روايات

رواية حكاية حب الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم نسمة أحمد

رواية حكاية حب الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم نسمة أحمد

رواية حكاية حب الجزء الحادي والعشرون

رواية حكاية حب البارت الحادي والعشرون

رواية حكاية حب الحلقة الحادية والعشرون

وقفنا البرت الي فات لما الدكاتره طلعه بتعب من اوضه العمليات
مهاب : طمني يادكتور هي كويسه صح .
دكتور خالد : استوب تعالو نوصفه علشان لدور معانا في الروايه خالد .
عنده : ٣٠ سنه
وطوله : ١٩٠
وعينه اخضر فاتح وعنده دقن واسمر والدكتور الي متابع حالات نسمة وهو طماع شويه بس شاطر في شغله
وهي دي صوره خالد
خالد : الحمد الله احنا قدرنا نساعدها في الحظه الاخيره بس بصراحه المريضه واضح انها مافيش سبب بيسعدها انها تتغلب وتفوق وواضح انو السبب نفسي مش عضوي وهي دخلت الغيبوبه باراتدتها احنا عملنا الي نقدر عليه والباقي علي ربنا ان شاء الله .
احمد ” مرفت : لا حوله وله قوه اله بالله العلي العظيم .
مهاب : بحزن هي هتوفق امتا .
خالد : ولله مقدرش احدد دلوقتي اي حاجه ياله عن ازن حضرتكم .
اية : بحزن وعياط هو لي بيحصل مع نسمة كده يابابا هي امتا هتوق بقا ياربي هي ليه عملت كده في نفسها هي لي ضعيفه كده .
احمد : ان شاء الله ياقلب ابوكي هتفوق وتكون كويسه انتي بس ادعلها وخليكي جنبها .
وكان واقف مازن باصص علي اية وزعلان عليها وهو اتاكد خلاص انو بيحبها ومش عايز غيرها وبيتمنا توافق علي طلبو وبيتمنا ينسيها حزنها .
وبعد شويه كان الكل واقف وباين علي الكل التعب ومازن قام ونزل الكافتريا وجاب اكل وعصير للكل وطلع تاني وقرب من احمد ومرفت
مازن : اتفضلو ياجماعه دي حاجه بسيطه علشان تسندو نفسكو بيها .
مرفت : بحب ليه يابني بس كده تعبت نفسك ولله مكنتش ليها لازم .
مازن : بحب واحترام اتفضلي بس ياست الكل مافيش تعب.
ومد ايدو بالحاجه لي احمد ومرفت
احمد “مرفت: شكرا يابني واخدو الحاجه منو .
وراح مازن لي اية
مازن : اتفضلي ياانسه اية دي حاجه بسيطه علشان تقدري تسندي قلبك وتقدري تفضلي مع انسه نسمة وقت اطول .
اية : بصتلو بخجل شكرا بس ولله مش هقدر ولله ماليش نفس.
مازن : بصلها بحب ولو قلتلك علشان خاطري تخديهم ياله بقا يا اية انتي مش شايفه نفسك عامله ازاي.
ومدلها ايدو بالحاجه
اية : بخجل مدت اديها واخدت الحاجه واتلمست صوبعهم مع بعض وفضلو يبصو لبعض فتره.
مازن : بمرح وهزار خلاص يا اية خدودك احمرت وممكن يفتكروني بقولك حاجه كده وله كده وغمزلها بعينو .
اية : بكسوف وخددها احمرت اكتر مقدرتش تتكلم وبصت في الارض .
مازن : بضحك لا يا اية انتي كده اسبتي اني بقولك حاجه ههههههههههه انا هلحق نفسي وامش بقا.
وفعلا سبها وراح لي وامه.
مازن : ماما اتفضلي مد ايدو بالحاجه .
مها : ليه ياحبيبي مكنش لازم تجبلي كنت بس جبت لي الجماعه من غير ما تجبلي .
مازن : بحب يا حبيبتي انا جايب لينا كلنا وبعدين انتي مش شايفه الكل عامل ازي ياله ياست الكل اتفضلي .
مها: اخدت منو الحاجه وباست خدو بحب ربنا يخليك ليا يا حبيبي وميحرمنيش من حنيتك دي ياقلبي يارب .
مازن : باس ايديها وله يحرمني منك ياغاليه .
وبص لي اخوه الي باين عليه الحزن وراح نحيتو .
مازن : مهاب .
مهاب : بصلو بس مكنش قادر يتكلم .
مازن : مد ايدو بالحاجه لي اخوه خد يامهاب كلك حاجه واسند نفسك بيهم وسيب كل حاجه علي ربنا .
مهاب : بصوت حزين مش هقدر يامازن انا فعلا مليش نفس لي حاجه خالص .
مازن : بعصبيه خفيفه وخوف علي اخوه مهاب بطل بقى وفوق من حالتك دي انا مش قادر اشوفك كده اجمد كده وخليك قوي يا حبيبي وسيب كل حاجه علي ربنا.
مهاب : يارب يامازن تفوق بس ولله كل الي نفسي في انها تفوق عارف يامازن مبقليش كتير اعرفها بس مش عارف حسس روحي معها مش عايز ابعد عنها عايز تفوق واحبها اكتر وتحبني.
مازن : ان شاء الله يا حبيبي انا واثق انو كل حاجه هتكون كويسه بهزار وهي هتفوق واول ماتفوق هجوزهالك علي طول. مهاب : ضحك علي طريقة اخوه ههههه لا انت اطلع منها انا اول ما تفتح عنيها بس هكون جبت وحضرت المازون .
مازن : ههههههههههه مستعجل علي اي ياض .
مهاب : هههههه شوف مين بيتكلم انت لو الظروف الي احنا فيها كنت روحت اتجوزت اية دلوقتي .
مازن : هههههه ايوه يامهاب وان شاء الله نسمة تفوق وانت تتجوزها وانا اتجوز اية وربنا يكتب لينا الي في الخير يارب . مهاب : بتمني يارب يامازن ربنا يكتبهم من نصبنا يارب .) .

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية حب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى