روايات

رواية خادمة قلبي الجزء الثالث الفصل السادس 6 بقلم زهرة عصام

رواية خادمة قلبي الجزء الثالث الفصل السادس 6 بقلم زهرة عصام

رواية خادمة قلبي الجزء الثالث الجزء السادس

رواية خادمة قلبي الجزء الثالث البارت السادس

رواية خادمة قلبي الجزء الثاني
رواية خادمة قلبي الجزء الثاني

رواية خادمة قلبي الجزء الثالث الحلقة السادسة

تاني يوم في الأسبوع الكل متجمع و رهف شايلة مالك الصغير فحازم قرب منها و قال:-
عبال ما تشيلي ابننا
رهف لسة هترد عليه لقوا مالك داخل و معاه روزيتا فرهف فتحت بوقها و قالت:-
البكيني الأحمر بذات نفسيه عندنا ؟
حازم تنح لما شاف مالك داخل مع روزيتا فرهف شالت مالك الصغير بإيد واحدة و ضربت حازم في بطنه بكوع اديها التانية
حازم بألم قال:-
والله ما شفت حاجة مهو طبيعي قدامك أهو
رهف بصت ليه بقرف:-
رجالة ميملاش عينيها غير البكيني الأحمر
اديته مالك الصغير و هي بتقول:-
خد يا بتاع البكيني يا فلاتي خد الواد ، هو دا تمامك أصلا تقعد بيه
حازم قلب شفايفه و أخد الواد و قال في نفسه:-
ربنا يسترها عليكي يا موزة كنتي طيبه و مش واحدة لا دول سته عشان رهف بتلاتة لوحدها

 

 

رهف وقفت جنب ملك اللي متمالكة أعصابها جدا و بتضحك ببرود و بصت على روزيتا من فوق لتحت و قالت:-
و دا من اية دا إن شاء الله مفيهاش أي شئ لافت خالص ، هما بس شوية العظم اللي مبيناهم
ملك بصت لـ رهف و إبتسمت و قالت:-
و إنتي مفكراني غيرانه من دي ، تؤ يا رهوفه أنا هفرقع من الغيرة هي أي نعم مش زوق مالك نهائي ، بس برضوا همووت
رهف ضحكت بسخرية عشان متلفتش الإنتباه و قالت:-
يختي اتوكسي أومال أنا أعمل اية ، أيوة متبصليش كدا ، سي حازم البلوة اللي ربنا ابتلاني بيها أول ما لمحها تنح
ملك ضحكت و قالت:-
استني عشان شكل منه هتنضم لينا دلوقتي
رهف بصت عليها و وقفت مع ملك تتفرج
…..
منه قربت من وليد اللي بيبص لـ روزيتا و متنح ضربته في كتفه بس هو هشها زي الدبان
منه برقت و قالت بغضب :-
ما تروح تاخدها و تدخل بيها على أقرب أوضة يا أستاذ ، اية أيام الرمرمة وحشتك ؟
وليد بلع ريقة بصعوبة و قال:-
اي اللي إنتي بتقوليه دا يا منه بس ، هو في حد غيرك في قلبي ؟
منه بغيظ :-
الكلمتين اللي المفروض تثبتني بيهم خلاص بح خلصم ، تعرف يا وليد أنا غلطانة إن سبت بيت أمي بعد ما الناس تمشي عشان الفضيحة بس هروح معاهم و ابقي روح يخويا اقعد مع أخواتك و البت الصفرا دي
منه سابته و مشيت لـ ملك و رهف اللي كانوا كاتمين الضحكة بالعافية على منظرها
منه بسخرية:-
طلعيها يختي إنتي و هي لحسن يجرالكم حاجة

 

 

ملك ضحكت جامد و قالت:-
خليكي زينا روحك طويلة متبقيش قفوشة أوي كدا و ضحكت تاني
مالك كان مركز معاها أوي و سرح في ضحكتها و غصب عنه ابتسم عليها
ملك لفت وشها فجأة لحد ما عيونهم اتقابلت و كان الزمن ، لوم و عتاب من كلا الطرفين للآخر لحد ما ملك حست أنها هتعيط بعدت نظرها عنه و بصت قدامها تستعيد نفسها
روزيتا اتكلمت بفرحة و قالت:-
مالك خبيبي روزيتا شكرا كتير عشان جبت روزيتا هنا ، أول مرة روزيتا تروح حفلة كتير حلوة
ملك همست جواها بغيظ :-
مالك خبيبي يختي حبك برص و عشرة خرس يا معفنه يا صفرا انتي
منه ضحكت بشماتة و قالت:-
دي بتقوله مالك حبيبي ملك يا روحي خلي روحك طويلة يختي متعمليش في نفسك كدا
ملك بصت ليها و رفعت حاجب و قالت:-
هتشوفي ايه اللي هيحصل دلوقتي
بصت حوليها لقت ملوك بتلعت في الألعاب بتاع مالك الصغيرة اللي جاية ليه هدية و مش شايلة هم حاجة كأنها منفصلة عن العالم
مشيت نحيتها و نزلت لمستواها و قالت:-
ملوكة حبيبتي
ملوك بصت ليها فـ ملك كملت ممكن تسمعي كلام مامي حبيبتك
ملوك هزت رأسها بايجاب و ملك كملت :-
هتروحي تسلمي على بابي عشان هو جاي النهارده يصالح ملوك
ملوك برقت و هزت رأسها بالنفي فملك أخدت نفس و قالت:-
مش ملوك عارفه إن ملك بتحبها ؟
ملوك هزت رأسها بايجاب و ملك قالت:-
و بابي كمان بيحبك أوي أوي أكتر من أي حد في الدنيا ، هو جاي يشوفك أصلا و يصالحك ، عشان خاطري تروحي تسلمي عليه
ملوك هزت رأسها بايجاب ببراءة و ملك باست على رأسها و قالت:-
يلا يا لوكا روحي جري هو واقف هناك
ملوك هزت رأسها بايجاب و مشيت بخوف
مالك كان شايفم و شايف موقف ملك و ضحك جواه و قال:-
هي دي ملك اللي أنا أعرفها ، هي دي ملك أم قلب أبيض

 

 

بص لـ ملوك اللي جاية نحيته بخوف و أخد نفس و قابلها لحد ما وصل عندها ، نزل لمستوها و قال :-
وحشتيني اوي يا لوكا كدا تغيبي عني دا كله
ملك بصت ليه ببراءة و مالك حضنها و شالها و هو بيقول:-
بابي بيحبك أكتر حد في الدنيا دي كلها حتي اكتر من نفسه ، أوعي تخافي منه تاني أو حتي تزعلي وانا وعد مش هزعلك تاني
ملوك سمعت كلامه و إطمنت و قالت:-
و ملوك بتحب مالك أوي أوي بس مالك وحش زعق ليها هي و ملك و ملوك تعبت كتير لما زعلها
مالك برق و بص لـ ملك و بص لـ ملوك تاني و قال:-
إنتي بتتكلمي يا ملوك ؟ بجد رجعتي تتكلمي تاني ؟ دا أحلي خبر سمعته في حياتي كلها دا
عيونه دمعت و ملك قلقت و قربت منهم فسمعت ملوك بتتكلم و تقول:-
أيوة ملوك رجعت تتكلم تاني
ملك وقفت مرة واحدة و ضحكت جامد جريت على مالك و أخدت منه ملوك و حضنتها بس حست أنها هتقع بيها فنزلتها على الأرض و نزلت معاها و قالت:-
ملوك يا روحي انتي رجعتي تتكلمي تاني ؟ انتي أنا مش مصدقه نفسي الف حمد وشكر ليك يا رب ألف حمد وشكر ليك يا رب
مالك نزل لمستواهم و حضن ملك اللي الفرحة طغت عليها و بقت ملك و ملوك في حضنه
الأمور كانت ماشية تمام لحد ما منال جت و قالت:-
الله الله اية اللى أنا شيفاه دلوقتي دا ؟ قومي يا بنت الصر’مة إنتي ناسية أنه مطلقك
ملك استوعبت الوضع و زقت مالك بعيد عنها و قامت وقفت و منال بصت لـ مالك بغيظ و بصت لـ روزيتا اللي كانت بتبص عليهم باستغراب و قالت:-
أري وجوه جديدة في البيت لا و أجانب كمان
كأنها فكرت ملك باللي بيحصل وشها اتغير ١٨٠ درجة و ملوك قالت و هي بتشاور بصُباعها على روزيتا:-

 

 

مين دي يا بابي
ملك ضحكت جواها و قالت:-
والله العظيم بنت أمك يا ملك ، رد يا أستاذ رد
مالك ضحك و شالها و قال:-
دي صديقتي يا لوكا جاية تحضر سبوع مالك الصغير
ملوك بصت لـ روزيتا و قالت:-
بس إنت قولت ليا مينفعش اصاحب صبيان انت بتصاحب بنات لية بص لـ منال و قالت:-
كدا بابي ولد مش كويس صح يا تيتا
منال كانت متنحة و قال:-
إنتي بتتكلمي يا ملوك ؟ خدي يا بت تعالي هنا أما ابوسك و سيبك من الأعداء دول
ملوك نزلت و جريت على منال و مالك قال في نفسه:-
بقيت ولد مش كويس و كمان من الأعداء
حازم قرب منهم هو و وليد و حازم ادي مالك الصغير لـ مالك و قال:-
إنت مش هتعرفنا وإلا اية
مالك بلا مبالاة دي روزيتا و دا حازم أخويا و دا وليد
روزيتا بفرحه:-
أنا مبسوط كتير إني شفتكم
منه بغيظ :-
و هتبقي مبسوطة اكتر لما ترجعي بلدك من غير شعر و ملامح. يعني ؟
وليد بص لـ منه بتحذير و قال:-
دي ضيفة عندنا
و بص لـ روزيتا بابتسامة عريضة و قال:-
إحنا أسعد روزيتا
و سلم عليها لكن روزيتا استغلت الفرصة و باست وليد
منه فتحت عنيها و بقها و قالت:-
اللي انا شفته دا حقيقة وإلا بجد ؟

 

 

رهف بغيظ :-
حقيقي يختي حقيقة
منه مشيت خطوة فـ رهف مسكتها و قالت:-
إنتي راحة فين إنتي لسة تعبانة
منه :- تعبانة اية هو أنا هرتاح غير لما أزرق لها وشها و شفايفها اللي فرحانه بيها و عماله تبوس في اللي رايح و اللي جاي
رهف كانت لسة هتتكلم لكن حازم بص لـ روزيتا و قال :-
أنا حازم أخو مالك و وليد اللي انتي لسة مسلمة عليه دا
روزيتا سلمت عليه بفرحه و قالت:-
مبسوطه كتير إني تعرفت عليك خازم
حازم بهيام:-
خازم خازم دي طالعة من بوقك زي العسل
منال بصت ليهم بقرف و قالت:-
شددهم الفتوشوب و السيلكون مش عارفين إن الطبيعي و المربرب أحلي و يكسب و على رأي الأستاذ نيكول سابق
البلدي البلدي هو اللي هيكسب
رهف بصت لـ منه و قالت:-
يلا بينا علشان أنا جبت أخري منهم و من البت دي

 

 

منه بحذر :-
هنعمل اية ؟
رهف بشر :-
هنزرقها في جميع مناطق جسمها اللي باينة دي و مش هي بس تؤ تؤ تؤ هما كمان هيكون ليهم نصيب الأسد

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خادمة قلبي الجزء الثالث)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى