روايات

رواية خطيب أختي الفصل الأول 1 بقلم دعاء أحمد

رواية خطيب أختي الفصل الأول 1 بقلم دعاء أحمد

رواية خطيب أختي الجزء الأول

رواية خطيب أختي البارت الأول

رواية خطيب أختي
رواية خطيب أختي

رواية خطيب أختي الحلقة الأولى

انا بقى حكايتي مختلفه عن كل حكايات دعاء احمد قصتي لا اتجوزت بالغصب ولا حبيت منفصم شخصيه ولا صعيدي ولا زعيم ما”فيا لا انا و خطيب اختي عايزين تعرفوا الحكايه
ديدا. دعاء
دعاء. نعم
ديدا. متابعينك راح يسمعوا قصتي
دعاء. ربما بس انا عايزه اسمعك ديدا
ديدا برجفه في جس”مها. حكايتي ابتدت قبل ٩ سنين اول سنه بكليه ذكاء اصطناعي
قبل ٩ سنوات
اسلام. شايفه المزه اللي هناك دي شكلها اول سنه بتوع اول سنه دول بيبقوا عليهم طريقه ياض تخلي كدا الواحد مش على بعضه
سليم. بس شكلها عادي مش نافوره في البس شكلها طبيعي
عز.ودا اللي مخليها زي القمر
اسلام.انت وقعت ولا ايه
عز .مين دا اللي يقع انت بتهزر بقى دنجوان الجامعه يقع

 

 

 

سليم.عندك حق ايه رايكم نترهن على يوقعها
عز. شكلها من النوع الصعب القفل
سليم. وانت بتغلب
عز بضحكه سخريه. عندك حق اوعدكم في ظروف اسبوع تكون بتقولي انا قلبي ملكل
ديدا بصوت عالي . زين ازايك
زين بحده. انتي هبله يا بت
ديدا. في ايه يا زيزو
زين. دليله على محاضرتك
ديدا وهي بتطبع بو”سه على خده. ماشي يا سي زين مع السلامه
في المدرج
بعد المحاضره
عز. هاي ديدا
ديدا. افندم
عز. مش اسمك ديدا برده
ديدا. لا اسمي دليله ممكن اعرف انت مين وعايز مني ايه
عز بصدمه. انتي متعرفنيش
ديدا. لا لامواخزه معرفكش انت مين وعايز ايه
عز. انا عز الدسوقي ابن صاحب شركات الدسوقي للحديد والصلب
ديدا ببصه لامباله. وحضره ابن صاحب شركات الدسوقي للحديد والصلب عايز مني ايه
عز بهدوء رغم احساسه بالإهانة. كنت محتاج المحاضره اللي فاتت لاني للأسف محضرتش
ديدا بسخريه. اه واضح بس انت تقدر تخلي والدك يجيبلك المحاضرات بنفسه انا مال امي او شوف غيري بعد اذن حضرتك
عز بغيظ. ماشي يا دليله اوعدك هتندمي
ماما ماما
ذينب. ايوه يا بت عايزه ايه
ديدا. انا جعانه اي سندوتش كدا
ذينب. استنى شويه ابوكي زمانه جاي نتغدا كلنا
ديدا. اومال فين كارما
كارما. دليله بقولك انا اخدت بلوزتك الجديده
ديدا. لالاااااااااااااااا دا انا لسه مالبستهاش يخربيتك
كارما. هعوضك يا هبله ياله انا نازله ياماما
ديدا بغمزه.راحه فين يا كبير
كارما. هروح لنهي هننزل نختار فستان خطوبتها

 

 

 

ديدا. ارزقني يارب
كارما. مستعجله اوي يا اختي
ديدا. زهقت ياختي بلا ارف نفس اتخطب لواحد كدا يقف أدام العيال بتوع الكليه ويديهم فوق دماغهم
كارما. انتي كدا عايزه حارس شخصي مش عريس
ديدا. اي حاجه ياختي
كارما. سلام ياماما عشان بنتك دماغها فوتت
……………………….
تاني يوم
بتروح ديدا الكليه وهي ارفانه من الدنيا
عربيه بتيجي بسرعه جدا ديدا فتحت بوقها بصدمه لكن بسرعه حد بيشد ايدها وبتتر”مي في حضنه
ديدا مغمضه عنيها بقوه وقلبها بينبض بطريقه غريبه فتحت عنيها لقيت نفسها في حضن شاب غريب
بتقوم بسرعه ويتعدل هدومها
اسلام. انتي كويسه
ديدا بتوتر. اه الحمد لله شكرا يا استاذ
اسلام
ديدا. شكرا يا اسلام بعد اذنك
اسلام. هو انتي هنا في المجمع
ديدا. ذكاء اصطناعي فرقه اولي
اسلام. حاسبات فرقه تانيه
ديدا. بعد اذنك عندي محاضره
بتمشي ديدا وتختفي اسلام حط ايده في جيبه بخبث وابتسم
عز بغضب من وراه. متفاقناش على كدا يا اسلام
اسلام. دا رهان وكل واحد وشطارته
سليم. في ايه يا جماعه دي بنت عادي يعني مش هتخسر بعض عشان واحده
اسلام. ايه رايك انا وانت وهي نشوف مين هيقدر يوقعها
عز. موافق يا اسلام
بعد تلات ايام
ديدا. ماما انا راحه الجامعه سلام
ذينب. سلام يا آخره صبري
ديدا دخلت الكليه تحت نظرات الاستحقا”ر من الكل بقى مستغربه كل واحد ماسك فونه وبيبص لديدا باحتقا”ر
بنت بصوت عالي. وكانت لابسه توب الشر”ف هههههه
ديدا. مالهم دول. بت يا ساره
ساره. دليله مش عايزه اعرفك تاني

 

 

 

ديدا. هو في ايه انا مش فاهمه حاجه
ساره بحده. في انك على علاقه بدكتور زين
ديدا. افندم
ساره. شوفي يا محترمه
ديدا شافت الصوره انصدمت وتحولت الصدمه لضحكه هستريه
بنت. وليكي نفس تضحكي يا بجحتك
ديدا بعصبيه. بت انتي احترمي اللي جابوكي والا هجيبك من شعرك
بنت تانيه. لا دا انتي كمان عينك مفتوحه وقليله الربايه وشكلك عايزه تتربي
والبنات اجتمعوا وقربوا من ديدا واحده بترفع ايديها تضر”به عز وقف أقدامهم ومسك ايد البنت
عز بعصبيه. ازاي تاجري وتعملي كدت
ديدا. استنوا استنوا انتم كدا انتم هبل ولا بتستهبلوا زين دا يبقى اخويا واللي تتجرء تجيب اسمي على لسانها انا بنفسي اق”طعهولها على الأقل عرفت مين يستاهل يبقى زميلي ومين لا
ساره. ديدا انا
ديدا. انتي غبيه زي الكل بعد اذنكم ميشرفنيش اضيع وقتي معاكم
وسابته وراحت المدرج

 

 

 

 

عز. انتي كويسه
ديدا. اه الحمد لله عايز ايه
عز. جاتك نيله في لسانك عايز قط”عه متخليش كلامهم يضايقك ياله سلام
ديدا. مش هتحضر المحاضره
عز بابتسامه سخريه وهو مديها ضهره. لا مش هحضر
ديدا. بس متطلبش مني المحاضره بعد كدا
عز. خالص هحضر
ديدا بابتسامه ساحره. اتنيل اقعد

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خطيب أختي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى