روايات

رواية حطمت قواعده الفصل الثامن 8 بقلم سارة محسن

رواية حطمت قواعده الفصل الثامن 8 بقلم سارة محسن

رواية حطمت قواعده الجزء الثامن

رواية حطمت قواعده البارت الثامن

رواية حطمت قواعده الحلقة الثامنة

ما ان سمعت ديانا صوت طلقات الرصاص وقعت مغشي عليها حملها ادهم وذهب بها مسرعاً لجناحه و وضعها علي السرير ثم ذهب تجاه رف من الكتب الموجوده في جناحه وضغط علي زر كان يوجد خلف احد الكتب ففتح الرف علي هيئه باب لسرداب كبير ذهب ادهم للسرير وحمل ديانا مره اخري ووضعها علي سرير في تلك السرداب واغلق عليها وسارع بمهاتفة مهاب الذي اجابه علي الفور
ادهم بإستعجال /الو تعالالي بسرعه علي الڤيلا وهات معاك رجاله
مهاب بخوف /في اي يا كينج انت كويس
ادهم وهو يعمر اخد مسدساته/اخلص يا مهاب يلا بسرعه
اغلق ادهم هاتفه ومسك مسدسه بعد ان عمره بالرصاص وذهب الي سطح الڤيلا ،بعد ان صعد تخبئ وراء احد الخزانات الموجوده اعلي الفيلا وبدأ ان يصوب برصاصه علي الرجال الذين ما زالوا يصوبون بالنار علي ڤيلته بحثاً عليه

 

✨عند مهاب ✨
ما ان هاتفه ادهم اسرع بأخذ الرجال وذهب الي ڤيلة حفيد ابليس ولكنه تفاجئ بعدد كبير من الرجال قتله وكان هناك رجل فقط هو المتبقي يصوب الرصاص ناحية ادهم اسرع مهاب بإمساكه من الخلف وادخله الي مخزن الڤيلا
لاحظ ادهم ذلك لذلك اسرع بالنزول من اعلي سطح الڤيلا ليلحق بمهاب الي المخزن ليعرف من كان السبب في كل تلك الفوضي
✨عند نيره في فيلة والدها ✨
كانت تجلس مع ساميه واحمد علي سفرة الطعام يتناولون الغداء
ساميه وهي تضع بعض اللحوم في طبق نيره /كلي يا حبيبتي مابتكليش ليه دي انا حتي اللي طبختلك النهارده ولا يكون اكلي مش عاجبك
نيره بقرف /ماشي حاله
لاحظ محمود نبره نيره فقال/ والله مش مش عاجبك ممكن تشوفي حته تانيه تاكلي فيها
ساميه بحنيه/لو مش عاجبك انا اعملك اللي انتي عاوزاه انتي تؤمري بس يا ست البنات احنا عندنا كام نيره يعني
نيره بإبتسامه متصنعه/لا شكراً انا حابه الأكل ده
ساميه بإبتسامه /طيب بالهنا علي قلبك يا حبيبتي
أومأت لها نيره بمعني شكراً
نيره بخجل/احم احم
نظر لها احمد نظره من طرف عينيه قائلاً /ها عاوزه اي
نيره /كنت عاوزه فلوس لأني كنت محتاجه اجيب شويه حاجات
احمد /حاجات اي

 

نيره بخجل /حاجات يا بابا
ساميه /اديها يا احمد هي لازم تقولك حاجات اي دي برضوا شابه وعاوزه تخرج وتتفسح وتعيش سناها
احمد بتنهيده /طيب ابقي عدي عليا في المكتب بعد الغدا
أومأت له نيره بمعني تمام
✨عند فتحي ✨
كان يجلس في احدي الڤلل الفاخره مع رجل من اشهر تجار السلاح في العالم
(الحوار مترجم)
فتحي بسعاده وهو يرفع كاسه ل چاك/انا سعيد جداً بالتعاون معك مستر چاك
چاك بسعاده /لا استطيع ان اوصف لك مدي سعادتي فبعد كل تلك السنوات سوف التقي بحفيد ابليس مره اخري وتلك المره سيكون ساجد تحت قدماي فبالتأكيد رجالي قد امسكوا بيهي وفي الطريق اللينا الأن
فتحي بتأكيد /نحن علي اتفاقنا مستر جاك اخبرتك مكان ادهم وعند امساك رجالك بيهِ سوف تعيد لي كل املاكي الذي اخدها مني وايضاً حفيدتي اليس كذلك ؟
كرستينا (شقيقة جاك وايضاً تعمل معه)/بالطبع مستر فتحي فنحن علي وعدنا لك
عبد العزيز بتساؤل/ولكن هناك سؤال يثير دهشتي هل لي ان اسأله
كرستينا وهي تدخن سيجارها/بالتأكيد مستر عبد العزيز اسأل ما تشاء
عبد العزيز/كيف لتلك الصعلوق(يقصد ادهم)ان يحتال عليكم ؟!
كرستينا /كان يعمل مع احد تجار الذي نتعامل معهم وكان هناك صفقه ذهبنا لإستلامها وكان هو المسؤل لتسليمها لنا كانت الصفقه كبيره حقاً فكانت تساوي فوق المئه مليون دولار ولكنه فعل حركه ذكيه جدا لا انكر اعجابي بها مطلقاً بعد ان سلمنا الصفقه ونحن في طريقنا للرجوع تصدت لنا شاحنه كبيره يقودها حفيد ابليس كما يلقبونه واخد منا السلاح والأموال بعد ان قتل رجالنا ومنذ ذلك الحين لا نعلم عنه شئ لذلك اعلنا ان من سيدلنا عليه سنكافئه مثلما شاء
فتحي /ولماذا لم تذهبوا لرئيسه (الرجل اللي باعت ادهم يسلم الشحنه)
جاك بضحكه مملوءه بالسخريه /لقد ذهبنا لكننا وجدناه قتيل من الواضح ان حفيد ابليس من فعل ذلك
عبد العزيز وهو يشرب من كأسه /ياله من وغد

 

✨عند ادهم ✨
كان يقف هو ومهاب امام الرجل في المخزن
ادهم بعصبيه /ما تنطق يا ابن المرا هو احنا هنتحايل عليك ولا اي
الراجل بخوف /مش هقدر انا عندي عيال وعاوز اربيهم
ادهم /اما انت عارف كيدا جاي لحفيد ابليس برجليك ليه اخلص يلاااا
الراجل من وسط عساله/لا مش هعرف دول يقتلوني فيها
اخرج ادهم مسدسه وصوب الرجل في قدميه برصاصه
فصاح الراجل /اههههههههه
ادهم بهدوء مخادع /هتقول ولا انقل علي رجلك التانيه
الراجل /مستر چاك
مهاب بتفكير /ودي ايه اللي فكره بيك
ادهم بتفكير واستعجال /مهاب خد الراجل دي علي المخزن القديم
ذهب ادهم الي ديانا ولكنه وقف مكانه من الصدمه عند دخوله تلك المكان

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حطمت قواعده)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى