روايات

رواية حب من طرف واحد الفصل السادس 6 بقلم يمنى

رواية حب من طرف واحد الفصل السادس 6 بقلم يمنى

رواية حب من طرف واحد الجزء السادس

رواية حب من طرف واحد البارت السادس

رواية حب من طرف واحد كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم يمنى
رواية حب من طرف واحد كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم يمنى

رواية حب من طرف واحد الحلقة السادسة

حسن : محمد في تلفون جايلك من مصر
محمد : اكيد رنا هكلمها الوقتي
حسن : لا مش رنا
محمد : طب حولي المكالمه
محمد : الو
محمد بصدمه : انت متاكد ماللي بتقوله ده يا طارق
طارق : ايوه يبني والله المدير قرر يبعتك فرع الشركه اللي في مصر
محمد بزعيق : ايه لعب العيال ده انا مبقاليش خمس شهور علي بعض في المانيا
طارق : يبني المدير التنفيذي لشركه انكشف وهو بيهرب ورق مهم جدا لشركه المنافسه والجو هنا قلق والمدير مبيثقش في حد زيك عشان كده سفرك تدير فرع الشركه اللي في المانيا
محمد : مهو انا مش تحت امره عشان افضل رايح جاي
طارق : انا كلمتك عشان يبقي عندك علم لكن هو كان هيكلمك كدا كدا
محمد : طيب يا طارق ربنا يسهل

 

 

حسن : خضتني والمصحف في ايه اترفدتا
محمد : يبني بطل بقا المدير عايز يعيني المدير التنفيذي لشركة في مصر
حسن : طب وانت مدايق ليه دا انت المفروض تفرح يا جدع
محمد :افرح ليه مش فاهم
حسن بغمزه : يعني بتسأل
محمد : حسن الموضوع ده اتقفل بجد وهي دلوقتي معدتش خطيبتي
حسن : حاول ترجعلها وتدلها علي الصح والغلط هي ملقتش اللي يقولها ده عيب وده حرام ملقتش اللي يعلمها الصح من الغلط واظن من كلامك أن ابوها وامها سايبين اديهم من الموضوع ده خالص
محمد بتنهيده : مش عارفه مش عارف يا حسن
_________________________
في مصر
مريم : بابا انا كنت عايزه حضرتك في موضوع
مراد : موضوع ايه
مريم : انا عايزه اشتغل في شركه مقدمه عرض حلو اوي عايزين مترجمه فانا بما اني قسم لغات فكنت عايزه اشتغل عشان اخد خبره وكده عشان أما لتخرج يبقي عندي كفاءه عاليه في الشغل
مراد : اعملي اللي انتي عايزاه
مريم بحزن : حاضر يا بابا
____________________
في مكان تاني كانت وقفه بنوته رقيقه اوي وشابين بيضيقوها
واحد منهم : ما براحه علي الارض احسن مش بتاعتنا
التاني : اسم الجميل ايه يعسل ( جماعه انا مبعرفش اعاكس سامحوني علي العك ده😂 )
مليكه بدموع : انت انت عايز ايه يمشمحترم انت
واحد منهم لسه هيمسك اديها لقه اللي بيديه بالبوكس في عينه
إياد : تعالي وانا اقولك انا يروح امك ونزل فيه ضرب

 

 

التاني طلع يجري والتاني خاف وجري وراه
إياد بابتسامه : أهدي أهدي أنتِ كويسه
مليكه : ايوه الحمدلله شكرا ليك اوي يا استاذ
إياد بابتسامه: ولا شكر ولا حاجه احنا زمايل بردو ولا ايه
مليكه باستغراب : هو حضرتك تعرفني
إياد بضحك : معاكي في الجامعه وبشوفك علي طول معقول مش عرفاني ده انا كراش نص بنات الدفعه
مليكه : افندم
إياد : متبقيش قفوشه كده خلي بالك من نفسك ومتخرجيش لوحدك تاني عشان انا بغير
قال اخر كلامه ومشي من غير ما يسمع ردها
مليكه : ده عبيط ده ولا ايه بس شكله جدع اوي
____________________
مر اسبوع ومليكه قدمت ورقها في الشركه واتقبلت
ومحمد بيجهز كل حاجه عشان ينزل مصر وبيدعي ربنا لو يشوفها ولو لحظه بس
_____________________
في الشركه
طارق وهو بيتكلم في التلفون : تسنيم ابعتيلي مريم بسرعه
تسنيم : حاضر يا بشمهندس
تسنيم : مريم مريم
مريم : ايوه يا تسنيم في ايه
تسنيم : بشمهندس طارق عايزك خشي شوفي عايزك في ايه
مريم باستغراب : طيب ماشي
مريم خبطت علي الباب ودخلت
مريم باحترام : حضرتك عايزني يا بشمهندس
طارق : اعدي يا مريم
طارق : انا الصراحه مش عارف اقولك ايه بس احنا هنطر نعين حد تاني يترجم الفاكسات
مريم : لي حضرتك انا غلط في حاجه في شغلي
طارق : لا بالعكس انتي مجتهده جدا بس الصراحه الانسه اللي كانت مكانك طلبت ترجع الشغل عشان ظروفها بس طبعا انتي مش هتسيبي الشركه

 

 

مريم : مش فاهمه ممكن حضرتك توضح اكتر
طارق : بصي يا مريم انتي هتبقي سكرتيره مدير التنفيذي لشركة
مريم : بس احم مش هو اطرد
طارق : لا ماهو المدير الجديد هو جاي من المانيا بكره بدل ما يدور علي سكرتيره فإنني ماشاء الله مجتهده وبتستوعبي الشغل بسرعه ها اي رايك
مريم : تمام موافقه هستلم الشغل امتا
طارق : يعني بعد بكره يكون وصل
مريم : طب بعد اذنك الحق الم حاجتي
طارق : اتفضلي
___________________
وصلت الطياره لمصر ووصل محمد شقته ونام من كتر التعب
تاني يوم قام الساعه ٨ لبس ونزل الشركه ودخل مكتب طارق اول حاجه
محمد بضحك : بالحض يابو الصحاب
طارق : ياابن الايه وحشتني
محمد : يعني لحقت ده انا مكملتش خمس شهور
طارق : يعني هو خمس شهور دول قليلين يجدع بقولك تعالي اعرفك علي الموظفين الجداد
محمد بابتسامه: يلا
مريم : تسنيم انا راحه الحمام وجايه مش هتاخر
تسنيم : اشطا ماشي
__________________
طارق : طبعا معظمكم عارف بشمهندس محمد هو رجع عشان يمسك مدير الفرع ده وعايز الشغل يكمل كويس العك اللي حصل في الفتره الاخيره ده محبش أن يتكرر تاني يريت
الموظفين : امرك يا بشمهندس
طارق : تسنيم فين مريم
تسنيم : هيا راحت الحمام مش عارفه اتاخرت ليه
طارق : اول ما تيجي ابعتيها علي مكتب محمد عشان يفهمها الشغل
تسنيم : تحت امرك يفندم
محمد : مين مريم وتيجي مكتبي ليه
طارق : سكرتيرتك
محمد : ومين اللي عينها
طارق : انا طبعا
محمد : انت عارف انى مبتعملش مع بنات بتعين من دماغك

 

 

طارق : هيا كانت في قسم الترجمه بس البنت اللي مكانها رجعت محبتش اسيب البنت تمشي حرام اقطع عيشها فعينتها سكرتيره وبعدين البنت قمه في الادب والاخلاق ولبسها كويس جدا متقلقش
محمد : طب ابعتهالي المتاخره من اول يوم دي
طارق : عنيا
استووووب ( جماعه انا اسفه علي التأخير كنت بره بس مهنش عليا منزلكمش بارت حساه مش حلو بجد 😂 انتو رايكم ايه بقبل النقض اي حد عنده ملاحظات يقولنا وقولي رايكم اه وعلي فكره كنت هموت إياد فعلا بس الفكره اتكشفت فغيرت الأحداث كلها تاني وهو صعب عليا بردو 😂 🤍 )

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب من طرف واحد)

‫4 تعليقات

  1. قصة حلوة بس انتى بطيئة في النشر حد الجزء الاخير الكم قليل ومافهوش احداث كتير بلاش نظام التطويل وياريت النشر يكون بعد الانتهاء من القصة كاملة لاننا لما المدة بتطول ما بين الحلقات او الفصول الوحد بيبداء بقراءة قصة تانى فبننسى بعض الاحداث بيقلل من تقيم الرواية وشكرا ع مجهود

  2. قصة حلوة بس انتى بطيئة في النشر حد الجزء الاخير الكم قليل ومافهوش احداث كتير بلاش نظام التطويل وياريت النشر يكون بعد الانتهاء من القصة كاملة لاننا لما المدة بتطول ما بين الحلقات او الفصول الوحد بيبداء بقراءة قصة تانى فبننسى بعض الاحداث بيقلل من تقيم الرواية وشكرا ع مجهودك

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى