روايات

رواية حطمت قواعده الفصل الخامس عشر 15 بقلم سارة محسن

رواية حطمت قواعده الفصل الخامس عشر 15 بقلم سارة محسن

رواية حطمت قواعده الجزء الخامس عشر

رواية حطمت قواعده البارت الخامس عشر

رواية حطمت قواعده الحلقة الخامسة عشر

عند دلوف ادهم الي الغرفه ليجهز حقيبته بعد ان اعتذر لعبد الكريم عن عدم حضوره هو و ديانا للعرس وجد ديانا قد انتهت من تحضير اغراضها وكان يبدو عليها الخوف والزعل
ادهم ببرود وهو بتجه نحو الخزانه /أجلي زعلك دي لبعد شويه
ديانا بعدم فهم /تقصد اي يعني
ادهم وهو يضع ملابسه في حقيبة السفر/قاصدي انك بعد شويه هتعرفي بنفسك انك ماتهميش جدك لأنه اكيد مش هيحبك اكتر من نفسه
ديانا بإندفاع/لأ بقي انا جدو بيحبني قوي وهو الوحيد اللي معوضني عن غياب بابي ومامي الدور والباقي بقي علي اللي عايش وحيد من غير اهل ولا حد يسأل عليه ولا يهتم بيه ولا يحبه زي ما جدو بيحبني (قالتها وهي تنظر لأدهم بكيد )
ادهم بسخريه وقد فهم قصدها/هنشوف
ديانا وهي تلعب في خصلات شعريها الشقراء/اه هتشوف
مسكينه ديانا فهي تثق ثقه عمياء في جدها ولا تعلم انه سوف يتخلي عنها حتي يحمي نفسه من غضب حفيد ابليس الذي اصبح يخشاه بشكل كبير بعد كل مافعله بيهِ وكيف جعلهُ يعلن افلاسه بطريقه غامضه
✨في ڤيلا چاك وكرستينا ✨
الحوار مترجم***
عبد العزيز بإعجاب واضح لكرستينا/ اُحب كثيراً النساء الأذكياء ولكنكي تخطيتي مرحلة الذكاء بكثير
ابتسمت كرستينا
چاك بتفكير /ولكن هناك امرٍ ما من الذي سوف يتحدث مع حفيد ابليس
كرستينا وهي ترتشف من كأسها/سوف نرسل لأحد من رجال الماڤيا بمساعدتنا بتلك الأمر
فتحي /ولكنني الي الأن لم ادرك بعد ما دوري في تلك المهمه
كرستينا بإبتسامه خبيثه/سنجد لكَ طريقه لتتحدث الي حفيدتك وعليك ان تقنعها ان تسيطر علي تلك اللعين(تقصد ادهم)بأن تجعلهُ يحبها لا بل يعشقها
فتحي بتفكير/وما الذي سنكسبه من حب حفيد ابليس لديانا حفيدتي
كرستينا/بعد ان تجعل ديانا ادهم يحبها ستقنعهُ بأن
يتصافي معك وتعمل معه و وقتها حاول ان تعرف بعض اسرار عمله وتخبرنا ونحن سوف نتصرف
چاك بعدم فهم/ولكن الأن هناك خطتين ايهما سننفذها
كرستينا بغمزه/سنحاصرهُ من الناحيتين
چاك بتصفيق /احسنتي عزيزتي
ابتسمت كرستينا واكملت كأسها
✨في شقة امل✨
كمال بصدمه وهو يشير لأمل علي لؤي /مين ده يا امل
زوجة كمال (نجلا)/مش قولتلك منسيبهاس عايشه لواحديها انا عارفه من زمان انها ماشيه علي حل شعراها
كمال بعصبيه/اخرسي انتي وانتي يا امل فهميني مين دي
امل بشجاعه /دي لؤي جارنا وجيه بالمنظر ده باين حد ضربهُ في الشارع ومافيش حد من اهله في شقته وكان جاي غرقان في دمه فإنسانيتي جبرتني اني اخذه عندي واجبله دكتور لحدما حد من عيلته يجي وياخذه في اي داهيه هو ومنظره وانتي يا حربايه انتي مالكيش داعوه بيا طول ما انتي هنا
دلفت امل الي غرفتها واغلقت باب الغرفه بعصبيه كبيره
نجلا بعصبيه /انا حربايه يا اوزعه انتي
كمال بتنهيده/بس بقي يا نجلا وخدي ياسين نيمي في قوضه من اللي جوا وماسمعش صوتك عشان انتي اللي غلطانه مش هي ،نظرت نجلا لكمال بغيظ و
دلفت نجلا هي وياسين الي غرفة كمال
لؤي بحرج/انا همشي ديلوقتي
كمال بإعتذار/انا اسف جدا علي اللي حصل اتفضل اقعد لحد ما حد من اهلك يجي عشان جرحك
جلس لؤي وهو يتأوه من الألم
كمال /اي يا بني اللي حصلك
فلاش باك
بعد ان تركت امل لؤي بمفرده في المقابر كان يقف ينتظر تاكسي لمح الشباب الذي ضربهم قبل قليل ومعهم بعض من اصدقائهم
شاب ١/بقي انا واحد ابن امه زيك يمد ايده عليا ربوه يا رجاله
انقضوا الرجال عليه بالضربات حاول لؤي التخلص منهم او الدفاع عن نفسه ولكن مثلما يقولون الكثره تغلب الشجاعه
عوده للحاضر ***
كمال/اي يا بني ما ترد مين عمل فيك كيدا
لؤي بكذب/كنت ماشي في الشارع واتثبت وكويس انها جت علي التعويره الصغيره دي
كمال بمواساه وهو ينظر لكتف لؤي المجروح /معلش يا بني ابقي خلي بالك بعد كيدا بس قولي هي امل بتكلم عنك كيدا ليه
لؤي بعصبيه مكتومه/اختك القصيره دي كل شويه تتخانق معايا من غير سبب وتهرقني
كمال بضحكه بسيطه/معلش اصل امل بقت عصبيه قوي من بعد موت ماما الله يرحمها
لؤي /الله يرحمها
كمال وهو يحاول ان يخفف من وجع لؤي/قولي بقي يا بطل انتوا ساكنين هنا من امتي
لؤي..
✨امام منزل چاك وكرستينا✨
كان يقف مهاب فأتاه اتصال من لولو
مهاب بتأفف/الو عاوزه اي
لولو بدلع/عاوزه مشمش يا هوبه
مهاب بعصبيه/دي في المشمش بقي اقفلي يا زفته انا في الشغل ومش ناقصك
لولو /مالك بس يا مهاب بقيت تعاملني وحش كيدا ليه انت اتغيرت قوي معايا
مهاب وهو يحاول ان يتمالك اعصابه/ماتغيرتش خالص بس كل الموضوع اني مضايق شويه معلش اقفلي ديلوقتي
لولو بزعل /حاضر يا مهاب انا هنام ديلوقتي وبكره الصبح لينا كلام مع بعض سلام
اغلق مهاب مع لولو
مهاب بعصبيه/كان ناقصني انا اني اخلف من واحده الكل مشي معاها ليه كيدا يا رب بس
بعد قليل وجد مهاب سيارةادهم تقترب منهُ ونزل منها ادهم وترك ديانا بمفردها في السياره
مهاب بحماس /اهلاً يا كينج
ادهم بتسرع/فتحي وابنه خرجوا
مهاب بعد ان رمي بالسيجارة ارضاً ودعسها /لا لسا مخرجوش بس انا هموت واعرف اي اللي لم الإتين دول علي بعض
ادهم بذكاء/انا اصلاً كنت شاكك من الأول ان في حد مع چاك اصل چاك ماكنش هيعرف مكاني لواحده كيدا
مهاب /امم معاك حق
نظر مهاب لسيارة ادهم وجد ديانا تجلس بملل شديد
مهاب بإستغراب /مين دي واي اللي جابها معاك هنا
ادهم بعدم اهتمام /دي بنت الزناتي
مهاب بعصبيه مكتومه /ودي اي اللي جابها هنا
ادهم برفعة حاجب /انا
مهاب/انت ناوي علي اي يا كينج
ادهم بنظرة خبث/هقلب عليهم الطرابيزه واربيهم واحد واحد عشان انا حفيد ابليس اللي رجالة الماڤيا كلهم بيخافوا مني يضرب عليا نار في بيتي من شويه نسوان لاموأخذه وماجبش حقي ده انا ساعتها البس طرحه واقعد اولول ذي النسوان
مهاب بإستفسار/ايوا يعني انت هتعمل اي بالظبط
ادهم بشرود وهو ينظر لديانا في السياره /هتعرف ديلوقتي
✨عند نيره ✨
كانت تجلس مع ساميه يتثامرون ويضحكون
نيره من بين ضحكاتها/مش قادره انسي الموقف دي ابداً والظابط واقف قدامي عمال يزعق وانا واصحابي عمالين نضحك وهو يزعق اكتر وانا وصحابي نضحك اكتر واكتر هههه
ساميه وهي تضحك/وانتي كنتي فين انتي واصحابك لحد الساعه ٣الصبح يا حبيبتي
نيره بضحك/كنا بنحتفل بعيد ميلاد واحد صاحبنا
ساميه بقلق واضح/طيب يا بنتي ابقي خلي بالك بعد كيدا المره دي ربنا وقعكم في ظابط طيب المره الجايه مش عالمين هيحصل اي
نيره بإبتسامه/حاضر
ساميه وهي ترتشف من مج النسكافيه الخاص بيها/طيب يلا خلينا نكمل الفيلم ونشوف البطل هيعمل اي مع البدله ،اومئت لها نيره وامسكت بهاتفها وفتحت تطبيق الواتس لترين اخر ظهور لوادتها وجدتها متصله بذلك ارسلت لها ماسدج
نيره يكتب الأن…
نيره/ماما عامله اي وحشاني هشوفك امتي
انتظرت نيره بعض الدقائق ولم تأتيها ماسدج من احلام رغم أنها متصله فأغلقت الهاتف ونظرت للشاشه لتكمل الفيلم
5
✨عند ادهم ✨
ترك مهاب بالخارج واخذ ديانا معه وتوجوهو للدلوف داخل الفيلا فأوقفهم الحارس
الحارس /انت مين وايه اللي جابك هنا
ادهم وهو يشعل سيجاره /ادخل قول للي مشغلك حفيد ابليس عاوزك بره
اتصل الحارس بچاك فأخبره ان يدخلهُ علي الفور
ديانا لأدهم /انت جايبني فين ايه المكان الغريب ده
ادهم بتجاهل لسؤلها/واضح ان غبائك مالوش حل مش قولتلك قبل كيدا انا محدش بيسألني
ديانا بتأفف/واحد مغرور ومتكبر وحي
قاطعها ادهم بغضب شديد وامسك بفمها بغضب قائلاً/لسانك يا قطه وحاسبي عشان ماتندميش بعد كيدا علي كلامك ،ما ان انهي ادهم حديثه ترك فكها بغضب وهي تنظر له بغل و وجع فكيف له ان يمسكها بكل تلك القسوه فهي فتاه رقيقه لا تتحمل الوجع ألم يفكرفي ذلك ؟!
عند چاك**
كرستينا بتسرع وهي تضع كأسها علي الطاوله /عليكم الإختباء الأن
ذهب فتحي وعبد العزيز للإختباء داخل الڤيلا بتسرع وجلس چاك وكرستينا علي البار الموجود في جنينة الڤيلا وبعد قليل دلف ادهم وديانا إليهم
ادهم بإستفزاز/اشتقت لكم كثيراً ايها الأعضاء
كرستينا بإعجاب واضح/ونحنُ ايضاً اشتقنا لحفيد ابليس
ادهم بسخريه/اقتصدون انكم اشتاقتوا للعمل معي
كرستينا وهي تلعب بأصابعها بالكأس الخاص بها/ولما لا
ادهم بغرور /اووه فقد اعتقدت انكم لم تفعلوها ثانيتاً
اكتفت كرستينا بلإبتسامه له فقط
ادهم بتساؤل وهو يلتفت حوله بحثا عنهم / واين هم
كرستينا بإستغراب مزيف/من تقصد ؟!
ادهم بعد ان جلس و وضع قدم فوق الأخري/الفئران الهاربين
كان عبد العزيز وفتحي يستمعون للحديث من الداخل بغيظ شديد
چاك/من تقصد بالفئران الهاربين
ادهم /لا انتم تدركون من اقصد بالفئران الهاربين
كرستينا /اهل لكَ ان توضح اكثر اذا سمحت
ادهم بتنهيده /اجل اقصد فتحي وعبد العزيز
چاك بإعجاب يكنهُ لأدهم/كيف عرفت انهم موجودون هنا
ادهم بضحكه بسيطه/لأنني بإختصار حفيد ابليس الذي لا يخفي عنه شئ والأن اريد ان اراهم
كل ذلك وديانا تتابع في صمت
ديانا لأدهم/اي اللي هيجيب جدو هنا وسط تجار السلاح
ادهم بلويه فم/وانتي ايش عرفك ان دول تجار سلاح
ديانا بذكاء /من طريقة كلامك معاهم
ادهم بإعجاب لذكاء ديانا/جدك جيه عشان يتوسطولو اني ارجعك ليه *يكذب*
ديانا بفرحه /حبيبي يا جدو
خرج عبد العزيز وفتحي بعد ان نادتهم كرستينا
فتحي /….

يا تري اي هيكون ردة فعل فتحي واي اصلاً غرض ادهم انه يواجه فتحي قدام ديانا دي اللي هنعرفه البارت الجاي ✨

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حطمت قواعده)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى