روايات

رواية حكاية حب الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم نسمة أحمد

رواية حكاية حب الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم نسمة أحمد

رواية حكاية حب الجزء الثالث والعشرون

رواية حكاية حب البارت الثالث والعشرون

رواية حكاية حب الحلقة الثالثة والعشرون

بعد مرور اسبوع علي فوقان نسمة صممت تطلع من المستشفي وفقت اية علي الجواز من مازن
ومازن كلم امه وابوه في الموضوع ده والنهارده كلهم ريحين يتقدمو لي اية
وصلو عن بيت اية ودخلو
محمود : السلام عليكم .
احمد : وعليكم السلام اتفضلو نورتو بتنا .
محمود : تسلم ده نورك .
احمد : بترحيب اتفضلو اتفضلو.
ودخلو وقعدوه كلهم وجت مرفت
مرفت :بترحيب وفرحه البيت نور والله .
مها : بحب البيت منور باصحابه
سعاد : بتكبر وبتتكلم من منخيرها امال فين العروسه😏. مرفت :حاضر هاجبها .
وراحت لي اية
عند اية
اية كانت قعده متوتره ومسكه ايد نسمة انا خايفه اوي يحصل حاجه وتعطل فرحتي يارب كمل الليله علي خير .
نسمة : اتفالي خير ان شاء الله كل حاجه تكون حلوه مظبوطه. اية : يارب باتمنا .
جت مرفت وشافت اية وعينيها دمعت كانت اية لبسا فستان حلو نبيتي وطرحه لون الفستان وكانت حطه ميكب بسيط وكانت طلعه حلوه اوي.
ونسمة كانت لبسه فستان اسود وطرحه سود طبعا علشان امها مكنتش حطه ميكب وكانت طلعه حلوه بردو .
مرفت : بدموع وفرحه بسم الله مشاء الله عسل انتو الاثنين ربنا يحميكم يارب وقربت من اية وبستها من رسها وباست نسمة من خدها .
مرفت : ياله يا اية مازن واهلو براه وطلبين يشوفوكي .
اية : حاضر ياماما وطلعت اية وهي مكسوفه .
في الصاله ( كان مازن قاعد مستني اية )
وكان مازن لابس بدله رصاصي وقميص ابيض وكان حاطط برفان حلو وكان مسرح شعره بطريقه حلوه وكان شكله حلو
ومهاب كان لابس بدله سودا وقيص ابيض وحطط برفان وكان حلو وهو كمان زي اخوه وكانو الاثنين قعدين مستنين البنات يطلعو
جت اية
اية : بكسوف السلام عليكم وقدت جنب بابها .
نسمة : السلام عليكم .
الكل : وعليكم السلام
وكان مازن باصص عليها وفرحان لن هيكونو لبعض ومهاب كان باصص لنسمة منزلش عينه من عليها
محمود : طبعا احنا هنا النهارده علشان نطلب ايد بنتكو اية لي ابني مازن علي سنه الله ورسوله وبنتمنا توفقو لانو احنا مش هنلاقي احسن من بنتكو لي ابننا .
احمد : ده شرف لينا احنا ان نناسب ناس زيكم وطبعا مش هنلاقي احسن من مازن ابنكم لبنتي اية .
محمود : طب نقراء الفتحه بقا .
احمد : اكيد .
مازن : لحظه بس ممكن اقول حاجه لو سمحت .
احمد : اكيد يابني اتفضل .
مازن : انا كنت عايز بدل خطوبه كتب كتاب علي طول ده بعد ازنكم حضرتكم طبعا .
احمد : ايوه يابني بس بنتي لسه في الدراسه وغير انا شايف لازم تكون في فتره خطوبه علشان التعارف بس .
مازن : اتكلم بحب انا مش محتاج اني اتعرف عليها انا يشرفني ان اية تكون معايا وتبقا مراتي وام عيالي علشان هي الانسانه الوحيده الي هئامن ان تكون صاينه بيتي وعيالي ودرستها هتكملها في بيتي ان شاء الله ده من بعد ازنكم طبعا .
احمد : بص لي اية ها يا اية انتي اي رايك .
اية : بكسوف الي تشوفو حضرتك يا بابا .
احمد : يابقا علي خيرت الله نقراء الفاتحه بقا.
واتقراء فاتحت مازن واية والفرحه مش سيعاهم انهم هيكونو مع بعض خلاص وتم تحديد كل حاجه واية ومازن هيتجوز بعد شهر وجاب مازن لي اية الشبكه ولبسهالها وكانو كل شويه يقربو لي بعض اكتر وفرحنين بي بعض اكتر طبعا مش هيعملو فرح كبير هو بس العائلتين احتراما لنسمة ومهاب ونسمة قربو لي بعض وفي يوم مهاب عمل مفاجئه لنسمة واتقدملها واتخطبو وهيتجوزو بعد اية ومازن بي اسبوع
وها قد حان اليوم المنتظر كتب كتاب اية ومازن وطبعا مازن جاب لي اية فستان فرح علشان يفرحها اكتر وحجزلها عند ميكب ارتست كبير وطلعت اية زي الملاك في يوم فرحها هي ومازن
ومازن لابس البدله الفرح
المازون : بارك الله لكما وبارك عليكما وجمعا بينكم في خير
الف مبروك بعلنكم زوج وزوجه برفق والبنين ان شاء الله .
مازن : قام باس راس اية وباسها من خدها وهمسلها في ودنها بصوت ونبره فيها كل الحب مبروك علينا ياحيات مازن كلها بحبك اوي واخيرا بقيتي ملكي .
اية : بكسوف مبروك علينا يامازن ومن النهارده اية بقت ملك مازن زي ما مازن ملك اية .
مازن : اكتفا بي ان اخدها في حضنه تاني .
مهاب : بفرحه وهزار الف الف مبروك ياشباب بس خفو شويه علي السناجل هههههههههههه .
( ايوه يابني كفايه علشان انا سنجل بائس وانت وهو ارتبطو وانا لسه ههههههههههه😂😂 )
وروحو بيتهم ودخلت اية في اوضت مازن
مازن : واخيرنا بقيتي ملكي ومن النهارده مافيش اي شي هيفرقنا عن بعض بحبك .
اية : وانا كمان بحبك وبتمنا افضل طول العمر جنبك ومعاك ونكبر مع بعض .
مازن : اكيد يا قلب مازن تعالي بقا نصلي ركعتين لله بداية حياتنا الجديدة مع بعض وصلو ركعتين وقراء الدعاء .
مازن : بخبث مش ياله بقا واله اي .
اية : بكسوف اتلم يامازن .
مازن : انا اتلميت كتير وقرب منها وهي تبعد هو يقرب وهي تبعد لاغايت ماوصلت لي السرير ووقعت عليه وهو قرب منها وباس رسها .
مازن : متخفيش انا عمري ما افكر ازيكي .
اية : انا وثقه فيك يامازن .
وقرب مازن منها وباسها وسكتت شهرازات عن الكلام المباح ). وبقت اية مدام مازن محمود رسمي
(نسبهم السفلين دول لوحدهم بقا 😂🤫☺)
المهم كانت الفرحه ماليه المكان فكركم هتفضل السعاده دي والله هتتغير تبعوني في بارت (٢٤ )

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية حب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى