روايات

رواية حب من غير ابواب الفصل الرابع 4 بقلم ملك محمد

رواية حب من غير ابواب الفصل الرابع 4 بقلم ملك محمد

رواية حب من غير ابواب الجزء الرابع

رواية حب من غير ابواب البارت الرابع

رواية حب من غير ابواب الحلقة الرابعة

احمد:يا ناس يالي هنا ياليلي
(احمد دخل )
بسملة:ليلي فوق دقيقة هنادي عليها
احمد:تمام هو ممكن اسالك سوال
بسملة:اتفضل
احمد:فيكي حاجة هو انا زعلتك
بسملة:لاء معملتش حاجة ليه بتقول كدا
احمد:اصل من ساعة أما ليلي ولدت وانتي حاسس اني زعلتك في حاجة واحنا بنتكلم
بسملة:لاء مافيش حاجة حبيبتك عامله ايه
احمد:مس عارف والله ديما زعلانه ومش عارف مالها نفسي اسالها مالك بس مش هينفع نفسي اخدها في حضني و اطبطب عليها نفسي ادخلها جوية و خليها تقعد جوة و متخرجش خالص ديما كانت بتبقا الابتسامه علي وشها بس دلوقتي لاء من كتر ما هي زعلانه بقيت مش عارفها خست وشها اصفر
بسملة: طيب اسالها مالها
احمد:ياريت بس مش هينفع
بسملة:ليه
احمد:اصل اخوها صحبي ولو قولت اني بحبها او عايز اكلمها هيقول عليا بتبص علي حريم صحبك
بسملة:الحب مش بيدك الحب دي حاجة ربنا هو الي دخله قلبك خلاك تحبها بطريقة دي اتكلم مع صحبك و قوله انك بتحبها و مكنش بيدك انك تحبها وفهمه براحة صحبك مش هيقول لاء طلاما دخلت البيت من بابه وطلبتها في الحلال وطبعا صحبك عارف اخلاقك يبقا مش هيفرض
احمد:معتقدة كدة
بسملة:اه
اسد:مالكه وقفين كدا ليه
بسملة:مافيش يا ابيه
اسد:طيب اطلعي يلا بسرعه البسي عشان في عريس جي
(بسملة واحمد في صوت واحد:عريس)
اسد:اه عريس مالكم يلا بسرعة يا بسملة
بسملة:بس يا ابيه
اسد’:بس ايه يا بسملة قولي
(بسملة بصت علي احمد وعنيها اتملت بدموع)
بسملة:ولا حاجة يا ابيه حاضر هطلع
اسد:ربنا يحفظك يا حبيبتي
(بسملة جريت علي الاوضة تعيط وليلي سمعتها )
ليلي: مالك يا بسملة
بسملة بعياط:مافيش
ليلي:في عروسه تعيط
بسملة:لاء مش بعيط
ليلي:مالك طيب
بسملة :مافيش
ليلي:لو احتاجتي تكلمي انا موجودة يا قلبي
بسملة:ماشي
(الوقت بداء يعدي بسرعة وجيه الليل وبسملة قعدة بتبص علي نفسها في المرايا)
بسملة:فكرة انه بيحبك يا هبله انتي الي عيشتي نفسك في وهم كبير يبقا تستاهلي
اسد:خلصتي يا بسملة العريس مستني
بسملة بخنقة:ايوا يا ابيه خلصت
(نزلت بسملة مع اسد وعنيها في الارض وقعد علي الكنبه )
اسد:اسبكم تكلموا شوية
(بسملة فضلت قعدا ساكته وعنيها في الارض)
احمد:ايه مش هتكلمي
(بسملة اتصدمة من الصوت)
بسملة:دا صوت احمد لاء ممكن اتخيل
احمد:يا بسملة
(بسملة بصت لقته احمد فعلا)
احمد:ايه ريك
بسملة:راي في ايه امال فين العريس
احمد:اي دا كله ومش شيفاني
بسملة:هو انت العريس
احمد:اه
بسملة:كيب سبت حبيبتك ليه كدا قلبها هيتكسر حرام
احمد:انا معاه اهو
بسملة:مع مين يلا يا احمد روح لي حبيبتك لحسن حد ياجي ويقعد بدالك
احمد:اروح فين يا بنتي و محدش يقدر ياخدك مني انتي ليا
بسملة:بس هي ايه
احمد:الي ايه
بسملة:احمد هي مين حبيبتك
احمد بفرحة:انتي
بسملة:انا
احمد:اه انتي
بسمله:انا بسملة مش حبيبتك
احمد:لاء انتي بسملة حبيبتي الي حبيتها من اول مرة شوفتها فيها انتي حبيبتي الي كنت بدعي بها كل صلاة عشان تكوني من نصيبي انتي حبيبتي الي ديما في حلمي انتي حبيبتي الي عايز اعيش معاها العمر كله الحلو و الوحش بحبك يا بسملة من ساعة اما شوفتك بحبك يا بسملة فوق مما تتخيلي بعشقك
بسملة:اما انتي الصبح كنت مصدوم ليه
احمد:فعلا كنت مصدوم ان في عريس متقدم
بسملة:ازاي مش فهمه
(فلاش باك)
احمد:اسد انت بتهزر صح
اسد:اهزر في ايه فعلا صحبي فريد جي يتقدم لي بسملة وطلبها في الحلال
احمد:لاء
اسد’ايه الي لاء
احمد:بسملة ليا انا ومش لغيري
اسد بعصبيه:انت بتقول ايه
احمد:انا بحب بسملة يا اسد و من زمان عارف انك هتقول اني بصيت علي حريم بيتك بس مش بصدي وكمان حبيتها والحب مش بيدي حبيتها لي درجة الجنون
اسد:اخيرا يا شيخ اتكلمت
احمد:ايه
اسد:اقعد طيب ماجتش تتكلم معايا ليه وتقولي انك بتحبها انت حطيت استنتاج من عندك بس علي فكرة انا ما كنتش هقول كدا انا ديما كنت بشوف حبك لي اختي و بقول انك هتاجي تكلم بس انت لاء كنت ديما تقول مافيش حاجة
احمد:طيب انا طالب ايد بسملة
اسد:تمام مافيش مشكلة وانا موافق
احمد:والعريس
اسد:عريس مين
احمد:فريد صحبك
اسد:انا مش مصاحب حد اسمه فريد انا عملت كدا اشوفك فعلا بتحب اختي ولا اي كلام بس طلعت بتحبها فعلا وتقدر تاجي بالليل
احمد بفرحة:بجد شكرا جدا ليك شكرا
(احمد مشي من عند اسد وهو سعيد)
ليلي:احمد ماله
اسد: مافيش
ليلي:هو مبسوط كدا ليه
اسد:هتعرفي بلليل
(باك)
احمد:بس دا كله الي حصل
اسد:كفايه كدا
احمد:كفاية ايه سبني مع مراتي شوية
بسملة:مراتك
احمد:ايوا ان شاء الله كتب كتابنا
اسد:انا موفقتش
احمد: أنا عارف يا ابو نسب انك موفق والشيخ خلاص قدام الباب اتفضل يا شيخ
اسد:انت مجهز كل حاجة
احمد:طبعا وكمان اشهود اهم يلا بقا
اسد:طيب نشوف العروسه
احمد:موفقة يلا يا شيخنا
(بداء الشيخ يكتب الكتاب وبسملة مصدومة هو اي الي بيحصل انا مش فهمه حاجة,)
الشيخ:بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
اسد:الف مبروك يا احمد
احمد بفرحة:الله يبارك فيك
ليلي:الف مبروك يا سوسو
بسملة:علي ايه
ليلي:ههههه يا عيني البنت اتصدمة
احمد:طبعا بعد ازنك يا اسد هاخد بسملة نخرج شوية
اسد:طيب
(احمد خرج هو بسملة راحه كافيه علي النيل)
احمد:مالك يا بسملة هو انتي مش فرحانه
بسملة:تعرف يا احمد انا حبيتك اكتر ما انت بتحبني كنت ديما اسمع ان الشخص الي بيدعي بشخص معين وبيحبه الشخص التاني بيحس بنفس الاحساس وبيطلبه من ربنا انا فرحانه ان ربنا جمعني بيك وخلاك بقيت جوزي بحبك يا احمد
احمد:وانا بعشقك ياقلب احمد)

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب من غير ابواب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى