روايات

رواية حورية في عالم الوحوش الفصل السابع والعشرون 27 بقلم يوستينا سامي

رواية حورية في عالم الوحوش الفصل السابع والعشرون 27 بقلم يوستينا سامي

رواية حورية في عالم الوحوش البارت السابع والعشرون

رواية حورية في عالم الوحوش الجزء السابع والعشرون

رواية حورية في عالم الوحوش
رواية حورية في عالم الوحوش

رواية حورية في عالم الوحوش الحلقة السابعة والعشرون

اسد وصله صورة علي الموبيل …
صورة حور و هي مربو*طة وفي مكان مهجووور ..
اسد بصريخ / يا حساااام هقت*لك … والله لا*قتلك انت
و جاسر الكلب …
و طلع موبايله و بدا يرن علي جاسر بس موبايله كان غير متاح …/ لااا رد حتي انت يا جاسر طلعت كلب زي …اتفووو عليك
و رمي التليفون و قعد علي الارض كان حاسس ان الدنيا بتلف بيه و بياخد نفسه بصعوبة
اسد بوجع / ليه بيحصلي كدة.. ليه بس يا ربي
________________________________________________
في المستشفي عند حسن ..
عزيز / ممكن افهم بقي انت بتعمل ايه ..عايز تخرج من المستشفى تروح فين ، هو اي عبط و خلاص
حسن وهو بيحاول يلبس القميص / انا مش قادر اقعد هنا و انا عارف ان نور مخطو*فة و اللي خط*فها عبدالرحيم ..
عزيز / و مين قالك اني ساكت ..صدقني هترجع بس انت اهدي انت جر*حك كبير مش حاجة هينة .اقعد بس و استهدي بالله وانا هتصرف
حسن بعصبية / بقولك مستحيل اقعد تاني انت ايه مش حاسس بالنار اللي في قلبي يا جدي ..ارجوك يا جدي ريحني و تعالي نخرج من المستشفى دي ابوس ايدك
عزيز يص لحسن بحزن و وجع علي حاله و اضطر يسمع كلام حسن و خرجوا من المستشفي ..
______________________________________________
مراد و نسمة في الطريق لقوا في عربية بتحاول تقطع عليهم الطريق …
مراد اخد سلا*حه / نسمة اوعي تتحركي من العربية
و نزل من العربية بس اتفاجاه برقية هي اللي كانت في العربية التانية …مراد راح ليها وهو متعصب اوي
مراد / انت عبيطة ولا ايه ، انت كنت عايزة تمو*تيني مش كدة
رقية / امو*تك ايه انا كنت بحاول الحقك انا جتلك عند بيتك بس لقيتك مشيت بالعربية
مراد / وانتي جاية ليه .. ومين باعتك المرة دي
يا رقية
رقية بصت ناحية العربية و شافت نسمة / لا ابدا انا بس كنت جاية احذرك
مراد / تحذريني من ايه بقي ..
رقية / جاسر سلم حور لحسام مقابل انه يسيبه يسافر و حسام خط*ف حور و جاسر كمان اخد حياه و نصيبه في الفلوس و سافر امريكا
مراد بصدمة / انت بتقولي ايه جاسر سافر ..
وبعدين سلم حور ازاي ده اسد مخبيها عننا احنا اصلا
رقية / ده موضوع كبير اوي ..بس انت خد بالك من نفسك يا مراد ..انا كمان مش هقعد هنا في مصر انا مسافرة الفجر .. انا بس كنت حابة اودعك مش اكتر
و كانت رقية واقفة مستنية منه اي كلمة شكر او يس ملقتش منه اي رد فعل و حست ان مشاعرها ناحيته هو مش حاسس بيها و اضطرت تركب عربيتها و مشيت ..
مراد فضل واقف مصدوم و كان بيفكر في حالة اسد دلوقتي و لقه نسمة حاطة أيديها علي كتفه ..
نسمة / مراد انت كويس مش كدة ، تعالي نقعد في العربية
مراد مسك ايديها / نسمة انا هوصلك المستشفي عند والدك و ياريت تخدي بالك من نفسك ..فاهمة
نسمة بتوتر / هو في حاجة ولا ايه ..و بعدين اوعي تخاف عليا احنا بقينا صحاب خلاص ، انا كل دقيقة هكلمك .
مراد قاطعها/ لا يا نسمة انا بمجرد ما هوصلك مش عايزك تكلميني تاني ابدا .عايزك تنسي حد اسمه مراد تماما علشان محدش يعرف اني اعرفك
نسمة بحدة / يسلااام .. اي هتتجوز مثلا
مراد ابتسم علي سذاجتها / تعالي قداامي بدل ما ارزعك بالقلم حالا ..قدامي علي العربية يا اخرة صبري ..
مراد وصل نسمة المستشفي ..و بعدها راح لاسد
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
قدام باب شقة اسد …
مراد قعد يخبط علي الباب بس اسد مردش عليه ..
مراد بصووت عالي / اسد أنت كويس ..انا عارف انك جوا عربيتك تحت …اسد رد عليا علشان اطمن عليك انك كويس
اسد انت مينفعشي تكون ضعييف ..انت بالذات لو اتكسرت كل حاجة هتضيع … وحياتي عندك يا اسد رد بقي
اسد في الشقة كان بيعيط / ياريتني كنت مو*ت مع ابويا كان زمانكم ارتاحتوا مني .. ومكنش كل ده حصل .. انت كان عندك حق انا وجودي بياذي اللي حواليا
مراد اتاثر اوي اول ما سمع اسد بيعيط / لا يا اسد اوعي تقول كدة بعد الشر عليك .. سيبك من كل الكلام اللي كنت بقوله
انت لولاك كان زمان العيلة دي انتهت من زمان .. اسد افتح الباب و خلينا نتكلم مع بعض و نشوووف هنعمل ايه
اسد قام بصعوبة من علي الارض و فعلا فتح الباب و كان مراد مصدووم من كسرته و قرب منه و حضنه و اسد بادله الحضن ..
اسد / انا عايزك تحط ايديك في ايدي انا لازم ارجع نور و حور
مراد / هو خط*ف حور علشان يسلمها لعبدالرحيم مش كدة ..بس والله لنرجعهااااا …احنا لازم نروح الفيلا يا اسد لازم نحط ايدينا في ايد بعض ..
يلا ادخل خد شاور و يغير هدومك
و فعلا اسد دخل اخد شاور و غير هدومه و راحوا الفيلاااا
_____________________________________________
في طيارة خاصة ..حياه كانت نايمة و جاسر قاعد جمبها ..
جاسر كان ماسك صوره ليهم كلهم مع بعض و بيقطعها و بيقول في سره / ربنا معاكوا بقي انا مش عايز افتكركوا تاني
و بدا يفتكر ايه اللي حصل بالضبط ….
فلااااش بااااك …
في الفيلاااا .
جاسر رجع فيلا حسام بس منغير حياه كان سايبها مع حور في بيت
حسام / ايه اتاخرت يعني … اومال فين مراتك ياجاسر
جاسر اتوتر / هاا ..لا مافيش اصلها طلبت مني تنزل تتمشي شوية تجيب هدوم كدة يعني
حسام / ياا راجل معقول كدة ..بس ازاي تسيبها تنزل لوحدها و هي حامل ايه مش خايف عليها
جاسر / لا هي كويسة و كل حاجة .. متقلقشي انت
انا طالع اغير هدومي يا حوس و نازل تاني
حسام / لا استني بس تغير هدومك ايه .. بقولك صحيح هو انا لو خيرتك ما بين حد غريب عنك و بين مراتك ام ابنك
او بنتك الله اعلم …..هتختار مين ؟؟
جاسر فهم قصد حسام و بصله بخوف / قصدك اي
حسام قاطعه في الكلام / هاااا هتختار مين يا جاسر يا صاحبي … يا خاين ؟!
جاسر فهم من نظرته انه ناوي يغدر عليه / هختار حياه يا حسام و لو حصلها حاجة هتقوم حرب و بركان محدش هيقدر يطفيها ابدا
حسام / حلوو اوي و علشان نتجنب الحرب دي .. مقدمكشي غير حل واحد .. هو انك تاخد مراتك
و تسيب حوور ليا انا
جاسر / بس اسد سايبها ليا امانة يا حسام وانا مقدرش ..
حسام / وانا سالتك و انت اختارت و يكون في علمك لو فضلت حور عن حياه مراتك .. هسيبلك حور هاااا اختارت اي .. انا ديمقراطي و هسيبك تفكر
جاسر بصله بكره/ مكنتش متخيل انك ممكن تعمل معايا كدة يا حسام .. عموما انا هاخد حياه وامشي من البلد كلها .مش عايز اقعد تاني هنا في مصر … بس يكون في علمك بعد اللي هيحصل ده انا مش هعرفك تاني ……
بااااااك ..
جاسر اخد حياه في حضنه / عارف ان لما تفوقي من تاثير المنوم هتخربي الدنيا بس انا فعلا مكنش قدامي حل تاني .
_____________________________________________
في الفيلا عند عزيز ..
اسد اول ما دخل جده شده لحضنه و جدته كمان
عليا / كدة برضو يا اسد تمشي بجد هو احنا لينا غيرك يا ابني
اسد / مكنش ليا عين اقعد هنا بعد ما كنت السبب في خراب البيت ده كله .
عزيز./ ما تقولشي كدة يا ابني كل حاجة هتتصلح زي الاول و احسن .. و نور هترجع انا و حسن هنتصرف في الموضوع ده بس انت حاول ترجع حور ..
بس فاجاه جيه تليفووووون لاسد …تفتكروا اي المكالمة دي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حورية في عالم الوحوش)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى