعد وهو يحدث ذاته بغيظ /هخلص ازي بس ي ربي من المصيبه دي بس لاقيتها احمد احمد .
احمد ابن رؤي /ايوه ي شبح .
رعد بغي*ظ شديد/شبح ي ابني رد عليا كويس ده انا خالك .
احمد /هو ده الكلام بتاع دلوقتي ي شبح قولي بقا عايز ايه .
رعد بغي*ظ /عايز اخرج من موضوع الخروجه الزفت دي .
احمد /تتدفع كام .
رعد بغيظ شديد/الي انت عايزه هدفعه .
احمد /تمام كنزي ي كنزي .
كنزي أخته /نعم ي احمد .
لينظر إليهم رعد باستغراب شديد .

 

 

بعد فتره ..
كان يمسك احمد ذلك الكا*س ليقترب من ماريا بخبث ومكر.
/اتفضلي ي طنط ماريا انا عارف انك بتحبي عصير البرتقان .
ماريا بابتسامه /مرسي ي احمد .
كنزي وهي تتدفع احمد ليقع الكا*س علي ماريا /شوف الصوره دي ي احمد .
ممدوح بحد*ه /ايه الي عملتوه ده .
ماريا بغي*ظ شديد لكنها تبتسم /خلاص ي عمي محصلش دول ولاد صغيرين مكنش قصدهم انا اسفه ي رعد مش هقدر أخرج معاك .
رعد بسعاده لا توصف بداخله /ي خساره فرصه ثانيه أن شاء الله عن اذنكم لاني مسافر الصبح .
***************************
في الملحق الخاص ب عادل السيوفي .
كانت تجلس زهره ابنته علي الاب توب الخاص بها لتتدهل والدتها نهله بغ*ضب شديد.
/اهو ده الي انتي فالحه فيه ي اختي هتفضلي قاعده كده لما يجوا ثلاث نسوان ميسواش بصله ياخدوا الجمل بما حمل مش كده .
زهره بو*جع وكسر*ه/عايزاني اعمل ايه ي امي انا مش عايزه من التلاته دول غير واحد بس والاسف مش حاسس بيا .
نهله بغ*ضب /ولا عمري هيحس ي اختي جاسر خجول قربي انتي منه اعملي اي حاجه ي خايبه انا عيزاكي ملكه عائله السيوفي متبقيش زي ابوك الي اهبل الي ضيعنا واهو دلوقتي بيشتغل عند عمك بملاليم .

 

 

زهره بدمو*ع وحر*قه/الحب مبيتطلبش ي امي عن اذنك .
نهله بتو*عد/يبقا انا الي هعمل وهجوزك جاسر حتي لو غصبن عنه وهحققلك الي بتتمنيه ي زهره .
************************
في امريكا .
فيلا محمد المهدي..
كانت تسير ندا بغيظ شديد من ذلك الصوت العالي بشده .
ندا بغي*ظ شديد /اه ده اكيد الضيف الي قال عليه بابا الي قاعد في الفيلا الي جنبنا وايه الصوت العالي هو فاكر نفسه فين …
في فيلا رعد ….
كان يمارس رعد التمارين الرياضية علي صوت ذلك الموسيقي الصاخبه لتتطرق ندا الباب بغيظ شديد.
/انت ي بنادم ي الي جوه فاكر نفسك فين هنا ده انت بنادم عد*يم الزوق .
رعد بصد*مه /هو انا جيت بولاق ولا ايه.
ليفتح رعد لتنصدم هي من ذلك الشاب الوسيم بشده.
رعد ببرود /عارف اني قمور ممكن اعرف بقا حضرتك مين وعايزه ايه .
ندا بار*تباك شديد/قمور ايه وز*فت ايه ايه الصوت ده انت فاكر نفسك فين.
رعد ببرود وهو يغلق في وجهها الباب /عندك حق هو عالي شويه هوطيه .
ندا بغي*ظ شديد/ي نهار*ك اسود بقا ندا المهدي يتقفل في وشها الباب طيب انا هوريك.
**********************.

 

 

في فيلا السيوفي …
في غرفه عاصم ورؤي ذلك العاشقان الذان تزوجوا في سن صغير لأنهم يعشقوا بعضهم البعض منذ الصغر .
عاصم وهو يقبلها بعشق /حبيبي اصحي بقا علشان اتاخرت علي الاداره .
رؤي بابتسامه ونعاس /صباح الفل ي حبيبي حالا اهو علشان اصحي الولاد وأشوف رعد قبل مايسافر .
عاصم بابتسامه/رعد سافر من الصبح ي روحي ابقي كلميه يلا علشان الولاد ميتاخروش علي المدرسه .
رؤي بابتسامه/حاضر ي حبيبي .
************************.
في المرسم الخاص بالاء ..
كانت تجلس وهي ترسم لوحاتها الحزينه فأصبحت هكذا دائما منذ غياب معشوقها حقا تشتاق اليه كثيرا لتنزل دمع*اتها وهي تتذكر ماذا حدث بالماضي .
فلاش باك….
في فيلا السيوفي …
رافت بغ*ضب /اظن ان بعد ماكبرت مبقاش ليك الحق تفضل هنا البيت في بنات كتير ولا انت فكرت انك اخونا بجد .
سيف بو*جع ومرا*ره /لا طبعا ي رافت بيه انا عارف كويس انا ايه .
رافت بحد*ه /كويس انك عارف علشان كده اكرما لبابا انت هتسافر تركيا تباشر الشغل هناك ومش هترجع هنا تاني فاهم .
سيف بو*جع ومر*ارة/فاهم ي رافت بيه فاهم .
باك ..
الاء بدمو*ع وحر*قه /وحشتني اوي ي سيف اوي .
***************************.

 

 

في فيلا مختار الخليلي.
كان يتحدث خالد في الهاتف بع*صبيه .
/اسمع يالا انا قولت ل عندي قسما بالله لو منجحتش في الموضوع ده لوالع فيك حتته عيل زي حازم مش عارف تخليه يخش الدائره دي غور جاتك داهيه .
مختار باستغراب /بتكلم مين .
خالد بغي*ظ /الز*فت تامر صاحب حازم .
مختار بحد*ه /انت لسه مصمم علي انك تخلي حازم يشم ده عيل صغير ممكن ير*وح فيها .
خالد بكر*ه ل عائله السيوفي وخاصه رعد /والله يبقا نصيبه كده محدش ضربه علي أيده انا كله بس عايز إذ*ل رعد واخليه واقف كده وشايف اخوه بيضيع ومش قادر يعمل حاجه.
مختار بعص*بية/طب اسمع بقا الكبير كلمني وقالي ان محدش يقرب من رعد بالذات ليه معرفش .
خالد بغ*ضب /والله الكبير ده مش فاهم حاجه هو لو عاوز يد*مر عائله السيوفي بجد يبقا لازم نخ*لص من رعد رعد هو أساس عائله السيوفي أوعا تفتكر أن ممدوح ورافت هما الأساس دول قشره كل همهم الفلوس وبس لكن رعد ذكاءه مالوش حدود لووفضل رعد عايش عمرنا هنقدر ند*مر عائله السيوفي.
*************************.
في جنينه فيلا السيوفي ….
كان يجلس رافت وهو يتذكر ذهابه الي البنك ومعرفه أن رعد يملك حساب شخصي اخر يوجد به 80مليون جنيه من اين اتا بهم .
سميحه باستغراب /مالك ي رافت .
رافت بشرود /رعد عنده حساب شخصي فيه 80مليون جنيه .
سميحه بصد*مه /كام واخوك جاب الفلوس دي كلها منين وانت عرفت ازي .
رافت بجد*يه / روحت البنك كالعاده وعملت اتشك وعرفت هو ده الي لازم اعرفه ي امي هو جابهم منين .
***************************.

 

 

في شقه طارق صديق رافت …
كانت تجلس نيرمين بنت خالته مع ابنه وليد ليرن الهاتف لتصعق مما سمعت لتصر*خ بفز*ع .
/طارررررق .
**********************.
في شقه صباح ….
كانت تحمل صغيرها وهي تسير بقلق بالغ.
عائشه بابتسامه /يلا ي ضنايا علشان منتاخرش علي الناس .
صباح بار*تباك وق*لق /انا خايفه ي خالتي ليكسفوني ولا يعرفوا ظروفي يقولوه ايه جايه اشحت علي ابني مش هقدر استحمل .
عائشه بابتسامه/ي بنتي دول ناس محترمين مفيش الكلام ده معاهم يلا بس ي ضنايا يلا .
************************
في فيلا محمد المهدي الخاصه ب رعد .
كان يجلس رعد بشرود لتقترب منه ندا بابتسامه جميله .
/مش شايف انك غلطت ولازم تتعتزر .
رعد بابتسامته الساحره الجذابه /وانتي كمان غلطي .
ندا بابتسامه وهي تقرب يدها /تمام يبقا نعمل هدنه ايه رايك .
رعد بابتسامه /موافق .
ندا بابتسامه/ندا المهدي .
رعد بابتسامه وهو يصافحها /رعد السيوفي .
*******************
ومن هنا ستبدأ دائره الانتقام 🤫🤫🤫🤫🤫.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دائرة الانتقام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى