روايات

رواية خيانة الفصل السابع 7 بقلم رودان محمد

رواية خيانة الفصل السابع 7 بقلم رودان محمد

رواية خيانة البارت السابع

رواية خيانة الجزء السابع

رواية خيانة
رواية خيانة

رواية خيانة الحلقة السابعة

احمد بصدمه
– كنت حاسس مش معقول منار
انت تعرفها يا استاذ احمد
– ايوا للاسف دي صحبتها
طب احنا لازم نبلغ الشرطه فورا
– لا استنى شويه انا لازم اكشفها الاول
طب خلي بالك ممكن تتعرض ليها تاني
– عارف بس لازم تكشفها ومعلش عايز نسخه من الفيديو دا
طب خود إذن من مدير المستشفى الاول
تمام
عند مامت اسيا
الحمد لله يعني هي كويسه دلوقتي يعني هي عايشه ممتتش
سمر وكانت منار معاها في الاوضه

 

ايوا يا حبيبتي متخفيش هي كويسه
طب لي الدكتور قال كده
مش عارفه بس في حد حاول يقتل اسيا وبصت علي منار بس ربنا مقرادش
منار بعصبيه
في اي يا سمر مالك انتي فاكره اني ممكن اموت اسيا انتي عبيطه
وانتي مالك اتعصبتي اوي ليه كده هااا وبعدين انا موجهتلكيش كلام
منار بتوتر باين اوي
ااا ،انا ، انا مش متعصبه ولا حاجه بس انتي بتتهميني بجريمة
وانا متهمتش حد والله الي علي راسو بطحه بيحسس عليها بس والهي يا منار لو الي في دماغي طلع صح مهسيبك في حالك
ت ت تقصدي ايي هااا
ملكيش دعوه
احمد دخل في الوقت دا وكان معاه روفان

 

روفان بدموع
اللف سلامه عليكي يا طنط قومي كده خليكي قويه
حبيبتي يا روفان هعمل اي دي اسيا يا روفان دي حته من روحي
ربنا هيقومها بسلامه يارب متقلقيش اسيا قويه وبتحارب وهتقوم وانا واثقه
يارب يا بنتي يارب
احمد كان واقف ساكت خالص وكان بيبوص لمنار نظرات مش مفهومه وهي كانت خايفه وكانت بداري خوفها دا بس للاسف كان ظاهر اوي
احمد بجمود
– انا رايح اشوف اسيا
مامت اسيا
خودني عندها والنبي يا احمد قلبي وجعني عليها اوي عايزه اشوفها
طيب تعالي
وخد مامت اسيا وراحو علي اوضتها ولقو الدكتور خارج من عندها
مامت اسيا

 

خير يا دكتور بنتي عمله اي وهتفوق امتى
بوصي يا حجه انتي مئمنه بقضاء ربنا صح
اكيد يا دكتور
اسيا حالتها صعبه جدا لانها مش مريضه جسديا بس لا دا نفسيا كمان دا غير أن قلبها وقف مرتين ودا اكيد هيقصر عليها بسلب بس الي احنا خايفين منو فعلا انها تحب العالم الي هي في
احمد
– تقصد اي بكلامك دا
اقصد أن اسيا دخلت في غيبوبه باردتها ودا مش هتفوق غير باردتها بردو فربنا يسترها
مامت اسيا بعياط
يعني هي مش هتفوق دلوقتي
للاسف يا حجه بنت هتفوق بمزجها
طب ينفع اشوفها
لا ممنوع اي زيارات عندها جوا لحد لما تعدي مرحله الخطر عن ازنكو علشان عندي حاله ضروريه

 

يا عيني عليكي يا بنتي قومي يا حبيبتي علشان خاطري متعمليش فيا كده والنبي
روفان بعياط هي كمان
قومي يا احسن واجمل صحبه واخت في الدنيا طب قومي ومش هسرق الشكولاته بتعتك تاني والهي وعد بس قومي والنبي معنديش غيرك متسبنيش كده
احمد
روفان تعالي عايزك
راحت روفان تشوفو لاكن منار كانت وراهم
احمد بجمود
– جايه لي انا قولت روفان مش انتي
احمد في اي بتكلمني كده لي
يلا يا روفان
وسبوها ومشيو
احمد خد روفان في كافيه جنب المستشفى
– روفان عايزك تسمعني كويس وتركزي معايا
حاضر يا احمد بس في اي

 

-منار هي الي حاولت تقتل اسيا
انت بتهزر
– هو دا وقت هزار
طب لي وازي تعمل كده
– مش عارف بس انا شوفتها في كاميرات المراقبة
طب هتعمل اي دلوقتي
– مش عارف
وبعدها افتكر السلسلة الي لقها في الشقه الي اسيا كانت مخطوفه فيها
صحيح انا نسيت اقولك انا لقيت سلسلة في شقه اشرف بس الغريب أن اسيا مش بتحب السلاسل الي بشكل دا
ورهالي كده
طلعها احمد وادهالها
-اهي
استني كده انا عارفه دي بتاعت مين

 

ومسكت تليفونها وجابت الصور وطلعت صوره ليها مع منار وكانت لبسه السلسله دي
احمد دي بتاعت منار شوف الصوره دي
احمد شاف الصورة
– معقول تكون هي الي اتفقت مع اشرف علشان يخطفو اسيا
الي قدرت تقتل وتخون تقدر تعمل اوحش من كده
– انا اتفقت مع الدكتور أن ………….
فافي الحقيقة مفيش الكلام دا لحد بس ما اوقع منار وأبلغ عنها بعدها ….
طب حلو اوي الكلام دا طمنتني وانا هروح لاشرف السجن واتاكد ازا كان منار فعلا ولا حد غيرها
-روفان سيبيلي انا موضوع اشرف دا
لا متقلقش انا هبقا وسط الشرطه ميقدرش يعمل حاجه
-طب خلي بالك من نفسك وانا هعمل ……… علشان يبقا معانا دلائل كافيه توديها في داهيه
تمام انا هروح لاشرف دلوقتي
-تمام خلي بالك من نفسك
حاضر سلام
بعد ما منار ما مشيت احمد رن علي مامتو
-الو ياماما عمله اي
الحمد لله يا ابني انت فين انا وصلت المستشفى ملقتكش
-انا في مشوار كده بعدين هحكيلك المهم انتي هتروحي امتي
علي بليل كده مش دلوقتي انا لسه وصله
-تمام متروحيش البيت غير ما تكلميني
لي يا ابني في حاجه

 

-لا بس متشيش غير لما تقوليلي
طيب ماشي وبعدين لسه بدري متقلقش لسه الساعه 3 انا مش هسبهم وامشي غير علي 9 كده
-تمام سلام دلوقتي
ورن علي منار
-اي يا موني وحشتيني اوي
احمد انت بتكدب عليا
– انا كدبت عليكي في اي بس
انت بتحب اسيا وكل حاجه واضحه
– يووووه اسيا بقا وزفت بقولك اي فكك من اسيا بقا والشغل دا وتعالى نقضي وقت حلو مع بعض
تقصد اي

 

-بصراحه حابب نقعد لوحدنا شويه نفصل عن الدنيا دي والصراحة يعني عايزك تبقي ملكي ، … ملكي انا وبس اي رايك
اممم وهنروح فين بقا
-بوصي ماما مش في البيت واختي مسافره مع بابا يعني البيت فاضي تعالي نتغدا سوا ونقعد كده اي رايك
لا يا احمد بلاش
– خلاص يا منار براحتك سلام
لا لا لا لا استنى انت زعلت
– طلاما مش واثقه فيا براحتك
مين قال كده بس خلاص موافقه متزعلش
– خلاص يا موزه طلاما كده هستناكي قدام بيت اسيا ونطلع سوا
خلاص يا روحي ماشي
احمد قفل معاها وراح جاب اكل ودخل الصيدليه
-السلام عليكم
وعليكم السلام اقدر اساعد حضرتك ازي يا فندم
كنت عايزه منوم بس قبل ما الشخص دا ينام عايز يهلوس شويه
تمام يا فندم

 

وبعد ما احمد جاب كل حاجه طلع عمل الأكل ودخل غير هدومو وكان لابس بنطلون بس بدون تيشرت
بعد شويه كانت منار وصلت وخبطت وأحمد فتحلها وكان عاري الصدر
-لي كده يا موني كل دا تأخير
منار بدون خجل وهي بتحضنو
معلش يا روحي الطريق كان زحمه موت بس وحشتيني اوي
– وانتي كمان يلا ناكل علشان الاكل سخن
اي دا هو انت الي طابخ
– اه تعالي دوقي وقوليلي رايك
اكيد تحفه باين من ريحتو
-دوقي كده
وحطلها حته صغيره في بوقها
الله بجد تسلم ايدك
طب يلا كولي
وكان بيبوص ليها بخبث كبير
بعد لما منار كلت بدأت دمغها تتقل وبدأت تهلوس بلكلام احمد مسك تليفونو بسرعه وبدأ يسجل
– هو انتي بتكرهي اسيا

 

ههه ايوا اوييي
طب حاولتي تقذيها
امممم ايوا بس هي بسبع ارواح مش بتموت هههههههه انت عارف انا الي كلمت اشرف ههههه اه والهي وانا الي اه دماغي وجعاني اوي
– وانتي اي يا منار كملي
وانا الي فصلت الأوكسجين عنها بس بردو عائشه انا بحبك وعايزاك وحضنت احمد انا بحبك اوي اوي يا احمد متسبنيش اوعي تسيبني ارجوك
وبدأت تهلوس شويه بعدها نامت
عند روفان وكانت قعده مع اشرف
بوص هسالك سوال وتجاوبني بدل ما تشيل الليله دي لوحدك
خير
وطلعت صوره لمنار
البنت دي هي الي كانت متفقه معاك
اشرف بعد ما شاف الصورة
اه هي هي دي رحمه
طب بوص دي مش رحمه دي اسمها منار عايزه اعرف اتفقت معاك في اي
اتفقت معايا اني اخطف اسيا وابيعها لعمها وبعدها اقتلها مقابل ميت الف جنيه اداتني خمسين قبل ما انفذ والبقاي بعد التنفيذ ومعايا تسجيل بلكلام دا وقالتلي لما اقتلها هتهربني برا مصر
طب فين التسجيلات دي

 

مع الشرطه بس الرقم مش موجود مش عارفين يحددو مكانو هربت بنتل..
تمام اوي الكلام دا نفس الكلام الي قولتو دلوقتي هتقولو قدام النيابه والا انت حر ومشيت
روفان وهي بترن علي احمد
اي يا احمد عملت اي
-معايا تسجيل بكل حاجه هي عملتها ونايمه دلوقتي
طب انا داخله علي الظابط هقدملو الكلام الي اشرف قالو انا سجلتلو
– طب حلو اوي يلا بسرعه وقوللي عملتي اي وانا هبعتلك الاعتراف بتاع منار
روفان راحت حكت كل حاجه للظابط وبعت ناس علشان تقبض علي منار اما بقى احمد ربط منار وفجأة منار بدأت تفوق
منار بتعب
انا انا فين اه يا دماغي اي دا احمد الحقني يا احمد
-بس يا ماما انتي بتوصوتي لي
انت رابطني كده لي
اخرسي خالص يا رخيصه يا زباله وضربها بلقلم وبعدها

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خيانة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى