روايات

رواية عشقي المتمرد الفصل العشرون 20 بقلم مروة مرزوق

رواية عشقي المتمرد الفصل العشرون 20 بقلم مروة مرزوق

رواية عشقي المتمرد الجزء العشرون

رواية عشقي المتمرد البارت العشرون

رواية عشقي المتمرد الحلقة العشرون

وصلت عربيات نزل منها ريان وكل العيلة بعد ما عرفوا بتحرك هيلين ناحية روح وبسبب جهاز تعقب ريان حطه في السلسلة اللي لابستها هيلين وصلوا المكان دا بس كانت جث*ة ماري اللي موجوده بس وسلسلة هيلين واقعه
ريان بدموع وخوف…….هيلين هيلين أنتي فين
حاتم بقلق و خوف……….هييييليييين
الكل وقف مصدوم من ج*ثة ماري وخوفهم زاد أكتر
ريان شاف السلسلة اللي كان مديها لهيلين هديه مسكها وفضل يعيط
ريان بدموع وانهيار………..هيليييييييييييين
وقف عند حافه التل وفضل يصرخ باسمها
في البحر كانت هيلين ساكنه لا حركه فيها
وياتي صوت هيلين وكان جايب صور لكل الأشخاص اللي هيلين تعرفهم
الصوت………….ركبت سفينة الحياة واصحبت القبطان كنت مثل الجندي الذي يحمي وطنه احمي اهلي وأصدقائي لم أشعر يوم بطعم الراحة كبرت قبل سني وتحملت مسئوليه كانت فوق طاقتي كنت مثل الطائر المقيد الذي تقيده ضغوط الحياة و مسئولياتها واليوم أشعر أني تحررت واصبحت ذلك الطائر الحر الذي يطير في وسط السماء ذلك الطائر الذي تلمع عياناه ببريق الحريه أصبحت ذلك الطير أيتها الحياة،، اليوم لن تجعليني أحزن ولن اذرف دموعي اليوم ،،أنا هي من سوف تبتسم ف عائلتي بخير الآن وانا ذاهب لربني،،، اعذريني أيتها الحياة ولكن اليوم لن أشارك سعادتي مع احد فأنا اليوم《 طائر حر 》
لتظهر تلك الابتسامة الهاديه علي وجه تلك الفتاة
Marwa Marzuk الأجزاء اللي قبل البارت دا موجوده علي الاكونت دا👆👆👆👆👆
ريان بدموع…….هيليييييييييييين هيليييييييييييين
حاتم قعد علي الأرض وضم رجليه ليه وفضل يعيط ويفتكر ذكرياته مع هيلين
حاتم بدموع………لا مستحيل تسيبني لا هيلين مستحيل تسيبني لا هييييليييين أطلعي يلاااااااااااااااا
البنات قعدوا يعيطوا
رحمه بدموع……..بنتي لا هاتولي بنتي انا عايزه بنتي شوقي بنتي فين
شوقي فضل يعيط بصمت والكل كذلك
البحر واخد جسد هيلين والموج ساحب الجسد معاه هيلين غايبه عن الوعي ومش بتفوق
بس في شريط من الذكريات بيمر قدام هيلين وكل شخص قابل هيلين واتعرف عليها
🎵🎵أيامنا بتودينا (محدش عارف الايام شايله ايه مع كل دقيقه بتمر وكل يوم احنا بنقرب لمصيرنا اعمل خير وعمل صالح للاخرة🙂🙂)
أيامنا بتودينا
تبعدنا وتجمعنا
مشوار ومكتوب لينا
بياخدنا ويرجعنا
لا لقانا كان بإيدينا
ولا حتي اخترنا وداعنا
وإن ما قدرت إيدينا
تاني تمسح دموعنا
لسه الأحلام بتبان ب عينينا
والحب هيفضل عايش بينا
يرسم علي أيامنا وليالينا
ضحكة نونس بيها دموعنا
لسه الأحلام بتبان في عينينا
والحب هيفضل عايش بينا
يرسم علي أيامنا وليالينا
ضحكه نونس بيها دموعنا
لا لقانا كان بإيدينا
ولا حتي إخترنا وداعنا
وإن ماقدرت إيدينا
تاني تمسح دموعنا
لسه الأحلام بتبان في عينينا
والحب هيفضل عايش بينا
يرسم علي أيامنا وليالينا
ضحكة نونس بيها دموعنا
ضحكة نونس بيها دموعنا
وفجأة ايد بتمسك ايد هيلين وتسحبها من البحر وطلعها بعيد عن الكل
،،،،،،،،افتحي عيونك يلاااااا وبدأ يضغط علي رائتها علشان تتطلع المايه وتتنفس
،،،،،،،،،ياربي مقودميش حل غير كدا وبدأ يقرب منها ويعمل ليها تنفس صنا*عي
،،،،،،،،،،يا بت هضر*بك والله افتحي بقي دا انتي خلتيني اخش غيبو*به تلت شهور (نعم الشخص د هو أسامه)
أسامه بقلق……هيلين افتحي عيونك
ريان كان واقف دموعه بتنزل وقلبه قابض وفجأة شاف من بعيد شخصين خاد العربية وطلع يجري ناحيتهم
وصل في وقت قياسي ونزل
ريان بصدمه……..أسامه وبص لاقي هيلين علي الأرض جري ناحيتها وذق أسامه وخاد هيلين في حضنه
أسامه بصدمه………ناس ناكره للجميل، ريان هيلين مش بتتنفس
ريان بص ليها بدموع وبدأ يعمل ليها تنفس صناعي ودموعه نازله قميصه الأبيض اتغرق من د*م هيلين بسبب الجر*ح اللي في الرأس
ريان بدموع………لا مش هسيبك تمشي لا وعدنا بعضنا نفضل مع بعض هيلين أنا بحبك ومقدرش علي بعادك هيلين أرجعي ليا لا يا رب عا*قبني باي حاجة تانيه الا بعادها عني مقدرش والله مقدر لا هيلين فتحي عيونك يلا الكل عايزك ترجعي يلا هيلين
الكل وصل وشاف هيلين وريان
حاتم جري علي هيلين وشدها من ريان وحضنها جامد
حاتم بدموع وبهز رأسه ب لا
حاتم…….لا مستحيل لالالا انتي انتي بخير اصحي يلا لالالالالا هيلين حبيبتي انتي بردانه كدا ليه
وقلع الجاكت بتاعه ولبسه ليها
حاتم……ايوه اكيد هتدفي دلوقتي ايوه فتحي عيونك بقي علشان مزعلش منك يلا يلا يا حبيبتي طب طب ايه رايك اجيب ليكي الاكل اللي بتحبيه وانتي هتفوقي مش كدا
عيونه بدأت تدمع وصوت بقي كله و*جع
حاتم بدموع……ه هيلين فتحي عيونك والنبي علشان خاطري وغلاوتي عندك فتحي عيونك وسمعيني صوتك يلا والنبي
ريان خاد هيلين من حاتم ودخلها في حضنه
ريان بدموع………أنتي أنتي زعلا*نه مني صح طب ابعدي عني بس بلاش البعد دا زعقي فيا اشخطي
واضر*بي ان شاء الله حتي تمو*تيني بس ارجعي هيليييييييييييين هيليييييييييييين
صوت…….مابالك أيتها الحياة الي متي سوف تظلي تلعبي معي تلك اللعبه الي متي سوف تجر*حي أحبائي الي متي سوف اظل اتحداكي لم تتركيني اعيش بسلام ولا حتي امو*ت بسلام ما بالك لما تحق*دين علي لما هذا الا*ذي كله تريدين تقييد ذلك الطائر الحر مرة اخري لتعلبي معه لعبتك تلك لعبه الا*ذي ولكن التي تحديتها كانت انا كانت انا كانت انا لم تكن فتاة ضعيفه لا بل كانت مثل الجبل صامدة في وجهك وتحدتك فزيدتي مو*اجع ومشا*كل لها جعلتيها كائر مقيد يري الحرية أمامه ولكن لا يطولها وعندما اتي الوقت للحريه تمنعيني عنها تريدي انا أعود هل اشفقتي علي حالي ام مو*اجعي ولكن عذرا فأنا اتخذت قراري وقراري هو الذهاب سوف اذهب الي حديقة جميلة اري الزهور فيها ونسمات الهواء الهاديه اجلس تحت شجرة كبيرة اتظلل بظلها والعب مع فراشات تطير حولي سوف اعيش طفولتي من جديد واضحك من جديد العب تحت النجوم و اصلي لربي وداعا أيتها الحياة فأنتي الان فانيه بالنسبة لي
جه جلال ومعاه عدنان وكريم بعد ما كانوا بيدورا علي هيلين ورائد قالهم انهم لاقوها وانصدموا من شكل هيلين والكل
جلال بصدمه………لا مستحيل مستحيل وراح لهيلين
جلال بدموع…….كد*ب ايوه كد*ب هي بخير
عدنان راح وحاول يحافظ علي ثباته رغم انه فاضل تكه وينهار ومسك ايد هيلين وقاس النبض
عدنان بأمل………..هيلين حية بس نبضها ضعيف
الكل فاق علي كلام عدنان
حاتم مسك معصم هيلين وقاس النبض وفعلا في نبض بس ضعيف يكاد ينعدم
حاتم بدموع……فعلا فيه نبض
ريان كما لو ان توق النجاه القي اليه حمل هيلين الي السيارة ومعاه حاتم وجلال وطلعوا علي المستشفى والكل طلع وراهم
أسامه بهدوء……………ربنا يرجعها بالسلام وتعيشوا حياتكم سوا وبص للبحر وافتكر لما كان واقف كالعادة وشاف شخص بيزق حد في البحر نط بسرعة علشان ينقذ الشخص دا ليتفاجا ان الشخص دا هيلين
أسامه بهدوء………رغم حبي ليكي بس بتمني السعادة ليكي ولريان قاومي يا هيلين أنتي قدها تقدري تقاومي وهو ماشي لاقي بنت واقفه عن صخرة عاليه
أسامه ………هو جو الأفلام دا لسه مخلصش دا ايه دا يا ربي وراح ليها
أسامه……….مش هتمو*تي كدا
البنت…..افندم
أسامه………..قولت مش هتمو*تي كدا بصي في مكان اعلي من كدا هناك اهوت وشاور عليه لا استني بصي انتي هتركبي مركب او اجريه وروحي عرض البحر ونطي واستني كدا خمسايه هتلاقي ايه قر*ش بيقول هييحححح وجبتي وبوم تكوني في بطن القر*ش لا استني بصي في س*م نوعه***** فتا*ك قطرة منه وهتكوني عند رب كريم لا استني قدام قطر واقفي وقولي وداعا أيتها الحياة البائسه انا سنجل بائس راحل
البنت بصت ليه بصدمه وفجأة ضحكت واسامه سرح في ضحكتها
البنت بضحك…….غيرت رائي خلاص مش هنت*حر
أسامه بمرح…….ليه دا انا عندي أفكار ايه سكر
البنت بضحك…….سبحان الله الناس تمنع الواحد من الانتحا*ر انت جاي تقوله علي وسائل اخري
أسامه بمرح…….نحن نختلف عن الاخرون يا اختشي
البنت انفجرت ضحك ودموعها نزلوا من كتر الضحك
أسامه بمرح……..أسامه وانتي
البنت بضحك……….هايدي
أسامه بابتسامة…….احلي اسم تيجي ناكل أصل انا هفتان وجعان وتعبان ومرضان
هايدي بضحك كتير……هههههه بطني اااااه هههههههه حر*ام
أسامه بابتسامة……..يلا ولا ايه
هايدي بابتسامة……اوكي يلا صعبت عليا
أسامه بسخريه…….أنا برده اللي صعبت عليكي ولا بطنك اللي صعبت عليك
هايدي بضحك……….الصراحة بطني
أسامه وهو بيسقف ايه……أنا قولت كدا قدامي
ومشي أسامه وهايدي معاه
وصل ريان المستشفى في وقت قياسي اقسم كل ما رأي حالة ريان أنا نجي من أكثر من حا*دث
ريان ودموعه نازله……..دكتووووووره بسرررررررررعة مراتي بتمووووووووووت
جات دكتوره وشافت وضع هيلين
الدكتوره……..جهزوا أوضة العمليات بسرعة
جات ترولي وحطوا هيلين عليها ودخلت أوضه العمليات
الكل وصل وعرفوا ان هيلين في أوضه العمليات
الكل قعد يدعي ليها
بعد مدة خرجت الدكتوره وكان علي وشها معالم الحزن الشديد
الدكتوره…………..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقي المتمرد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى